2001
|
|
eta gehienbat bilakaera positiboa ziurtatzeko, ezinbestekoa da ikusmira psikosoziala eta psikosoziolinguistikoak jarraitzea, euskararen azkeneko normalkuntza-egoeraraino iritsieta bertan mantendu ahal izateko behintzat. Bi ikusmira-mota horiek behar-beharrezkoak dira;
|
horien arteko
erlazioak norabide anitzekoak eta estuak dira, bietan antzekotasunak eta ezberdintasunak bereiz baitaitezke; ezberdintasunenartean, bat da, adibidez, gizabanakoarentzako aukeraren posibilitatea dagoela, zeina errazago eta hobeto aztertua izan den ikusmira psikosozial eta psikosoziolinguistikoan, ikusmira politiko, soziologiko edo soziolinguistikoan baino. Badirabestelako ikusmirak ere, helduen euskalduntzea ulertzeko beharrezkoak direnak, hala nola ikusmira psikologikoa (gizabanakoen nortasunaren garrantzia neurtzeko) edo psikopedagogiko eta didaktikoa (helduengan irakaskuntza/ ikaskuntza prozeduraren ezaugarriak aztertzeko).
|
|
Bi faktore
|
horien arteko
erlazioen sakontzetik hau jakin ahal izan da, ikaste-prozesua garatzen deneko ingurune linguistikoak horien arteko erlazioa baldintzatzen zuela, horietako bakoitzaren eragina matizatuz (Gardner, 1985).
|
|
Bi faktore horien arteko erlazioen sakontzetik hau jakin ahal izan da, ikaste-prozesua garatzen deneko ingurune linguistikoak
|
horien arteko
erlazioa baldintzatzen zuela, horietako bakoitzaren eragina matizatuz (Gardner, 1985).
|
|
Konstruktu teoriko
|
horien arteko
erlazio kausalak aztertuz, hauxe ikustendugu: 1) badaude subjektuarengan garrantzitsuak diren zenbait aspektu (jaioterria, gurasoen lehen hizkuntza eta subjektuaren gertuko sareak duen euskararen ezagutza-maila), eta aspektu horiek subjektuaren sare sozialari ematen diote bide, hau da, subjektuak gertuko nahiz urrutiko sarean eta erabilpen indibidualetan egiten dueneuskararen erabilpen-maila aurrez aipatu ditugun aspektuek markatuta dago; 2) sarehorrek, aldi berean, subjektuarengan gertatuko diren azpiprozesu psikosozialetaneragingo du, eta sarearen arabera, identitate bat, jarrera jakin batzuk eta orientaziomotibazional jakin bat gertatuko dira.
|
|
Konstruktu teoriko
|
horien arteko
erlazio kausalak aztertuaz, hau ikusten da: euskararen erabilera bi aldagaiek baldintzatzen dutela; alde batetik, aldagai soziodemografikoak, hau da, subjektuen testuingurua (jaoiterria eta bizilekuaren euskaldun-proportzioa); eta, bestetik, aldagai psikosozialak, hau da, subjektuen euskararen ezagutza-maila eta euskal identitatea. Bi aldagai horien artean, psikosozialakpisu handiagoa du euskararen erabilera azaltzeko.
|
2004
|
|
Oinarrian bertan; hizkuntz fenomenoaren izaera argitu nahi du, zerden eta zertan oinarritzen den alegia. Hori lortzeko, hizkuntz fenomenoan parte hartzenduten elementuak eta
|
horien arteko
erlazioak aztertuko ditu. Hizkuntza bera izango dalehenengo aztergaia, hots, hitza.
|
2005
|
|
2002ko bi epaiek aipatzen dute berdintasun-eskubideak autonomia pribatuareneskubidearekin talka egiten duela eta, indarra galtzea adierazteaz gain, bi funtsezkoeskubide
|
horien arteko
erlazioa modulatu beharra dagoela. Ez dute esaten eskubidebat bestearen gainetik dagoenik, baizik eta bi eskubideek topo egiten duteneanbien arteko erlazioa orekatu beharra dagoela, baina ez du oreka hori lortu ahalizateko irizpideak zeintzuk diren zehazten.
|
2006
|
|
Lurretik hain urrun, ezen beren argia jasotzeko teleskopio erraldoiak behar ditugula. Bi distira-maila
|
horien arteko
erlazioa mila trilioikoa da, gutxi gorabehera.
|
2007
|
|
Faktore endogeno eta exogeno
|
horien arteko
erlazioa nola dugun antolatutada gakoa.
|
|
Egia da norbanakoak identitate bat baino gehiago duela, eta hainbat komunitatekokide dela aldi berean, baina hala eta guztiz ere horrek ezer gutxi esaten du identitateeta komunitate
|
horien arteko
erlazioei eta euren arteko lehentasunei buruz1.
|
|
Egia da norbanakoak identitate bat baino gehiago duela, eta hainbat komunitatekokide dela aldi berean, baina hala eta guztiz ere horrek ezer gutxi esaten du identitateeta komunitate
|
horien arteko
erlazioei eta euren arteko lehentasunei buruz13.
|
|
Aurresuposatzen da hizkuntza bi alderdik osatzen dutela: a) pentsamendua; alegia, pentsamenduaren osagarriak, kontzeptuak, eta b) horien joskera, edo
|
horien arteko
erlazioen marka edo sinbolo gramatikalak. Esaldian kontzeptuak markaturik agertzen dira:
|
2011
|
|
Interpretazioaren eremuan, berriz, errezepzioa, ideologia eta estetika, ikus-entzunezko produkzioak ulertzeko oinarria dira. Bi eremu
|
horien arteko
erlazioak aztertu direnean, honako hauek agertu dira nabarmen: ikus-entzunezko lengoaiaren dimentsioa, errezepzio, ideologia eta estetikaren dimentsioekin erlazionatzen da; teknologia, errezepzioarekin eta estetikarekin; eta ekoizpena, errezepzioarekin eta estetikarekin (ikus 2 diagrama).
|
2015
|
|
Gauzak horrela, gure ikerketetan UKB3 4 programa-bilduma erabili dugu. UKB-k ezagutza-baseakgrafo bezala ulertuko ditu; hau da, WordNet-eko eta Wikipedia-ko kontzeptuak grafoko adabegi legezhartzen ditu, eta azken
|
horien arteko
erlazioak adabegien arteko ertz moduan.
|
|
Kronologiako unea, gertaera eta
|
horien arteko
erlazioa identifikatzeko prozesu hori automatikoki eginahal izateko, hizkuntzaren prozesamendua egin behar da. Denbora-informazioaren analisi eta prozesamendua egiteko hainbat baliabide nagusi garatu behar dira:
|
|
TimeMLk etiketa sorta bat definituta du denbora-egiturak eta
|
horien arteko
erlazioak markatzeko:
|
|
Erabilera. Ilustrazio-eraikuntza interesgarria da sintetizatzen dituelako intzentroari loturiko hainbat kontzeptu, eta erakusten dituelako elementu
|
horien arteko
erlazioak. Edonola ere, geometria lauaren ikaskuntzan, ilustrazio-eraikuntza ez da beti frogapen formalaren baliokidea, ez die pauso berei jarraitzen.
|
2017
|
|
ezagutza antolatzeko eta adierazteko tresna grafikoakdira. Normalean zirkuluetan edota itxita dauden kutxatan dauden kontzeptuak erabiltzen dituzte, etakontzeptu
|
horien arteko
erlazioak marren bidez adierazten dira. Marretan dauden hitzei erlazio-hitzak alaerlazio-esaldiak deritze eta kontzeptuen arteko erlazioak zehazten dituzte.
|