2005
|
|
«Hainbeste maitatzen dute alardea, ezen adulteratzeraino prest daudela. Emakumearen parte hartzea ematen bada
|
hori
jada ez da alardea izango». Diego Ochotorena, Diario Vasco, 1996 urteko maiatzaren 8a.
|
2007
|
|
Biak ere harremanetan jartzen direnean soilik ahalkodugu adierazi bizitzaren sekretua aurkitua izan dela. Une zehatz horretan hastengara ikusten bizitzaren zientzien bizitza bidegurutze batean agertzen zaigula, hainzuzen ere, epistemologia positibista bat eta informazioaren teoria elkartzen direnunean; baina ageriko bilakatu den
|
bizitza
hori jada ezin daiteke Bizitza izan, bizitzabat baizik, bizitza kontingentea, teknozientziak ekoitzitakoa. Jarrai dezagun argudioak agerian uzten, bidegurutze horretan gertatzen dena ulertu ahal izateko.
|
|
Certeau, M. de, aip. lib., 300 Europan zabaldua dagoelako arrazoia, ik. errepikatua, 306 or. Grégoire k deklaratzen du: nire asmoa ez da arrazoiak argitzea frantsesaren arrakastarentzat Europako Gorte guztietan,
|
hori
jada «jakintsuki» egina dago (Rivarol ek!). Handik aurrera frantsesaren alde berak ailegatzen dituen arrazoiak, literalki Rivarol enak dira.
|
|
Hori da hurrengo edozein hausnarketazko pentsamenduren aurretiko eta oinarria. ...na, hausnarketazko pentsamendua («das reflexive Denken»), hizkuntza (ko pentsamendua joan den) baino harago doa, hizkuntzak pentsaturiko gauzak berriro pentsatuz, gauzak berak bermugatuz edo hizkuntzak pentsatuak ez dituen gauzen arteko harremanak bilatuz, horrela gauzen zedarriketa soilaz gaindiko haien jakintza bat antolatzeko1372 Jakintza hori ere hizkuntzan taxutzen eta ageriratzen da, baina
|
hori
jada «hizkera teknikoa» da, errudimentarioa izanik ere (zoologia, botanika, astrologia popularrak); eta berau, berriro, aurretikoa da hausnarketaren jarraipenerako. Baina, funtsezkoa da hori, hausnarketazko pentsamendua eta hizkera teknikoa, hots, «jakintza», unibertsalaren mailan mugitzen dira jada (potentzialki bederen), gauzen analisi objektibo unibertsalki kontrastagarriaren erantzunekoak direnaz bezainbatean.
|
|
Herriaren pertsonifikazioak (besoak, hankak, urdaila, etab., omen dituela), metaforiko edo alegorikoak, antzinatetik ezagutzen dira (Liv. II, 32; ipuin
|
hori
jada Egipto zaharrean bertan aurkitzen bide da), eta Volksgeist modernoa ere metafora pertsonifikatzaile bat da zalantza gabe (karaktere indibidualarena); ordea suprapertsonarik edo fantasmarik ez dagoela, ik. Kantorowicz, H.,. Volksgeist und historische Rechtsschule?, in: Coing, H. Immel, G. (arg.), Rechtshistorische Schriften, Karlsruhe 1970, 455 Brie, S., Der Volksgeist bei Hegel und in der historischen Rechtsschule, Berlin Leipzig 1909, 32 Gehitu behar da, bere garaian ez erabiltzaileek, baina ezta haren kritiko ugarietatik inork ere ez duela inoiz Volksgeist kontzeptua ulertu, abandonatua izan eta geroko gaizki ulertzaile batzuetara arte, suprapertsona delako horren moldean.
|
2008
|
|
1832an udalkide izatea egokitu zitzaien Betolazari zein Muruari, lehena alkate eta bigarrena herri diputatu, azken
|
hori
jada, purifikatuta, zegoen-eta.
|
2014
|
|
Zenbat eta instalazioak handiagoak izan, orduan eta gehiago merezi du hondakin uren beroa berreskuratzea. Industria sektorean
|
hori
jada martxan dago, eta saneamendu sare publikoan etorkizun laburrean praktikan jarri nahi da.
|
2015
|
|
Kazetarien ahotsari leku berezia eman diote egitasmo hauetan, eta kazetari ahots horrek narratzaile nagusiaren funtzioa hartu du. Calles perdidas dokumentalean ahots
|
hori
jada abiaburuko interfazean ageri zaigu, lehentasunezko posizio diskurtsiboa hartuz. Ataletara kurtsorea hurbilduz gero, atalen laburpen bat agertzen da.
|