Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 54

2000
‎2) Positibismoaren esparrua gertakarien eremura mugatzea. Gertakariak, sentimenen datuak ez ezik, datu horien arteko erlazioak ere badira, hau da, zientzi legeak.
2001
‎eta gehienbat bilakaera positiboa ziurtatzeko, ezinbestekoa da ikusmira psikosoziala eta psikosoziolinguistikoak jarraitzea, euskararen azkeneko normalkuntza-egoeraraino iritsieta bertan mantendu ahal izateko behintzat. Bi ikusmira-mota horiek behar-beharrezkoak dira; horien arteko erlazioak norabide anitzekoak eta estuak dira, bietan antzekotasunak eta ezberdintasunak bereiz baitaitezke; ezberdintasunenartean, bat da, adibidez, gizabanakoarentzako aukeraren posibilitatea dagoela, zeina errazago eta hobeto aztertua izan den ikusmira psikosozial eta psikosoziolinguistikoan, ikusmira politiko, soziologiko edo soziolinguistikoan baino. Badirabestelako ikusmirak ere, helduen euskalduntzea ulertzeko beharrezkoak direnak, hala nola ikusmira psikologikoa (gizabanakoen nortasunaren garrantzia neurtzeko) edo psikopedagogiko eta didaktikoa (helduengan irakaskuntza/ ikaskuntza prozeduraren ezaugarriak aztertzeko).
‎Bi faktore horien arteko erlazioen sakontzetik hau jakin ahal izan da, ikaste-prozesua garatzen deneko ingurune linguistikoak horien arteko erlazioa baldintzatzen zuela, horietako bakoitzaren eragina matizatuz (Gardner, 1985).
‎Bi faktore horien arteko erlazioen sakontzetik hau jakin ahal izan da, ikaste-prozesua garatzen deneko ingurune linguistikoak horien arteko erlazioa baldintzatzen zuela, horietako bakoitzaren eragina matizatuz (Gardner, 1985).
‎Konstruktu teoriko horien arteko erlazio kausalak aztertuz, hauxe ikustendugu: 1) badaude subjektuarengan garrantzitsuak diren zenbait aspektu (jaioterria, gurasoen lehen hizkuntza eta subjektuaren gertuko sareak duen euskararen ezagutza-maila), eta aspektu horiek subjektuaren sare sozialari ematen diote bide, hau da, subjektuak gertuko nahiz urrutiko sarean eta erabilpen indibidualetan egiten dueneuskararen erabilpen-maila aurrez aipatu ditugun aspektuek markatuta dago; 2) sarehorrek, aldi berean, subjektuarengan gertatuko diren azpiprozesu psikosozialetaneragingo du, eta sarearen arabera, identitate bat, jarrera jakin batzuk eta orientaziomotibazional jakin bat gertatuko dira.
‎Konstruktu teoriko horien arteko erlazio kausalak aztertuaz, hau ikusten da: euskararen erabilera bi aldagaiek baldintzatzen dutela; alde batetik, aldagai soziodemografikoak, hau da, subjektuen testuingurua (jaoiterria eta bizilekuaren euskaldun-proportzioa); eta, bestetik, aldagai psikosozialak, hau da, subjektuen euskararen ezagutza-maila eta euskal identitatea. Bi aldagai horien artean, psikosozialakpisu handiagoa du euskararen erabilera azaltzeko.
2004
‎Oinarrian bertan; hizkuntz fenomenoaren izaera argitu nahi du, zerden eta zertan oinarritzen den alegia. Hori lortzeko, hizkuntz fenomenoan parte hartzenduten elementuak eta horien arteko erlazioak aztertuko ditu. Hizkuntza bera izango dalehenengo aztergaia, hots, hitza.
2005
‎IRA-Sinn Feinn, Sinn Feinn-SDLP, SDLP-Laboristak, Laboristak-Downing Street. Gure kasuan aktore desberdinek" lagunak" dituztenez, lagun horien arteko erlazioa ematea da garrantzitsua.
‎2002ko bi epaiek aipatzen dute berdintasun-eskubideak autonomia pribatuareneskubidearekin talka egiten duela eta, indarra galtzea adierazteaz gain, bi funtsezkoeskubide horien arteko erlazioa modulatu beharra dagoela. Ez dute esaten eskubidebat bestearen gainetik dagoenik, baizik eta bi eskubideek topo egiten duteneanbien arteko erlazioa orekatu beharra dagoela, baina ez du oreka hori lortu ahalizateko irizpideak zeintzuk diren zehazten.
2006
‎Lurretik hain urrun, ezen beren argia jasotzeko teleskopio erraldoiak behar ditugula. Bi distira-maila horien arteko erlazioa mila trilioikoa da, gutxi gorabehera.
‎usteak, desioak, helburuak, asmoak, minak, atseginak, gorrotoak, maitasuna, sentimendu moralak... Gogo-egoera horien iturria eta gogo-egoera horien arteko erlazioak zientifikoki deskribatzen eta aztertzen ditu Humek giza natura zehazte aldera. Azken buruan, gogo-egoera horiek Humeren filosofiaren kontzeptu teorikoak dira:
‎Triangeluei eta zirkuluei buruz arrazoitzen duenak kontuan hartzen ditu figura horien zatien arteko erlazio ezagun batzuk eta, horretatik abiatuz, erlazio horien mendekoa den erlazio ezezagunen bat ondorioztatzen du. Haatik, hausnarketa moraletan, objektu guztiak eta horien arteko erlazio guztiak ezagutu behar ditugu aldez aurretik; eta, osotasunaren konparaketan oinarrituz, gure aukera edo onespena finkatzen dugu. Gertakari berririk aurkitzerik ez dago.
2007
‎Midgley bera intoxikatu eta gaixotu egin zen, eta berun tetraetiloa ekoizten zuten hainbat langile hil egin ziren, burua galduta. 1925eko maiatzean, AEBko Osasun Publikoko departamentuak beruna zuen gasolina ekoiztea eta saltzea debekatu zuen, eta ikerketa bat abiarazi zuen, berundun gasolinaren eta heriotza horien arteko erlazioa aztertzeko. Baina zazpi hilabeteko epea baino ez zuten loturarik ote zegoen begiratzeko, eta ez zuten behin betiko frogarik lortu.
‎Faktore endogeno eta exogeno horien arteko erlazioa nola dugun antolatutada gakoa.
‎Egia da norbanakoak identitate bat baino gehiago duela, eta hainbat komunitatekokide dela aldi berean, baina hala eta guztiz ere horrek ezer gutxi esaten du identitateeta komunitate horien arteko erlazioei eta euren arteko lehentasunei buruz1.
‎Egia da norbanakoak identitate bat baino gehiago duela, eta hainbat komunitatekokide dela aldi berean, baina hala eta guztiz ere horrek ezer gutxi esaten du identitateeta komunitate horien arteko erlazioei eta euren arteko lehentasunei buruz13.
‎Aurresuposatzen da hizkuntza bi alderdik osatzen dutela: a) pentsamendua; alegia, pentsamenduaren osagarriak, kontzeptuak, eta b) horien joskera, edo horien arteko erlazioen marka edo sinbolo gramatikalak. Esaldian kontzeptuak markaturik agertzen dira:
2010
‎batetik testua (T) eta bestetik autorea (A). Horrela gauzak, eta Compagnonen arabera, errepikapenak elementu horien arteko erlazio mota desberdinak sor ditzake, zehazki lau erlazio mota:
‎Berbaldi ekarri orotan, dakigunez, enuntziatzaile bikoiztua dugu, bi enuntziatzaile, alegia. Kontua da jakin behar dela zein den bi enuntziatzaile horien arteko erlazio-modua. Elementu bat polifonikoa dela esateak, bere adiera hertsian, esan nahi du bi enuntziatzaile horiek kantitatez ez ezik ikuspuntuz edo iritziz ere elkarrekiko bestelakoak direla.
‎Autoreen iritziz, diabetearen diagnostikoak depresio-sintomak eragin ditzake, diabetesak edo diabetesaren tratamenduak eragiten dituen aldaketa biokimikoetatik eratorriak, edo diabetesarekin bizitzearekin lotutako estresetik eta tentsioetatik eratorriak, eta ondorio ahulgarriak. Ondorio horietara iristeko, ikertzaileek bi gaixotasun horien arteko erlazioa aztertu zuten 1996an 50 eta 75 urte bitarteko 65.381 emakumetan. Parte-hartzaileek beren aurrekari medikoei buruzko hasierako galdera-sorta bat bete zuten, eta, ondoren, bi urtean behin, 2006 arte segimendurako galdera-sortak.
‎Beraz, gure eguneroko bizitzan eredu horiek guztiak, zalantzarik gabe, garrantzitsuak dira. Baina, zein da eredu desberdin horien arteko erlazioa. Ba al dago eredu nagusia edo funtsezkoena?
‎hizkuntz ikerketaren esparruan" barne-linguistika eta kanpo-linguistika" elkarri loturik daude, alegia," tresna linguistikoa eta berorren produkzioaren eta erabileraren baldintzapen sozialak ezin dira banandu" 202 Horregatik, hain zuzen, lehen hizkuntzaren jabekuntzak eta bestelako hizkuntzen ikas-irakaskuntzak ez dute soilik zerikusia gaitasun linguistiko-gramatikalarekin, baizik eta baita hizketaren pragmatikarekin eta berorren gaitasun diskurtsibo-testualarekin ere. Bestela ere esan daiteke, Bourdieurekin batera," hizketa ekintzan topatzen direla ‘habitus linguistikoa’ eta ‘merkatu linguistikoa’", eta, ondorioz," hitz baten esanahia ez dela hiztegian aurkitzen, baizik eta berori ‘habitus’ eta ‘merkatu’ horien arteko erlazioan zehazten dela" 203 Hizkuntzaren pedagogia, finean," makrolinguistikaren" baitan kokatzen da, ze —hitz egitea bera jarduera sozio-kulturala bada— orduan ere irakaskuntza linguistikoak ezinbestean erreparatu behar die hizkuntz gaitasunaren eskurapena baldintzatzen duten aldagai sozio-kulturalei.
‎Ondorioztatu genuen filma naturaltasunez ulertu behar zela eta gure jarrerak ere horrelakoa izan behar zuela. Bi emakume horien arteko erlazioa era naturalean islatzen saiatu behar genuen. Egoera behartu gabe.
2011
‎Interpretazioaren eremuan, berriz, errezepzioa, ideologia eta estetika, ikus-entzunezko produkzioak ulertzeko oinarria dira. Bi eremu horien arteko erlazioak aztertu direnean, honako hauek agertu dira nabarmen: ikus-entzunezko lengoaiaren dimentsioa, errezepzio, ideologia eta estetikaren dimentsioekin erlazionatzen da; teknologia, errezepzioarekin eta estetikarekin; eta ekoizpena, errezepzioarekin eta estetikarekin (ikus 2 diagrama).
2012
‎Hierarkikoak: nortasunaren osagaiei eta multzo antolatua sorrarazten duten horien arteko erlazioei egiten diete erreferentzia.
2013
‎Nolanahi ere, bere horretan eta Mart�-nez de Lunak karakterizatu dituen moduan hartuta elkarri kontrajarriak eta bateraezinak dira bi framing" nagusiak", mutur banatan kokatzen dira, gatazkaren klabeetan baizik ez dute ulertzen euskara eta erdararen arteko erlazioa, inoiz ez bizikidetzaren perspektiban; eta, ondorioz, euskara eta erdarari ez diete uzten irabazle edo galtzaile izatea beste aukerarik. Aginte-makila duen hegemoniadunaren eta makila bera eskuratu nahi duen erresistentearen arteko hil edo biziko lehiatik puska bat badu bi framing horien arteko erlazioak. Galdera da ea borroka edo talka horretatik onuPatxi Baztarrika –" Geuk nahi dugun arte" rarik espero ote litekeen, nahiz euskararen erabilera indartzeko, nahiz bizikidetzarako.
‎Esaldi, melodia eta musikaren jokoez jabetzean, sinboloak (hitzak, objektuak, pertsonak, tokiak, gertaerak) ekartzen dituzte gure pentsamendura. Musika eta sinbolo horien arteko erlazioak agertzen dira. Hori horrela, musika lan, errepertorio eta are genero oso batek, kulturak, eskualdeak eta identitate sozialak adieraz ditzake, bertako parte sentituz, horretara gogatuz, behinik behin musikak irauten duen bitartean.
‎Dagoeneko azaldu dugun bezala, leku baten deskribapena egitean, espazio horretako elementuak modu ordenatu batean izendatu behar dira. Horrekin batera, elementu horien arteko erlazioa ongi adierazi behar da, irakurleak argi irudika dezan nolakoa den deskribatzen ari garen leku hori.
2014
‎Gure habitatetan osatzen diren sozio-ekosistemen azterketarako eta horien arteko harremanak ulertzeko soziologia ekologikotik Tabarak (2003) proposatzen duen SEIC modeloaren oinarriak erabili dira. Modelo horrek sistema sozio-ekologikoak eta horien arteko erlazioak modu konplexuan ikusten ditu, eta ikerketari ikuspuntu sistemikoa ematen dio. Harremanetan oinarritzen diren azpisistema eta sistema sozio-ekologikoen erlazioak ulertzen laguntzen digu.
‎Edonola, gogoratu behar da item kopuruak eragina zuzena duela fidagarritasunean (Martínez-Arias, 1995) eta horregatik hamar itemez osatutako eskalek bost itemez osatutako eskalek baino barne-tinkotasun hobea dute. Bestalde, faktore-egituran sakontzeko aztertutako hiru ereduetatik bi ezkutuko aldagai (ikasmolde sakona eta azalekoa) eta lau behatutako aldagai (ikasmolde bakoitzean motiboa eta estrategia) dituen eredua da doikuntza onena erakutsi duena; horrela lau eskala bi konstruktutan biltzen dira eta konstruktu horien arteko erlazioa alderantzizkoa da. Emaitza hauek bat egiten dute Biggsek eta kolaboratzaileek (2001) aurkitutakoekin.
‎-Familiaren osaera: kideak, horien arteko erlazioa
2015
‎Ekoizlea, instituzioa, errepertorioa, merkatua, produktua eta kontsumitzailea. Elementu horien arteko erlazioek zertzen dute literatur (poli) sistema.
‎Gauzak horrela, gure ikerketetan UKB3 4 programa-bilduma erabili dugu. UKB-k ezagutza-baseakgrafo bezala ulertuko ditu; hau da, WordNet-eko eta Wikipedia-ko kontzeptuak grafoko adabegi legezhartzen ditu, eta azken horien arteko erlazioak adabegien arteko ertz moduan.
‎Kronologiako unea, gertaera eta horien arteko erlazioa identifikatzeko prozesu hori automatikoki eginahal izateko, hizkuntzaren prozesamendua egin behar da. Denbora-informazioaren analisi eta prozesamendua egiteko hainbat baliabide nagusi garatu behar dira:
‎TimeMLk etiketa sorta bat definituta du denbora-egiturak eta horien arteko erlazioak markatzeko:
‎Erabilera. Ilustrazio-eraikuntza interesgarria da sintetizatzen dituelako intzentroari loturiko hainbat kontzeptu, eta erakusten dituelako elementu horien arteko erlazioak. Edonola ere, geometria lauaren ikaskuntzan, ilustrazio-eraikuntza ez da beti frogapen formalaren baliokidea, ez die pauso berei jarraitzen.
2016
‎– Datuetan oinarrituta eta grafi koei erreparatuz magnitude elektriko horien arteko erlazioa adierazi.
‎– Datuetan oinarrituta eta grafi koei erreparatuz magnitude elektriko horien arteko erlazioa
‎Ezinbestekoa da deskribatutako magnitudeen ezaugarriak eta horien arteko erlazioa irudikatzea.
‎Eragiketa horien arteko erlazioa honako hau da: n a b?, bn a==
‎Euskal Herriko ekosistemak eta habitatak, haien egoera, faktore abiotikoak, biotikoak, horien arteko erlazioa eta adierazpen grafikoak aztertu dituzu aurreko jardueretan. Ikasitakoa egituratzeko ordua da!
‎-Datuetan oinarrituta eta grafikoei erreparatuz magnitude elektriko horien arteko erlazioa adierazi.
2017
‎Garbitasuna, idealari entrega, frustrazioa, biolentzia; jainkoak eskatzen duen odola eta sakrifizioa: elementu horien arteko erlazioa literatura noiznahi faszinatu duen misterio bat da, epika heroiko grekotik hasita.
‎ezagutza antolatzeko eta adierazteko tresna grafikoakdira. Normalean zirkuluetan edota itxita dauden kutxatan dauden kontzeptuak erabiltzen dituzte, etakontzeptu horien arteko erlazioak marren bidez adierazten dira. Marretan dauden hitzei erlazio-hitzak alaerlazio-esaldiak deritze eta kontzeptuen arteko erlazioak zehazten dituzte.
‎Ezinbestekoa da deskribatutako magnitudeen ezaugarriak eta horien arteko erlazioa irudikatzea. Aztertu arretaz zer gertatzen den!
‎Eragiketa horien arteko erlazioa honako hau da:
2018
‎Ekintza errepikatuon xedea da identitatearen oinarri substantziadun baten idealera hurbiltzea, baina tarteka ekintzok diskordantziak ageri dituzte, eta orduan ikusten da «oinarri» hori oinarri gabea dela, hots, tenporala eta kontingentea. Ekintza horien arteko erlazio arbitrarioan aurki daitezke, hain zuen, generoa eraldatzeko aukerak, errepikapenaren huts egite batek, de-formitate batek edo errepikapen parodiko batek bistan jar baitezake identitate iraunkorraren irudipen fantasmatikoa eraikuntza politiko eta hauskor bat dela.
2020
‎Hirugarren kasuak zenbait ikasgelatan agerraldiak aurreikusten ditu, lotura epidemiologikoarekin. Hori gertatuz gero, kasu horien arteko erlazioa aztertuko litzateke; horrelakorik balego eta prebentzio-eta higiene-neurriak mantendu ezin izan badira, koarentenaren hedadura eta beste talde batzuetako klaseen etendura baloratuko lirateke, koarentena hasi eta 14 egun igaro arte. Gainera, lerro osoak, zikloak edo hezkuntza-etapa itxi daitezke.
2021
‎hiztunen parte-hartzeen artean zer erlazio semantiko eta pragmatiko dauden; diskurtsoak ahozkoan eta idatzian nola garatzen diren; haurren hizkera nola joaten den garatuz eta juntadura eta menderakuntza bezalako baliabideak noiz eta nola bereganatzen diren eta zertarako erabiltzen dituzten; eta abar. Elkarrizketa-txanda horien arteko erlazio pragmatiko eta semantikoei begiratuz parataxiaz eta hipotaxiaz hitz egiten da3.
‎Testu edo diskurtso batean ageri diren ideiak askotan elkarren artean gurutzatzen dira eta autoreak (edo hiztunak, hitz egitean) ideia horien arteko erlazio logikoak azpimarratu nahi dituelarik, eta konklusiora iristeko entzulea edo irakurlea eskutik eraman nahi duelarik, aski ongi datorkio holako lotura hitzak ausarki erabiltzea. Aldiz, gutxi erabiltzen baditu badirudi bestearen esku uzten duela diskurtsoaz hausnartzea eta harreman horiek berak bilatzea.
2022
‎60 Hiru fakultate horien arteko erlazioak liburuxka batean aztertu ditugu. Helenen bi eskuak liburuari erreferentzia egiten diogu.
2023
‎Basagaingo (Anoeta, Gipuzkoa) eta Kosnoagako herri gotortuetan (Gernika-Lumo, Bizkaia), eta beste leku askotan agertu dira txanpon horiek, baita Pirinioetatik iparraldera ere. Herri horien arteko erlazioen seinale ere da txanpon horien zirkulazioa, beraz.
‎Lokomotorren suntsiketa itsasontzien suntsiketaren baliokidea da. Bi suntsiketa modu horien arteko erlazioa da erasoaren eta defentsaren arteko erlazioa.
‎Alderantziz, bestela izatea, ba, izango litzateke naturaren legeen kontrakoa; zeren eta giza arimaren izateko modu bakoitzari fisikoa den zerbait baitagokio; tristeziari dagokio ur gazia begietan; eta estasi mistiko estatu batzuei, zergatik ez, gorputzaren igotze jakin bat zoruaren gainean? Kontua egia den ala ez, ez du garrantzirik; seguru dena, hau da, ariman estasi mistikoa erreala baldin bada, orduan gorputzean fenomeno batzuk egokitu behar zaizkio, agertzen ez direnak arima beste estatu batean dagoenean; tristezia eta malkoa lotzen dituen mekanismo antzeko batek osatzen du estasi mistikoaren eta fenomeno horien arteko erlazioa. Deus ez dakigu aipaturiko lehen mekanismoaz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia