Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2001
‎Dena dela, edozein testu jaso edota ekoizteko orduan, badaude lagungarriizango ditugun jarraibide batzuk, eta horiek testuak entzun, irakurri, idatzi ala ahozsortzeko prozedura arrakastatsuak eraikitzen lagunduko digute.
‎Batzuek hizkera arruntaren adierazle izan nahi dute, beste batzuek idatziaren isla, baina denek dute ezaugarri bera: ikasleengan pentsatuz idatzi dira. Ez dut ukatuko idatzi horiek testuak direnik, azken batean hasiera eta bukaera duten osotasun koherenteak1 2 baititugu denak; baina agerian utzi nahi dut, horietako askok ez dutela hizkuntzaren benetako izaeraislatzen.
2002
‎Ekintza komunikatiboaren bidez ikasleak bakarka edo agente sozial bezalagaitasun batzuk garatzen ditu, bai orokorrean eta, batez ere, hizkuntzaren komunikaziorakohainbat egoera eta betebeharren testuinguruan. Testuinguru horietan hizkuntza jardueretanhartuko du esku eta jarduera horiek TESTUAK ULERTU ETA EKOIZTEKO hainbathizkuntza prozesu egitea eskatuko diete. Horretarako, estrategia egokiez baliatu beharkodu.
‎Aipatutako telebista osagai horiek testu mintzatuen juntagailu zeregina betetzen dute, konjuntzio eginkizuna bereganatzen dute.
2009
‎Horregatik ez dira programaziorako egokiak. Fitxategiekin eragiketak egiteko Perl programak erabiltzean, aurretik fitxategi horiek testu hutsezkoak direla ziurtatu behar dugu (txt formatua normalki).
‎Programa edo script ak idazteko erabiliko dugun tresna da testu editorea. Programa, Perl lengoaian idatzitako agindu sorta da, eta lehenbizi agindu horiek testu fitxategi batean gorde behar dira ondoren exekutatu ahal izateko. Eskura daukagun edozein testu editore erabil dezakegu lan honetarako, betiere testu hutsa, formaturik gabe, gordetzeko aukera ematen baldin badu.
‎Hala ere, biziki gomendatzen dugu Microsoft Word edo OpenOffice Writer testu prozesadoreak, esaterako, ez erabiltzea. Izan ere, prozesadore horiek testuarekin batera informazio gehigarria gordetzen dute eta arazo iturri bihurtu ohi dira programazio lanetan erabiltzean. Merkatuan programaziorako editore bereziak dauden arren, mementoz ez dugu tresna berririk instalatuko, eta gure hautua konputagailuak berak dakarren testu editore sinple eta erabilerrazaren aldekoa izango da.
2011
‎hainbatkomunikazio lengoaia eta kodetatik abiatuta. Konbergentzia narratiboak ondorioakeragiten ditu hedabideen produktuetan, hedabide horiek testu kodeak, entzunezkoeta ikus entzunezko kodeak eta beste kode berriago batzuk konbinatzeko ahalmenhandiagoa baitute. Horri guztiari esker, kazetarien informazio lengoaiak, formatuaketa generoak aberastu egin dira.
2015
‎Testuen sinplifikazioan, aditz nagusiak nola sor daitezkeen azaldu dugu batetik, eta, bestetik, Biografixtresna aurkeztu dugu. Aipatu ditugun lan horiek testuak automatikoki sinplifikatzeko idatzi ditugun erregela eta proposamenetako batzuk besterik ez dira. Egitura parentetikoekin egiten dugun bezala, perpausadberbialetatik, erlatibozko perpausetatik eta aposizioetatik ere esaldi berriak sortzen ditugu, egituralinguistiko konplexuak aztertu ondoren, kasuz kasuko berridazketak eta sorkuntzak egiten baititugu.
‎Bestetik, eskuz sortutako sinplifikazioen kontra ere ebalua daiteke (Gold Standard edo urrezko patroi balira bezala), baina sinplifikazio horiek ere sortu behar dira. Ondoren, itzulpenautomatikoak edo laburpen automatikoak ebaluatzeko erabiltzen diren metrikak aplikatzen dira, bainaez dago oso garbi oraindik metrika horiek testuen sinplifikaziorako baliagarriak ote diren.
2017
‎Identitate bikoitz bat, beraz, konplexua, zeinaren bidez sortzaileak bere partaidetza eta erreferentzia markoei lotutako diferentziakezagutzen baititu (Lagarde, 2013). Gehienetan, ordea, identitatearen auzia aipagai huts da, arrazoiketa teorikorik gabea; hori dela eta, autoitzulpenaren eta identitatearen arteko loturariargi eman nahian, dikotomiak alboratu, teoria psikosozialez baliatu, eta horiek testu azterketanaplikatzeko moduak proposatu ditugu (Arrula Ruiz, argitaratzear).
‎Lekukoen artean askok ez daki lurrean ez besteinon bizitzen eta ez daki lurra ez besterik lantzen. Biztanle xume horiek testuan zehar aipatu ditudanarkitekto eta artista
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia