Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2009
‎Azkenik, beste bi kategorietako aditzak (Jarrera adierazten dutenak eta Neutroak) askoz ere urriagoak dira bi hizkuntzetan, eta kasu honetan ez dago diferentzia handirik: bai ingelesez eta bai euskaraz 9na Jarrerazko aditz aurkitu ditugu, eta Neutroak ingelesez 2 dira eta euskaraz 3.
2010
‎Hozkailua laister puskatuko zait, oso gaizki dago eta seme alabei laguntza eskatu diet, gaur egun hozkailurik gabe ezin baikara bizi. Bakarrik bizi naizenez eta asko jaten ez dudanez gai honetan ez dut laguntzarik behar. Etxeko leihoak ere jarri dizkidate, oso gaizki baitzeuden.
‎Badirudi amaierarik gabeko gau bat dela. Natura maite badugu, susmoa dugu aro honetan ez dela erasoa besterik egongo; euskaldun irautea bada gure nahia, kapitalismoak ez digu aukerarik emango. Hitzak eta hitzak, propaganda, ez gaitezen engainatu.
‎Emaitza hauek aurre esposizioak iraun bitartean estimuluen artean eraturiko asoziazioarengatik azaldu ziren, horrek konparazio prozesuak estimuluen ezberdintzean jokatzen zuen efektu onuragarria ikustea galaraziz. Ikerketa honetan ez dugu aurkitu aurre esposizio programaren efektua estimuluekiko orokortzean. Gure hipotesia zen aldibereko aurre esposizio baten ondoren estimuluekiko orokortzea txikiagoa aurreikusiko genuela.
‎Bertsio laburraren emaitzetan, mutikoek eta neskatoek ulertzen dute hitz kopuru antzekoa (F (1,462)= 0,13; p= 0,14). Beraz, aldagai honetan ez da kontuan hartzekoa generoaren eragina.
‎Ezin uka daiteke biktima eta berari eragindako kaltearen konponketa bitartekaritzaren xede direla. Baina testuinguru honetan ez da delitugilea edo urratzailea baztertzen. Tipifikatutako egintza burutu duen pertsona ere metodo honen xede bihurtzen da.
2011
‎3 Ikerketa honetan ez ditut azterketa ikonikoetan oinarritutako teoriak erabiliko, korronte semiotikoak berrikuspen prozesu batean murgildurik baitaude eta gainera erritual honetan ia ez daukagu elementu ikonikorik. Beraz, zentzu horretan errituaren azterketa egiteko bi aukera izango ditut:
‎Medemen film gehienetan bezalaxe, hemen ere, ihesaldi batekin egiten dugu topo. Kasu honetan ez da heriotzaren beldurra Ana ihes egitera bultzatuko duena, bere patua onartzeko beldurra baizik. Ihesaldi horrek, hala ere, bere identitatea topatu dezakeen lekura gerturatuko du nahi gabe.
‎KGNZ I laburraren ikerketa honetan ez da ikusi alde esanguratsurik amaren (ulermenerako F (3,451)= 1,84; p= 0.14 eta ekoizpenerako F (3,451)= 0,84; p= 0.47) edo aitaren (ulermenerako F (3,447)= 1,82; p= 0.14 eta ekoizpenerako F (3,447)= 0,36; p= 0.77) ikasketa mailaren araberako azterketan, ezta bikotearen ohiko hizkuntza aldagaiaren arabera (ulermenerako F (2,450)= 0,71; p= 0.49 eta ekoizpenerako F (2,450)= 1,90; p= 0.15), aitare... Alabaina, alde esanguratsuak aurkitu dira azterketan amaren lehen hizkuntzaren aldagaiaren arabera, baina soilik hiztegiaren ulermenean ((2,454)= 4,30; p< 0.05,? 2= 0,019), ez ekoizpenean (F (2,454)= 0,25; p= 0.77).
2012
‎Izaera eskultorikoa daukate, diseinu garaikidearen errepresentazioa dira, eta interesa erakartzeko baliabide gisa erabili ohi ditu artistak. Kasu honetan ez da autorik ageri, baina bai autoentzako aparkaleku funtzioa egiten duten lurreko marra zuriak. Horrekin, arkitektura masak orekatu egiten dira, koadroan presentzia gehien daukaten elementuak izanik, gure arreta elementu moderno hauen bitartez ere erakarriz.
‎Laburbilduz, egun ere, Modernitatean bezala, gizakiek elkar behar dute, inoiz baino argiago dago garai globalizatu honetan ez dagoela elkar menderakuntzatik at geratzeko modurik, ez dagoela saretik kanpo egoterik; inoiz baino argiago dago elkar behar dugula denok?; eta, elkar behar dutenez gero, Hipermodernitatean ere agertuko da egoerari etekina atera nahi izango dionik, besteak mendean hartu nahi izango dituenik, eta, nola ez, menderatu izan nahi duenik ere?. Ondorioz, Hipermodenitateak ere, Modernitateak bezala, menderakuntza harremanak ezagutuko ditu, baina oso bestelakoak.
2014
‎Bertako mintzoarenak egin zuen garaiko isiltasuna gainditurik, ordukoak baino egun hobeak ezagutzen ari da gaur euskara Bidankozen; ez zen zaila. Gauzak horrela, eta 1950 inguruko azken belaunaldi euskaldun hark utzitako arrasto apalari esker, XX. mendea hasi zenerako erronkariera kale girotik eraitsia zuen herri honetan ez da euskararen katea zeharo etetera heldu, Nafarroako leku anitzetan, zoritxarrez, gertatu zen bezala.
2015
‎Esamolde hori are egokiagoa iruditzen zait arlo juridikoan, etxean ez baitzegoen aitaren lehentasunik edo amaren osabaren autoritaterik. Edozelan ere, nik «jendarte parekidea» edo «jabekidetza» erabiliko dut, artikulu honetan ez baitut garatuko sinesmen matriarkalaren analisia, «ama eskubide» hitzaren erabilera erabat justifika lezakeena.
‎Beste lan batean Odriozolak eta Ondarrak (2012) gogora ekarri izan dute polaritatea uste baino aldakorragoa dela beti ere azaltzen den esparru zabala ikusmiran izanik. Lehenengo eta behin, esan dezagun oraingo honetan ez garela arituko egia auresuposizioez, baiezko/ ezezko esaldiez baizik. Lan horretan, egile hauek agerian utzi dute unibertsala bide den aldakortasun gune bat:
‎Joseba Igerabidek dio une honetan ez dagoela Pirinioetako ikuspegirik, «gehienbat Baztan, Bidasoaldea eta horrela, baina egia esan, ez da osoa». Xaloa Telebistak mugaz gaindiko proiektu bat egin zuen duela hamabost bat urte:
‎Aurreko legearekin alderatuta, honetan ez da nabarmentzen ekonomia sozialeko sozietateetan parte har dezaketenik, eta omisio horrek interpretazio okerra eragin eta horiek alde batera utz ditzake, eta hori ez da komeni laugarren sektore gisa ezagutzen dena pixkanaka hartzen ari den garrantzia kontuan hartuta. Beraz, omisio hori atzerapausoa iruditzen zaigu.
‎Lehenengo epigrafean, aurreko legeko ordainpeko zerbitzuei buruzko 29 artikuluarekin gertatzen zen bezala, argi uzten da fundazioek eskainitako askotariko jarduera edo zerbitzuen truke diru sarrerak lortu ahal izango dituztela, betiere, fundatzaileen nahiaren kontra egiten ez bada eta balizko onuradunen arloko justifikatu gabeko mugarik ez badakar. Desberdintasun bakarra da atal honetan ez dela aipatzen jarduera edo zerbitzu horien truke lortutako zenbatekoa fundazioaren helburuetarako erabili behar denik.
‎Erranaldien kopuru handiari buruzko datuak biltzeko asmoarekin (65 item analizatu ziren), inkestatuei jakinarazi zitzaien hitzen ordenari erreparatu behar ziotela bereziki, nahiz eta ohartzen ginen ohar horrek ultrazuzenketarako joera eragin zezakeela, zuzentzaileen (inkestatuen) arreta hartaratzen duen neurrian9 Aldez aurretik erran nahi dugu, halaber, emaitzek ez dutela adierazten inkestatuek zehazki zer jokabide erabiltzen duten euren idatziak eraikitzeko orduan: ikerketa honetan ez da bilatu inkestatuek nolako hitz ordena erabiltzen duten euren egiazko produkzio idatzietan, baizik eta zer irizpide edo hobespen erakusten duten gai honetaz «ezagutza deklaratiboa»ren mailan (Eusko Jaurlaritza HABE, 2005).
‎Ikerlan honen emaitzek mahai gainean ipini dute emakume preso ohiek izandako kirol eskaintza motz gelditzen zaiela, sortzen zizkien onuren aldean. Baina, alderdi hori sakonago aztertu beharreko ikergaia izan daiteke, idatzi honetan ez baitugu nahikoa datu aurkeztu. Haatik, espetxeko politikan emakumeei zuzendutako kirol eskaintza handitzea proposatzen da, elkarrizketetako datuetatik ateratako informazioen bidez osaturiko irizpideak kontuan hartuz:
2017
‎Aipatu dugu, halaber, bitartekariaren figura ere kontuan hartu behar dela haur literaturan; batzuetan, umearekin irakurtzen duen gurasoak, irakasleak edo beste heldu batek zentzua eraikitzen laguntzen dio umeari (Riquelme eta Munita, 2011). Gure aldetik, azaldu behar dugu ikerketa honetan ez ditugula analizatu testuaren harrerarekin lotutako alderdiak.
‎Hortik barrena, gainerako Espainian, Bilbo hotz eta zakar agertu zela esaten da. Ni Bilbo hartu zen egunean bertan nintzen eta baieztatu dezaket hiri honetan ez zegoela kontrako girorik. Zalantza giroa baitzen nagusi.
‎«ascuas sobre la cabeza/ colores a la cara». Kasu honetan ez da mira egitekoa itzulpen literala BJk bakarrik egitea, irudia gaurko irakurlearentzat hain arrotza eta ulergaitza izatean.
2018
‎Lehendabizi, interesgarria da azpimarratzea lagin honetan ez dela ia sexu ezberdintasunik aurkitu, nahiz eta lehenengo momentuan hori espero zen. Alde batetik, 8 urterekin aurkitu diren ezberdintasun bakarrak enpatian eta beldurrean izan dira, neskek maila altuagoa izanda bietan.
2019
‎(2) Ni ez naiz inor bakoitzak duen iritzia edo pentsamoldea aldatzeko, baina kasu honetan ez naiz zurekin ados. (?) (A7)
‎Lan honetan ez dugu sekuentzia didaktiko osoaren garapena aurkeztuko; aitzitik, sekuentziaren hasieran Lekaroz Elizondo BHI ikastetxeko ikasleek1egindako aurretestuak izango ditugu aztergai, horietatik alderdi irakasgarri batzuk atera eta ondo testuetako izenburu eta sarrerekin alderatzeko.
2020
‎Joxe Azurmendik testu honetan ez du gogoratu gabe utzi nahi XIX. mendeko eta XX. mendeko historia Hego Euskal Herrian suaren historia izan dela:
2021
‎Trumanen kasuan ere, inork ez dio kate fisikorik ipintzen; bera da, nolabait, besteen autoritatea onartu izan duena: kasu honetan ez da eliza ez eta armada ere, haren ama (zeinak aitaren heriotza sinetsarazten dion une oro), haren emaztea Meryl (zeinak Seahaven abandonatzeko ideia txarra dela esaten dion), haren laguna Marlon (zeinak Trumanek bere susmoak aitortzen dizkionean halakoak txorakeriak besterik ez direla esaten dion) eta beste hainbeste izan daitezke autoritate itsuaren irudi. Nahiz eta Trumanek Sylviaren hitzak gorde, ez da horiek sinistera ausartzen, ez da gai ulergaitzak diren gertakariak (fokuak zerutik erortzea, bere ingurukoek beti bide bera egitea, hiritik atera nahi duen bakoitzean arazo tekniko bat dela medio ezin egin ahal izatea.) bere kabuz ulertzen saiatzeko, arrazoia erabiltzeko, alegia.
‎kanpoan ez duzu hemen baino egia gehiago aurkituko, gezur eta gaixotasun berdinak aurkituko dituzu bertan. Baina nik sortu dizudan mundu honetan ez duzu zertan arduratu. Zeure burua zuk zeuk baino hobeto ezagutzen dut nik.
‎gezur eta gaixotasun berberak aurkituko dituzu bertan. Baina nik sortu dizudan mundu honetan ez duzu zertan arduratu. Zeure burua zuk zeuk baino hobeto ezagutzen dut nik20.
‎Zentzu horretan, azkeneko urteetan indartzen ari den Ekonomia Sozial eta Solidarioaren (ESS) terminoa zeresan handia izaten ari da. Hala ere, ez luzatzearren, artikulu honetan ez diogu eztabaida horri helduko8.
2022
‎Erabiltzaileari burura etor lekiokeen hitza kontsultatzeko zer sarreratara jo behar duen jakinarazteko. Dena den, hiztegi honetan ez dira ageri hiztegi arrunt batean jasota egon litezkeen hitz guztiak, ezta hurrik eman ere. Hitz asko hiperonimo batean bildu dira, horrela, ‘ezpain’, ‘matrail, eta ‘sudur’ kontsultatzeko, ‘gorputz atal’ artikuluan begiratu behar da.
‎(18) a. Aurten ez da saririk eman. b. Urte honetan ez da saririk eman.
‎10 Zenbaitetan hala aipatu izan diren arren, lan honetan ez ditut adberbiotzat hartu guztiz, oso bezalako kuantifikatzaileak, omen, al bezalako partikula modalak eta bai/ ez tankerako hitzak, hemen aztertuko ditudan hitzez guztiz bestelako jokabidea dutelako, SEGen bertan azaltzen denez, ez baitute inolako modifikatzailerik hartzen, eta askotan, ezin dira pilatu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia