2010
|
|
–Pieza batean denos zure naia irakurri nuen(
|
ikus
II. irudia). Bigarren partean zure naia irakurtzen nuen garbi, baina denos hori ez nuen hasieran ulertzen, eta hor utzi nuen.
|
2016
|
|
Quadrangle, 1968),. Komenigarritasunaren argudioari? buruzko aurkezpen bat, berriz,
|
ikus
II. zatiko 5 eta 6 atalak.
|
2017
|
|
Erantzuna, berriz, hauxe: komunitate nazionalak lotu baditzakegu herritar berdin eta subiranoen ideiarekin (herri subiranotasuna), orduan, gure lotura nazionalak eta politikoak heda ditzakegu eta komunitate politikoak edo demoi delakoak sortu, zeintzuek, nahiz eta lotura kontingenteetan oinarrituta egon(
|
ikus
II. kapitulua) bi helburu hauek bultzatzen dituzten: zurekin lurraldea edo instituzio politikoak konpartitzen dituzten horiekiko kezka eta leialtasuna zabaltzen dute, eta, gainera, herria mobilizatzen dute, berdintasunaren, inklusioaren eta autogobernuaren alde (1 tesia).
|
|
Kasu honetan, Ekoiztutako Nahia daukagu, izan ere, marko honen barruan ez baitago arrazionalki jorratutako premisetatik naturalki erator daitekeen Interes Komunik ez Nahirik (ez eta egiarik). Hala ere, ikuspegi ontologiko hau bultzatzen duten autore gutxik garatzen dute beren ikuskera azken bururaino, bere ondorio logikora; Shumpeterrek ere ez(
|
ikus
II. kapitulua).
|
|
Egia da: ekonomialari klasikoak (Smith, Say, Ricardo, Malthus) kritikatzen zituztenek, normalean, politika publikoak sustatu nahi izaten zituzten, langabeen, zaharren eta pobreen alde; hala ere, halako laguntzak emateko bezainbeste esku hartu behar izaten zuen gobernuak txanponak egiteko edo monopolioak eragozteko ere, eta halaxe da gaur egun ere(
|
ikus
II. kapitulua).
|
|
Horren adibide da Kutxa; duela gutxi pribatizatu dute, eta haren kargu daudenak Espainiako eta Euskadiko gobernuak dira, hau da, adar exekutiboa (ez legegilea? herritarren ordezkariak); argi dago, beraz, EAEko exekutibo eta elite ekonomiko eta politikoek, aurrerantzean, politika neoliberalen alde egingo dutela, komunitatearen gaitasun politikoa pribatizatuz(
|
ikus
II. kapitulua).
|
|
ekoitzi edo gobernatu ahal izateko,, gu? bat existitu edo sortu behar da, eta etengabe birsortu(
|
ikus
II., III. eta VI. kapituluak).
|
|
Arrazoi horregatik, besteak beste, birdefinitu dut soberania komunitate politiko batek bere erabakiak mamitzeko duen gaitasun politiko moduan. Gaitasun horrek ahalmen kontzeptua ere barneratzen du(
|
ikus
II. eta III. kapitulua), eta Espainian, ahalmen politiko konstituzionalaren banaketa desorekatua da, honako hauen artean: nazioz gaindiko EBko erakundeak, gero eta lege trinkotasun handiagoa dutenak; Espainiako administrazio zentrala; eta 17 autonomia erkidegoak, eskumen desberdinak dituztenak.
|
2020
|
|
Gainera, emakumeek merkatuan parte hartzeak ez du desfamiliarizaziorik eragin, estatuek, hau da, erakunde publikoek ez dutelako bere gain hartzen emakumeek (emakume izate hutsagatik) dohainik egindako zaintza eta etxeko lana, merkatuan egon edo ez, aktibo edo inaktibo. Egon diren aldaketa nagusiak ez dira izan gizonen parte hartzea erabat handitu delako zaintza eta etxeko lanetan, baizik eta emakumeek, ahal dutenean, dohainik egiten zuten lana egiteari utzi diotelako(
|
ikus
II. kapitulua). Hortaz, lan merkatuan sartzen diren emakume batzuek bakarrik lor dezakete desfamiliarizazioa, zaintza eta etxeko lanak merkantilizatu ditzaketen neurrian,, zaintza kate globala?
|