Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 40

2008
‎Proiektu erraldoia izan zen, luzera begirakoa, eta ia 85.897.000 euro inbertitu zituen enpresek eta ikerketa taldeek alemanezko hizketa teknologiak garatu zitzaten. Gaur egun, apustu horren emaitza gisa, alemana ingelesaren parean dabil hizkuntza teknologietan.
‎Zorigaitzez, politika berri horren emaitzak jadanik hor dira. 2008an, hiru lanpostu eta erdi kenduko dituztela jakinarazi dute irakaskuntza elebidunean, bi lanpostu berri sortuz eta bost eta erdi ezabatuz.
‎Horrek ere argiki erakusten du, euskararen eta euskarazko irakaskuntza jasaten badu ere, Frantziak ez duela bere osotasunean onartzen. Lurraldeetako hizkuntzak ikasten eta irakasten dira irakaskuntza horren emaitzak zein diren jakin gabe zehazki, haurren gaitasunak ebaluatu gabe.
‎Nafarroako Ikastolen Elkarteak eta Euskara Kultur Elkargoak enkargaturik, NUPeko Mikel Razkin eta Jon Rovira (Ikastolen Elkartea) soziologoek ikerketa soziologikoa egin zuten, 2007ko urriaren 21ean, Vianan ospatu zen Nafarroa Oinez jai egunean; bada, txosten honek ikerketa horren emaitza esanguratsuenak biltzen ditu.
‎Hezkuntza sistemak ematen digu ETBren inguruan egin beharreko gogoetaren tamainaren adibidea. Mende laurdenean, hizkuntzaren erabilerari dagokion hiru eredutan banatuta egon ostean, sistema horren emaitzen azterketa burutu da, zera ikusiz: sistemak ez duela bermatzen guztiak, derrigorrezko hezkuntza amaitutakoan, elebidun orekatuak izatearen helburua.
‎Euskararen hizkuntza erkidegoa txikia eta ahula da. Euskal hedabideen zabalkunde txikia neurri batean egoera horren emaitza da. Arazoaren beste zatia euskal hedabideen eskaintza arazoei lotua dago.
‎Galdera horri erantzuten saiatzeko, etxean zein hizkuntzatan hitz egiten zuten galdetu genien elkarrizketatuei. Orain ez ditugu galdera horren emaitzak aurkeztuko; etxean batera edo bestera hitz egiten dutenek hedabideak baliatzerakoan euskarari zer toki ematen dioten azaltzera mugatuko gara. Bi alderdi horiek harremanetan jarriz sortu dugu G. grafikoa.
2009
‎• Euskara planak eskatzen duen dedikazioak: euskara planak eskatzen duen ahaleginak eta ahalegin horren emaitza zelan ikusten den. • Koordinatzaileak:
‎Horrek guztiak, aurretik ere hausnarketak eginarazi dizkigu, mugarriak hala egin behar genuela uste izan dugunetan kokatu izan ditugu. Orain bizi dugun unea ere guretzat mugarria da, oso egokia gogoeta egin eta horren emaitzak aztertu eta ikusteko. Ahalmentzearen inguruan jardun nahi izan dugu, euskara planak kudeatzen inplikatuta dauden eta ez dauden pertsonen iritziak jaso nahi izan ditugu.
‎Orain bizi dugun unea ere guretzat mugarria da, oso egokia gogoeta egin eta horren emaitzak aztertu eta ikusteko.
2010
‎Zientzia ekonomikoa oparoa izanik, horren emaitza gutxi eskaini badigu sozio-linguistikarekin lotutako gaietan, ulertzekoa da, are urriagoa izatea literatura zientifikoan Teoria Ekonomikoak egin dituen ekarpenak hizkuntza gutxituei dagokionean. Horregatik interesgarria iruditu zaigu, lehenik eta behin, eta euskararen kasuan eduki ditzaketen balizko aplikazioak kontutan hartuz, hauetako hiru egileen erreferentzia egitea:
‎3). Misio gutun horren emaitza bernard poignant kemperreko auzapezaren 1998ko Langues et cultures régionales txostena izan zen. txostenak" hizkuntza horien irakaskuntzaren bilan exaustibo eta objektiboa eta dispositiboaren bilakaeraz proposamenak" egin behar zituen. orain estatuaren ideologian batasun nazionalaren mehatxu nozio hori desagertua dela erran dezakegu, ez behar bada diputatu edo beste hautetsi ba... Carcassonnen Étude sur la compatibilité entre la Charte européenne des langues régionales ou minoritaires et la Constitution txostenaren helburua zen, izenburuak erraten duen bezala, aztertzea eskualdetako edo eremu urriko hizkuntzen europako gutuna frantses konstituzioarekin bateragarri zenez.
2011
‎Ildo honekin interesgarria da aztertzea nola ziuraski Arestik eta Pott Bandak euskara Bilbori lotu zioten eta horren emaitzak orain ikusten ari garen. Adibidez El Correok Bilbotik, Bilbon edo Bilbori buruz euskaraz idazten duten idazle batzuk jada marka etnikorik gabe aipatzen ditu, hots, jada idazle prestigiotsuen artean aipatzen ditu talde bereizirik egin gabe edota euskara edo euskal hitza atxikitu gabe36 Sortzaileen arteko hierarkian euskarazko idazleek gora egin dute horrela, markatzailea galduta.
‎Ama hizkuntzaren belaunez belauneko jarraipen hori da beraz, alde orotatik, lehentasun guztietan lehena. horren arabera antolatu behar dira planak: euskalgintzaren esparru batean edo bestean (baita corpus plangintzarenean ere) hartu nahi den neurri bakoitzak helburu hori segurtatzen asko ala gutxi laguntzen duen, edo batere laguntzen ez duen, ebaluatu behar da ahalik eta zorrotzen. ebaluazio horren emaitzaren argitan asignatu behar dira lehentasunak. euskara ama hizkuntza gisa hurrengo belaunaldira transmititzen laguntzen ez duen euskalgintza ez da euskalgintza ona. zenbat eta gutxiago laguntzen duen transmisio lan horretan, orduan eta energia gutxiago xahutu behar da euskalgintzaren ekimen horretan. horretarako, jakina, oso kontuan hartu behar da" etxe auzo ingurumen hurbil" eko ... Beste esparru asko erdararen mende izango badira ere, hurbileneko esparru multzo hori bere eskuan izan behar du hiztun elkarte orok, era naturalean (munduko hizkuntza gehien gehienek egin ohi duten moduan) hurrengo belaunaldira proiektatzeko aukera minimoak izan nahi baditu. hori bere mende izango duen diglosia behar da orain ere, gurasoak euskaldun diren eta aski kontzentrazio demografiko sendoa osatzen duten ingurumenetan:
2012
‎1) hAuSNArTu euskal Soziolinguistika Sariak egitasmo interesgarria, aurten 2012an IV. ediziokoa argitaratuko dena; 2) Soziolinguistika klusterrak antolatzen dituen euskal Soziolinguistika Jardunaldi aberatsen ekarpenak argitaratzea, aurten V.a izango dena. 3) Soziolinguistika klusterra beste erakunde batzuekin elkarlanean ere hasi da, eta horren emaitzak erakusten dira BAT aldizkari honetan, adibidez:
‎Horrela, subjektuen hautematearen galbahetik pasatu gabeko datuak eskuratzen dizkigu EHKNk. Ikerketa teknikak sortutako alboraketarik ez dagoenez, oso fidagarriak dira ikerketa horren emaitzak.
‎Honako artikuluaren oinarri metodologikoa hor dago, beraz, aurreko artikulu horretan. Ahalegin horren emaitzak (erabilerari buruzko datu birkalkulatuak) eskuragarri daude honako webgunean: http://www.soziolinguistika.org/kaleneurketa/datuak2011
2013
‎Bestalde, hiru kolegioetan galdetegia pasa den arren horietako bitako datuak hartu dira kontuan. Artikuluan beraz, ikerketa horren emaitza aurkeztuko da. • Hitz gakoak:
2015
‎egoera eta bilakaera," ikerketaren ondorio nagusia. Artikulu honetan, ikerketa horren emaitza nagusiak aurkeztu eta horren inguruko gogoeta egin nahi dugu. Ikerketa horrek Udalerri Euskaldunen Mankomunitateak (UEMAk) Soziolinguistika Klusterrari egindako eskaria du oinarri, eta 2015eko" Lurraldea eta Hizkuntza" jardunaldietan aurkeztu zen Donostian.
‎Harreman horretan, gure xedea da eskolako irakaslea bere praktikaren ikertzaile bihurtzea. Unibertsitateko prestatzaile ikertzaileok prestakuntza jardueren gaineko ikerketa egiten dugu, eta ikerketa horren emaitzak eramaten ditugu berriz, bai etengabeko prestakuntzara, eta bai hasierako prestakuntzara. Eskola unibertsitatea lotura hori da, gure ustez, gure lanaren oinarrian dagoen balio erantsietako bat, zaindu eta sustatu behar duguna.
‎Intuizio horrek eraman gintuen euskal hiztun berrien gaineko ikerketa sakona burutzera, 2011az geroztik martxan dagoena. Hala, mahai inguruko gai eta galderei erantzuten saiatzeko ikerketa horren emaitzak hartuko dira oinarri, hain zuzen, EAEko 56 euskal hiztun berrirekin egindako eztabaida talde eta elkarrizketetako datuak. Aldi berean, azken 35 urteetako hizkuntza politikak eskainitako irakatsiak eta mahai gaineratutako erronka berriak ere kontuan hartuko dira.
‎Dena dela, Hizkuntza Politika Sailburuordetzaren agendan euskararen egoera neurtuko duen berariazko adierazle sistema baten premia azaldu da (Gipuzkoako Foru Aldundia, 2013). Antza, adierazle sistema hori osatze prozesuan dago eta denbora tarte bat behar izango da argitaratzeko (Aizpurua, komunikazio pertsonala k.p.), baina interesgarria izango da lan horren emaitza ikustea. Zer esanik ez eman ditzakeen fruituak.
2016
‎Taldea osatu eta proiektua prestatu, pertzepzioak eta argumentuak bildu eta ekolinguistikari buruzko oinarrizko kontzeptuak lantzearen fasea. Fase horren emaitza nagusia Kontzeptuen Corpusa deitutakoa izan zen. 2) Bigarrena, DiKomA Interbentzioa (2013).
‎Kontzeptuen sozializaziorako baliabidea prestatu eta esku hartze esperimentalaren fasea. Fase horren emaitza nagusia EkoLinguA Solasjokoa prototipoaren aurre bertsioaren sorkuntza izan zen. 3) Hirugarrena, DiKomA analisia eta proiekzioa (2014).
‎Guztien ahaleginaz osatu eta mamitu den ezagutza aberats horren emaitza izan da, batetik, 2016ko ekainean Donostian ospatu zen Jardunaldia. Ekitaldia ordu arteko ekarpenak jendaurrera eraman eta horiek gizarteratzeko lehen urratsa izan zen.
‎Hona konparazio lan horren emaitza:
2017
‎Identitatea eta hizkuntza hautua euskal identitatearekiko atxikimendua seme alabak euskaraz heztearen erabakiaren atzean dago, kontakizunetan biziki presente dago. alabaina, euskal nortasun horrekiko identifikazioa heterogeneoa da, batzuentzat erdigune da eta bertzeentzat gehigarri. Funtsean, euskara eta euskal kultura jarraitzearen aldeko borondatearekin bat egiten dute guraso horiek, eta engaiamendu horren emaitza da euskarazko irakaskuntzaren aldeko hautua. arestian aipaturiko identitate performatiboren ildotik, hizkuntza aukeratzen eta ikasten ahal da, eta aukera eta jardun horrek egiten gaitu nor. azken buruan, gurasoen hautua lotua dago komunitate (linguistiko) arekin eta bere balioekin bat egiteko eta bertakotzeko nahiarekin.
‎Jatorria eta hizkuntzaren erran nahia euskararekin eta euskal kulturarekin identifikatzeko modu ezberdinak badira ere, ez dira jatorriaren arabera deklinatzen. alegia, ez dago" bertakoen" edo" kanpokoen" identifikazio modu berariazkorik. guztiek bat egiten dute euskara eta euskal kultura jarraitzearen aldeko borondatearekin, eta engaiamendu horren emaitza da euskara haien (ikastoletan) transmititzea. Xedetzat ditugun gurasoak praktika komunitate batean txertatzen direla erraten ahal dugu (artetxe, 2014:
2018
‎Ordu parekotasuna eta murgiltzearen artean, ama eskolako lehen urteetan irakaskuntza denbora osoa euskaraz egitea proposatzen da, eskolako bizia euskaraz izan gabe, hala ere. Kualitatiboki ekarpen handia da eta horren emaitza agerikoa da. Bigarren berrikuntza euskara irakasleen eskasari erantzuteko mugaz bi aldetako ikasleen trukaketa programa berritzailea da.
‎Batzuentzat ele biko elkarrizketak izan dira zailtasunik agerikoenak. Zorionez, beste batzuentzat esperientziak balio izan du konturatzeko ele biko elkarrizketei eusteko gauza direla, eta jokaera horren emaitzak, besteen euskararen erabilera sustatzeko, oso nabarmenak direla.
‎Eta, besteak beste, hala ulertuta Euskal Herri mailan abian jarri da 2018ko udazkenean burutuko den Euskaraldia programa. Ikeerketa horren emaitza izenburu bereko liburuan argitara eman den arren, artikuluan testuingurua deskribatzen da eta euskalgintzarentzat baliagarri izan daitezkeen ekintzarako gakoak identifikatzen Azkenik, emaitza nagusien inguruko hausnarketak ere eskaintzen ditu.
2019
‎Alderaketa horren emaitzek euskararen osasun ona adierazten dute. Galeserarekin alderatuta, euskarak artikulu kantitate bikoitza du, sei bat aldiz galeserak dituen erabiltzaile kopurua duen arren. hortaz, euskararen wikipediako komunitatea handia eta aktiboa dela esan daiteke. hainbeste erabiltzaile izatearen atzean baliteke wikipediaren hezkuntza erabilpena izatea. horren adierazgarri dugu honako berri hau:
2021
‎biztanleekin harremanetan, ikerketa kualitatiboak egitea, eta, bestetik, jatorriaren datuak aztertuz, biztanle horiekin EAE ra etorritako hizkuntzak identifikatzea, betiere, jakinik, identifikazio hori hipotesi mailakoa dela. Hala egin da EAEko Hizkuntza aniztasunaren mapa egitasmoan, eta, artikulu honetan, azterketa horren emaitzak laburbildu dira. Azterlanean, jatorri atzerritarreko biztanleen jatorri estatuetako hizkuntza ofizialak eta beste hizkuntza gutxitu batzuk hartu dira kontuan.• Hitz gakoak:
‎Helburu hori kontuan izanda, artikulu honetan, egitasmo horren emaitza nagusiak azalduko dira, egitura honi jarraituta: sarreraren ondoren, azterketaren metodologia aurkeztuko da; bigarrenean jatorri atzerritarreko biztanleriaren ezaugarriak deskribatuko dira (sexuaren eta adinaren araberako banaketak, eta jatorri estatuak, besteak beste).
‎Proiektu horren emaitza nagusia kalitate handiko gida metodologikoa da, ikastetxeek, irakasleek eta ikasleek kendu ahal izan ditzaten gazte etorkinek edota behar berezia dituztenek hizkuntza gutxituetan eskolak ematen dituzten ikastetxeetara sartzeko dituzten oztopoak.
‎Donostia 2016 Europako Kultur Hiriburutzaren barruan Euskalgintzaren Kontseiluak sustatutako proiektua izan zen Hizkuntz Eskubideak Bermatzeko Protokoloa. Bi urteko prozesu sakonaren ondoren, horren emaitza nagusia 2016ko abenduaren 16an aurkeztu zuten hogeita hamar hizkuntza gutxituren alde lan egiten duten ehundik gora eragilek: egoera gutxituan dagoen hizkuntzaren hiztunari eskubideak bermatzeko aplikatu beharreko 185 neurriren bilduma.
2022
‎Alde batetik, Berritzeguneko Joseba Ibarretxerekin elkarrizketa egin genuenean Kike Amonarrizek 2019an Eskola Hiztun Bila: XXIII. jardunaldian eman zuen hitzaldian aurkeztutako ikerketa lan baten berri eman zigun eta Amonarrizekin bilera egin genuenen ikerketa horren emaitza eta ondorio nagusien inguruan jardun genuen. Ikerketak Gipuzkoa, Bizkaia eta Arabako 27 ikastetxetan soziolinguistikaren lanketaren inguruko errealitatea eta iritziak zeintzuk ziren ikertu zuen.
‎Irizpide horiek balio dezakete erakundearentzat ezinbestekoak zein diren identifikatzeko. Identifikazio lan horren emaitza izan daiteke, adibidez, hiru zerrenda egitea: lehen mailako interes taldeak, bigarren mailakoak eta hirugarren mailakoak.
2023
‎Eta horrekin batera, Oarsoaldeko biztanleei zabaldutako galdetegitik ateratako emaitzen analisiak eskainiko dira. Era berean, galdetegi horren emaitzak urteetan jasotako datuekin alderatu eta sektorearen araberako hizkuntza datuen analisia egin da, datu horietan oinarrituta, bailarako lan munduan euskarak duen egoeraren berri jasotzeko. • Hitz gakoak:
‎Guztira, 288 inkesta egin ziren Namtrik hizkuntzarentzat eta 1.436 Nasa Yuwe hizkuntzarentzat, eta, aurreikusi bezala, emaitzek balio izan zuten hizkuntzen galera eta bizitasun dinamiken nozio orokorra aurkezteko, laginerako zehaztutako irizpideetatik abiatuta. Atariko azterketa horren emaitzek ez badute ere populazio osora zabal daitekeen informaziorik ematen hizkuntzen egoera zehatz mehatz ezagutzeko, esperientzia horri esker urrats garrantzitsuak egin ziren Cauca lurraldeko hizkuntza politikan. Alde batetik, Nasa Yuwe eta Namtrik Hizkuntzak Biziberritzeko Lehen Minga Erregionalean aurkeztu ziren emaitzak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia