Emaitzak: 4
2004 | ||
Ez dabil batere oker, nik uste. Lurraldetasunaren dimentsioa, Irigarairen tesia onartuz, | hizkuntza politika orokorraren ardatz nagusi bat da, hizkuntza komunitate ororen kohesio baldintzarik ezin delako erdietsi bizitzaren beraren partaide den espazio geografikorik gabe. Orain, halere, tesi horren estrategiari jarraiki lortutako emaitza kaskarrak auzipean jarri ditu euskalgintza mikroaren ikuspegiak, eta testuinguru kontraesankor honetan piztu da batzuen eta besteen arteko kritika jarioa. | |
Izan ere, dakigunez, hizkuntza bakoitzak gizartetik jasotzen duen erakarpen indarraren oihartzunak goitik behera baldintzatu ohi du hezkuntza eremuko hizkuntza garapena. Hala, hizkuntzaren estatus soziala eskolaren barruko jarduera guztien zer nolakoa zentzu batean edo bestean zipriztintzeko gauza baldin bada, gizartearen eta eskolaren arteko elkarreraginaren doikuntzan, zantzu pragmatikoak ez ezik, | hizkuntza politika orokorraren helburuak ere balioetsi genituzke. Pragmatikaren irakaspenak gutxietsi gabe, hizkuntza politikaren interesak ere tartean daude horrelakoetan. | |
Herri hizkuntzaren patu gaiztoa ataka galgarritik ateratzeko asmoak ere badu zeresana irakaskuntzaren esparruko | hizkuntza politika orokorra finkatzerakoan. Hezkuntza sistema ez baita soil soilik eskola umeak halako edo holako jakite ezaugarrietan trebatzeko kultura erakundea; horretaz gainera, gizarte eta nazio eredu orokor baten proiektua ere bertan ereiten da neurri ohargarri batean, herri baten etorkizuna alde batera edo bestera eraikitzeko. | |
2016 | ||
Ikuspegi okerrak alboratzea ekarriko luke ezagutza soziolinguistikoa hedatzeak, Aireren esanetan: «Entzuten diren oharrek salatzen dute jendeak anitz eskolaren gain kontatzen duela; hots, Iparraldean herri mugimenduak lehenik eta EEPk ondotik eman duten lehentasuna da beren | hizkuntza politika orokorretan, eskolan zentratu baitira. Hasi dugu jendeari xuxurlatzen haurrek beren urteko denboraren %15 baizik ez dutela pasatzen ikasgela barnean, eta hori baino zabalagoa, aniztunagoa, konplexuagoa, baita interesgarriagoa ere izanen dela horien euskalduntze prozesua, edo elebiduntze prozesua, politikoki zuzena izateko?. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 4 (0,03) |
Lehen forma
hizkuntza | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
ELKAR | 4 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza politika | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza politika orokor | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |