2009
|
|
Donostiako Deustuko Unibertsitateko" Filosofia eta Letrak" titulazioan urte asko eman genituen irakasle moduan garai berean. Ondoren, Euskal Herriko Unibertsitateko" Filosofia eta Hezkuntzen Zientziak" titulazioan zu Pedagogia Fakultatean eta ni Psikologian kokatu ginen, horietan ere soziolinguistika, psikolinguistika,
|
hizkuntzaren
jabekuntza eta aprendizaia, eta antzeko ikasgaietan, beti ere, tartean euskara landuz.
|
2010
|
|
Hiztunaren elebitasun mailak hirugarren
|
hizkuntzaren
jabekuntzan eragiten du, 1 irudian islatzen den moduan. Zenbat eta elebitasun maila altuagoa izan, orduan eta emaitza hobeak lortzen dira hirugarren hizkuntzan.
|
|
1) Liburua" kasu ikerketa" modura kontsidera daiteke euskal kasuikerketa, bertan aztertzen delako testuinguru berezi bateko
|
hizkuntzaren
jabekuntzan izan den historia zoragarria. Horrelako kasuikerketak baliagarriak dira heuristikoki aberatsak izan daitezkeelako, eta zer gerta daitekeen irudikatzen dutelako.
|
2015
|
|
Galdera horri erantzuteko, azkeneko hamarkadetan Euskal Herriko egoera soziolinguistikoak nolako garapena izan duen azaldu beharra dago, labur labur. Deskribapen horretan Sanchez Carrionek
|
hizkuntzaren
jabekuntza prozesua azaltzeko formulatu zuen teoria izango dugu bidaide. Hark planteatutakoaren arabera, hiru dira hizkuntza baten ikasketa prozesua baldintzatzen eta osatzen duten aldagaiak:
|
2017
|
|
Irlanderaren hiztunei heltzen badiegu, berriz, orokorrean, irlandera haurtzaindegian ikasi duten hiztunak dira, hots,
|
hizkuntzaren
jabekuntza goiztiarra izan dutenak, horregatik, ez dira hizkuntza barneratu eta ikasi izanaz oroitzen. Gainera, euskararen kasuan bezalaxe, irlandera egunerokotasunean erabiltzen duten hiztunak dira, bai familiarekin eta baita lagunekin erabiltzen dutenak.
|
|
...io biziki azkarrak sortzen dira, haurren hizkuntza sozializazioa prestatu edo berrindartzen dutenak. guraso erdaldun gisa definitu dugun kategoria honek ñabardura franko ditu. gure xede taldean badira hizkuntza gaitasun maila ezberdinak, bakarren bat aski ongi moldatzen da euskaraz eta batzuk euskararen ikasketa prozesuan murgilduta daude. hiztunaren eta hizkuntzaren arteko harreman konplexua da.
|
hizkuntzaren
jabekuntza prozesu bizi eta dinamikoa da, eta, azken batean, hizkuntza gaitasuna continuum afera da. honek" hiztun berriez" gogoeta egitera garamatza. hiztun talde horrek berebiziko garrantzia dauka eta izanen du aurrerantzean hizkuntzaren biziberritze prozesuan eta ikergai bezala arreta berezia eskatzen du (ortega et al., 2015).
|
|
— Motibazio instrumentala: " bere onerako edo norberaren bideari jarraitzeko, lanpostua hobetzeko, ingurukoen estimu handiagoa bereganatzekoa" (Schumann, 1975; 214). azken urteotan egin diren lanetan,
|
hizkuntzaren
jabekuntzaren gaineko motibazioen inguruko interesa izan da. arratibel eta bestek (2001) motibazioa modu desberdinetan uler daitekeela azaldu dute:
|
2018
|
|
Hala esaterako, ikaskuntzaren teoria psikologikoan (Garapen Hurbileko Eremua: Vygostsky, 2010), edo bigarren
|
hizkuntzaren
jabekuntzaren teoria psikolinguistikoan(" i+ 1" kontzeptua: Krashen, 1985)
|
2021
|
|
alde batetik, eremu instituzionala eta, bestetik, eremu pedagogikoa. Azken horretan maila berean kokatzen dira gela barruko eta gelaz kanpokoa, bereziki azpimarratuz, bietan elkarreraginak zenbaterainoko garrantzia duen
|
hizkuntzaren
jabekuntza prozesuan eta erabileran.
|
2023
|
|
Gobernuek eta erakundeek horiek aldatzeko edo finkatzeko egiten dituzten ahaleginak dira plangintza honen muina, hizkuntza jakin baten erabilera handitzeko. Azkenik, jabekuntza plangintzak hizkuntza baten erabiltzaile (hiztunak, idazleak, irakurleak zein entzuleak) kopurua handitu nahi du, hots,
|
hizkuntzaren
jabekuntza sustatu (Sallabank 2011, 281).
|