2002
|
|
Mendebaldarrentzat, aitzitik, errealitatea funtsean materiala da. Mendebaldar batentzat materiaren hautemate zientifikoa funtsezkoa da, eta
|
horrek
erlijioaren planteamenduren bat kontraesaten badu, azken hori berrikusi edo egokitu behar da. Musulmanen aburuz, erlijioa beti gailentzen zaio materiaren arloari; eta, gainera, dagoeneko guztiz perfekzionatuta dago, hau da, ez du egokitzapenik behar.
|
2007
|
|
Libertés pour tous. Défense des intérêts agricoles115 Izan ere, errepublikazaleen Le> Réveil> Basquek jouait la carte de la modération pour rassurrer le conservatisme et les sentiments religieux de lélectorat116 Are gehiago, J. Diaz Nocik azaltzen duenaren arabera, Berdolyk ez zuen bere burua gorritzat hartzen(
|
horrek
erlijioaren eta jabetza pribatuaren aurkakoa esan nahi badu117), bakarrik errepublikazaletzat.
|
|
Ikasle zelarik, Pierre Andiazabal eta Jean Paul Malherbek baieztatu dute La, tte Action> Françaiseren jarraitzailea izan zela, Jean Mestelanek gai horri buruz ezezko biribila agertzen duen bitartean. Gure ustez ulertzeakoa litzateke Action> Françaiseren pentsabideak La, tte erakar zezan, liga
|
horrek
erlijioa defendatzeaz gain, erregezaletasuna eta Antzineko Erregimeneko baloreak defendatu zituelako. La, tte oso gaztea zen Apaizgaitegian sartu zenean eta, ikusirik Apaizgaitegiko apaiz batzuk Action> Françaiseren alde agertu zirela, arrazoietariko bat Léon XIII.aren Errepublika onartzeko aginduari kontrakotasuna agertzea?, baliteke La, ttek jokaera berbera izatea.
|
2009
|
|
Eta zer ikusi behar du filosofiako Jainko perfektu
|
horrek
erlijioarekin. Jainkoa, konstrukto razionalista bat.
|
2010
|
|
Bizkaian, joera
|
horrek
erlijioaren alorrean Ricardo Bastida udal arkitektoarekin ezagutu zuen adierazpen gorena. Haren proiektuen artean Bilbo hiribilduko tenplu enblematiko eta zentrikoenetako baten. Abandoko Done Bikendi Martiriaren elizaren?
|
2011
|
|
Alexandraren jaiotegunak edo bere heriotzaren egunak ez zuten bat egiten Santuaren jai-egunarekin, hain zuzen ere abenduaren 13arekin. TomᨠNováken ustez, martirien teoria egia izanez gero,
|
horrek
erlijio kutsua ematen zion auziari; haren iritziz, satanismoa edo kristautasunaren aurkako gorrotoa ere ezin bazter zitezkeen. Psikologoak gaineratu zuen teoria berriak ez zituela bertan behera uzten aurreko bileran iragarritakoak; aitzitik, indartu egiten zituen orduko hipotesiak:
|
2015
|
|
Gainera, 90eko hamarkadan, arazo ekonomikoek herritarren haserrea areagotuko dute eta
|
horrek
erlijioan zein tradizioan, hau da, «benetakoa» den horretan (Halliday, op.: 10), alternatibak bilatzera bultzatuko ditu eskualdeko herritarren sektore etsituekin.
|
|
Psikoanalisiak aitaren lehentasunaren teoria indartu du, Sigmund Freud-ek Totem et tabou lanean garatu zuen horda primitiboaren mitoan oinarrituta. Eragile logikoa, mito
|
horrek
erlijio eta jendarteen jatorriari buruzko azalpen orokorra eskaintzen du, baita intzestuaren debekuaren oinarriari buruzkoa ere. Izan ere, Totem et tabou sortzean, Freud-ek, Bachofen en erreferentzia eginez, ez du alboratzen «ama eskubidea» izatea (1981:
|
2016
|
|
Datu horiek antisemitismo ekonomikoari ireki zioten bidea. Nahiz eta bazterketa forma berri
|
horrek
erlijioan zuen oinarria, ez aberastasunean; teoria ekonomikoak banaketa teologikoa baitzuen atzean. Horren erakusle garbia da juduen aurka egin zutenen arteko desberdintasunak:
|
2018
|
|
Erregearen politika Nafarroaren defentsa tinko eta gogorra egitera bideratua zegoen, eta arrisku iraunkor bati aurre egiteko diseinatua. Nafarroako erregina Joana Albretekoak heresia bultzatu zuen Biarnoko Konderrian, eta
|
horrek
erlijio gerla odoltsuak ekarri zituen. Hartu emanak mugatu egin ziren, eta Frantziarekiko muga lerro osoa gotortu zen.
|