Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2010
‎Gerra, ostera, ez da horregatik desagertu, jakina den moduan, eta imperioen historia, kultura klasistaren barreneko historia, denok ezagutzen dugu. Eta hain da nabaria gainera joera hori ezen kultura klasista, oriental grekolatinoa, universaltzat ere hartua izan da hainbatetan (sofisten kasua hor dugu), eta oso ospatuak dira mugimendu falaziazko hori egin dutenak. Gaur egun halako kultura oriental grekolatinoa, aktualizatua jakina, da gure kulturaren oinarria.
‎Zer gatik ez?. Eta hori ez diet bakarrik ateo materialistei galdetzen, baita galdetzen diet ere eskrituristei, apaizak direnak.
‎Nik, ostera, seinaleetan ikas ten dut errevelazioaren mezua egiazkoa dela. Begien bistan dago, horregatik dira seinaleak, demostrazioak direlako, misterio santu baten demostrazioak, misterio santu hori ez bazaigu irakatsi ere egin, baina badute demostrazioaren izaera hori, egin daitekeena modu sinplean ala, nik egiten dudan moduan, dudan aparatu logikoarekin, ez dena logika departamenduburu batena, bistan dagoenez. Baina ziur nago hur ematen diodala problemari.
‎Gizakiaren bere izatearen lehen zelulan, zigotoan datza aitaren eragin/ eman bakarra. Lehenbiziko zelula bertatik, zigototik, sorkari berria aitaren seme da amaren seme beste, eta hori ez da inoiz inola aldatuko. Amaren eragina handia izango da, baina beti aitaren seme amaren seme beste den izakiagan.
‎Monumenta Restaurationis Ordinis. Dena dela, restauración izen hori ez zen hainbat historialariren gogoko gertatu eta Markinan hasiera izan zuenari refundación, nuevo Duruelo eta antzeko izenak ematen hasi ziren. Dokumentazioaren biltzaile, ikertzaile eta argitaratzaile izan den Julen Urkizak berak ez zuen egokitzat jotzen restauración izena; Vinculo izeneko gure arteko barne argitalpenean hau dio:
2011
‎Tradizionalistek eta jauntxoek arazorik gabe lortzen zituzten alkatetzak, zinegotzi postuak, Aldundiko kargu politikoak edota eragin ekonomiko, politiko eta sozial handia zuten erakundeetako aginte postuak. Autoritate politikoa euren eskuetan edo euren gustuko hautagaienetan zegoen, eta hori ez zuen inork zalantzan jartzen.
‎Aberria maite izan zuen, aberria osatzen duten gizakiak maite zituelako. Eta maitasun hori ez zuen erababili bere probetxurako, askotan gertatzen den bezala, bere garaiko gizarteari bideak irekitzeko baizik.
‎Urteak aurrera joanda, Naturan dauden elementu gehienak edo guztiak aurkituta eta ezagunak ziren XX. mendearen erdialdean. Baieztapen hori ez da arinkeriaz eginda. Kontuan hartu behar da elementu bakoitza zenbaki batez identifikatzen dela, eta zenbaki horrek elementuaren atomoak nukleoan dituen protoien kopurua adierazten duela.
2012
‎–Oraindik egiteko dago euskal prosa. Eta hori ez da egingo arauen eta gramatikaren bidetik?.
‎Horrela, Lurralde Lauko bizkaitarrei aitortzen jakezan eskubide eta pribilegio guztiak izango zituen hemengo bizilagunak be. Eta hori ez zan barre egiteko kontua! Jaurerriko pribilegiorik nagusienak hurrengoak ziran:
‎Nik egin dudan aristotelismoaren ajuste hori ez dago kontrajarria ez san Agustinen platonismoarekin ezta tomismoarekin ere. Azken batean Aristotelesek ordenatu bazuen platonismoa, nik, ezagutza berriekin, aristotelismoa, tomismoa, ordenatu egiten dut, besterik ez, ordenatu egiten dut perspektiba materialistago batekin, hau da, materia (gu materiazkoak gara) oso kontuan hartuz.
‎Beraz, ezin afirma dezaket primerako lana denik nirea, hobeak badaitezke. Eta Jesusek behin esan zuen zer zen Berari jarraitzea, hasteko norberaren burua ukatzea da, eta hori ez da masokismoa, eta bai zerbait hobea bilatzen duenarendako halako esperantza emate bat, eta Hari jarraituz nik ere, seguritate klausula balitz bezala, nik ere neure burua ukatu egiten dut. Nahiz eta ez dudan papelerara nire lantxo hau botatzen.
‎2 Hizkuntza komunitate orok eskubidea du jardun judizial eta administratiboak, dokumentu publiko eta pribatuak, eta erregistro publikoetan egindako inskripzioak lurraldeko berezko hizkuntzan egiten direlarik, baliozkoak eta eraginkorrak izan daitezen, eta inork ezin dezan argudia hizkuntza hori ez dakienik.
‎11 Bakardade sentimenduaz. Bakardade sentimendua oso patologikoa da, zeren unibertsal bihurtzen baita norberaren bakardadea, eta hori, psikologoek eta medikuek ere badakite, hiltzea da, eta bakardade sentimendua duena bizirik dago, eta psikologoek bakardade hori ez dela absolutua demostratu egiten diote gaixoari; nola, kontraejenploak bilatuz.
‎Zeren erraten baita, adibidez, miriariek orden naturala bortxatu egiten dutela. Eta hori ez da egia, behintzat nire estudioetatik ikusia, eta ikasia. Mirari batek orden naturala, lege naturala, guk ezagutzen dugun moduan, zientzia humanoak ezagutzen duen moduan kosmos honetan, orden naturala osatu egiten du perfekzioraino, eta nik Jesus irudikatu egiten dut Paradisutik etorria, Hango ordena erakusten diguna Bere mirariekin.
2013
‎Hasiera batean, asmo hori ez zen aurrera joan. Gotzainak ez zion eskuizkribu hura lortu.
‎–Kapilau jaunaren arrebak, mojak, esan zidan A. Roman Viva España oihukatu nahi ez zuelako hil zutela. Ez genuen sinistu hori ez hark eta ez nik. Pixka bat geroago, Jesusen Bihotzaren jaian Getariako Parrokian hitzaldia egitera dei egin zidaten; Intxaurandiaga jauna zegoen han erretore.
‎1921an Calahorrako administrari apostoliko izendatzen du Batikanok. Horretarako Erromara joan zenean zama hori ez emateko berari eskatzera, gotzain sagaratu zuten. Gesù, jesuiten elizan.
2014
‎Etxean bertan geneukan, gainera, esku txilin handi galant bat, makila muturrean jarri ohi dena baino askoz handiagoa. Esku txilin handi hori erronda eskean ez zuen nornahik jotzen, esku txilin handi hori koplari nagusiari zegokion, eta koplari nagusi hori ez zen besterik geure aita maitea baino. Etxean bertan kantatu ohi zizkigun gure aitak gaztetan ikasi eta berak ere asmatutako eske koplak.
‎Eta a prioritasunak erakusten dit nire estudio bidea kosmos honetakoa ez den ezagutza unibertsala badagoela, beste kosmos batean, eta fenomeno sobrenaturala den signoak (san Joanek horrela izendatzen zuen miraria) ekartzen nau teorizatzera ezen Platonen intuizioak erakusten duena funtsean egiazkoa dela. Baina hori ez dut ondorioztatu aristotelismoan, eta bai kantismotik hartuz galdera zehatz bat. Nik diot ezen Jesusendako badirela posible juizio sintetikoak a priori, horrek dakarren guztiarekin.
‎Filosofia naturaletik joanez, nik ondorioztatzen dut, ez dugu ezer sobrenaturalik topatzen. Eta hain da indartsua ideia hori nire baitan ezen niretzat Aristotelesek bazuen Moisesen berririk, bakarrik egin zuen hori ez esatea, isilik pasatzea ezagutza historiko hori.
‎Aita Yurrek dio obra hori ez zuela inoiz esku artean izan: –Esta obrita no ha llegado a mis manos?
‎Honek, idazteko inolako bokaziorik gabe, letrarik gabeko emakumetzat agertzen digu, hitz egiten bezala idazten duena eta herri herriko hiztegia, ia arrunta erabiltzen duena. Naturaltasun, erraztasun hori ez da lilura gabea; horren alde on eta erakargarriari erreparatzen die berak. Teresak berak ere bide ematen dio iritzi horri hainbat pasarte edo esalditan:
2015
‎Bera gure bide lagun dogula, bere pentsaera gure pentsaera, bere sentimenduak gure sentimendu, bere maitasuna gure maitasun, bere askatasuna gure askatasun, bere parkamena gure parkamen, bere otoitza gure otoitz, bere arnasa gure arnasa, bere santu tasuna gure santutasun bihurtuz. Eta hori ez aldi baten, bizitza guztian baino. –Jauna bilatu egin behar da aurkitzeko eta aurkitu ondoren jarraitu bilatzen?
‎Baina zientzia politikoaren ezaugarrietako nagusienetako bat da inseguritate maila ezberdinak, baina inseguritateak, egotea beti, eta arrazoia da, zientzia praktikoetan, etorkizun dena ez delako jakina. Eta beldur maila bat beti da presente, egin litzateke hori ez izatea patologikoa.
‎Nik beldurretan Jainkoaren beldurra daukat dela sanoena. Baina ateoek hori ez didate onartzen, hala ere seguru nago konforme daudela inseguritate mailaren bat beti egongo dela.
‎(?) Jaunak ez baitu guri esku erakutsi handiak egin beharrik horretarako; nahikoa da bere Semea ematean emandiguna, bidea erakus diezagun. Ez uste izan, nire aita nahiz neba hiltzen bada, heriotza hori ez sentitzeraino Jainkoaren borondatearekin bat egitea denik kontua; ez da kontua, neke eta gaixotasunak badaude, haiek pozik sufritzean ere. Ona da bai, eta batzuetan zuhurtasun kontua da, gehiago ezin dugulako, eta bertute egiten dugu nahitaezkoa dena.
2016
‎adiskidetasun soziala munduaren areriotasun sozialaren aurka. . Ni bon bon eta zu hor konpon?, hori ez da Jaungoikoaren legea. Hauxe da burura etorri jatana zuri erantzuteko.
‎Azantzako semea nik ez dut mendratzenbere parerik ez du pilota botatzen.Bainan Perkain hori ez zuen lotsatzen, plaza guziarentzat bera aski baitzen.
‎Ez al da hobea a posterioriko ezagutza baino a prioristikoa?. Eta signo batek halako ezagutza a prioristikoa adierazten badu zergatik tematu izan da hainbeste mundu zientifikoa esperientzia historiko hori ez aintzat hartzen?. Eta zientzien zientzia den filosofia ere gauza bera?.
‎Bestalde, esan beharra dago, hiztegigintzan halako emaitza ederrak argitara eman direnean, ezkutuan etengabeki, urteak joan urteak etorri, hainbatek burututako lan oparoa azalerazten dela. Hala aitortu zuen Andres Urrutia euskaltzainburuak liburuaren aurkezpenean, hiztegi hori ez zela gutxi batzuen emaitza, askoren izerdiz ongi hornitutako lana baino nabarmenduz:
‎Euskararen aldeko politika indartsu eta ausarta genuke Zuberoan eta Iparralde osoan, gure hizkuntza dagokion ohorezko tokian berriz jartzeko. Baina, tamalez, politika hori ez dago euskaldunen eskuan, frantsesen eskuan baino. Orain arte frantses administraziotik eman dituzten urrats epelak, euskaldunenetengabeko eskaerak apaltzeko neurriak izan dira, besterik ez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia