2004
|
|
Erdaraz idazten duena hizkuntza horretan ari da bere bizipen, sentimen, irudimen eta sormena sozializatzen. Hau da,
|
hizkuntza
hori ez da literatur lanerako darabilen tresna trukagarri soil soila, literatur munduarekin (gizarteko komunikazio ekintza jakin bat) dituen harremanak eraikitzeko behar duen ezinbesteko baldintza baizik. Baldintza, diogu, eta ongi diogu:
|
|
Baldintza, diogu, eta ongi diogu: hizkuntza horretan ari baita gizartekotzen, sortzen, eraikitzen, eta
|
hizkuntza
hori ez da idazlearen eta (fikziozko) munduaren arteko bitartekari mekaniko hutsa. Hizkuntza idazkuntzaren noraezeko baldintza bat da, ez irudimenezko edo pentsamenduzko733 komunikazio ekintza hori hezurmamitzeko lanabes mekanikoa.
|
2008
|
|
Hizkuntza batean pentsatzen dugu, baina ez zaigu buruan sartzen pentsamenduaren hizkuntza ez dela neutrala pentsaera horrekiko. Uste dugu, pentsamenduaren iturrian beti hizkuntza egonda ere,
|
hizkuntza
horrek ez duela geure pentsaera ezaugarritzen era batera edo bestera. Hizkuntza, pentsaeraren kodetzat edo ontzitzat edo formatzat hartuta, jakina, ezin izan ba oso erabakigarria geure pentsaeraren izaera mugatzeko orduan, nahiz eta kasu honetan pentsamenduaren gaia kultura identitatearen barrutian kokatu.
|
|
Hizkuntzaren estatus sozialak nazio hizkuntzaren baldintza guztiak betetzen dituenean, dirudienez, hizkuntza horren hitza nazio lantegiko faktorerik eraginkorrena izan ohi da. Aldiz, euskararen egoeran bezala, hizkuntzaren estatusak nazio hizkuntzaren funtziorik betetzen ez badu, elebitasun diglosikoaren mende,
|
hizkuntza
hori ez da gai izaten nazio efekturik eragiteko. Ez da gai herri edo gizarte bat nazionalizatzeko, egituratzeko.
|
2015
|
|
Esparru sinbolikoa eta bere egitura zelakoak diren azalduta, hizkuntza bakoitzaren esparru sinbolikoaren osasuna funtsezkoa dela azaltzen du Txepetxek. Izan ere, hizkuntza baten esparru sinbolikoa ahul badago,
|
hizkuntza
horrek ez ditu bere funtzioak taxuz beteko, ez baitie bere hiztunei inguruan duten mundua ulertu eta interpretatzeko tresnarik emanen eta, hori dela-eta, hiztun horien hizkuntzarekiko atxikimendua jaitsi egingo baita, beste hizkuntza baten mesedetan izango den ordezkatze prozesua abian jarririk. Ezen Txepetxen ustez, elebitasuna ez baita egoera estatiko bat, ez da egoera egonkor bat, mementoko orekaren ondorioa baizik.
|
|
Erek ere hiru urte lehenago kaleraturiko astekari abertzale diglosikoen patu berbera izan zuen, jaio eta denbora gutxira iraungi baitzen (VI atera zuten azken zenbakia, 89.a; uda osterako bigarren aro bat iragarri zuten, hilabetekari modura, baina kontua asmo hutsean geratu zen). Euskarari gagozkiola,
|
hizkuntza
horrek ez zeukan kasik lekurik aldizkari horretan: komikiren bat, iruzkinen bat, elkarrizketa edo artikuluren bat aldiro...
|
2021
|
|
Bestalde, euskaraz egin izana bitxikeriatzat jotzen den zerbait da, leku batzuetan arreta deitzeko bederen balio duena. Ikustea
|
hizkuntza
horrek ez duela loturarik beste ezein hizkuntzarekin, noiztik hitz egiten den... datu horiek ematean, badirudi balio erantsi bat ematen diola euskarak pelikulari.
|