Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2004
‎Borondatezko jurisdikzioaren arauak ordezko moduan aplikatuko dira Erregistroaren jardunean sortutako arazoetan, kusteko ezintasunaren ondorioz. Aplika baldin eta arazo horietarako erregelamenduan konponbiderik ez badago, gehiegizko kasuismotik ihes egiteko nahiaren ondorioz edo arazook aurreizio hori Erregistroko jarduera publikoaren izaera bereziarekin bat dator, eta jarduera hori eta estatuak duen ohiko administrazio jarduera oso ezberdinak dira; azken hori administrazio zuzenbideak arautu du eta administrazio auzibideetarako jurisdikzioari dagokio. Erregistroko jarduera publikoaren helburuak dira, zuzenbide erkidearekin
2005
‎Gainerako kasuetan, Erregistroko titularren eta Administrazio jardulearen arteko akordioa behar da; akordio hori administrazio aktaren bidez egin behar da. Administrazioak akta horren ziurtamendu honen 2 artikuluan ezarri bezala, dela eskritura publikoaren bidez.giri egokia emango du, dela erregela
2007
‎...gainera, atzerritar hori Espainian modu irregularrean badago, edo baimenik gabe, agiririk gabe edo agiri irregularrarekin lan egiten, dela pertsonak zilegi ez den moduan trafikatzearen, dela legearen aurkako immigrazioaren, dela lan eskua zilegi ez den moduan trafikatzearen, dela beharrizan egoeraz abusatu eta prostituzio esplotazioaren biktima, kalteduna edo lekukoa izateagatik, orduan atzerritar hori administrazio erantzukizunetik askeguntzaileak, edo atzerritarra polizia fun geratu ahal izango da. Halaber, atzerritarra ez da kanporatuko, baldin eta horrek agintari eskudunei salatzen badie zein diren trafiko horren egile edo latzionario eskudunekin elkarlanean eta lankidetzan aritzen bada atzerritartasun arloan, oinarrizko datuak edo lekukotasuna emanez, hala denean, egile horien aurkako kasuan kasuko prozesuan.
‎Ekainaren 28ko 44/ 1967 Legeak ezarritakoarekin bat etorriz, lege aitorpena eskatzean, jabetza titulartasuna hirugarrenen izenean izan arren, ondasunlijio erakundeek, edo, eskualdaketa era higiezinen jabe direla adierazi duten erbat eragingarria izan dadin, erregistro publikoan jaso beharreko beste ondasun batzuen jabe direla esanbidez adierazi duten erlijio erakundeek, eta ondare adierazpen hori Administrazioan azaldu erakundeek, euren ondare egoera legez ondoren lege honetan ezarritakoaren arabera inskripzioa eskatu duten erlijiotatu ahal izango dute, urtebeteko epean. Horretarako, erlijio erakundeek agiriak ekarri dituzte, tartekatutako pertsonen izenean zein ondasun izan etagokiela aitortzeko, edo erlijio erakunde ondasunon jabetza erakundeei eurei daek beste edozein lege prozedura erabiliduan justifikatzeko, jabetza tituluak Ja dute, ondasun horien gaineko jabetza eurei dagokiela behar den mobetza Erregistroan inskribatzea lortu arte; orobat, halako erakundeek salbuetsita izango dituzte mota guztietako zerga, tasa eta arielak, helburu hori lortzeko egin beharreko eskualdaketa, agiri edota jardunak karga ditzaketenak.
2008
‎2 Sozietate partaidetzen gain eskubide erreal mugatuak eratzen direnean, hori administrazio organoari jakinarazi behar zaio, eskubideok eratzeko agiri publikoa bidaliz.
‎3.Bazkideetatik edozeinek azter dezake liburu erregistroa, eta liburu hori administrazio organoak egin eta zaindu behar du.
‎1 Aurreneurrizko idatzoharra egingo da Kontrol Batzordeak emandako ziurtagiriaren bidez; horrez gain, ohar bat jarriko da, ziurtagiri hori Administrazio eskudunari aurkeztu zaiola egiaztatzeko.
‎Funtsa eratzeari buruzko idazkuna egin eta hurrengo lau hilabeteetan ez bada egiaztatu funts hori administrazio erregistroan inskribatu dela, edota errekurtsoa ez bada jarri esan-bidez zein isiltasunaren bidez ezezkoa eman duen ebazpenaren kontra, idazkuna iraungiko da, eta ofizioz ezereztu daiteke, bazter oharra eginda. Errekurtsoa jarri bada, hori ere bazter oharraren bidez agerraraziko da.
‎Behin Aurrekontuen Legea onetsi eta gero, betearazpen fasea hasten da eta fase hori Administrazioari dagokio, aurrerago esan bezala. Hala eta guztiz ere, gerta daiteke ekitaldiaren barruan gastu berriak sortzea, eta Gorte Nagusiek esku hartu behar izatea, hasierako aurrekontuak aldarazten dituzten legeak emanda.
‎Horrenbestez, kasuan kasuko karga ezarri behar da, alderdiek euren arteko negozioari emaniko itxura juridikoa gogoan izan gabe. Teoria hori Administrazioak berak erabili du. Guztiarekin ere, teoria horren erabilerak dakartzan ondorio negatiboak ikasgai honen hasieran ikusi genituen:
‎Tasaren kasuan, egitate hori Administrazioaren jardun zehatza da, pertsona jakin batentzat onura edo abantaila berezia dakarren edo pertsona hori bereziki ukitzen duen jarduna (adibidez, obrak egiteko behar den lizentzia Udalak ematea). Kontribuzio berezien kasuan, aldiz, administrazio jardunak pertsona talde zehatz batzuei dakarkie onura berezia (ulerbidez, kale bateko argiak instalatzen direnean).
‎Irizpidea aplikatzeko modukoa denean, zehapena handituko da %15etik %50era arteko ehunekotan. d) Ikuskatze jardunean interesatuak erakutsitako laguntza zintzoa. Laguntza hori Administrazioak ezagutzen ez zituen datuak borondatez ematean datza, zorra gehitzeko edo beste subjektu pasiboen egoera erregularizatzeko. Irizpide hori aplikatzeko modukoa denean, zehapena gutxituko da %10etik %30era arteko ehunekotan.
‎Taxu berean, eragingarria izan dadin, likidazioa subjektu pasiboari jakinarazi behar zaio, horrek, nahi izanez gero? egintza hori administrazio bidean edo, gerogarrenean, Administrazioarekiko auzietan aurkara dezan.
‎Horrela, ondasun horien salmentatik lortutako diruarekin Administrazioak prestazioa kobratzen du. Kasu hori administrazio autobabesaren agerpen argia da; izan ere, Administrazioak auzitegien esku hartzerik gabe gauzatu eta burutu ahal du exekuzio prozedura zordunaren aurka. Dena den, Administrazioak ezin ditzake ondasun eta eskubide enbargatuak besterendu likidazio egintza irmoa izan arte, autobabes hori mugatuz.
‎Horrez landara, Administrazio zuzenbidea aplikatzeko, nahitaezkoa da alderdietarik bat Administrazioa izatea, eta horrek herri erakunde gisa jardutea, hau da, beraren onurabide eta pribilejioak erabilita. Ildo horretatik, Administrazioak Herri zorra jaulkitzen duenean, herri erakunde gisa dihardu, alegia, ez dago norbanakoen parean; ondorenez, Administrazio zuzenbidea arazorik gabe aplika daiteke, eta kontratu hori administrazio kontratutzat jo daiteke.
‎Prozedurak bat baino gehiago izan daitezke, kasuan kasuan. Gainera, prozedura hori alderdien aurkakotasunean gauzatutako prozesuarekin parekatu nahi izan da; hala ere, hori ezinezkoa da, prozedura hori Administrazioak hasi, bultzatu eta erabakitzen duelako.
‎Komunikazioen sekretua Administrazioari laguntzeko eginbeharrari gailentzen zaio; hortaz, sekretu hori hautsiz lorturiko frogak deusezak izango lirateke edozein prozeduratan. Antzekoa gertatzen da intimitaterako eskubidearekin; eskubide hori Administrazioari laguntzeko eginbeharrari jarri zaion muga orokorra da.
‎Azkenik, Konstituzioak lanbide sekretua babesten du, auzitegiei begira (24 art.); hortaz, are arrazoi gogorragoak daude sekretu hori Administrazioari dagokionez babesteko. Sekretu horien menpe sartzen dira, batetik, ondare izaera ez duten datu pribatuak, baldin eta datuok profesionalen bezeroen ohore eta intimitatea ukitzen badituzte; bestetik, aholkularitza eta defentsa eginkizunak egikaritzean, profesionalek jakin ahal dituzten datu isilpekoak.
‎Oker materiala, aritmetikoa edo egitezko okerra duen egintza aurkaratuz gero, egintza eteten da bermerik eskaini gabe. Zehapenak aurkaratzen direnean ere, egintza etenda geratzen da, zehapen hori administrazio bidean irmoa izan arte. Azkenik, eduki ekonomikorik gabeko egintzen kasuan, ekonomia administraziozko auzitegiak egintzaren etetea agin dezake.
2012
‎Norbaitzuek, eratuta edo eratze bidean dauden sozietateetatik edozeinen egitezko edo zuzenbideko administratzaile gisa, pertsona, organo edo erakunde ikuskatzaile edo gainbegiraleen jarduna ukatzen edo eragozten badute, sozietate hori Administrazioak ikuskatu beharrekoa denean edo Administrazioak ikuskatu beharreko merkatuetan jarduten duenean, orduan, halakoei sei hilabetetik hiru urte arteko espetxealdi zigorra edo hamabi hilabetetik hogeita lau arteko isuna ezarriko zaie.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia