Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2000
‎Egungo zientziagintzan hizkuntzak duen garrantzia aipatu da aurreko ataletan; egia da, nekez aurki daitekeela beste gairik gaur egungo zientziagintzaren sorreran etagarapenean horren eragin handia izan duenik, nagusiki gizarte zientzietan. Bainaazaldu den ikusmira zabala eta heterogeneoa beharrezkoa bada ere, horren ondoankomeni da, era berean, horren guztiaren lotura erraza egingo duen bideren bat proposatzea.
‎gauzatua izango dena hain zuzen. Eta gizarte modernoaren profilak eskatzen du, besteak beste, hau gizarte alfabetatua izatea eta eskolaren bidez transmititutako kultura homogeneoa edukitzea28 Ikus daiteke, beraz, azken finean nazionalizatze prozesua den hezkuntza sistemaren bidez Estatu nazioak gorpuzturiko gizartearen modernotzean29, kulturak zein hizkuntzak duten garrantzia handia dela.
‎Izan ere, eta inongo zalantzarik gabe, hizkuntza edozein giza taldearen lokarri indartsua dugu; askok hizkuntza komunitatean ikusiko dute nazioaren ezaugarririk funtsezkoena. Beste batzuk, nazionalismoa integrazio politiko gisa ulerturik, integrazio politiko horrek berekin dakartzan ezinbesteko prozesuen artean, hizkuntzaren finkapena garrantzitsuenetarikoa dela uste dute48 Estatu Nazioari dagokionez, eta arestian aipaturiko gizartearen modernizatze prozesuarekin lotzen den kultur homeogeneizatzeari helduz, garbi asko ohar gintezke alde horretan hizkuntzak duen garrantziaz.
2006
‎Baina kostatu zaio. Ez daki senarrak inoiz ulertuko duen berarentzat hizkuntzak duen garrantzia. Ez daki inoiz ulertu ahal izango dituen hizkuntzaren alde egin diren eta egiten diren ahaleginak.
‎Esanak esan, Harrera Hizkuntzak duen garrantzia gizarteratzerakoan eta eskola arrakastaren lorpenean kontuan hartzen bada, Europako Batasunean eztabaida bizia dago Jatorrizko Hizkuntza eta Kultura ikasteari buruz. PISA 2003 txostenean esandakoa ezin dugu ahaztu eta behin eta berriro hausnartu beharra dago ikasle etorkin eta autoktonoen arteko ezberdintasunak nola murriztu.
2007
‎Kontuan hartuz garapen moralean berbaldi hizkuntzak duen garrantzia, hezitzaileek (gurasoek, irakasleek) saiatu behar dute ikasleek istorioak etakontakizunak truka ditzaten, elkarrizketako harremanak sustatuz eta haietan. Kontatutako istorioan ikasleak bere ekintzen ardura eta gobernua hartzenditu, bere bizitza istorio gisa interpretatzen du, eta besteen ikuspegiekin alderatzendu.
2008
‎IELaren teorian hizkuntzek duten garrantzia ikusita, eta gurean ere hizkuntza osagarriek betetzen dituzten funtzioak ezagututa, ondoren, korrelazio analisiak eginez, identitate osagarriekin beste hizkuntza osagarri batzuk nola elkartzen diren aztertuko dugu. (7 Taula):
‎Besteak beste, Simon Toulou, Genevako (Suitza) Unibertsitateko irakaslea izango da. Toulou griotek (ipuin afrikarren narratzaileak) hizkuntzan duten garrantziaren inguruan mintzatuko da. Horrez gain, Luistxo Fernandezek, CodeSyntax ingeniaritza linguistikoan espezializatutako enpresako kideak, euskarak Interneten dituen argi ilunez hitz egingo du.
2010
‎Uztailaren 25ean, 31n etaabuztuaren 8an emango duten.Zuberoako ohiturez jabeturik, Patrick Quéheillek tradizioa transmititzen du, berrikuntza sortzaile izanez aldi berean. Herriko bizian eta Zuberoan osoki inplikaturik dagonak erakusten digu bere harremana euskal kulturarekin eta horretan hizkuntzak duen garrantzia. 2010eko maiatzean eskaini zigun elkarrizketaren pasarte hauek proposatzen dizkizuegu.
2011
‎Hizkuntzaren identitate eragina nazionalismoaren aroan gailentzen dela dirudi: . Etnia identitatearen osatzaile funtsezko gisa hizkuntzak duen garrantzia badirudi nabarmena dela batez ere etnia bat nazio bilakatzen denean?. C. Ulises Moulines, Manifestu nazionalista, are separatista ere esango nioke, estutuz gero, 2008, Txalaparta, 87 or.
2012
Hizkuntzak duen garrantziaz jabetuta, beren xede taldeen segmentazioa egiterakoan, hizkuntza ezberdintasunak kontuan hartuz jokatu behar lukete iragarleek. Hizkuntza ezberdinak kognizioaren eta prozedura sinbolikoaren lengoaiaren ispilu direla onartu, eta segmentu baEleaniztasuna gero eta nabarmenagoa da publizitatean.
‎Enpresetan hizkuntzak duen garrantziaz jabetzea zen saio honen helburu nagusia, erakundeak helburu ekonomikoak izateaz gain, gizarte erantzukizuna ere baduela ikusaraztea, gogoeta egitea zein toki izan dezakeen euskarak erakunde barruan eta nola eman pausoak gizartean toki egiteko.
2014
‎Norbanakoek beren talde linguistikoko kide izatearen zer balorazio egiten duten ulertzeko, gizarte identitatearen teoria bizindar etnolinguistikoaren teoriarekin ahokatu daiteke. Giles, Bourhis eta Taylor (1977) izan ziren bigarren teoria hori azaltzen lehenak, eta, haien ustez, hizkuntza baten kemena eta bizindarra hainbat faktore sozioestrukturalen araberakoak dira, faktore horien mende egon baitaiteke hiztunentzat haien hizkuntzak duen garrantzia. Faktore horiek hiru dira:
‎Aipatzekoa da Bandura eta haren lankideek 70eko hamarkadan egindako lana ere, behaketa bidezko ikaskuntzan autoindartzearen moduko barne prozesuak aztertzen hasi baitziren. Baina garapen mentalean eta portaeraren garapenean hizkuntzak duen garrantziari buruz Vigotski k (1962) eta Luria k (1961) egindako ikerketak ere aipatu behar dira. Ikerketa horiek dira Meichenbaum en autoinstrukzioen aurrekariak:
2015
‎Arabiar hizkuntza semitar familiako makrohizkuntzatzat hartzen da, aldaera ezberdinen eta haien azpitaldeen arteko desberdintasunak aintzat hartuta. Iranen edo Turkian, esaterako, euren hizkuntza propioa izanda ere, ezin uka daiteke arabiar hizkuntzak duen garrantzia zein presentzia, batez ere, Koranaren hizkuntza dela kontuan hartzen badugu. Hizkuntzaren erabilera eta ohiturek arabiar munduan, artearen adierazpen goren gisa kokatzeko gaitasuna izan dute sarri ahozko poesia zein istorioak:
2016
‎" Ume gehienek arbaso euskaldunak dituzte", adierazten du erreportajean Mara Davisek, eskolako zuzendariak. " Jendea hasia da hizkuntzak duen garrantziaz jabetzen".
2017
‎" segun zeinekin zelan eraiki dozun harremana badaukozula joera ba erderaz eitteko berba pertsona batzukin ta euskeraz beste batzukin" (H4) hortaz gain, testuinguru elebidunetan, inguruko hizkuntzek duten garrantziaz ohartu dira, batez ere egoera diglosikoan bizi diren hizkuntzen artekoaz. gaztelania biztanle orok menderatzen du, euskara, ordea, hizkuntza gutxiagotua da eta erabileran aztarna horren eragina hautematen da:
‎Ikasle guztiek jarrera positiboa azaldu dute euskararekiko eta, ezagutza maila ona badute ere, ez dute erabilera ziurtatu. galdetzean, lehen kontaktuan erabilitako hizkuntzak duen garrantziaz ere jabetu dira ikasleak, ohiturak aldatzea zaila dela onartuz, nahiz eta ez duten jakin hizkuntza bat edo beste aukeratzearen arrazoia azaltzen. iñaki garciak (2001) erabilera azaltzeko eredu psikosozialean, testuinguruari dagozkion aldagaien artean, euskaldunen presentziaren garrantziaz ohartu da. oñatitik datorren ikasleak aitortu du kalean euskaraz egiten duela beti, hori d...
‎Horrela bada, ikuspegi aldaketa batekin desagertuz joango da oztopoa, hizkuntzari duen garrantzia emanez eta ez errebindikazio bat gehiago bezala hartuz: herri eskubideak, presoenak, emakumeenak, haurrarenak, ingurugiroa, euskal selekzioak... eta Euskara.
2018
‎10). Jardun ekonomikorako hizkuntzek duten garrantzia Europako erakundeek ozenki aldarrikatzen dutela dokumentatu ondoren, euskal enpresetako lagin baten egoera aztertzen da. Ondorioetan, euskarari zein ingelesari dagokienez, hizkuntza egoera egokira iristeko dauden mugak azpimarratzen dira; urruti gaude bertako bi hizkuntza ofizialen arteko oreka lortzetik zein lingua franca funtzioaren premia ongi asebetetzetik.
‎Ospitalera iritsi eta harrera egitean, euskarari buruzko hitzaldi bat ematen die ESIko Euskara Zerbitzuak. Bertan, Euskara Plana zer den azaltzen zaie, eta hizkuntzak duen garrantziari buruzko hainbat zertzelada ematen. Horrekin batera, euskara doan ikasteko aukera ere eskaintzen zaie.
2020
‎Bere proposamena indartzeko erabiltzen dituen argudioak Napolin eta Herbehereetan egin egonaldietan pilatu jakitatearen erakusgarri dira. Ikuspegi filosofikoari dagokionez, Condillacek mundua ulertzeko tenorean hizkuntzak duen garrantziaz egin iradokizunak bere egiten ditu Garatek. Hortaz, hizkuntzari loturiko gogoetak dira Garaten proposamenaren bizkarrezurra.
2021
‎– Sexualitatea lantzea, horretan hizkuntzak duen garrantziaz ohartaraziz (norbera izaten ikasi eta elkarrekin bizitzen ikasi).
‎Azken urteetan, ezagutzarekin batera ekintzaren bidetik ere ahalegindu beharra ikusi dugu. Herrien garapenerako hizkuntzak duen garrantziaz sinetsita, eta euskararen biziberritzeak irakatsitakoa abiapuntu hartuta, hizkuntza lankidetza izan da, gure eremutik, kooperazio proiektuen bidez lantzen joan garena herrien garapenerako. Herrialde behartsuetan edo garapen arazoak dituzten herrialdeetan, bestelako pobreziekin batera bertako hizkuntzaren edo hizkuntzen galera ere nozitzen dutela ikusi dugu, beti ere, herrialde horietako eskaerei erantzunez, ekimen beEz dago garapenaren helburuak betetzerik ez bada jartzen hizkuntza garapenaren erdigunean, eta ezinbestekoa da behar hori lehentasuntzat hartzea hezkuntzaren nazioarteko programetan zein garapen iraunkorrekoetan.
2022
‎Ikerketaren helburu nagusia, Urola Kosta mailan adinekoen osasun arretan hizkuntzak duen garrantzia eta jasotzen duten euskarazko arretarekiko asebetetze maila neurtzea da.
‎Sarreran azaldu den moduan, osasuna eta hizkuntzaren arteko lotura eta erlazioa aztertzeko ikerketek gora egin dute azken urteetan. Adinekoen osasun arretan hizkuntzen garrantzia aztertzeko ikerketa gutxi egin dira, ordea, eta horiek, hizkuntza mugen albo kalteak pairatzeko talde zaurgarrienetako bat direnez gero, ikerketa honen bidez adinekoen osasun arretan hizkuntzak duen garrantzia aztertu nahi da.
‎Ikerketaren helburu nagusia, Urola Kosta mailan adinekoen osasun arretan hizkuntzak duen garrantzia eta jasotzen duten euskarazko arretarekiko asebetetze maila neurtzea da.
‎Anishinabeg herriko Samian rap kantariak frantsesa eta anishinabemowin a erabiltzen ditu bere letretan, eta Quebeceko musika jaialdi batera gonbidatua izan ondoren, ahoz aho ibili zen bere izena. Parte ez hartzea erabaki zuen, bere emanaldian derrigorrezko frantsesezko kuota bat behar zuela jakin ondoren; bere errepertorio ezagunean jatorrizko hizkuntzak duen garrantzia berretsi zuen horrela (Cantin 2022). Adibide horrek erakusten du zer arazo mota sortzen diren frantsesaren sustapen eta babesak hizkuntza autoktonoak kontuan hartzen ez dituenean, askotan atzerriko hizkuntzatzat hartzen baitira frantsesaren aurrean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia