2014
|
|
Norbanakoek beren talde linguistikoko kide izatearen zer balorazio egiten duten ulertzeko, gizarte identitatearen teoria bizindar etnolinguistikoaren teoriarekin ahokatu daiteke. Giles, Bourhis eta Taylor (1977) izan ziren bigarren teoria hori azaltzen lehenak, eta, haien ustez, hizkuntza baten kemena eta bizindarra hainbat faktore sozioestrukturalen araberakoak dira, faktore horien mende egon baitaiteke hiztunentzat
|
haien
hizkuntzak duen garrantzia. Faktore horiek hiru dira:
|
2017
|
|
Ikasle guztiek jarrera positiboa azaldu dute euskararekiko eta, ezagutza maila ona badute ere, ez dute erabilera ziurtatu. galdetzean, lehen kontaktuan erabilitako
|
hizkuntzak
duen garrantziaz ere jabetu dira ikasleak, ohiturak aldatzea zaila dela onartuz, nahiz eta ez duten jakin hizkuntza bat edo beste aukeratzearen arrazoia azaltzen. iñaki garciak (2001) erabilera azaltzeko eredu psikosozialean, testuinguruari dagozkion aldagaien artean, euskaldunen presentziaren garrantziaz ohartu da. oñatitik datorren ikasleak aitortu du kalean euskaraz egiten duela beti, hori d...
|
2018
|
|
Ospitalera iritsi eta harrera egitean, euskarari buruzko hitzaldi bat ematen die ESIko Euskara Zerbitzuak. Bertan, Euskara Plana zer den azaltzen zaie, eta
|
hizkuntzak
duen garrantziari buruzko hainbat zertzelada ematen. Horrekin batera, euskara doan ikasteko aukera ere eskaintzen zaie.
|
2021
|
|
– Sexualitatea lantzea, horretan
|
hizkuntzak
duen garrantziaz ohartaraziz (norbera izaten ikasi eta elkarrekin bizitzen ikasi).
|
|
Azken urteetan, ezagutzarekin batera ekintzaren bidetik ere ahalegindu beharra ikusi dugu. Herrien garapenerako
|
hizkuntzak
duen garrantziaz sinetsita, eta euskararen biziberritzeak irakatsitakoa abiapuntu hartuta, hizkuntza lankidetza izan da, gure eremutik, kooperazio proiektuen bidez lantzen joan garena herrien garapenerako. Herrialde behartsuetan edo garapen arazoak dituzten herrialdeetan, bestelako pobreziekin batera bertako hizkuntzaren edo hizkuntzen galera ere nozitzen dutela ikusi dugu, beti ere, herrialde horietako eskaerei erantzunez, ekimen beEz dago garapenaren helburuak betetzerik ez bada jartzen hizkuntza garapenaren erdigunean, eta ezinbestekoa da behar hori lehentasuntzat hartzea hezkuntzaren nazioarteko programetan zein garapen iraunkorrekoetan.
|
2022
|
|
Ikerketaren helburu nagusia, Urola Kosta mailan adinekoen osasun arretan
|
hizkuntzak
duen garrantzia eta jasotzen duten euskarazko arretarekiko asebetetze maila neurtzea da.
|
|
Sarreran azaldu den moduan, osasuna eta hizkuntzaren arteko lotura eta erlazioa aztertzeko ikerketek gora egin dute azken urteetan. Adinekoen osasun arretan hizkuntzen garrantzia aztertzeko ikerketa gutxi egin dira, ordea, eta horiek, hizkuntza mugen albo kalteak pairatzeko talde zaurgarrienetako bat direnez gero, ikerketa honen bidez adinekoen osasun arretan
|
hizkuntzak
duen garrantzia aztertu nahi da.
|
|
Ikerketaren helburu nagusia, Urola Kosta mailan adinekoen osasun arretan
|
hizkuntzak
duen garrantzia eta jasotzen duten euskarazko arretarekiko asebetetze maila neurtzea da.
|
|
Anishinabeg herriko Samian rap kantariak frantsesa eta anishinabemowin a erabiltzen ditu bere letretan, eta Quebeceko musika jaialdi batera gonbidatua izan ondoren, ahoz aho ibili zen bere izena. Parte ez hartzea erabaki zuen, bere emanaldian derrigorrezko frantsesezko kuota bat behar zuela jakin ondoren; bere errepertorio ezagunean jatorrizko
|
hizkuntzak
duen garrantzia berretsi zuen horrela (Cantin 2022). Adibide horrek erakusten du zer arazo mota sortzen diren frantsesaren sustapen eta babesak hizkuntza autoktonoak kontuan hartzen ez dituenean, askotan atzerriko hizkuntzatzat hartzen baitira frantsesaren aurrean.
|