Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2002
‎«(...) Ondo dago Gasteizko Artium hau zabaltzea, baina gero jendea bertara hurbiltzen ez bada? (...) Zaila da oso artearen gestioa, are zailagoa arte garaikidearen kasuan, eta oraindik askoz ere zailagoa arte garaikidea, a priori horretan interes gehiegirik ez duen gizartearekin uztartu behar denean gestio horren emaitza nagusia lortzeko. Azken Aste Santura begiratzea besterik ez dago:
2009
‎Hiztegia egiteko herriz herri bilketa lanean ibili zen urteetan, kantuak, ohiturak, ipuinak, herri olerkiak eta folklorearekin zerikusia zuten bestelako hamaika kontu ere bildu zituen. Cancionero Popular Vasco izan zen bilketa lan horretako emaitza nagusietakoa, 1.800etik gora kanturen bilduma erraldoia, 1922 eta
2010
‎María Gutiérrez Domenech (2009ko ekaina), faktore sozioekonomikoen eta Kataluniako Lehen Hezkuntzako ikasleen hezkuntza errendimenduaren arteko erlazioa aztertzen duena, erlazio esanguratsua identifikatzen du ikasleen heldutasun erlatiboaren eta eskola errendimenduaren artean. Azterketa horren emaitza nagusien arabera, “ikasgelako ikasle gazteenek emaitza okerragoak lortzen dituzte eskolan, eta heldutasun desabantaila hori ez da desagertzen goiko mailetan”. Desberdintasun horiek desagerrarazteko ikertzaileak proposatzen dituen neurrien artean, honako hauek nabarmentzen dira:
2012
‎Elizen Mundu Batzarrak (WCC), 1971n Barbadosen herri indigenekin loturiko gaiak aztertzeko elizak, antropologoak eta mota guzietako adituak batu zituen. Biltzar horren emaitza nagusia Barbados I delako aldarrikapena izan zen, bertan herri indigenek bizi zuten egoera kolonialetik askatzeko deialdia egin zen eta salatu egin ziren orduko estatuek, erlijiosoek eta antropologoek izandako erantzukizuna zapalkuntza horretan. Gainera, aldarrikapenak herri indigenek euren bide propioa egiteko eta autogobernua izateko duten eskubidea ere defendatu zuen.
2015
‎egoera eta bilakaera," ikerketaren ondorio nagusia. Artikulu honetan, ikerketa horren emaitza nagusiak aurkeztu eta horren inguruko gogoeta egin nahi dugu. Ikerketa horrek Udalerri Euskaldunen Mankomunitateak (UEMAk) Soziolinguistika Klusterrari egindako eskaria du oinarri, eta 2015eko" Lurraldea eta Hizkuntza" jardunaldietan aurkeztu zen Donostian.
‎1986an Getxon lehen mailako arretako medikuarengana zihoazen laurehun pazienteren artean egindako ikerketa batean, psikofarmakoen erabilerarekiko jarrera negatiboa aurkitu genuen [1]. Hauek dira ikerketa horren emaitza nagusiak:
‎Botere publikoek bultzatu gintuzten (Kontseilu Nagusia, Euskal Kultur Erakundea) elkarlanera ez euskararen alderako diru laguntza gehiegi banatzeko... Elkarlan horren emaitza nagusia izan zen formakuntza planu batean: lehendabizikoa hamabost urtez!
‎1917an «Balfour Adierazpena» delakoaren bidez, inperialismoak Palestinaren okupazio sionistari zabaldu zizkion ateak, eta horren emaitza nagusia Israelgo Estatua sortzea izan zen.
2016
‎Taldea osatu eta proiektua prestatu, pertzepzioak eta argumentuak bildu eta ekolinguistikari buruzko oinarrizko kontzeptuak lantzearen fasea. Fase horren emaitza nagusia Kontzeptuen Corpusa deitutakoa izan zen. 2) Bigarrena, DiKomA Interbentzioa (2013).
‎Kontzeptuen sozializaziorako baliabidea prestatu eta esku hartze esperimentalaren fasea. Fase horren emaitza nagusia EkoLinguA Solasjokoa prototipoaren aurre bertsioaren sorkuntza izan zen. 3) Hirugarrena, DiKomA analisia eta proiekzioa (2014).
2019
‎Galdera itxiei erantzunen emaitzak eta analisia jadanik argitaratuak dira (Euskera, 2018, 63, 2, 185). Hona bigarren erantzun multzo horren emaitza nagusi batzuk: inkestatuen arabera, Ipar Euskal Herrian euskara batua ez da ongi ezagutua, euskalkiekin nahasten da eta euskaraz eskolatuak ez diren euskaldunentzat zalantzazkoa da.
2021
‎Helburu hori kontuan izanda, artikulu honetan, egitasmo horren emaitza nagusiak azalduko dira, egitura honi jarraituta: sarreraren ondoren, azterketaren metodologia aurkeztuko da; bigarrenean jatorri atzerritarreko biztanleriaren ezaugarriak deskribatuko dira (sexuaren eta adinaren araberako banaketak, eta jatorri estatuak, besteak beste).
‎Proiektu horren emaitza nagusia kalitate handiko gida metodologikoa da, ikastetxeek, irakasleek eta ikasleek kendu ahal izan ditzaten gazte etorkinek edota behar berezia dituztenek hizkuntza gutxituetan eskolak ematen dituzten ikastetxeetara sartzeko dituzten oztopoak.
‎Donostia 2016 Europako Kultur Hiriburutzaren barruan Euskalgintzaren Kontseiluak sustatutako proiektua izan zen Hizkuntz Eskubideak Bermatzeko Protokoloa. Bi urteko prozesu sakonaren ondoren, horren emaitza nagusia 2016ko abenduaren 16an aurkeztu zuten hogeita hamar hizkuntza gutxituren alde lan egiten duten ehundik gora eragilek: egoera gutxituan dagoen hizkuntzaren hiztunari eskubideak bermatzeko aplikatu beharreko 185 neurriren bilduma.
2022
‎6 Hona bigarren erantzun multzo horren emaitza nagusi batzuk: inkestatuen arabera, Ipar Euskal Herrian euskara batua ez da ongi ezagutua, euskalkiekin nahasten da eta euskaraz eskolatuak ez diren euskaldunentzat zalantzazkoa da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia