Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2007
‎Haren ezagutza tasa beretsua duten Barañain, Burlata, Zizur Nagusia eta Berriozar udalerrien aldean, Lizarrak erabilera orokor hobea eman du eta adin taldeka nabarmen nabarmena da haurren artean izan duen erabilera altua: % 7,6 Kasu honetan ez dugu lagin murritzik (458 haur neurtu baitira) baina datua joera baten irakurketa zabalean sartuko dugu. Izan ere, aurreko kale neurketan Lizarran eskuratu ziren datuetan haurren erabilera nabarmen jaitsi izanak atentzioa eman zigun7.
2008
‎Nolanahi ere, azalpen honetan ez genituzke nahastu nahi hizkuntza erkidegoaren nukleoa eta euskal hedabideak kontsumitzen dituztenen nukleoa. Bi nukleo ezberdin dira.
‎8. " Esperientziak erakutsi eta erakusten digu, Europan batez ere, gai honetan ez dela egokia aukeraketaz hitz egitea, baizik eta, oro har, mendekotasun egoeran dagoen hizkuntza komunitate batekiko indarkeriaz (eta ez beti sinbolikoa), bai eta indarkeria horrek eragiten duen irudikatze prozesu estigmatizatzaileaz ere. Prozesu horren amaieran, hain zuzen, komunitate jakin horretakoek askoz gehiago sufritzen dute, beren hizkuntza historikoaren erabilera normalak desagertzen direla ikusten baitute, beraiek hori hautatu gabe.
2009
‎Zure aurrean daukazun artikuluak eskaera horri erantzun nahi dio. Hala ere, idazki honetan ez dut azterketa tekniko hutsa egin nahi eta, asmo horrekin bat, zuen begietara istorio bat ekarriko dizuet, edo hobe esanda, hiru istorio ezberdin; hirurak beste hainbat nafarren istorioak. Eta istorio horien bitartez Nafarroan, azken 25 urtean, euskararen inguruan azpimarratzeko izan diren joan etorriak ezagutuko ditugu.
2010
‎Lan horren guztiaren emaitzak eta ondorioak guztiz balekoak dira hizkuntza aldaketa erakunderen batetan eragin nahi duen ororentzat. Areago, susmoa dugu esfortzu horren balioa lan honetan ez dela agortuko, bide beretik aurrera egin nahi izango duen orok makulu ezin egokiagoa aurki dezakeelako Barrenetxearen izerdiari esker eskuratutako idazlan honetan.
2011
‎Adin batetik gorakoontzat aski ezaguna da orduko gizarte giro nagusia, hizkuntzaeta etnokulturazko nortasun kontuei zegokienez, nolakoa genuen. Berrogeizaro luzea amaitu berria zen, eta debeku izaniko hainbat ate zabaltzen ari zitzaizkion euskal herriari. kontestu horretan mugitzen ginen gehienok, Mitxelena barne, gure aurreikuspenapustuak egiterakoan. kasu honetan ez dago gainera, aurrekoan bezala, esplikazio bila jardun beharrik. koldok berak eman zuen, artikulu hartan bertan, kontestuaren argitasun zehatza: " (h) ay una corriente, extensa y potente al parecer, que no solamente no se resigna a ver impasible la pérdida de la lengua, sino que tampoco acepta que se la cuide como una reliquia venerable, de la que nadie espera favores y milagros". kontestu horretan ezin, bistan da, erabateko language shift eta language lossen infernua egiantz handiko lan hipotesi moduan planteatu. ez berak eta ez, diogun argiro, beste inork egin zuen une hartan halako aurreikuspen mingarririk.
‎Artikulu xume honetan ez dugu formulekin eta ekuazioekin inor aspertu nahi. gure abiapuntua hauxe da: euskaldunek euskara ahal dutena, edo gehiago, erabiltzen dute, euskararen erabilera soziala txikia bada, eta txikia da, erdaldunak euskararen erabilerarako ezinduta daudelako da. hori uste dugu, esaten dugu eta hori berori da, hain zuzen ere, enpirikoki jasotako datuetatik eratortzen dena.
‎Plangintza hau elkarteko kideei aurkeztuko zaie eta beraiekin negoziatuko da. Jasotako proposamenekin berridatzi eta, azkenean, elkarteko kideek (kasu honetan ez zuzendaritza bakarrik, inplikatutako guztiek baizik) bere oniritzia emango diote. Bertan finkatzen diren konpromezuak idatziz hitzartuko dira.
2012
‎Orain arte, neurketaz neurketa puntu bateko igoera izaten zen, baina azken honetan ez da hori gertatu. Are gehiago, puntu erdi bat jaitsi da.
‎Txosten honetan ez dugu aztertuko nola eta zergatik erabakitzen duten gizarteko kideek A hizkuntzaren hiztun elebakar izateari uztea eta elebidun (A eta B erabiltzeko gauza) bihurtzea. berak izan lituzketela, eta neurri berean erabili eta sustatu liratekeela. Gizarte horretako kide guztiek A egiten dute, eta gutxiengo batek A eta B egiten ditu.
‎Txosten honetan ez dugu aztertuko nola eta zergatik erabakitzen duten gizarteko kideek A hizkuntzaren hiztun elebakar izateari uztea eta elebidun (A eta B erabiltzeko gauza) bihurtzea. Gure ustez, gizarte elebidunetan, gehiengoaren hizkuntza bat eta gutxiengoaren hizkuntza bat daudenean, A eta B hizkuntzen arteko lehia asimetrikoa behar bezala deskribatzeko, ezin da hartu oinarritzat, zenbat eta handiagoa izan hiztunen proportzioa eta hizkuntzen estatusa, hizkuntzak orduan eta erakargarriagoak direnik (Abrams eta Strogatz, 2003; Minnet eta Wang, 2008).
2013
‎Aurrera begira, ebidentzia honetan sakontzea interesgarria izan daiteke. Dena dela, adierazgarriena da 3 motako ikasleen aurre testuetan hizkuntza baliabide (morfosintaxia eta hiztegia) gehiago eta aberatsagoak ageri direla, nahiz eta ondo testuetan eremu honetan ez den hobekuntza esanguratsurik gertatzen.
‎Gure ikerketa eleanitza den testuinguru batetan baina hizkuntza gutxituaren arnas-gune batetan gauzatu da. Oro har, gure ikasleen kasuan familiaren jatorria edo etxean jasotzen duten input a euskalduna da, eta testuinguru soziolinguistikoa ere oso euskalduna da, beraz, ikerketa honetan ez dira horiek ikasleen euskarazko jardunean gaztelania txertatzea bultzatzen dieten faktore nagusiak. Eta horrek aukera ematen du hain indartsuak izan ohi diren bi faktore alde edukita hizkuntzaren aukeraketan eragiten duten beste faktore batzuk identifikatu eta agerian uzteko.
‎Herritarren %34 baieztapen horren aurka edo guztiz aurka jarri zen; %26 ez ados eta ez aurka eta beste %40 ados edo guztiz ados. Argi dago askok oraindik ikusten duela arrisku puntu bat, baina, aurreko baieztapenen aldean, honetan ez dago adostasun handirik.
2014
‎Toki administrazioen zeresana arlo honetan garrantzitsua da. Hizkuntza normalizazioa onura publikoari lotuta baldin badago, eta ekimen pribatuaren jarduna arlo honetan ez bada nahikoa, botere publikoen esku hartzea ezinbestekoa izaten da, beste hainbat arlotan jarduera ekonomikoak sortzen dituen desdoitzeekin gertatzen den bezala.
‎6 Galdeketan bazegoen identifikazio europarraren mailari buruzko galdera bat, bai eta zehaztu gabeko beste bi eskala ere, galdeketa erantzuten zutenei beste identitate aukera batzuk eransteko aukera emateko (tokiko identifikazioak, linguistikoak eta abar). Ikerlan honetan ez dira aztertu beste aukera horiek; hurrengo lanetan heldu diegu. Hala ere, esan beharra dago La Franjan galdetutako ikasleen artetik, %4, 1ek erantzun zuela katalan sentitzen zela.
‎Azkeneko item honek," euskararik gabe euskaldun izan naiteke", batez besteko 3,38ko puntuazioa lortu du baina bariantzari (1,57) begiratuta esan daiteke euskararekiko lotura afektiboa aztertzeko erabili den I. bloke honetan ez adostasun edo iritzi desberdin gehien bildu duena dela item hau, edo bestela tarteko zenbakira asko hurbildu dela. Euskararekiko jarrera positiboa izanda, gazteek iritzi desberdina dute euskalduna zerk egiten duenaren inguruan.
2015
‎Are gehiago, hobekuntza jauzi handiagoa gertatu da soziolinguistikoki H1 gaztelania edo elebiduna duten ikastetxeetako ikasleengan. Adierazgarriena da, horrez gain, 3 motako ikasleen aurre testuetan hizkuntza baliabide (morfosintaxia eta hiztegia) gehiago eta aberatsagoak ageri direla abiapuntuan, nahiz eta ondo testuetan eremu honetan ez den hobekuntza esanguratsurik gertatzen. osune Zabala – Tolosa. Ahozko laborategia.
2016
‎Jarrera horrekin, ordea, Fishman-ek (2006) eta Spolsky k (2009) azpimarratzen duten legez, zaila da hizkuntza gutxituen erabilera mantentzea. Nolanahi ere, lan honetan ez dugu zehatz mehatz aztertuko atal hori, gaia" hizkuntza bat salbatzea" baitugu. Aldiz, adieraziko dut hizkuntza bat mantentzeko erantzunik sinpleena" hitz egitea" den arren, sarritan, hizkuntza planifikatzaileek edo interes taldeek kontuan hartzen dutena azken irtenbidea dela, bai goi beheranzko ekimenetan eta baita behetik goranzkoetan ere.
‎Tolosan edo Ordizian ez da gauza bera, feria eguneko eta merkatu plazako mintzajarduna neurtzea edota beste aste egun bateko (eta beste auzo bateko) hizketa moldea analizatzea. Gure txosten honetan ez gara xehetasun maila horietan murgildu: analisi sintetiko honetan ezin izan da xehetasun maila horretaraino" jaitsi".
‎Arnasguneen ezin ordezkatuzko lehentasuna behin eta berriro azpimarratu beharra dago: horietariko hainbat nabarmen ahultzen ari zaigun une honetan ez lehen baino gutxiago. Horiek ditugu egungo egunean, eta (kasurik onenean) horiek izango ditugu begien bistako etorkizunean, euskara eguneroko jardun arruntean (etxean, auzoan, kalean, lagun artean,..) nagusi dabilen ingurumen fisiko territorialak:
2017
‎bai, denbora aurrekontuen inkesta. 10 denbora aurrekontuen inkestak jendeak bere denbora nola banatzen duen neurtzen du, hau da, jendeak zenbat denbora igarotzen duen jarduera ezberdinetan, eta ikerlan honetan, pisu erlatiboa zehazteko, inkesta horretako emaitzak azkenak, 2013koakhartuko dira oinarri. esan bezala, ikerketa horrek denbora banaketa esparruka edo jardueraka jasotzen du, baina ikerlan honetan ez dira guztiak aintzat hartu: jasotzen dituen denboraren banaketa esparruetatik norbanakoen arteko elkarrekintza aurreikusten dutenak soilik hartuko dira kontuan (lan ordaindua, adibidez), eta besteak, baztertu (lo orduak, esaterako). izan ere, hizkuntza erabilera ekintza sozial gisa ulertzen den heinean, halakorik gertatzen den jarduera edo esparrua baino ez da izango baliagarri ikerketa honen helburuetarako. horrek, jakina, hainbat muga ezartzen ditu:
2018
‎Artikulu honetan ez gara saiatu azkenengo Kale Neurketak utzitako argazkia azaltzen. Hasieratik esan dugu zaila dugula gaur egun –ditugun datu urriekinazalpen sendo eta borobil bat ematea.
‎Hirugarren batzordean, hedabideen garrantzia kontuan hartuta, aztertuko digu nolako elkarlana garatu dezakegun sektorearekin. Momentu honetan ez daukagu gaitasunik eraldaketa handiagoa egiteko. Aldaketarako aukera egon badago.
‎Hizkuntzapolitikaren ikuspegitik erabileraren ibilbidea laburragoa da ezagutzarena baino. Esparru honetan ez da norabide argi bat egon: Ze erabilera sustatu behar da?
‎* Oharra: irudi honetan ez daude sartuta auzoetako bilgune edo elkarteak (Gure Ametsa, Narrondon; Artadi, Artadin; eta Artelagun, Oikian).
2019
‎Harakiri ak ere ez du ordea balio: ezer gabe ezin dira herri txikiak luzaro bizi; guztia ezin da" zenbaki handien" mirabe bihurtu, handiak txikia jatea nahi ez badugu. txikien aldeko neurri proaktiboak kontuan izan behar ditu horregatik, honetan ez bada hartan, arnasguneen alde dagoela dioenak. zer egin, beraz? " guztia ala ezer ez" alde batera utzita" bere neurriko trajea" landu behar dute arnasguneetako arduradunek65 zer neurri?
‎Beraz, hitanoa indartzeko arrazoiak eta bultzatzeko gogoa egon badago, borondatea, konpromisoa, elkarlana, ekimenak, proposamenak eta baliabideak behar dira, ordea. Lan honetan ez dugu jorratu hitanoa nola berreskuratu eta indartu daitekeen, baina bidea irekita dago.
2021
‎Atal honetan ez dugu desberdintasun esanguratsurik antzeman talde desberdinetako informatzaileen artean; talde bietan daude, alde batetik, harrera positiboki baloratu dutenak eta, bestalde, egokitzapena oso gogorra egin zaien lekukotasunak.
‎Esan behar da, ordea, ikerketa honetan ez dela nabarmentzeko desberdintasunik aurkitu euskarak eta gaztelaniak integratzeko duten balioen gaineko iritzi orokorretan.
‎Izan ere, mentoreak zaintzaile, begirale edo hezitzaile roletik aldendu behar du, gehiago laguntzaile adinkide izateko. Hiru urteko esperientzia honetan ez da hori lortu, eta maiz lotu zaizkio mentoreari bereak ez ziren funtzioak.
‎Profilen sailkapen honetan ez dugu jaso euskararen aurkako testigantzarik. Gure artean badira, noski, horrelakoak ere, baina irizpide metodologikoetan nabarmendu dugunez, ikerketa lan honetan parte hartu duten gazte guztiek beren hizkuntza dute euskara eta oro har aldeko jarrera dute.
‎Gazteen erabilera herriko orokorra baino altuagoa duten herrien artean, Zumaia eta Gernika aukeratu ditugu; erabilera baxuagoa dutenetan, Pasaiako Donibane auzoa eta Amorebieta Etxano. Aukeratutako herri horietan aritu bagara ere, artikulu honetan ez da herriz herriko emaitza xehaturik aurkeztuko, baizik eta laburpen gisako ikuspegi orokorra. Informazio gehiago nahi izatera, txostena irakurgai dago honako helbidean:
2022
‎Gida hau egiteko, egile berak 2010 urtean Kataluniako Generalitateko Lan Sailarentzat egindako gida bat hartu da abiapuntu, eta goitik behera eguneratu da egungo testuingurura egokitzeko. Artikulu honetan ez dira sartzen jardunbide egokien adibideak eta, aldiz, kontzeptualagoa den gogoetak hartzen du zatirik handiena. Izan ere, hausnarketa horrek gaur egun enpresek garapen jasangarriko erronketara gehiago bideratuta dauden hizkuntza alderdiei heltzen lagun dezake.
2023
‎Pandemia bitartean, gero eta udal gehiago batu ziren programara, elkarteak, aldiz, gero eta gutxiago. Eta pandemia garaian egitasmo hau erori egin zen, eta une honetan ez dago indarrean.
‎4 Ikerketak aukera eman du Zumaiako hiru ikastetxeetako datuak modu bereizian aztertzeko. Alabaina, artikulu honetan ez dira ikastetxez ikastetxeko datuak eskainiko, horiek ikastetxeen eskutan geratu baitira. Era berean, aipatu behar da, ikerketako datu bilketak badituela bere baitan oraindik aztertu ezin izan diren alderdi batzuk; horiek egoera sakonago arakatzeko aukera ematen dute eta hemen aurkezten diren emaitzen osagarri izan daitezke; beraz, kontuan izateko moduko aukera berriak zabaltzen dituzte.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia