2000
|
|
2) Positibismoaren esparrua gertakarien eremura mugatzea. Gertakariak, sentimenen datuak ez ezik, datu
|
horien arteko
erlazioak ere badira, hau da, zientzi legeak.
|
2001
|
|
eta gehienbat bilakaera positiboa ziurtatzeko, ezinbestekoa da ikusmira psikosoziala eta psikosoziolinguistikoak jarraitzea, euskararen azkeneko normalkuntza-egoeraraino iritsieta bertan mantendu ahal izateko behintzat. Bi ikusmira-mota horiek behar-beharrezkoak dira;
|
horien arteko
erlazioak norabide anitzekoak eta estuak dira, bietan antzekotasunak eta ezberdintasunak bereiz baitaitezke; ezberdintasunenartean, bat da, adibidez, gizabanakoarentzako aukeraren posibilitatea dagoela, zeina errazago eta hobeto aztertua izan den ikusmira psikosozial eta psikosoziolinguistikoan, ikusmira politiko, soziologiko edo soziolinguistikoan baino. Badirabestelako ikusmirak ere, helduen euskalduntzea ulertzeko beharrezkoak direnak, hala nola ikusmira psikologikoa (gizabanakoen nortasunaren garrantzia neurtzeko) edo psikopedagogiko eta didaktikoa (helduengan irakaskuntza/ ikaskuntza prozeduraren ezaugarriak aztertzeko).
|
|
Bi faktore
|
horien arteko
erlazioen sakontzetik hau jakin ahal izan da, ikaste-prozesua garatzen deneko ingurune linguistikoak horien arteko erlazioa baldintzatzen zuela, horietako bakoitzaren eragina matizatuz (Gardner, 1985).
|
|
Bi faktore horien arteko erlazioen sakontzetik hau jakin ahal izan da, ikaste-prozesua garatzen deneko ingurune linguistikoak
|
horien arteko
erlazioa baldintzatzen zuela, horietako bakoitzaren eragina matizatuz (Gardner, 1985).
|
|
Konstruktu teoriko
|
horien arteko
erlazio kausalak aztertuz, hauxe ikustendugu: 1) badaude subjektuarengan garrantzitsuak diren zenbait aspektu (jaioterria, gurasoen lehen hizkuntza eta subjektuaren gertuko sareak duen euskararen ezagutza-maila), eta aspektu horiek subjektuaren sare sozialari ematen diote bide, hau da, subjektuak gertuko nahiz urrutiko sarean eta erabilpen indibidualetan egiten dueneuskararen erabilpen-maila aurrez aipatu ditugun aspektuek markatuta dago; 2) sarehorrek, aldi berean, subjektuarengan gertatuko diren azpiprozesu psikosozialetaneragingo du, eta sarearen arabera, identitate bat, jarrera jakin batzuk eta orientaziomotibazional jakin bat gertatuko dira.
|
|
Konstruktu teoriko
|
horien arteko
erlazio kausalak aztertuaz, hau ikusten da: euskararen erabilera bi aldagaiek baldintzatzen dutela; alde batetik, aldagai soziodemografikoak, hau da, subjektuen testuingurua (jaoiterria eta bizilekuaren euskaldun-proportzioa); eta, bestetik, aldagai psikosozialak, hau da, subjektuen euskararen ezagutza-maila eta euskal identitatea. Bi aldagai horien artean, psikosozialakpisu handiagoa du euskararen erabilera azaltzeko.
|
2004
|
|
Oinarrian bertan; hizkuntz fenomenoaren izaera argitu nahi du, zerden eta zertan oinarritzen den alegia. Hori lortzeko, hizkuntz fenomenoan parte hartzenduten elementuak eta
|
horien arteko
erlazioak aztertuko ditu. Hizkuntza bera izango dalehenengo aztergaia, hots, hitza.
|
2005
|
|
IRA-Sinn Feinn, Sinn Feinn-SDLP, SDLP-Laboristak, Laboristak-Downing Street. Gure kasuan aktore desberdinek" lagunak" dituztenez, lagun
|
horien arteko
erlazioa ematea da garrantzitsua.
|
|
2002ko bi epaiek aipatzen dute berdintasun-eskubideak autonomia pribatuareneskubidearekin talka egiten duela eta, indarra galtzea adierazteaz gain, bi funtsezkoeskubide
|
horien arteko
erlazioa modulatu beharra dagoela. Ez dute esaten eskubidebat bestearen gainetik dagoenik, baizik eta bi eskubideek topo egiten duteneanbien arteko erlazioa orekatu beharra dagoela, baina ez du oreka hori lortu ahalizateko irizpideak zeintzuk diren zehazten.
|
2006
|
|
Lurretik hain urrun, ezen beren argia jasotzeko teleskopio erraldoiak behar ditugula. Bi distira-maila
|
horien arteko
erlazioa mila trilioikoa da, gutxi gorabehera.
|
|
usteak, desioak, helburuak, asmoak, minak, atseginak, gorrotoak, maitasuna, sentimendu moralak... Gogo-egoera horien iturria eta gogo-egoera
|
horien arteko
erlazioak zientifikoki deskribatzen eta aztertzen ditu Humek giza natura zehazte aldera. Azken buruan, gogo-egoera horiek Humeren filosofiaren kontzeptu teorikoak dira:
|
|
Triangeluei eta zirkuluei buruz arrazoitzen duenak kontuan hartzen ditu figura horien zatien arteko erlazio ezagun batzuk eta, horretatik abiatuz, erlazio horien mendekoa den erlazio ezezagunen bat ondorioztatzen du. Haatik, hausnarketa moraletan, objektu guztiak eta
|
horien arteko
erlazio guztiak ezagutu behar ditugu aldez aurretik; eta, osotasunaren konparaketan oinarrituz, gure aukera edo onespena finkatzen dugu. Gertakari berririk aurkitzerik ez dago.
|
2007
|
|
Midgley bera intoxikatu eta gaixotu egin zen, eta berun tetraetiloa ekoizten zuten hainbat langile hil egin ziren, burua galduta. 1925eko maiatzean, AEBko Osasun Publikoko departamentuak beruna zuen gasolina ekoiztea eta saltzea debekatu zuen, eta ikerketa bat abiarazi zuen, berundun gasolinaren eta heriotza
|
horien arteko
erlazioa aztertzeko. Baina zazpi hilabeteko epea baino ez zuten loturarik ote zegoen begiratzeko, eta ez zuten behin betiko frogarik lortu.
|
|
Faktore endogeno eta exogeno
|
horien arteko
erlazioa nola dugun antolatutada gakoa.
|
|
Egia da norbanakoak identitate bat baino gehiago duela, eta hainbat komunitatekokide dela aldi berean, baina hala eta guztiz ere horrek ezer gutxi esaten du identitateeta komunitate
|
horien arteko
erlazioei eta euren arteko lehentasunei buruz1.
|
|
Egia da norbanakoak identitate bat baino gehiago duela, eta hainbat komunitatekokide dela aldi berean, baina hala eta guztiz ere horrek ezer gutxi esaten du identitateeta komunitate
|
horien arteko
erlazioei eta euren arteko lehentasunei buruz13.
|
|
Aurresuposatzen da hizkuntza bi alderdik osatzen dutela: a) pentsamendua; alegia, pentsamenduaren osagarriak, kontzeptuak, eta b) horien joskera, edo
|
horien arteko
erlazioen marka edo sinbolo gramatikalak. Esaldian kontzeptuak markaturik agertzen dira:
|
2010
|
|
batetik testua (T) eta bestetik autorea (A). Horrela gauzak, eta Compagnonen arabera, errepikapenak elementu
|
horien arteko
erlazio mota desberdinak sor ditzake, zehazki lau erlazio mota:
|
|
Berbaldi ekarri orotan, dakigunez, enuntziatzaile bikoiztua dugu, bi enuntziatzaile, alegia. Kontua da jakin behar dela zein den bi enuntziatzaile
|
horien arteko
erlazio-modua. Elementu bat polifonikoa dela esateak, bere adiera hertsian, esan nahi du bi enuntziatzaile horiek kantitatez ez ezik ikuspuntuz edo iritziz ere elkarrekiko bestelakoak direla.
|
|
Autoreen iritziz, diabetearen diagnostikoak depresio-sintomak eragin ditzake, diabetesak edo diabetesaren tratamenduak eragiten dituen aldaketa biokimikoetatik eratorriak, edo diabetesarekin bizitzearekin lotutako estresetik eta tentsioetatik eratorriak, eta ondorio ahulgarriak. Ondorio horietara iristeko, ikertzaileek bi gaixotasun
|
horien arteko
erlazioa aztertu zuten 1996an 50 eta 75 urte bitarteko 65.381 emakumetan. Parte-hartzaileek beren aurrekari medikoei buruzko hasierako galdera-sorta bat bete zuten, eta, ondoren, bi urtean behin, 2006 arte segimendurako galdera-sortak.
|
|
Beraz, gure eguneroko bizitzan eredu horiek guztiak, zalantzarik gabe, garrantzitsuak dira. Baina, zein da eredu desberdin
|
horien arteko
erlazioa. Ba al dago eredu nagusia edo funtsezkoena?
|
|
hizkuntz ikerketaren esparruan" barne-linguistika eta kanpo-linguistika" elkarri loturik daude, alegia," tresna linguistikoa eta berorren produkzioaren eta erabileraren baldintzapen sozialak ezin dira banandu" 202 Horregatik, hain zuzen, lehen hizkuntzaren jabekuntzak eta bestelako hizkuntzen ikas-irakaskuntzak ez dute soilik zerikusia gaitasun linguistiko-gramatikalarekin, baizik eta baita hizketaren pragmatikarekin eta berorren gaitasun diskurtsibo-testualarekin ere. Bestela ere esan daiteke, Bourdieurekin batera," hizketa ekintzan topatzen direla ‘habitus linguistikoa’ eta ‘merkatu linguistikoa’", eta, ondorioz," hitz baten esanahia ez dela hiztegian aurkitzen, baizik eta berori ‘habitus’ eta ‘merkatu’
|
horien arteko
erlazioan zehazten dela" 203 Hizkuntzaren pedagogia, finean," makrolinguistikaren" baitan kokatzen da, ze —hitz egitea bera jarduera sozio-kulturala bada— orduan ere irakaskuntza linguistikoak ezinbestean erreparatu behar die hizkuntz gaitasunaren eskurapena baldintzatzen duten aldagai sozio-kulturalei.
|
|
Ondorioztatu genuen filma naturaltasunez ulertu behar zela eta gure jarrerak ere horrelakoa izan behar zuela. Bi emakume
|
horien arteko
erlazioa era naturalean islatzen saiatu behar genuen. Egoera behartu gabe.
|
2011
|
|
Interpretazioaren eremuan, berriz, errezepzioa, ideologia eta estetika, ikus-entzunezko produkzioak ulertzeko oinarria dira. Bi eremu
|
horien arteko
erlazioak aztertu direnean, honako hauek agertu dira nabarmen: ikus-entzunezko lengoaiaren dimentsioa, errezepzio, ideologia eta estetikaren dimentsioekin erlazionatzen da; teknologia, errezepzioarekin eta estetikarekin; eta ekoizpena, errezepzioarekin eta estetikarekin (ikus 2 diagrama).
|
2012
|
|
Hierarkikoak: nortasunaren osagaiei eta multzo antolatua sorrarazten duten
|
horien arteko
erlazioei egiten diete erreferentzia.
|
2013
|
|
Nolanahi ere, bere horretan eta Mart�-nez de Lunak karakterizatu dituen moduan hartuta elkarri kontrajarriak eta bateraezinak dira bi framing" nagusiak", mutur banatan kokatzen dira, gatazkaren klabeetan baizik ez dute ulertzen euskara eta erdararen arteko erlazioa, inoiz ez bizikidetzaren perspektiban; eta, ondorioz, euskara eta erdarari ez diete uzten irabazle edo galtzaile izatea beste aukerarik. Aginte-makila duen hegemoniadunaren eta makila bera eskuratu nahi duen erresistentearen arteko hil edo biziko lehiatik puska bat badu bi framing
|
horien arteko
erlazioak. Galdera da ea borroka edo talka horretatik onuPatxi Baztarrika –" Geuk nahi dugun arte" rarik espero ote litekeen, nahiz euskararen erabilera indartzeko, nahiz bizikidetzarako.
|
|
Esaldi, melodia eta musikaren jokoez jabetzean, sinboloak (hitzak, objektuak, pertsonak, tokiak, gertaerak) ekartzen dituzte gure pentsamendura. Musika eta sinbolo
|
horien arteko
erlazioak agertzen dira. Hori horrela, musika lan, errepertorio eta are genero oso batek, kulturak, eskualdeak eta identitate sozialak adieraz ditzake, bertako parte sentituz, horretara gogatuz, behinik behin musikak irauten duen bitartean.
|
|
Dagoeneko azaldu dugun bezala, leku baten deskribapena egitean, espazio horretako elementuak modu ordenatu batean izendatu behar dira. Horrekin batera, elementu
|
horien arteko
erlazioa ongi adierazi behar da, irakurleak argi irudika dezan nolakoa den deskribatzen ari garen leku hori.
|
2014
|
|
Gure habitatetan osatzen diren sozio-ekosistemen azterketarako eta horien arteko harremanak ulertzeko soziologia ekologikotik Tabarak (2003) proposatzen duen SEIC modeloaren oinarriak erabili dira. Modelo horrek sistema sozio-ekologikoak eta
|
horien arteko
erlazioak modu konplexuan ikusten ditu, eta ikerketari ikuspuntu sistemikoa ematen dio. Harremanetan oinarritzen diren azpisistema eta sistema sozio-ekologikoen erlazioak ulertzen laguntzen digu.
|
|
Edonola, gogoratu behar da item kopuruak eragina zuzena duela fidagarritasunean (Martínez-Arias, 1995) eta horregatik hamar itemez osatutako eskalek bost itemez osatutako eskalek baino barne-tinkotasun hobea dute. Bestalde, faktore-egituran sakontzeko aztertutako hiru ereduetatik bi ezkutuko aldagai (ikasmolde sakona eta azalekoa) eta lau behatutako aldagai (ikasmolde bakoitzean motiboa eta estrategia) dituen eredua da doikuntza onena erakutsi duena; horrela lau eskala bi konstruktutan biltzen dira eta konstruktu
|
horien arteko
erlazioa alderantzizkoa da. Emaitza hauek bat egiten dute Biggsek eta kolaboratzaileek (2001) aurkitutakoekin.
|
|
-Familiaren osaera: kideak,
|
horien arteko
erlazioa
|
2015
|
|
Ekoizlea, instituzioa, errepertorioa, merkatua, produktua eta kontsumitzailea. Elementu
|
horien arteko
erlazioek zertzen dute literatur (poli) sistema.
|
|
Gauzak horrela, gure ikerketetan UKB3 4 programa-bilduma erabili dugu. UKB-k ezagutza-baseakgrafo bezala ulertuko ditu; hau da, WordNet-eko eta Wikipedia-ko kontzeptuak grafoko adabegi legezhartzen ditu, eta azken
|
horien arteko
erlazioak adabegien arteko ertz moduan.
|
|
Kronologiako unea, gertaera eta
|
horien arteko
erlazioa identifikatzeko prozesu hori automatikoki eginahal izateko, hizkuntzaren prozesamendua egin behar da. Denbora-informazioaren analisi eta prozesamendua egiteko hainbat baliabide nagusi garatu behar dira:
|
|
TimeMLk etiketa sorta bat definituta du denbora-egiturak eta
|
horien arteko
erlazioak markatzeko:
|
|
Erabilera. Ilustrazio-eraikuntza interesgarria da sintetizatzen dituelako intzentroari loturiko hainbat kontzeptu, eta erakusten dituelako elementu
|
horien arteko
erlazioak. Edonola ere, geometria lauaren ikaskuntzan, ilustrazio-eraikuntza ez da beti frogapen formalaren baliokidea, ez die pauso berei jarraitzen.
|
2016
|
|
– Datuetan oinarrituta eta grafi koei erreparatuz magnitude elektriko
|
horien arteko
erlazioa adierazi.
|
|
– Datuetan oinarrituta eta grafi koei erreparatuz magnitude elektriko
|
horien arteko
erlazioa
|
|
Ezinbestekoa da deskribatutako magnitudeen ezaugarriak eta
|
horien arteko
erlazioa irudikatzea.
|
|
Eragiketa
|
horien arteko
erlazioa honako hau da: n a b?, bn a==
|
|
Euskal Herriko ekosistemak eta habitatak, haien egoera, faktore abiotikoak, biotikoak,
|
horien arteko
erlazioa eta adierazpen grafikoak aztertu dituzu aurreko jardueretan. Ikasitakoa egituratzeko ordua da!
|
|
-Datuetan oinarrituta eta grafikoei erreparatuz magnitude elektriko
|
horien arteko
erlazioa adierazi.
|
2017
|
|
Garbitasuna, idealari entrega, frustrazioa, biolentzia; jainkoak eskatzen duen odola eta sakrifizioa: elementu
|
horien arteko
erlazioa literatura noiznahi faszinatu duen misterio bat da, epika heroiko grekotik hasita.
|
|
ezagutza antolatzeko eta adierazteko tresna grafikoakdira. Normalean zirkuluetan edota itxita dauden kutxatan dauden kontzeptuak erabiltzen dituzte, etakontzeptu
|
horien arteko
erlazioak marren bidez adierazten dira. Marretan dauden hitzei erlazio-hitzak alaerlazio-esaldiak deritze eta kontzeptuen arteko erlazioak zehazten dituzte.
|
|
Ezinbestekoa da deskribatutako magnitudeen ezaugarriak eta
|
horien arteko
erlazioa irudikatzea. Aztertu arretaz zer gertatzen den!
|
|
Eragiketa
|
horien arteko
erlazioa honako hau da:
|
2018
|
|
Ekintza errepikatuon xedea da identitatearen oinarri substantziadun baten idealera hurbiltzea, baina tarteka ekintzok diskordantziak ageri dituzte, eta orduan ikusten da «oinarri» hori oinarri gabea dela, hots, tenporala eta kontingentea. Ekintza
|
horien arteko
erlazio arbitrarioan aurki daitezke, hain zuen, generoa eraldatzeko aukerak, errepikapenaren huts egite batek, de-formitate batek edo errepikapen parodiko batek bistan jar baitezake identitate iraunkorraren irudipen fantasmatikoa eraikuntza politiko eta hauskor bat dela.
|
2020
|
|
Hirugarren kasuak zenbait ikasgelatan agerraldiak aurreikusten ditu, lotura epidemiologikoarekin. Hori gertatuz gero, kasu
|
horien arteko
erlazioa aztertuko litzateke; horrelakorik balego eta prebentzio-eta higiene-neurriak mantendu ezin izan badira, koarentenaren hedadura eta beste talde batzuetako klaseen etendura baloratuko lirateke, koarentena hasi eta 14 egun igaro arte. Gainera, lerro osoak, zikloak edo hezkuntza-etapa itxi daitezke.
|
2021
|
|
hiztunen parte-hartzeen artean zer erlazio semantiko eta pragmatiko dauden; diskurtsoak ahozkoan eta idatzian nola garatzen diren; haurren hizkera nola joaten den garatuz eta juntadura eta menderakuntza bezalako baliabideak noiz eta nola bereganatzen diren eta zertarako erabiltzen dituzten; eta abar. Elkarrizketa-txanda
|
horien arteko
erlazio pragmatiko eta semantikoei begiratuz parataxiaz eta hipotaxiaz hitz egiten da3.
|
|
Testu edo diskurtso batean ageri diren ideiak askotan elkarren artean gurutzatzen dira eta autoreak (edo hiztunak, hitz egitean) ideia
|
horien arteko
erlazio logikoak azpimarratu nahi dituelarik, eta konklusiora iristeko entzulea edo irakurlea eskutik eraman nahi duelarik, aski ongi datorkio holako lotura hitzak ausarki erabiltzea. Aldiz, gutxi erabiltzen baditu badirudi bestearen esku uzten duela diskurtsoaz hausnartzea eta harreman horiek berak bilatzea.
|
2022
|
|
60 Hiru fakultate
|
horien arteko
erlazioak liburuxka batean aztertu ditugu. Helenen bi eskuak liburuari erreferentzia egiten diogu.
|
2023
|
|
Basagaingo (Anoeta, Gipuzkoa) eta Kosnoagako herri gotortuetan (Gernika-Lumo, Bizkaia), eta beste leku askotan agertu dira txanpon horiek, baita Pirinioetatik iparraldera ere. Herri
|
horien arteko
erlazioen seinale ere da txanpon horien zirkulazioa, beraz.
|
|
Lokomotorren suntsiketa itsasontzien suntsiketaren baliokidea da. Bi suntsiketa modu
|
horien arteko
erlazioa da erasoaren eta defentsaren arteko erlazioa.
|
|
Alderantziz, bestela izatea, ba, izango litzateke naturaren legeen kontrakoa; zeren eta giza arimaren izateko modu bakoitzari fisikoa den zerbait baitagokio; tristeziari dagokio ur gazia begietan; eta estasi mistiko estatu batzuei, zergatik ez, gorputzaren igotze jakin bat zoruaren gainean? Kontua egia den ala ez, ez du garrantzirik; seguru dena, hau da, ariman estasi mistikoa erreala baldin bada, orduan gorputzean fenomeno batzuk egokitu behar zaizkio, agertzen ez direnak arima beste estatu batean dagoenean; tristezia eta malkoa lotzen dituen mekanismo antzeko batek osatzen du estasi mistikoaren eta fenomeno
|
horien arteko
erlazioa. Deus ez dakigu aipaturiko lehen mekanismoaz.
|