2001
|
|
Heziketa prozesu guztietan bezala,
|
hizkuntza
ikasteko prozesuan ere parte hartzaileen gaitasuna, jakintza eta jarrera aldatuz joango dira. Ikas prozesuan ikasleekzenbait etapa igaroko dituzte, eta, etapa bakoitzean, hasierako egoeratik abiaturik (etapa bakoitza hasterakoan dituzten gaitasun, jakintza eta jarreretatik) xedeegoerara heldu dute (etaparen amaierarako lortu behar diren gaitasun, jakintza eta jarreretara).
|
2009
|
|
Kontakizunetan, hainbat ikaslek nabarmendu egiten dute zeinen desberdina den ama
|
hizkuntza
ikasteko prozesu naturala eta bigarren hizkuntza ikasteko prozesua. Euskararen ikaskuntzan jarri dute arreta guztia; izan ere, EAEn, hizkuntzak ikasteari buruzko gizarte diskurtsoa euskararen inguruan egituratzen da.
|
|
Kontakizunetan, hainbat ikaslek nabarmendu egiten dute zeinen desberdina den ama hizkuntza ikasteko prozesu naturala eta bigarren
|
hizkuntza
ikasteko prozesua. Euskararen ikaskuntzan jarri dute arreta guztia; izan ere, EAEn, hizkuntzak ikasteari buruzko gizarte diskurtsoa euskararen inguruan egituratzen da.
|
2013
|
|
Haurrak garenean ez dugu gure lehen hizkuntzaren gramatika hasieratik ikasten. Beharrezkoa al da bigarren
|
hizkuntza
ikasteko prozesuan gramatikari arreta jartzea?
|
2015
|
|
2. Hogeita hamar urteko hizkuntzalari bogotarra. Bere aurpegiak gogorarazten dituen arbaso indigenen miraz, nasa herriarekin topo egin,
|
hizkuntza
ikasteko prozesuan hasi eta nolabait bertakotu ondoren, nasa hizkuntza berreskuratzeko prozesuan eragile garrantzitsua da. Garabide elkartearekiko eta Munduko Hizkuntza Ondarearen Unesco Katedrarekiko harreman estuan, nasa eta euskal komunitateen arteko zubigile dabil azken urteotan.
|
2018
|
|
Hori ere, euskararen normalizazio eta biziberritze prozesuaren isla izanen litzateke (ahantzi gabe, jakina, hiztunak gai honi buruz izan dezakeen jarrera ideologikoaren eragina): euskal hiztunek oso
|
hizkuntza
ikaste prozesu desberdinak izan dituztenez (oso egoera sozio psikolinguistiko desberdinak gerta baitaitezke euskal herrietan hiztunak euskara ikasteko orduan), oraindik iduri du darabilten prosa idatziaren eredua ez dela hain ongi asentatua, ez dela aski den dinako kontsentsua erdietsi hainbat puntu zehatzetan.
|
2020
|
|
Adierazten dutenak badu zentzua, ikertua baitago hizkuntza ezagutzak eta lorpen akademikoek lotura zuzena dutela. Hizkuntza gutxituetako ikasleen hezkuntzaz arduratu diren ikertzaileek luzaroan aintzatetsi dute
|
hizkuntza
ikasteko prozesu luzea, bereziki materia akademiko konplexuak ikasteko erabili behar denean (Cummins 1996). Gainera, Cumminsek dio komunikazio hizkuntza bi urtetan eskuratzen dela baina hizkuntza akademikoa ikasteko bost eta zazpi urte bitartean behar direla, eta gazte hauek ez dute laguntzarik jaso horrenbeste denboran, kontuan izanik DBHn ez dutela laguntzarik jasotzen (Cummins 1996).
|
2021
|
|
Aitzitik, hiztunak aldi oro sortze lanean aritu behar du, hots:
|
hizkuntza
ikasteko prozesuan barneratu zituen erregelak erabili behar ditu hotsak eta esanahiak elkarrekin lotzeko, hitz egiten dugunean hori egiten baitugu: hotsak erabiltzen ditugu esanahi bat solaskideari helarazteko.
|
|
Ikerketa honen marko teorikoan azaldu denez,
|
hizkuntza
ikastearen prozesuaren inguruko jarreretan bi aldagaik eragin zuzena izan ohi dute: adinak eta sozializazio aukerak.
|
|
Nabarmendu dute atzerritarren sozializazio prozesuan bertakoek parte hartzen dutela modu aktiboan, baina berariazko eskaera egiten dute are eta gehiago parte har dezaten. Esan daiteke, kasu askotan, harrera gizartearen parte batek behintzat lagunkoi jokatzen duela
|
hizkuntza
ikastearen prozesuan ezinbestekoa den sare sozialak jostean.
|
2022
|
|
Edonola ere, teknika eleaniztun hori soilik H3a irakasteko baliatzen dute, uste elebakar bat errotuta baitute H2aren ikasprozesuan: hirugarren
|
hizkuntza
ikasteko prozesua eta bigarrena erabat ezberdinak begitantzen zaizkie.
|