2000
|
|
Besterik ez. Arlo
|
honetan
ez gara inoiz ere joango antzinatik eskuratu eta gizakiarekin batera sortu diren oinarriak baino harantzago.
|
|
Ni-ak beste edozein objektuk dituenak baino modu konplexuagoan ditu elementuak eta hauen arteko asoziazioak ere. Tamalez, Mach puntu
|
honetan
ez zen oso argi azaldu, eta ez zuen garbi idatzi Ni-a ‘nire gorputza’ den ala ez. Baina ikus dezagun kontzeptu hauek zein lotura dituzten Machen sistema epistemologikoarekin.
|
2001
|
|
4 Laugarren paralogismo
|
honetan
ez da niaren edo arimaren adigaia lantzen, baizik eta honek kanpoko errealitatearekin duen harremana. Kanpoko objektuen izateak zalantzakorra dirudi, hautemapen jakin batzuetatik erator dezakegulako eta, beraz, seguru cogitoa besterik ez dugula dirudielako.
|
2004
|
|
Egia da guk genukeela esan pertsona horri buruz dugun ezagutza osoa zientzian oinarritzen denik, ezta beharrik ere; askok, gainera, higuina erakutsiko liokete eguneroko bizitzan lagunekin eta ezagunekin izan ditzakegun harremanak zientziaren galbahetik pasatzeari: " zera murriztuko dut nire betiko lagunarekin edo maite dudan neska edo mutilarekin dudan harremana zientziaren bide estura!", esango genuke, baina Descartesek une
|
honetan
ez dihardu ezagutza zientifikoaz, baizik eta ezagutzaren edozein formaren ahalbideaz; eta horregatik, hain zuzen, eraman dezakegu argudioa halako muturreraino, horregatik astintzen ditu gure konfiantza osoaren sustraiak.
|
|
Aste Santu inguruan, pentsatzekoa da pasatu berria izango zela, hamar edo hamaika urte zituela,
|
honetan
ez datoz bat biografoak, gaztetxo hark lehenengo aldiz pasatu zituen erregearen amaren egoitzarako egina izan zen jauregi hartako ateak. Zuela gutxi ikastetxe bihurtuta eta jesuitek zuzenduta, etxe hura eusten zuten harrizko hormatzarrek ez zuten inoiz jakingo aurpegi zurbil eta malenkoniatsua zekarren mutiko hark eurek iraun zezaketena baino areago betikotzeko patua zekarrela berarekin.
|
2006
|
|
16 Argudio hau, besteak beste, Moorek salatzen duen falazia naturalistarekin lotu izan da. Lan
|
honetan
ez dugu aztertuko lotura hori. Falazia naturalistari buruz, ik. Moore (1903), 1 kap., 10 atala.
|
2008
|
|
Lan
|
honetan
ez dugu Hegelen sistema osoa kontuan hartu, gure helburu metodologikotik ihes egiten baitu, Fenomenologia ri buruzko alderdi batzuk besterik ez ditugu laburbilduko.
|
2010
|
|
Eta zeregin horren ardura hartu behar duen zientzia, jakina, hizkuntzalaritza bakarrik izan daiteke, hain zuzen, ama hizkuntzaren eta hizkuntza komunitatearen arteko interakzioa ikertuko duena eta, horrela, bi horien bizi legeak baloratzeko beharrezko ikuspuntuak ondorioztatuko dituena. Saiakera
|
honetan
ez ditut, ez, garai bateko hausnarketak gaindituko —ikus 1934ko" Hizkuntza komunitatearen izaera eta indarrak" izenburuko nire lana—, baina horrexek berak agerian uzten du ere hutsune hori laster eta sakon bete dela.
|
2011
|
|
Sutra hindu batek dio: une
|
honetan
ez dago ezer izatera [iristen ari denik ez halaber izateari uzten dionik.
|
2013
|
|
Lan
|
honetan
ez da zalantzan jarri ez erlijioaren eginkizun hori ez erlijioaren garrantzia. Zalantzan jarri dira erlijioak bereganatu nahi izan dituen bestelako" eskuduntzak".
|
|
" Izadiaren barnean bertan, gozatuz eta sufrituz, mundua etengabe berritzen ari den Energia, Misterio, Edertasun eta Maitasun harrigarriari deitzen diot nik Jainko" (Berria, 2011ko maiatzaren 19an). Kasu
|
honetan
ez dago oso garbi Jainkoa transzendentetzat hartu behar dugun edo ez.
|