2001
|
|
Dena dela, edozein testu jaso edota ekoizteko orduan, badaude lagungarriizango ditugun jarraibide batzuk, eta
|
horiek
testuak entzun, irakurri, idatzi ala ahozsortzeko prozedura arrakastatsuak eraikitzen lagunduko digute.
|
|
Batzuek hizkera arruntaren adierazle izan nahi dute, beste batzuek idatziaren isla, baina denek dute ezaugarri bera: ikasleengan pentsatuz idatzi dira. Ez dut ukatuko idatzi
|
horiek
testuak direnik, azken batean hasiera eta bukaera duten osotasun koherenteak1 2 baititugu denak; baina agerian utzi nahi dut, horietako askok ez dutela hizkuntzaren benetako izaeraislatzen.
|
2002
|
|
Horregatik, autoreak harritu egin gintuen eleberria euskara batuan, baina nafarreraren berezitasun lexikalak txertatuz, idatzi izanak. Heterofonia eta heteroglosia
|
horiek
testu polifoniko eta ñabardura sinboliko eta semantiko berritzailez hornitutako testua egiten du Ur uherrak. Edozein aldetatik aztertuta, azkenaldi honetako eleberri onenetakoa da gure ustez.
|
|
Ekintza komunikatiboaren bidez ikasleak bakarka edo agente sozial bezalagaitasun batzuk garatzen ditu, bai orokorrean eta, batez ere, hizkuntzaren komunikaziorakohainbat egoera eta betebeharren testuinguruan. Testuinguru horietan hizkuntza jardueretanhartuko du esku eta jarduera
|
horiek
TESTUAK ULERTU ETA EKOIZTEKO hainbathizkuntza prozesu egitea eskatuko diete. Horretarako, estrategia egokiez baliatu beharkodu.
|
|
Aipatutako telebista osagai
|
horiek
testu mintzatuen juntagailu zeregina betetzen dute, konjuntzio eginkizuna bereganatzen dute.
|
2003
|
|
" Sei hilabetetan ikusitakoa ikusita, oinarri hauek hartuta, lehenbailehen egitasmo baten zirriborroa egiguzu". Irailaren 27an, oinarriak aurkeztu eta
|
horiek
testu artikulatu baten bidez garatzeko nahia agertu zuen. Garatze horretan lehendakariak ezker abertzalearekin, ELArekin, LABekin, ABrekin... hitz egin du eta gauza bat esan die guztiei:
|
2004
|
|
Kanonak 0,17 euro eta 1,40 euro gehitu ditu CD eta DVDentzat, hurrenez hurren, eta, ondorioz, aurkakoek 54 milioi euroko irabazia izango dutela ziurtatu dute. Kanona “arbitrarioa eta bidegabea” da, herritar, enpresa, erakunde eta administrazio kopuru zehaztugabe bat zigortzen baitu “euskarri
|
horiek
testu dokumentuen kopiak egiteko erabiltzen dituztenak”, adierazi zuen CCOOko Komunikazio idazkari konfederalak. Fernando Lezcano.
|
2007
|
|
Erraz sortu eta mantentzeko moduko web orri
|
horiek
testuak eta irudiak maiz plazaratzeko balio dute.
|
|
estatu kide bateko naziotasuna duen oro Europar Batasuneko herritarra dela berresten du, ezer berritu gabe; herritartasun hori nazioko herritartasunari gehitzen zaio, batak bestea ordeztu gabe, eta horrela, pertsona hori testu horretan ezarritako eskubide eta eginbeharren subjektu da. Hain zuzen ere, eskubide
|
horiek
testuaren I artikuluan arautu dira (aurrerago, eskubide horiek II artikuluetan arautu dira zehatzago).
|
2008
|
|
Herri abesti
|
horiek
testuan barruratzea ez da funtsik gabekoa, beraien bidez idazleak a) olerkia ikuskari orokor bilakarazten du (musika, dantza, abestiak...), errepresentazioa herri> jai> bihurtzen, b) irakurleak, hots, euskal herrikoak eta errepresentazioan sartzen gaitu: errepresentazioa historia> bihurtzen da16, eta, batez ere, c) testuaren mezua idazlearena bakarrik ez dela azpimarratzen digu, Euskal Herri osoarena baizik, hots, herri baten esperientzia zein jakituria, zeinen bidez, antzerkiaren (Euskal Herriaren) protagonista> herria dela (gu geu garela) eta errebindikazioa herri osoaren dela markatzen baitigu.
|
|
ezabatu, gorde edukia aztertzeko… Adibidez, iragazkiak aplikatuz, erabiltzaileek automatikoki antola ditzakete sartzen diren mezuak, sailkatuz eta karpeta desberdinetara bideratuz, bakoitza izen jakin batekin. Iragazki
|
horiek
testu kateak detektatzen dituzte mezuaren gaian edo gorputzean, edo hartzailearen helbide elektronikoan, eta badakite mezu horrek karpeta batera edo bestera joan behar duela. Spamari dagokionez, nahikoa da mezu batzuk irekitzea eta mezu horietako gako hitz ohikoenak zehaztea, iragazki bat sortzeko.
|
2009
|
|
Horregatik ez dira programaziorako egokiak. Fitxategiekin eragiketak egiteko Perl programak erabiltzean, aurretik fitxategi
|
horiek
testu hutsezkoak direla ziurtatu behar dugu (txt formatua normalki).
|
|
Programa edo script ak idazteko erabiliko dugun tresna da testu editorea. Programa, Perl lengoaian idatzitako agindu sorta da, eta lehenbizi agindu
|
horiek
testu fitxategi batean gorde behar dira ondoren exekutatu ahal izateko. Eskura daukagun edozein testu editore erabil dezakegu lan honetarako, betiere testu hutsa, formaturik gabe, gordetzeko aukera ematen baldin badu.
|
|
Hala ere, biziki gomendatzen dugu Microsoft Word edo OpenOffice Writer testu prozesadoreak, esaterako, ez erabiltzea. Izan ere, prozesadore
|
horiek
testuarekin batera informazio gehigarria gordetzen dute eta arazo iturri bihurtu ohi dira programazio lanetan erabiltzean. Merkatuan programaziorako editore bereziak dauden arren, mementoz ez dugu tresna berririk instalatuko, eta gure hautua konputagailuak berak dakarren testu editore sinple eta erabilerrazaren aldekoa izango da.
|
|
Testu, imi, o horiek indar iradokitzaile handia eta anbiguotasun semantikoa dutela azaldu du Rabellik. . Testuartekotasunarekin batera ezinbestekoak dira bi ezaugarri
|
horiek
testu mota horiek ulertzeko?. Izan ere, ipuinak irakurlearen inplikaziotik behar du, neurri handian, ipuin izateko.
|
2010
|
|
Aldaketa
|
horiek
testuan zehar egingo dira; edo testuak bideratzen dituen transformazioak izango dira, eta horiexek subjektuak burutuko dituen egintzak. Horrela bada, kontu horiek oso gertu jartzen gaituzte semiotika narratibotik.
|
|
Horretatik asko dago, dudarik gabe. Baina analisi sakonago batek diosku hizketa egintza mota
|
horiek
testuaren fase eta une jakinetan agertzen direla soilik. Hala, hasiera fasean eta garapenean; nekezago, ostera, azkenean.
|
2011
|
|
hainbatkomunikazio lengoaia eta kodetatik abiatuta. Konbergentzia narratiboak ondorioakeragiten ditu hedabideen produktuetan, hedabide
|
horiek
testu kodeak, entzunezkoeta ikus entzunezko kodeak eta beste kode berriago batzuk konbinatzeko ahalmenhandiagoa baitute. Horri guztiari esker, kazetarien informazio lengoaiak, formatuaketa generoak aberastu egin dira.
|
2012
|
|
Demokrazia ezarri zenetik Zigor Kodea eraldatzeko egin diren ahalegin ezberdinak oinarri hartuz, Gobernuak proiektu bat egin du eta Ganberei aurkeztu die, horiek eztabaida eta onets dezaten. Hori dela eta, Gobernuak, modu laburrean bada ere, proiektu horren irizpideak azaldu behar ditu, nahiz eta
|
horiek
testuaren irakurketatik erraztasunez atera ahal.
|
|
188 Ez dira, bada, guk aldez aurretik zehaztu dugun enuntziatu parentetikoen mugetan errendituko, baina argigarri iruditu zaigu adibide
|
horiek
testura aldatzea.
|
|
Adigai
|
horiek
testu hizkuntzalaritzatik jaso ditugu. 1960ko hamarkadarako, jada, Alemaniako bi aldeetan testu hizkuntzalaritzako korronte berri bat sortu zen, besteak beste, Janos Petöfik eta Harald Weinrich ek bultzatua.
|
|
Magnitudeen aukera egin ondoren, Zientzia eta Teknologiaren Corpusa kontsultatu dugu, bost magnitude
|
horiek
testuetan duten presentzia identifikatzeko, bilaketaren jomuga < magnitude izena+ aditza> motako egituretan/ bikoteetan jarriz.
|
|
Egia da hiru puntu
|
horiek
testu legalen aldakuntzak dituztela, eta, horrela, Parlamentuaren parte hartzea eskatuko dutela. Baina, funtsean, euskal nazionalismo iraultzailea izorratzeko eta pertsegitzeko ondu eta justifikatu dira Europako beste estatu demokratikoetan existitzen ez diren praktika batzuk (hala nola Konstituzioari zin erridikulua, edo komisarietan egiten den tortura ezkutatzea bai eta tribunaletan erabiltzen diren trikimailu lazgarriak ere...). Beraz, lege eta praktika gorputz hori desegitea, Exekutiboari dagokio, ETA HBk argi eta garbi desegite hori ezinbestekoa dela agertarazten diotela.
|
2013
|
|
Aurreko atalean ikusi denez, birformulatzaile esplikatiboek maiztasun txikiak dituzte lege testuetan zuzenbideko testu akademikoen aldean eta baita beste jakintza alor gehienetako testuen aldean ere. Haatik, agerpen maiztasun
|
horiek
testu orokorretan atzematen direnen paretsuak dira. Izan ere, lege testuetan birformulatzaile esplikatiboak gehienbat lege testuen hitzaurreetan eta zioen atalean agertzen dira (20) (21) eta gutxiagotan erabiltzen dira lege testuaren artikuluetan bertan (22) (33).
|
|
Bukatzeko, bada bertan Papinianoren zati bat; bistan denez, zati hori tartekatu zen, jurista horren ospea aintzakotzat hartuta. Laburpenaren zati bakoitzean (Epitome Gai izenekoaren kasuan izan ezik) interpretationes deiturikoak daude jasota;
|
horiek
testuaren muina islatzen dute, latin zehatz eta biribila erabiliz. Iruzkin horien jatorri izan ziren, ziur asko, aurreko mendean Galiako eskola juridikoetan sortutako materialak.
|
|
Testuek, laburrak ala luzeak izan, atalak izaten dituzte. Atal
|
horiek
testu motaren araberakoak dira; ez dituzte atal berak, esate baterako, eskutitz batek, errezeta batek, leku deskribapen batek, ipuin batek& Baina guztiek izan ohi dute testuaren gaia adierazten duen izenburua, eta haren ondoren doa testua eta, kasuan kasuan, testu atalak.
|
|
hitzak, hitz multzoak, zenbakiak, esaldiak& Testuaren behaketa orokorrean adierazle tipografikoei erreparatzea lagungarria izan daiteke informazio zehatza bilatzeko. Izan ere, elementu
|
horiek
testuan funtzio bereziak dituztelako nabarmendu dira: ideiek testuan duten hurrenkera adieraztea; kontzeptu, ideia edo datu garrantzitsu edo berri bat azpimarratzea; adibideak jartzea
|
2014
|
|
gazteen artean hartzen zuten/ duten lekuarekin, gure diskurtsoak baloratzen dituela lur honetako betiko kalitatezko jakiak, bertako gazteek ez dituztelarik beti maite, urde edo purailetik atera urinekoak, denak jateko aberats eta gustuz azkar izanik. Gauza
|
horiek
testuan ziren, zuzendaritza kolektibotik pasa ginen beste zerbaitera, sekulan eztabaidatu, deliberatu gabe, erran nahi dut ohartu ginela ariz gauzak bazirela aldatzeko metodoan toberaren eremuan zuzendaritza eraginkorraren egiteko. Antzerkia ezagutzen duen batek konprenituko du zailtasunak eta denbora galtzeak izan zirela, hots, jokoan, irudietan, ez genuen azken gauza hori integratu eta doluño batekin egon nintzen.
|
2015
|
|
Testuen sinplifikazioan, aditz nagusiak nola sor daitezkeen azaldu dugu batetik, eta, bestetik, Biografixtresna aurkeztu dugu. Aipatu ditugun lan
|
horiek
testuak automatikoki sinplifikatzeko idatzi ditugun erregela eta proposamenetako batzuk besterik ez dira. Egitura parentetikoekin egiten dugun bezala, perpausadberbialetatik, erlatibozko perpausetatik eta aposizioetatik ere esaldi berriak sortzen ditugu, egituralinguistiko konplexuak aztertu ondoren, kasuz kasuko berridazketak eta sorkuntzak egiten baititugu.
|
|
Bestetik, eskuz sortutako sinplifikazioen kontra ere ebalua daiteke (Gold Standard edo urrezko patroi balira bezala), baina sinplifikazio horiek ere sortu behar dira. Ondoren, itzulpenautomatikoak edo laburpen automatikoak ebaluatzeko erabiltzen diren metrikak aplikatzen dira, bainaez dago oso garbi oraindik metrika
|
horiek
testuen sinplifikaziorako baliagarriak ote diren.
|
2016
|
|
«Trebetasun honek eragiten duen faktore erabakigarri bakarra da ondorioak azaltzen dituen artikulua, Nature aldizkari espezializatuan argitaratua, aitak bere haurtxoarekin zenbat denbora inbertitu duen». Emaitza
|
horiek
testuak eransten ditu, «agerian jartzen dute esposizioaren eta ikastearen garrantzia trebetasun hori garatzeko orduan; izan ere, gaitasun hori entzumen eta kognitibo gaitasun partekatuetan oinarritu daiteke, sexu bakoitzaren berezko berezko berezko prestapenetan baino». Horrela, ikerketa ez da soilik emakumeengan soilik dauden zenbait gaitasunei buruz ezarritako ideiak borrokatzeaz gain, haurrekin denbora igarotzearen garrantzia ere azpimarratzen du, eta, gainera, espezialistek adierazten dutenez, «kalitatezko denbora» izan behar du.
|
2017
|
|
Egoki deritzozu neurri
|
horiek
testu batean jasotzeari, webgunean bertan argitaratzeko. Hala bada,
|
|
berri. Justifi katu erantzun
|
horiek
testu zatietatik ateratako informazioarekin. Bi testu zatiek gauza
|
|
Deixian, hiztunarekiko hurbiltasun maila desberdinak adierazten dituzte hau eta hori erakusleek (5a). Zenbaitetan, ordea, bi erakusle
|
horiek
testu mailako balioa hartzen dute, eta perpaus mailatik gora erreferentzia egiten diote aurrean aipatutako zerbaiti edo beranduago aipatutako zerbaiti:
|
|
Identitate bikoitz bat, beraz, konplexua, zeinaren bidez sortzaileak bere partaidetza eta erreferentzia markoei lotutako diferentziakezagutzen baititu (Lagarde, 2013). Gehienetan, ordea, identitatearen auzia aipagai huts da, arrazoiketa teorikorik gabea; hori dela eta, autoitzulpenaren eta identitatearen arteko loturariargi eman nahian, dikotomiak alboratu, teoria psikosozialez baliatu, eta
|
horiek
testu azterketanaplikatzeko moduak proposatu ditugu (Arrula Ruiz, argitaratzear).
|
|
Lekukoen artean askok ez daki lurrean ez besteinon bizitzen eta ez daki lurra ez besterik lantzen. Biztanle xume
|
horiek
testuan zehar aipatu ditudanarkitekto eta artista
|
|
Zentzu horretan erabiltzen du Eduardo Restrero k (2011). Ematen duen arrazoia da oraindik jaio berria den diziplina honek hiperkontestualizazioa eskatzen duela eta ikerketa konkretuetatik eta
|
horiek
testu teorikoekin ezartzen dituzten harremanetatik abiatzen dela. Horretarako, ezinbestekoa zaio metodologia ezberdinak baliatzea, egoera bakoitzak hurbilketa partikularra egitea eskatzen baitio.
|
|
Zein hartuko dituzun segurtasun neurriak? Egoki deritzozu neurri
|
horiek
testu batean jasotzeari, webgunean bertan argitaratzeko. Hala bada, egizu.
|
|
c) Elkartu zure bikotekidearekin eta eman elkarri zuetako bakoitzak bere aldetik topatu dituen erantzunen berri. Justifikatu erantzun
|
horiek
testu zatietatik ateratako informazioarekin. Bi testu zatiek gauza bera kontatzen al dute?
|
2019
|
|
Olaziregik aztertu zuen xeheki oroimenaren funtzio narratiboaren zentralitatea Saizarbitoriaren lanetan. Batetik, errepikapen
|
horiek
testuaren eraikuntzan oinarrizkoak direla frogatu zuen, narrazioa istorioa bera baino garrantzitsuagoa delako eta horregatik, egoera gatazkatsuenak behin eta berriro errepikatzen direlako hizketa saioan. Errepikapenok, testuaren eraikuntzaren prozesua azpimarratzen dute, oroitzeko prozesua azpimarratuz (Olaziregi 2008:
|
2020
|
|
Gainera, testu horien aldagarritasuna handia da, bai estiloetan bai terminologiaren espezializazioan. Ezaugarri
|
horiek
testuak prozesatzeko teknika aurreratuagoak eskatzen dituzte, edo, zehazkiago, itzulpen automatikoko teknikak.
|
2021
|
|
1). Itzulpenen ezaugarri
|
horiek
testuaren egilearen, transferentzia agentzien, testuaren eta publikoaren artean dauden harremanak deskribatuta azter daitezke. Hala, itzulpenaren soziologiak argi egin diezaieke gisa honetako gaiei:
|
|
Ba antzekotasunak atera, ezberdintasunak atera, gaiak atera, nola lantzen den... Eta ariketa
|
horiek
testu osoak ulertzeko". (DGIR1)
|
|
baliabide teknikoek erraztu egiten dute akats
|
horiek
testuan
|
|
lehenik online egingo dugu lana, eta gero, agian, egunkarirako. Adin bat dutenentzat zaila da kazetari hori ulertzea,
|
horiek
testuak egunkarian irakurtzera ohituta daudelako, baina gaur egun, egokiagoa da online lan egitea.
|
|
lehenik on line egingo dugu lana, eta gero, agian, egunkarirako. Adin bat dutenentzat zaila da kazetari hori ulertzea,
|
horiek
testuak egunkarian irakurtzera ohituta daudelako, baina gaur egun, egokiagoa da on line lan egitea.
|
2022
|
|
2011 urtetik aurrera ere beste era batekoa izan da euskalgintza soziala eta instituzioen arteko harremana. Hala ere, instituzioen ikur
|
horiek
testuetan ikustean argi gelditzen da euskalgintzak dependentzia ekonomiko bat bederen badaukala euskal instituzio ezberdinekiko; bestelako dependentziarik ezin daiteke ondorioztatu, baina dependentzia ekonomiko bat egon badagoela mahaigaineratu liteke.
|
|
Belak Larramendiren erranak nola baliatu zituen erakutsiko dut lehenik, mauletarraren testua dagokion testuinguru historikoan txertatzeko (§ 2). Horrekin loturik, itzulpenaren soziologian sakonduko dut, helburuak eta motibazioak zurituz,
|
horiek
testuaren
|
2023
|
|
Hizkuntza ekintzak gauzatuz jarduten dugu gizartean, ekintza komunikatiboen bidez, eta, azken
|
horiek
testuetan hezurmamitzen direla eta edozein jakintza arloren edo diziplinaren ezagutza testuetan gauzatzen dela kontuan hartuta, Bronckarten testuaren barne arkitekturak aukera ematen digu gizartean ohikoak ditugun testuak aztertzeko edo ekoizteko, eta hizkuntzen eta gainerako ikasgaien arteko zeharkako alderdiei erreparatzeko lanean urratsak egiten jarraitzeko.
|
|
Iñigo Legorburu idazleak idatzi ditu igorle sekretuak Mikeli bidaltzen dizkion gutunak. «Gidoia idazten hasi nintzenean, argi neukan gutun
|
horiek
testuaren parte izan behar zutela, baina beste norbaitek egitea ideia hobea iruditzen zitzaidan», adierazi du Errastik. Kartetako batean, «bakardade lagundua» aipatzen du Legorburuk, eta gidoilariak uste du bere antzezlan berria definitzeko hitz egokienak direla.
|