Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 343

2000
‎Pena bakarra daukat, gutxi gorabehera hilabetea izango baita gaitzen batek zentzumenak ukitu zizkionetik, eta geroztik ez du gaixoak ezer entenditzen, eta alferrik da berarekin berba egitea, alferrik da... Eta pena dut, azken urte honetan ez dudalako adorerik izan sekretu txiki bat kontatzeko, eta oraintxe esango nioke, baina zertarako, ezin badu ulertu... Eta kontua da zuoi ere ez dizuedala inoiz esan.
‎Ez dakit zergatik den: inoiz ikusi dituzten neskarik politenak garelako, alaienak eta orainaldi perfektu baten jabe garenak; edo bestela, lurmutur honetan ez delako oso normala bi neska eskutik helduta joatea. Berdin zait.
‎—Graziana, munduko erresumarik indartsuenetan, hala Espainian nola Frantzian, eliza eta estatua hertsiki loturik doaz, eskua elkarri emanak... eta, haien eredurat, Urbiaingo erresuma tipi honetan ez gara gutiago izanen. Beraz, zer iduritzen zaizu, baldin Joanes Baionako dominikoen komenturat igorriko bagenu, non, dakizun bezala, lagun bat baino gehiago dudan?
‎—Mundu honetan ez dago libertaterik, Joanes —erraiten zidan aita Bartolomek—, edo, hobeki, Jainkoaren hitza betetzea eta nork bere buruari uko egitea da libertatea, zeren eta, Kristok erran zuen bezala, zerurat nahi duenak ate meharra baitu ireki beharra, ez zabala.
‎Eta hala izan da ene bizitza eta halakoa da, jakin dakidan arren ezen mundu honetan ez dudala nehoiz ere libertatea guztiz eskuratzerik izanen, zeren mementuko libertatea mementuan agortzen baita, eta gaurkoak ez du biharko balio; eta zeren, uste dugunean ezen, zazpi itsasoak zeharkatu bezain sarri, iritsi garela eta atzeman dugula lur prometatua, aitzitik, oinak lurrean ipini orduko ohartzen baikara ezen han ez zegoela libertatearen fruituak emaiten dituen zuhaitzik, edo, baldi...
‎Eta ene Urbiaingo erresuma ezdeus hartan, anitz errege baino erregeago izan nintekeen, zeren eta mundu honetan ez baita erregeago gehien duena baina gutien behar duena, eta nik deus guti behar nuen aitzina egiteko.
‎Eta nik hura ikusi nuen, eta, astebete gabe, bertze plantazione baterat egin nuen, non berdintsu eta orobatsu gertatu baitzitzaidan. Eta, etsirik nengoenean, pentsaturik ezen gure mundu honetan ez zegoela amorioarendako ez klementziarako lekurik, bertze gizon harekin egin nuen inkontru.
‎Zeren, erran behar ote dizut tenore honetan ez dagoela mundu osoan, enetzat bederen, zure letrak eta zure gutunak baino kontsolamendu kontsolagarriagorik: ez Caravaggioren koadrorik, ez Pisako dorrerik, ez El Doradorik... ez ahate errerik —zeina baitut janaririk deliziosentzat eta bianden biandatzat—, eta ez Kleopatraren edertasunik ere?
‎" Barkatu, eliztarrok: istant honetan ez dut oroitzen zer erran zion san Josek, baina san Jose oroituko da, bai, zeruan, eta hori da inportantena". Eta aitzina segitu zuen, deus ere gertatu ez balitz bezala.
‎ene bizitzaren fruitu hitzek ondua... edo, hobeki, hitzek galdua, zeren, dakizun bezala, zenbat begi, hainbat ikuspegi, eta zeren Erromak behiala deliberatu baitzuen ezen disidenteok eta herese ustezkook aldarrikatu edo skribaturikako hitzei, mihitik edo lumatik sortu bezain fite, hatsa eta kiratsa zeriela, ustelkeriaren ustelkeriaz. Baina ez zaitez kezka, ez antsia eta ez asalda horregatik, zeren mundu honetan ez baitago gaitzik kontsolagarririk ez duenik, eta gureak ere badu: aski duzu, horretarakotz, ene hitzen fruitua mizpiren idurikotzat hartzea, zenbatenaz ustelago, hainbatenaz apetitosago eta zaporetsuago.
‎Halarik ere, jakizu ezen gaizki egiten duenak nola edo hala ordaindu behar izaiten duela, eta osabak egina ez zela nolanahikoa izan... Zeren mundu honetan ordaintzen ez den bekatua bertzean ordaindu beharra baitago, eta hobe da honetan ezen ez bertzean...
‎—Aspaldi honetan ez zabilek esne bitsetan —azaldu zuen Ttipik— Denda ixtekotan zagok.
‎Denetarik —ez nuen begirik behartu. Banekien zer idatzi berri zuen— Baita etxeko aferak direla medio aspaldi honetan ez haizela behar bezain gogotik ari ere.
2001
‎Kanpoaldeko gerizan eserlekua topatzeko ez du arazorik izan Tasiok halere. Ordu honetan ez da ia inor egoten, izan ere. Seiak eta laurden dira plastikozko bere ordulari digitalean.
‎Sexu beharrak asetzeko emakume etxeetara joaten dira. Hinduismoak auzi honetan ez die gizasemeei eragozpen handirik ipintzen. Beraz, gorputza saltzen duten emakumeek ez dute lan faltarik.
‎Orduan aitak: " Etxe honetan ez zegon hiretzat tokirik".
2002
‎–Etxe honetan ez dago gaixorik.
2003
‎Hirugarren milurtekoaren kinka larri honetan ez dugu ez asmatzerik ez jokatzerik Euskal Herriaren geroa, Mendebaldearen zortea eta, azkenean, Mundu borobil osoaren iraupena bera, arrisku handitan ez balira bezala.
‎Iparraldean, aldiz, ez da deus horrelakorik nabarmen. Eskualde plaxent eta ireki honetan ezen, luzaz zokoraturik eta kolonizaturik bizi izan diren jendakien itzal eta akats guztiak ageri dira.
‎Egongela hartan bertan liburuak zeudela ikusi zuen Matiasek, hamabost liburu bai. Baina" Etxe honetan ez dago libururik" esan zuen Luvinok berriro eta" Liburu asko erretakoa naiz ni bizitzan". Eta begien aurrean hamabost liburu zituen arren, Matiasek argi zeukan Luvino egia esaten ari zela.
‎" Loma" esan zion behin Santosek Nemiari," aste honetan ez bada, hurrengoan hilko naiz ni". Gero esan zion" suerte txarra badago, bihar bertan hilko naiz".
2004
‎–Zerbait jakingo duzu egiten. Ikusten duzu ospitale honetan ez dagoela ezer sobran. Jendea behar da laguntzeko; oso gutxi gara gure lana betetzeko, eta zeresanik ez israeldarren eraso baten ondoren dozenaka zauritu sartzen direnean, batzuk oso larri.
‎munduan zehar ibiltzeko eta egoteko modu bat ere badela euskaltasuna adierazten dutenak?. 138 Ikusia dago ez dagoela hemendik ateratzea baino aukera ederragorik euskaldun izan eta halakoaren arabera bizi nahi duenarentzat. Jatorrizko lurralde honetan ez baitago halako pagotxarik euskaldunarentzako. Nolanahi ere, Zulaikaren burutazio horien zioak alde batera utzita, jaso dezagun igorri nahi digun mezuaren muina:
‎Estatu totalitarioen zimentarrietan dagoen sistema sozioekonomiko hau ote da, hortaz, askotariko naziotasunaren biziera ukatzen duena? Munduaren izaera ñabarra hilobira daraman auzi honetan ez ote dago oinarri oinarrizko bi dimentsioren arteko elkarreragina. Alegia, alde batetik, egin dezagun gizarte egituraren sistema sozioekonomikoa daukagula, eta, beste aldetik, berriz, gizarte molde horri berari dagokion dimentsio nazionala.
‎Alderdi politikoen eta euskalgintzaren arteko harreman ilunen atal honetan ez dakit ezer argitzerik izango dugun azkenean. Esaerak dioen moduan, buru hainbat aburu dabil marmarrean, batzuen eta besteen pentsakizunetan.
‎Interesgarria eta jakingarria da euskararen eta demokraziaren arteko sokatira hori. Hizkuntzen arteko gatazka honetan ez baitu hainbatek eta hainbatek demokraziaren zantzurik hautematen. Euskararik gabe ez ote naiteke bada euskaldun elebiduna bezain demokrata izan?
‎Dena dela, bigarrena ez dirudi aurrenekoa baino askoz sinesgarriago denik irizpide zientifikoen arabera. Edota auzigai honetan ez dago irizpide zientifikoez hitz egiterik. Soziolinguistikaren irakaspenak lanbropetik datozen argi izpi zalantzagarriak besterik ez ote ditugu bada?
‎Nola berreskuratu mekanismo kolektiboak? Lan honetan ez dut sakontasunez behintzat gizartearen makroegiturei buruzko eztabaida landuko, nahiz eta jakin badakidan puntu honetan datzala euskararen normalizazioa abiatzeko gakorik garrantzitsuenetarikoa?. 322
‎Gauza bera enegarren aldiz esatea baldin bada ere, galde dezagun zera: kontu honetan ez ote darabilgu botere kontzeptuaren inguruko murriztapen makurren bat oharkabean edo. Boterearen kontzeptu teorikoak irudikatzen, eta irudikatu ahala adierazten digun eremu erreferentzia ez ote zaigu gehienbat publikotasunaren izarira errenditzen?
‎diasporaren eta antzeko emigrazio jazoeren karietara sortutako talde etnikoen existentziak ez du inolako lurralde euskarririk komunitatearen hala holako biziraupena izateko. Adibide honetan ez dute lurraldearen atxikimendu faktorea par tekatzen. Partekatzen dituztenak, ahal duten neurrian, hizkuntza, kultura, folklorea, tradizio eta ohitura andana izango dira:
‎Ez dago horrela. Izan ere, herri honetan ez dago gutxieneko kultura eta demokrazia linguistikorik, eta aski da; hor konpon! –Neuk beti uste izan dut hizkuntza jarrerak begirunean oinarritu behar direla. Josu Lartategik diosku?, baita naturaltasunean ere, ez militantismo absurduan:
‎–Bai, baina tira, kasu honetan ez gaude gerra batean. Ez hemen, behintzat –Mille agentea begira begira geratu zitzaion Ramírezi– Fidatzen ez bazara ez da egoeraz, nitaz baizik.
‎–Une honetan ez dago.
2005
‎–Etxe honetan ez dun inoiz prentsa arrosarik sartu, eta bietako bat: edo hi sartzen haiz Holarik gabe, edo biak kanpora!
‎–Horrek ez badu eragozten prozesagailuak benetako kontrola hartzea... Proiektu honetan ez litzateke oso egokia zati batzuk kontroletik kanpo egotea.
2006
‎Oso polita da justiziarekiko aldarrikapen hori, baina kontua da justiziaren ideal handi horiek mundu honetan ez direla kunplitzen, eta, alboan miseria eta beharra ikusten duzunean, errukia oso garrantzitsua dela. Errukia:
‎Demokrazia modernoaren alderdi eta aldebakarkeri sistemaren genesia trazatzeko modu polemiko franko kazetairea ematen du honek, eta de fakto, uste dut, beste inon ez dela berriro agertzen Ortega-ren izkribuetan, ez Hegel-en interpretazio eta ez Volksgeistaren erreferentzietan, ikusmolde hau, alegia Volksgeistarena partidismo forma batena bezala unibertsaltasunaren ukazioz (gogora, bestalde, Ortega-ren perspektibismoaren doktrina). Zalantzarik gabe, adierazpen honetan ez da ateraldi zirkunstantzial bat baino gehiago ikusi behar.
‎–.. eta Lewisekin, bada, azken bolada honetan ez dakit zer gertatzen zaigun. Gauean elkarri lau hitz esaten dizkiogu lo geratu aurretik.
‎Biharamunean aitona Matiasen bizitzan garrantzia izandako toki bat bisitatuko zuen. Eta oraingo honetan ez zen zer aurkituko zuen beldur. Bere familiaz gehiago jakiteko aukera izanen zuen.
‎–Martxa honetan ez zaigu gauza handirik geratuko gorpua identifikatzeko –erran zuen agente batek lurrera tu eginez.
‎Aste hartan gutunik ez, ordea; amari galdetzea bururatu zitzaidan lehen unean, beste inon utzi ote zuen; baztertu egin nuen ideia hura baina, hala ere, amak berak esan zidan, nik galdetu gabe: " Aste honetan ez dun kartarik heldu".
‎Manchesterreko deserrotu guztiak astindu zenituen, eta ez beti dantzalekuan. Hiru hilabete pasatu zenituen Manchesterren gona usainean, hiri puta honetan ez dago zereginik esaten hasi zinen arte, Londresera joan nuke. Ez nago oso ziur.
‎Denek eskatu diote hiriburuko berri. Itxuraz, Frantzia goitik beheiti gurutzatzen duen bide honetan ez da bere ohikora itzuli jende eta gauzen joan etorria. Erregeren bihotzarekin goizean antolatu den segizioaz mintzatu zaie apeza, bertzerik ez.
‎Gabon gaua. Lagundu borroka honetan ez ahazten zer garen eta zertan gabiltzan, eta jagon Miren emaztea, Jon semea eta laster jaioko zaigun seina. Non daude iazko barreak?
2007
‎ez dakit, ba. Institutu honetan ez dugu lagun askorik irakasleen artean, Josu.
‎Orain ez. Une honetan ez dut nobiorik.
‎Dena den, kontu honetan ez nago inondik ere ados harekin. Amaiak ezin du ulertu zer den txirrindularitza Ibon eta biontzat, eta horregatik dago oker.
‎Baina gaurko honetan ez gara gogoetan barrena abiatuko. Barka.
‎dio Goethe-k) eta aiurri nazionalean(. Nationalcharakter?,. Nationalgeist?), herritasun politikoaren ezaxolaz. Idazle aleman baten gizatasuna, bere alemantasuna da (Estatuarekiko ez menpekotasuna hain zuzen), eta alemantasunean dauka bere unibertsaltasuna221 Puntu honetan ez dago inolako oposiziorik, ezta diferentziarik ere, Goethe eta Herder-en artean. Eskuarki Goethe-k aiurri nazionala aipatu ohi du (Herder-ek bezalaxe), ez izpiritua.
‎Erantzungailua gero. Oraingo honetan ez nuen mezurik utzi. Horren ordez, gonbidapenari begira geratu nintzen ordu erdiz (oraindik ez nuen telebistarik), berarekin guztiz familiarizatu arte, eta berriro deitu nuen.
‎Ez da konturatu mezularitzako motoristak nahi gabe bere boligrafoa eraman duela, eta hori, ez dakit nola esan baina, ez da normala. Bulego honetan ez da inor ausartzen Nekanek mahai gainean izaten dituen boligrafoak ukitzen. Boligrafo urdin, beltz eta gorri bana izaten ditu plastikozko edalontzi batean sartuta, beti buruz behera jarrita, eta hauekin batera arkatza, ondo zorroztuta eta buruz gora, etxea zaintzen duen txakurra bezalaxe, lapurraren eskuan hozka egiteko prest.
2008
‎–Bai, bai. Guk dakigula behintzat aspaldi honetan ez zara ibili aizkolari lanetan eta oso ondo dago hori. Oso ondo.
‎–Eskerrak hire ama hil zela, bestela disgustuka hilko baihuke. Baina etxe honetan ez diat disgustu bat gehiago nahi, aditu al duk. Hurrengoan huts egiten badidak, ganbarako zutabeetako bati lotuko haut!
‎eta orduan ere beste hainbeste gertatzen zen; markesa anderea eta bi alabak, berriz, markes jaunaren zain; markes jauna ez zen, ordea, inoiz iristen, baina haren gutunak edo haren telegramak bai, ama alabei betiko leloa errepikatzen zietenak: banoa eta banoa, aste honetan ez bada hurrengoan sinfalta. Eta Madrilera iritsi zenean ere, berdin ibili zen markes jauna:
‎–Mundu honetan ez zagon uso zuririk, Regina. Guztiok zaukanagu zuritik beltzetik bezainbeste, hego bat beltz eta bestea zuri.
‎Ez dut uste argitu beharrik dagoenik, baina, badaezpada, azpimarratuko dut: saiakera honetan ez naiz historiaren kontra ari. Ez dut proposatzen historia alde batera uztea, zakarrontzira botatzea, sabaian uztea ahantziriko gauzekin batera.
‎Euskal nazio identitatearen berariazkotasuna erauzi nahi duenak, nik uste, Joxe Iriarte Bikila ren ondoko aipu honetan ez du helduleku makala aurkituko:
‎Beste auzi askotan praktikari berari darion teorizatze jarduna nahikoa izaten da problemaren konponbidea lortzeko. Oraingo honetan ez dirudi praktika bere hartan aski dugunik gertatzen ari zaigunaz jabetzeko.
‎Hizkuntza eta kultura aniztasunak, izatez, kolektiboak dira, eta auzi honetan ez gara ari nortasun eta eskubide pertsonalez. Nortasun eta eskubide pertsonalek ez baitute inon herri hizkuntza eta kulturarik sortu.
‎–Eskerrak hire ama hil zela, bestela disgustuka hilko baihuke. Baina etxe honetan ez diat disgustu bat gehiago nahi, aditu al duk. Hurrengoan huts egiten badidak, ganbarako zutabeetako bati lotuko haut!
‎datorren astean itzuliko naiz... baina iristen zen hurrengo astea –arazo bakoitzari beste arazo bat zerraion, antza, eta ezusteko bakoitzari beste ezusteko bat, cortijoan ez bazen meategian, eta meategian ez bazen cortijoan, markes jaunak gutunetan idazten zuenaren arabera– eta orduan ere beste hainbeste gertatzen zen; markesa anderea eta bi alabak, berriz, markes jaunaren zain; markes jauna ez zen, ordea, inoiz iristen, baina haren gutunak edo haren telegramak bai, ama alabei betiko leloa errepikatzen zietenak: banoa eta banoa, aste honetan ez bada hurrengoan sinfalta... Eta Madrilera iritsi zenean ere, berdin ibili zen markes jauna:
‎–Mundu honetan ez zagon uso zuririk, Regina. Guztiok zaukanagu zuritik beltzetik bezainbeste, hego bat beltz eta bestea zuri.
2009
‎Mitoak, aldiz, mugatugabeki pentsatzen du errealitatea, eta gauzak egiaz eta euren barneenean zer diren, gauza bakoiztuen gainetiko guztien izaera batean ikusten du, eta, zientziaren antzeko baina alderantzizko prozeduraz berak, ez du problemarik, to see a World in a Grain of Sand?. Mundu hori hemengo honetan ez dauden izakiz biztandua dago: espirituak, munstroak; eta hor txoriak eta gizon emakumeak eta espirituak eta Jainkoak solaskideak dira, denek denekin hitz egiten dute, elkar ikaratzen edo elkar kontsolatzen dute; Jainkoak gizaki bilakatzen dira, gizon emakumeak jainkozko (edo zeruetako santu, etc.); hildakoak eta biziak elkartasunean bizi dira; behialako denborak oraina dira, espazio eta denborazko mugen gainetik, beti eternitatea da.
‎El hacha de piedra se guarda en el museo, el cuchillo de cocina se emplea en los usos domésticos?. Puntu esentzial honetan ez dago diferentziarik Unamunorekin: euskara antzinateko hizkuntza da, eta bere izaera antzina antzinatar horregatik, Unamunorentzat bezalaxe Barojarentzat ere, mundu modernoan ez da baliagarria.
‎Eztabaida saminago eta Georgeren mehatxuak biziago. Oraingo honetan ez du atzera egingo. Ez du beti bere burua anaiaren esanetara makurtuko.
‎Uste honetan ez naiz oker ibili, hemengo eragozpenak hangoak baino handiago badira ere.
‎itzulingururik gabe mintzatuko natzaizu. Azken aldi honetan ez nintzen Anaren aferez gehiegi arduratzen. Elkarrekin bizi ginen, baina bakoitza bere munduan bizi zen, ulertzen?
‎Anak baino denbora libre gehiago dudanez, neuk egiten ditut erosketa gehienak, eta txartelaz ordaintzen dut beti. Herri honetan ez dugu kutxazain automatikorik. Ana arduratzen da eskudirua ateratzeaz, Iruñean lan egiten baitu.
‎–Bizitza honetan ez dago ezer ezinezkorik, lagun. Baina jan egin nahi bazaitu, zergatik luzatzen da hainbeste urtez?
‎Gurin errearen usainaz aserik zegoen, arrautzen zirtez nazkaturik eta hirugihar xerrak plastikozkoak balira bezala bihurritzen ziren txapa gainean. . Lan honetan ez naiz sukaldari ona bihurtuko, alajaina! Beharrik ere ez.
‎ziola. Aurreko aldiko eszenak oroitu zituen Josebak eta jadanik erabakirik zeukan bigarren honetan ez zuela oharkabean harrapatuko emakume hark, aurrea hartuko ziola.
‎Antzinako lantokien bihotza zeharkatzen du, denboran atzera eginez, burdin arora, altzairuaren sasoira. Tren honetan ez gatoz soilik Abandon igo den ikaslea, San Mamesen bulegoak garbitzetik datozen andreak, gauez lan egin duten beharginak, tren honetan meategietan hildako umeak datoz, ontzioletan sozialismoari su eman zioten gizonak, ikatza altzairu eta altzairua urre egin zuten langileak, alkimistak, behar gorriaren seme alabak. Goizeko seietan ia hutsik datorren abuztuko tren honetan leporaino gaude jendez.
‎ez erabat, ez dizut gezurrik esango, poloen arteko tirabirak hortxe izango baitituzu, zure nortasunaren ezaugarri diren neurrian; baina kontua ez da tirabirak edukitzea edo ez edukitzea, baizik eta burua tirabiren gainetik edukitzea, gutxieneko oreka bati eutsiz, eta hori bai, zin degizut lortuko duzula, baldin eta zuk ere behar bezala lan egiten baduzu. Mundu honetan ez baitago ez gizon eta ez emakume erabat osasuntsurik,% 100ean ez behinik behin. Beste ikuspuntu batetik, berriz, norbaitek esan zuen heriotzak sendatzen dituela gaitz guztiak, baina hori ez duzu nahi, ezta??
‎eta noizbait konturatu duzu alde ilunaren ondoan beti duzula eta beti izango duzula alde argia, baita alde ilunaren mende zaudenean ere, bestela irudituko zaizun arren halakoetan. Mundu honetan ez baitago on hutsik ez gaizto hutsik, zuri batetik bestera zabiltzala iruditu arren. Ulertzen didazu?
‎–Baita ni ere, Grigori! Baina puntu honetan ez zakiat?
‎–Etxe honetan ez da esaten fantasma: amsatnaf esaten da!
‎bere nekea eta bere izerdia kostatzen baitzitzaion bai jauregia bai seme alabak behar bezala mantentzea, fitsik ere falta ez zekien, ez jatekorik, ez jantzirik, ez estudiorik eta ez ezer: neska mutilok, halakoa da bizitza, eta zuek ere jakin behar duzue mundu honetan ez dela ezertxo ere dohainik, hainbestekoak dira etsaiak, maltzurrak baino maltzurragoak?
‎Phineasek jakin nahi du benetan itzuliko den Sora uda honetan. Izan ere, gero eta zalantza handiagoak ditu; iruditzen zaio gutuna ez duela Sorak berak idatzi, beste gezur bat dela, eta arreba ez dela inoiz itzuliko, ez uda honetan ez hurrengoetan. Baina itzuliko ez balitz ere, grabazio guztiak aditu nahi ditu Phineasek, Sorari buruzko zerbait entzuteko baino ez bada.
‎–Bizitza honetan ez dagoelako ezer betiko denik.
‎–Etxe honetan ez da kalpar luzerik libre! –Katalinak.
‎(?) Badirudi lehen leherketa Atochara iritsi baino kilometro bat lehenago gertatu dela, El Pozo izeneko tren geltokian. Leherketa honetan ez dirudi zauriturik izan denik, baina bigarren trena jendez husten ari zirenean gertatu da, leherketa izan duen tren honetan bertan, Atochako tren geltokian. Badirudi orduan gertatu dela bigarren leherketa.
‎bere seme alabak doktrinatzeko eta arrastoan sartzeko, baita berak zeramàn borrokan modu batean edo bestean inplikatzeko ere; berari ere –Nazario Orberi– bere nekea eta bere izerdia kostatzen baitzitzaion bai jauregia bai seme alabak behar bezala mantentzea, fitsik ere falta ez zekien, ez jatekorik, ez jantzirik, ez estudiorik eta ez ezer: neska mutilok, halakoa da bizitza, eta zuek ere jakin behar duzue mundu honetan ez dela ezertxo ere dohainik, hainbestekoak dira etsaiak, maltzurrak baino maltzurragoak...
‎–Etxe honetan ez da esaten fantasma: amsatnaf esaten da!
‎–Baita ni ere, Grigori! Baina puntu honetan ez zakiat...
‎–Gaixo batzuk lotzeko daude, ez dizut ukatuko, eta horregatik ditugu lotuta, baina zu ez, eta behar bezala hitz egiten badugu, senda zaitezke... ez erabat, ez dizut gezurrik esango, poloen arteko tirabirak hortxe izango baitituzu, zure nortasunaren ezaugarri diren neurrian; baina kontua ez da tirabirak edukitzea edo ez edukitzea, baizik eta burua tirabiren gainetik edukitzea, gutxieneko oreka bati eutsiz, eta hori bai, zin degizut lortuko duzula, baldin eta zuk ere behar bezala lan egiten baduzu. Mundu honetan ez baitago ez gizon eta ez emakume erabat osasuntsurik,% 100ean ez behinik behin. Beste ikuspuntu batetik, berriz, norbaitek esan zuen heriotzak sendatzen dituela gaitz guztiak, baina hori ez duzu nahi, ezta...?
‎–Gaur ez dizut entzun nahi, behin eta berriro sartzen baituzu hanka horrela jartzen zarenean... eta noizbait konturatu duzu alde ilunaren ondoan beti duzula eta beti izango duzula alde argia, baita alde ilunaren mende zaudenean ere, bestela irudituko zaizun arren halakoetan. Mundu honetan ez baitago on hutsik ez gaizto hutsik, zuri batetik bestera zabiltzala iruditu arren. Ulertzen didazu?
2010
‎Gaztea nintzen, eta txistuaren eta euskararen hotsek, lurraren deiak? sentimendu teluriko bat piztu berri zuten neure baitan, ama pianozalearen aurkako lehiak ere bazuen sentimendu hartan zerikusirik, aitor dut, gero eta konbentzituago bainago mundu honetan ez dagoela erabateko sentimendu garbirik, airerik gorenean ere hauts partikula ikusezinak hara eta hona?, eta zuk zeuk erabaki orain, zer sentitu nuen pasarte haiek irakurtzean: amorrua eta sekulako hira?
‎–Bai, badakit zer esan nahi didazun, miraria ia ezinezkoa dela: ia hori, ordea, argi izpi bat da, eta etxe honetan ez gaude argi izpirik uzteko, erantzun zion aitak erabakitasun handiz.
‎Baina orduan, ezustekoa!; izan ere, bazegoen gure artean, halaber, Madrilgo negozio gizon bat, une honetan ez datorkit haren izena, baina don Diego ote zen??, molde atseginak zituena, gaixoen artean oso ere estimatua; bada, hura eztabaidan sartzen zela, Adolfok, don Adolfok, arrazoi zuela esan zuen, zeren erdaldunen artean euskaraz hitz egitea edukazio falta seinalatua baitzen, nihil novum sub sole?
‎Eta non duzu kapela? Azken bolada honetan ez zaude zeure lekuan, zuk jakingo duzu zergatik?, esan zion amak, neskameak behar bezala jantzita nahi izaten baitzituen, uniformea ongi lisatuta eta kapela bere tokian, etxe onetako arautegien arabera; Helenak, senak agindutako mugimenduan, eskua burura eraman, baina ez zuen kapelarik aurkitu; eta orduan, bat bateko suak hartu zizkion masailak, eta hitzik gabe geratu zen, Juanik eta Lolitak halaxe kontatu zidaten behintzat aurrerago?
‎–Nik uste nuen Jesusen jaiotza ipuin bat baino gehiago zela??; zu bakarrik zeunden, beraz, guztien aurka, baina, halakoetan ohi zuen bezala, izeba Ernestinak bakarrik zegoenari lagundu nahi izan zion: . Inportanteena auzi honetan ez da aterpetik kanpora dagoen izarra, aterpe barruan dagoena baizik, eta Jesusen jaiotzan Jesus da benetako izarra?;. Orduan, Jesus haurra sehaskatik kendu eta izarra jarri dugu ordez??, ondorioztatu zuen Domingok; aurka egin beharrean, baina, izeba barrez hasi zen, eta halaxe esan zion: –Zu zara, zu, Domingo?!?.
‎ergelen zoriona ez zait interesatzen? nik ere zientziaren arbolako fruitutik jan bainuen, eta ez bainago atzera egiteko, alor honetan ez bederen. Gainera, Pio Barojak bide honetan jarri ninduenetik, jendearen erreakzioak aztergai?, atsegin dut neure usteak eta iritziak norbaitekin komentatzea, garai batean Meyer jaunarekin izaten nituèn solasaldiak Txopitea doktorearekin izaten ditut orain, badakizu?, halako eran, non mundua zoologiko bihurtu baitzait:
‎dagokionez, berriz,, arrainontziaren bestaldean izaki ederrez betetako itsaso urdina aurkituko dudalakoan?, zail baino zailagoa egiten zait sinestea. Baina Ortegak ere ez zuen guztian asmatu, heroiaren kontzeptu erromantiko honetan ez bederen, gizonari Paradisuaren bertsioak saltzen zaizkionean horrela gertatzen baita jeneralean, gizona mugaz jositako izakia denez gero, ezin eskura ditzakeena paradisu txikiak baizik. Arestian aipatutako heroiaren paperean jarriko banintz, esate baterako, Francoren aurkako politikan, kartzela nuke ordaina?
‎Izebak, baina, iraina aintzakotzat hartu ez eta honela esan zidan: . Jakin min izugarria duzu, baina mundu honetan ez dago guztia jakiterik. Eta jakiteko modu bakarra, neure esperientziatik hitz egiten dizut, geldi egotea da, burua ere geldi?
‎–Jakina, hainbat lan hipotesi erabili baditugu ere, une honetan ez dugu azalpen onargarririk ulertzeko edo/ eta azaltzeko ezohiko grafitoen fenomeno hau, baina horrek ez gintuzke harritu behar arkeologiaren diziplina honetan, kasu gehienetan, zalantzak ditugulako ziurtasunak baino gehiago. Hala ere, sinatzen dutenen eta aurkikuntza hauek azaleratu dituen ikerketa taldea osatzen dutenen borondate ona espresuki aipatu nahi dugu.
‎logosa desagertu zen, Mauthausenen egarriak itotako preso batek ura eskatu eta zaindari nazi batek lurrera bota zuenean. Presoak ekintza horren zioa galdetutakoan, naziak erantzun zion mundu honetan ez dagoela zergatirik. Zioa eta arrazoia soberan daude sarraskien logikan, triskantzen logistikan.
‎Belusez forratuta zegoen, gauza hauskor bat kontu handiz gordetzeko moduan prestatuta, baina gauza hori edozer zela ere, jada ez zegoen kutxa horren barruan. Hondo bikoitzaren bila jarri zen, baina oraingo honetan ez zuen zorterik izan. Kutxa erabat hutsik zegoen.
‎Jakin dugu familia batzuek engainatu egiten zaituztetela, esanez indioilarra dela urdaiazpikoa denean. Baina etxe honetan ez da txerrikirik erosiko zu hemen zauden bitartean, Omar. Ez dakit aurreko familiarekin gisa horretako esperientzia txarrik eduki zenuen...
‎Eta zer moduz konpontzen zara Luiarekin? Uda honetan ez du nirekin egon nahi, e, preziosa?
‎Psikologoak agindutako botikak hartu zituen, hark emandako aholkuak entzun zituen," baina eginkizun nagusia zeurea da, zeuk frogatu behar diozu zeure buruari sendatu egin nahi duzula" esan zion eroen mediku hark, Isidrori –kasu honetan ez guztiz arrazoirik gabe– erantzukizuna gainetik kentzea iruditu zitzaion jarrera batean: " Sendatzen bada, kristoren medikua nauk esango dik; sendatzen ez bada, gaixoak ez dik ahaleginik egin, ez dik sendatu nahi izan".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia