2001
|
|
Dena dela, edozein testu jaso edota ekoizteko orduan, badaude lagungarriizango ditugun jarraibide batzuk, eta
|
horiek
testuak entzun, irakurri, idatzi ala ahozsortzeko prozedura arrakastatsuak eraikitzen lagunduko digute.
|
|
Batzuek hizkera arruntaren adierazle izan nahi dute, beste batzuek idatziaren isla, baina denek dute ezaugarri bera: ikasleengan pentsatuz idatzi dira. Ez dut ukatuko idatzi
|
horiek
testuak direnik, azken batean hasiera eta bukaera duten osotasun koherenteak1 2 baititugu denak; baina agerian utzi nahi dut, horietako askok ez dutela hizkuntzaren benetako izaeraislatzen.
|
2002
|
|
Ekintza komunikatiboaren bidez ikasleak bakarka edo agente sozial bezalagaitasun batzuk garatzen ditu, bai orokorrean eta, batez ere, hizkuntzaren komunikaziorakohainbat egoera eta betebeharren testuinguruan. Testuinguru horietan hizkuntza jardueretanhartuko du esku eta jarduera
|
horiek
TESTUAK ULERTU ETA EKOIZTEKO hainbathizkuntza prozesu egitea eskatuko diete. Horretarako, estrategia egokiez baliatu beharkodu.
|
|
Aipatutako telebista osagai
|
horiek
testu mintzatuen juntagailu zeregina betetzen dute, konjuntzio eginkizuna bereganatzen dute.
|
2009
|
|
Horregatik ez dira programaziorako egokiak. Fitxategiekin eragiketak egiteko Perl programak erabiltzean, aurretik fitxategi
|
horiek
testu hutsezkoak direla ziurtatu behar dugu (txt formatua normalki).
|
|
Programa edo script ak idazteko erabiliko dugun tresna da testu editorea. Programa, Perl lengoaian idatzitako agindu sorta da, eta lehenbizi agindu
|
horiek
testu fitxategi batean gorde behar dira ondoren exekutatu ahal izateko. Eskura daukagun edozein testu editore erabil dezakegu lan honetarako, betiere testu hutsa, formaturik gabe, gordetzeko aukera ematen baldin badu.
|
|
Hala ere, biziki gomendatzen dugu Microsoft Word edo OpenOffice Writer testu prozesadoreak, esaterako, ez erabiltzea. Izan ere, prozesadore
|
horiek
testuarekin batera informazio gehigarria gordetzen dute eta arazo iturri bihurtu ohi dira programazio lanetan erabiltzean. Merkatuan programaziorako editore bereziak dauden arren, mementoz ez dugu tresna berririk instalatuko, eta gure hautua konputagailuak berak dakarren testu editore sinple eta erabilerrazaren aldekoa izango da.
|
2011
|
|
hainbatkomunikazio lengoaia eta kodetatik abiatuta. Konbergentzia narratiboak ondorioakeragiten ditu hedabideen produktuetan, hedabide
|
horiek
testu kodeak, entzunezkoeta ikus entzunezko kodeak eta beste kode berriago batzuk konbinatzeko ahalmenhandiagoa baitute. Horri guztiari esker, kazetarien informazio lengoaiak, formatuaketa generoak aberastu egin dira.
|
2015
|
|
Testuen sinplifikazioan, aditz nagusiak nola sor daitezkeen azaldu dugu batetik, eta, bestetik, Biografixtresna aurkeztu dugu. Aipatu ditugun lan
|
horiek
testuak automatikoki sinplifikatzeko idatzi ditugun erregela eta proposamenetako batzuk besterik ez dira. Egitura parentetikoekin egiten dugun bezala, perpausadberbialetatik, erlatibozko perpausetatik eta aposizioetatik ere esaldi berriak sortzen ditugu, egituralinguistiko konplexuak aztertu ondoren, kasuz kasuko berridazketak eta sorkuntzak egiten baititugu.
|
|
Bestetik, eskuz sortutako sinplifikazioen kontra ere ebalua daiteke (Gold Standard edo urrezko patroi balira bezala), baina sinplifikazio horiek ere sortu behar dira. Ondoren, itzulpenautomatikoak edo laburpen automatikoak ebaluatzeko erabiltzen diren metrikak aplikatzen dira, bainaez dago oso garbi oraindik metrika
|
horiek
testuen sinplifikaziorako baliagarriak ote diren.
|
2017
|
|
Identitate bikoitz bat, beraz, konplexua, zeinaren bidez sortzaileak bere partaidetza eta erreferentzia markoei lotutako diferentziakezagutzen baititu (Lagarde, 2013). Gehienetan, ordea, identitatearen auzia aipagai huts da, arrazoiketa teorikorik gabea; hori dela eta, autoitzulpenaren eta identitatearen arteko loturariargi eman nahian, dikotomiak alboratu, teoria psikosozialez baliatu, eta
|
horiek
testu azterketanaplikatzeko moduak proposatu ditugu (Arrula Ruiz, argitaratzear).
|
|
Lekukoen artean askok ez daki lurrean ez besteinon bizitzen eta ez daki lurra ez besterik lantzen. Biztanle xume
|
horiek
testuan zehar aipatu ditudanarkitekto eta artista
|