Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2004
‎Ez dabil batere oker, nik uste. Lurraldetasunaren dimentsioa, Irigarairen tesia onartuz, hizkuntza politika orokorraren ardatz nagusi bat da, hizkuntza komunitate ororen kohesio baldintzarik ezin delako erdietsi bizitzaren beraren partaide den espazio geografikorik gabe. Orain, halere, tesi horren estrategiari jarraiki lortutako emaitza kaskarrak auzipean jarri ditu euskalgintza mikroaren ikuspegiak, eta testuinguru kontraesankor honetan piztu da batzuen eta besteen arteko kritika jarioa.
‎Izan ere, dakigunez, hizkuntza bakoitzak gizartetik jasotzen duen erakarpen indarraren oihartzunak goitik behera baldintzatu ohi du hezkuntza eremuko hizkuntza garapena. Hala, hizkuntzaren estatus soziala eskolaren barruko jarduera guztien zer nolakoa zentzu batean edo bestean zipriztintzeko gauza baldin bada, gizartearen eta eskolaren arteko elkarreraginaren doikuntzan, zantzu pragmatikoak ez ezik, hizkuntza politika orokorraren helburuak ere balioetsi genituzke. Pragmatikaren irakaspenak gutxietsi gabe, hizkuntza politikaren interesak ere tartean daude horrelakoetan.
‎Herri hizkuntzaren patu gaiztoa ataka galgarritik ateratzeko asmoak ere badu zeresana irakaskuntzaren esparruko hizkuntza politika orokorra finkatzerakoan. Hezkuntza sistema ez baita soil soilik eskola umeak halako edo holako jakite ezaugarrietan trebatzeko kultura erakundea; horretaz gainera, gizarte eta nazio eredu orokor baten proiektua ere bertan ereiten da neurri ohargarri batean, herri baten etorkizuna alde batera edo bestera eraikitzeko.
2008
‎Horiek hola, euskararen aldeko lankidetza historiko sakon bat gertatzen da Euskal Herri osoan. Eta hizkuntza politika orokor honen abiapunduan dago 1982ko euskararen legea. Erakutsi nahi nuke nolaz lege honek mugaz gaineko elkarlana bermatu zuen eta ondorioz hizkuntza antolaketa plangintza Iparralderaino hedatu dela.
‎Horiek hola, euskararen aldeko lankidetza historiko sakon bat gertatzen da Euskal Herri osoan. Eta hizkuntza politika orokor honen abiapunduan dago 1982ko euskararen legea. Erakutsi nahi nuke nolaz lege honek mugaz gaineko elkarlana bermatu zuen eta ondorioz hizkuntza antolaketa plangintza Iparralderaino hedatu dela.
2016
‎Ikuspegi okerrak alboratzea ekarriko luke ezagutza soziolinguistikoa hedatzeak, Aireren esanetan: Ā«Entzuten diren oharrek salatzen dute jendeak anitz eskolaren gain kontatzen duela; hots, Iparraldean herri mugimenduak lehenik eta EEPk ondotik eman duten lehentasuna da beren hizkuntza politika orokorretan, eskolan zentratu baitira. Hasi dugu jendeari xuxurlatzen haurrek beren urteko denboraren %15 baizik ez dutela pasatzen ikasgela barnean, eta hori baino zabalagoa, aniztunagoa, konplexuagoa, baita interesgarriagoa ere izanen dela horien euskalduntze prozesua, edo elebiduntze prozesua, politikoki zuzena izateko?.
‎Euskal Erakunde Publikoaren (EEP) lehendakaritza txanda izanen duenez, HELEPak baliatu du hizkuntza politikaren gidaritza azkarra hartzeko, hots bere eskumenetan hizkuntza politika definitzeaz gain (hizkuntza politikaren zeharkakotasuna), EEPko kide diren beste instituzioak lagundu ditu hizkuntza politika orokorra definitzen, EEPren baitan.
2017
‎Ikus dezagun, beraz, hiru eremu horietan bultzada bat emateko arloz arlo heldu diren urteetako erronkak zein diren, hots, zein diren epe motz ertainean gainditu beharreko blokatze egoerak eta eman beharreko urrats berriak hizkuntza politika orokorrean jauzi kualitatiboa eta kuantitatiboa gaurdanik emateko gisan.
2018
‎euskaldunen harreman sarea trinkoa da, euskarari eusteko jarrera nagusia da eta agerikoa da euskaraz egiteko gaitasuna badutela herritarrek. Arazoak maila makrosozialean aurkituko ditugu, hizkuntza politika orokorraren edo bestelako politiken ondorioz etor daitezkeenak. Horri lotuta aipatuko genuke, adibidez, telebista euskaraz horren pertsona gutxik ikustea edota euskarazko kultur kontsumoa datu orokorrak baino baxuagoak izatea...
2022
‎Gutxieneko zer gaitasun edo ezagutza izan behar dute langileek eta zer egin hori bermatzeko?... Hori guztia zehaztu eta adierazi beharra dago hizkuntza politika orokorraren bidez, eta hizkuntza irizpideen bidez gauzatu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia