2006
|
|
. Errepublikak Monarkiapean nagusi ziren joerak indartu ditu. Frantsesa eta hizkuntza gutxituen arteko harreman desorekatua ez konpontzeaz gain,
|
hizkuntza
horien erabilera mugatuz, hizkuntza gutxituen araberako jarrera eta irudi ezkorrak garatu ditu, nazioaren batasunaren eta beharrezkoa zen alfabetizazioren izenean. Patois izendapenak eta horrek daukan karga ezbalorizatzaileak, frantsesaren nagusitasuna areagotu du hizkuntza nazional bakar bat derrigortuz.
|
|
Errepublikak Monarkiapean nagusi ziren joerak indartu ditu. Frantsesa eta hizkuntza gutxituen arteko harreman desorekatua ez konpontzeaz gain,
|
hizkuntza
horien erabilera mugatuz, hizkuntza gutxituen araberako jarrera eta irudi ezkorrak garatu ditu, nazioaren batasunaren eta beharrezkoa zen alfabetizazioren izenean. Patois izendapenak eta horrek daukan karga ezbalorizatzaileak, frantsesaren nagusitasuna areagotu du hizkuntza nazional bakar bat derrigortuz.
|
2010
|
|
6 – Unibertsitateen gaian eskumena duen sailak eta unibertsitateek eurek zientziarako erabiltzen diren beste hizkuntza batzuk jakitea sustatuko dute, eta unibertsitatearen jarduera akademikoetan sartuko dute
|
hizkuntza
horien erabilera (11 kapitulua, 6) 3/ 2004 Legea).
|
|
...oniritzia 1992an erregio edo gutxiengoen hizkuntzen europako itunari. aipatu itunaren helburu nagusia aberastasun kulturala babestea da; hortaz, ikuspegi kulturala du. ondorioz, ezin har daiteke hizkuntza eskubideak babesteko tresnatzat. are gehiago, itunak ez du hizkuntza eskubiderik aitortzen. hala ere, eskubide indibidualak edo kolektiboak ez aitortu arren, estatuei betebeharrak ezartzen dizkie
|
hizkuntza
horien erabilera bermatzeko. erregio edo gutxiengoen hizkuntzak sustatzeko trena da, eta zeharka besterik ezin har genezake gutxiengoen hizkuntzen babeserako mekanismo juridiko gisa.
|
2014
|
|
Naroa Odriozola – Azpeitiko batxilergoko gazteen herriko hizkuntzekiko lotura afektiboa eta
|
hizkuntza
horien erabilera: azpeitiera, euskara batua, gaztelania
|
|
Azpeitiko batxilergoko gazteen herriko hizkuntzekiko lotura afektiboa eta
|
hizkuntza
horien erabilera: azpeitiera, euskara batua, gaztelania – Naroa Odriozola
|
|
Naroa Odriozola – Azpeitiko batxilergoko gazteen herriko hizkuntzekiko lotura afektiboa eta
|
hizkuntza
horien erabilera: azpeitiera, euskara batua, gaztelania
|
|
Azpeitiko batxilergoko gazteen herriko hizkuntzekiko lotura afektiboa eta
|
hizkuntza
horien erabilera: azpeitiera, euskara batua, gaztelania – Naroa Odriozola
|
|
Naroa Odriozola – Azpeitiko batxilergoko gazteen herriko hizkuntzekiko lotura afektiboa eta
|
hizkuntza
horien erabilera: azpeitiera, euskara batua, gaztelania
|
|
Azpeitiko batxilergoko gazteen herriko hizkuntzekiko lotura afektiboa eta
|
hizkuntza
horien erabilera: azpeitiera, euskara batua, gaztelania – Naroa Odriozola
|
|
Azpeitiko batxilergoko gazteen herriko hizkuntzekiko lotura afektiboa eta
|
hizkuntza
horien erabilera: azpeitiera, euskara batua, gaztelania
|
|
Naroa Odriozola – Azpeitiko batxilergoko gazteen herriko hizkuntzekiko lotura afektiboa eta
|
hizkuntza
horien erabilera: azpeitiera, euskara batua, gaztelania
|
|
Azpeitiko batxilergoko gazteen herriko hizkuntzekiko lotura afektiboa eta
|
hizkuntza
horien erabilera: azpeitiera, euskara batua, gaztelania – Naroa Odriozola
|
|
Naroa Odriozola – Azpeitiko batxilergoko gazteen herriko hizkuntzekiko lot
|
hizkuntza
horien erabilera: azpeitiera, euskara batua, gaztelania
|
|
Azpeitiko batxilergoko gazteen herriko hizkuntzekiko lotura afektiboa eta
|
hizkuntza
horien erabilera: azpeitiera, euskara batua, gaztelania – Naroa Odriozola
|
|
Bi hizkuntzekiko, euskararekiko eta gaztelaniarekiko, lotura afektiboa eta
|
hizkuntza
horien erabilera izango dira aztergai ikerketa honetan. Euskararen barruan bi hizkera hartu dira kontuan, euskara batua eta azpeitiera.
|
|
Naroa Odriozola – Azpeitiko batxilergoko gazteen herriko hizkuntzekiko lotura afektiboa eta
|
hizkuntza
horien erabilera: azpeitiera, euskara batua, gaztelania
|
|
Naroa Odriozola – Azpeitiko batxilergoko gazteen herriko hizkuntzekiko lotura afektiboa eta
|
hizkuntza
horien erabilera: azpeitiera, euskara batua, gaztelania beste itemetan baino esanguratsuago edo altuagoa izan da eta baliteke iritzi desberdin hainbat egotea bi galdera hauen baitan.
|
|
Azpeitiko batxilergoko gazteen herriko hizkuntzekiko lotura afektiboa eta
|
hizkuntza
horien erabilera: azpeitiera, euskara batua, gaztelania – Naroa Odriozola
|
|
Naroa Odriozola – Azpeitiko batxilergoko gazteen herriko hizkuntzekiko lotura afektiboa eta
|
hizkuntza
horien erabilera: azpeitiera, euskara batua, gaztelania
|
|
Azpeitiko batxilergoko gazteen herriko hizkuntzekiko lotura afektiboa eta
|
hizkuntza
horien erabilera: azpeitiera, euskara batua, gaztelania – Naroa Odriozola
|
|
Naroa Odriozola – Azpeitiko batxilergoko gazteen herriko hizkuntzekiko lotura afektiboa eta
|
hizkuntza
horien erabilera: azpeitiera, euskara batua, gaztelania
|
|
Azpeitiko batxilergoko gazteen herriko hizkuntzekiko lotura afektiboa eta
|
hizkuntza
horien erabilera: azpeitiera, euskara batua, gaztelania – Naroa Odriozola
|
2021
|
|
Gainera, etorkinek lehenetsiko duten hizkuntza ondorengo aldagaien arabera ere determinatzen da: 5)
|
hizkuntza
horien erabilera publiko eta pribatuetako banaketa, 6) etorkinek etorri aurretik duten hizkuntza horien ezagutza, 7) etorkinen hizkuntzen hurbiltasuna harrera lurraldeko hizkuntzekin, 8) etorkinen jarrerak harrera lurraldeko hizkuntzekiko eta 9) harrera gizarteko jarrerak etorkinen hizkuntzekiko (Moreno Fernández 2009, 145).
|
|
1998ko martxoaren 1ean sartu zen indarrean. Gutuna sinatu eta berretsi duten estatuak
|
hizkuntza
horien erabilera aktiboki sustatzera behartuta daude Hezkuntzan, Justizian, Administrazioan, hedabideetan, kulturan, ekonomian eta gizartean. Gutunak ekintza aukera luzea eskaintzen dizkie estatuei eskualdeko edo eremu urriko hizkuntza historikoak babesteko eta sustatzeko eta, gainera, mekanismoak ezartzen ditu estatuen konpromisoen aurrerapena aldizka ebaluatzeko.
|
|
Topagune hori aukera ezin hobea izan zen tokian tokiko hezkuntza eleaniztasunaren egoera hobeto ezagutzeko, eta lurralde bakoitzak alorrean dituen prestakuntza esperientziak, proiektu, ikerketa zein premien berri izateko, beti ere, hizkuntza gutxiagotuen biziberritzea jomugan izanda. Lekuan lekuko berezitasunak ahaztu gabe, guztiontzat lehentasunezko diren alor bi bereizi ziren
|
hizkuntza
horien erabilera murriztuari aurre egin nahian: lehena, ahozko hizkuntzaren erabilera sustatzeko baliabide didaktikoen inguruko ikerketa eta haiek erabiltzeko irakasleen prestakuntza, eta bigarrena, hiztun berriak hiztun aktibo bihurtzeko bideak erraztea.
|