2007
|
|
Mead ek, James-i (1890) jarraituz(
|
ikus
II. kapitulua), pertsonaren baitan Nirea eta Nia bereizten zituen.Nirea nortasunaren alderdi pasiboa da; hau da, norberaezagutza objektu gisa. Haurtzarotik garatzen da, etahonako elementu hauek biltzen ditu:
|
|
Lewis eta Brooks Gunn (1979) ikertzaileen arabera, norberari buruzko lehenezagutza horiek Ni existentziala osatzen dute. 1890 urtean James-ek egindakoekarpenetan oinarrituz(
|
ikus
II. kapitulua), autore horiek Niak bi dimentsio dituelaaldezten dute: Ni existentziala eta Ni kategoriala.
|
|
Norberak ez ezik, beste pertsonek erehautematen duten Nia da (Baldwin, 1906; Wallon, 1949). Niaren ideia bat datorJames en Nirearekin(
|
ikus
II. kapitulua), eta autokontzeptuaren garapenarierreparatzen dioten autore gehienek Niaren dimentsio hori ikertzen dute.
|
|
Askotan aztertu da nola garatzen den diruaren jatorriaren eta funtzioarenulermena. Gai horren inguruko lehen lanak egin ziren XIX. mendearen bukaeran.Adibidez, Ana Kohler ek 1897an idatzi zuen Diruaren esanahia haurrengan izenburuko liburua(
|
ikus
II. kapitulua). XX. mendean, berriz, Binet-ek eta Simon-ek (1908) txanponen ezagutzari buruzko zenbait proba sartu zituzten beren adimentestean.
|
2009
|
|
Balio horiek unitate sinboloei gehitzen zaizkien aurrizkien bidez adierazten dira. Nazioarteko SI sisteman guztiz arauturik daude aurrizki horiek(
|
ikus
II. taula).
|
2010
|
|
–Pieza batean denos zure naia irakurri nuen(
|
ikus
II. irudia). Bigarren partean zure naia irakurtzen nuen garbi, baina denos hori ez nuen hasieran ulertzen, eta hor utzi nuen.
|
2011
|
|
11 74HC153 multiplexadorearen ikur baliokidearen nomenklatura(
|
ikus
II. eskema) erabiliz, eta gaituta dagoela suposatuz, idatz ezazu 1Yren ekuazio logikoa.
|
2016
|
|
Quadrangle, 1968),. Komenigarritasunaren argudioari? buruzko aurkezpen bat, berriz,
|
ikus
II. zatiko 5 eta 6 atalak.
|
2017
|
|
Erantzuna, berriz, hauxe: komunitate nazionalak lotu baditzakegu herritar berdin eta subiranoen ideiarekin (herri subiranotasuna), orduan, gure lotura nazionalak eta politikoak heda ditzakegu eta komunitate politikoak edo demoi delakoak sortu, zeintzuek, nahiz eta lotura kontingenteetan oinarrituta egon(
|
ikus
II. kapitulua) bi helburu hauek bultzatzen dituzten: zurekin lurraldea edo instituzio politikoak konpartitzen dituzten horiekiko kezka eta leialtasuna zabaltzen dute, eta, gainera, herria mobilizatzen dute, berdintasunaren, inklusioaren eta autogobernuaren alde (1 tesia).
|
|
Kasu honetan, Ekoiztutako Nahia daukagu, izan ere, marko honen barruan ez baitago arrazionalki jorratutako premisetatik naturalki erator daitekeen Interes Komunik ez Nahirik (ez eta egiarik). Hala ere, ikuspegi ontologiko hau bultzatzen duten autore gutxik garatzen dute beren ikuskera azken bururaino, bere ondorio logikora; Shumpeterrek ere ez(
|
ikus
II. kapitulua).
|
|
Egia da: ekonomialari klasikoak (Smith, Say, Ricardo, Malthus) kritikatzen zituztenek, normalean, politika publikoak sustatu nahi izaten zituzten, langabeen, zaharren eta pobreen alde; hala ere, halako laguntzak emateko bezainbeste esku hartu behar izaten zuen gobernuak txanponak egiteko edo monopolioak eragozteko ere, eta halaxe da gaur egun ere(
|
ikus
II. kapitulua).
|
|
Horren adibide da Kutxa; duela gutxi pribatizatu dute, eta haren kargu daudenak Espainiako eta Euskadiko gobernuak dira, hau da, adar exekutiboa (ez legegilea? herritarren ordezkariak); argi dago, beraz, EAEko exekutibo eta elite ekonomiko eta politikoek, aurrerantzean, politika neoliberalen alde egingo dutela, komunitatearen gaitasun politikoa pribatizatuz(
|
ikus
II. kapitulua).
|
|
ekoitzi edo gobernatu ahal izateko,, gu? bat existitu edo sortu behar da, eta etengabe birsortu(
|
ikus
II., III. eta VI. kapituluak).
|
|
Arrazoi horregatik, besteak beste, birdefinitu dut soberania komunitate politiko batek bere erabakiak mamitzeko duen gaitasun politiko moduan. Gaitasun horrek ahalmen kontzeptua ere barneratzen du(
|
ikus
II. eta III. kapitulua), eta Espainian, ahalmen politiko konstituzionalaren banaketa desorekatua da, honako hauen artean: nazioz gaindiko EBko erakundeak, gero eta lege trinkotasun handiagoa dutenak; Espainiako administrazio zentrala; eta 17 autonomia erkidegoak, eskumen desberdinak dituztenak.
|
2019
|
|
Behin datuak bilduta, eztabaida taldeetako elkarrizketak transkribatu dira ondoren aztertzeko. datuen analisia egiteko eduki Azterketa (Content Analysis) erabili da modu deduktiboan (Mayring, 2000, 3 or.). Alegia, edukiak eta eztabaida taldeetako aipuak goitik behera kodifikatu dira aurrez zehaztutako kategoriatan(
|
ikus
II. eranskina). hala ere, partaideek eurek gidatu dituztenez elkarrizketak, aurreikusi gabeko auzi eta ideiak mahaigaineratu dituzte. Ondorioz, modu induktiboan kategoria berriak gehitu eta eraiki dira, baita aurrez zeudenak osatu ere (ikus III. eranskina).
|
|
" 77 Martin de Olondo vive con su ogar y familia en la casa vecinal llamada Gorritenea la de avaxo propio del nombrado en el n° 42 de lospropietarios". Eta lehendik, oraindik garbiago,
|
ikus
II. 1687 MALKOR BELTZEKO BORDA NOIZ ETA NORK EGINZUEN izeneko kapituluan xehetasun guziak. Eta Malkorreko kontu gehiago nahi izatera, ikus baita Txistulari 153 zkia, 29 or., edo LEE 93, eta HX 176, 204.
|
|
Lehendik han bizitua baitzen:
|
ikus
II. 1715 TARDOA BORDAKO ERRENTA ETA OBRAK. Datu horiek kontuan, seguru esan nezake Martimigelenea zela hasieran Aztieta generikoz izendatutako borda hau, lehen Errutiz eta Martigartzinea bezalaxe.
|
|
Kontu gahieago jakin nahi izanez gero,
|
ikus
II. 1885 AZTIETA ERRENTAN UTZIGALOKkapitulua.
|
|
Badakit baita, sortzez Arribillaga etxeari zegokion borda hau gutxienez 1653 urterako egina zuela hemen ageri den Martin Arozena honetxek berak:
|
ikus
II.: MINTORROLAKO BORDA HIPOTEKAN, ESKUZ ESKU kapitulua.
|
|
Handik berrehun urtera ere maiz azaltzen baita auzi hau. Besteak beste,
|
ikus
II. 704 1816.TORREA ETA BERE BORDEN HISTORIA MAKURRA izeneko saila, hemengo antzera, Marixurreneko abadea duela protagonistarik asegaitzena. Esanak esan, garai hartako bordariak nolatsuko legez arautuak zeuden, Uitziko abadeari emandako bost aginduok erakutsiko dizute, beste deusek baino hobeki:
|
2020
|
|
Gainera, emakumeek merkatuan parte hartzeak ez du desfamiliarizaziorik eragin, estatuek, hau da, erakunde publikoek ez dutelako bere gain hartzen emakumeek (emakume izate hutsagatik) dohainik egindako zaintza eta etxeko lana, merkatuan egon edo ez, aktibo edo inaktibo. Egon diren aldaketa nagusiak ez dira izan gizonen parte hartzea erabat handitu delako zaintza eta etxeko lanetan, baizik eta emakumeek, ahal dutenean, dohainik egiten zuten lana egiteari utzi diotelako(
|
ikus
II. kapitulua). Hortaz, lan merkatuan sartzen diren emakume batzuek bakarrik lor dezakete desfamiliarizazioa, zaintza eta etxeko lanak merkantilizatu ditzaketen neurrian,, zaintza kate globala?
|