Emaitzak: 5
2012 | ||
Martin Ugalderen kasu konkretuari, gainera, | hizkuntza gutxitu baten kultur industriaren bilgune izatea erantsi behar zaio, zeinak berrikuntza nahitaezko elementu bilakarazten baitu, inertzia propiorik gabeko sistemak izatean eragileen etengabeko inplikazioa eskatzen duten sistemak baitira kultura gutxituenak, ez soilik erakundeon iraunkortasun ekonomikoari begira, baita bete asmo duten gizarte helburuaren peskizatik ez aldentzeko ere.... | |
Teoria horiek kultur industrien esparruan aplikatu nahi izan dira, kontuan hartuz Parkeak kultur industrien lokalizazio estrategien artean ezaugarri bereizgarri bat baduela: | hizkuntza gutxitu batean diharduten (eta eragin nahi duten) erakunde kulturalen bilgune izatea, alegia. Parkeko eragileekin burututako landa lanaren emaitzak aztertuta, Parkea berrikuntza sozialaren adibide argia izateaz gainera, lurralde garapenerako esparru estrategikotzat jotzeko behar beste elementu badituela ondorioztatu da. | |
2017 | ||
Aurreko indizeetan | hizkuntza gutxitu baten indarra neurtzeko hedabideek paper garrantzitsua jokatzen dutela azpimarratzen da. Europako Kontseiluak bi araudi onartu ditu hizkuntza gutxituak babesteko eta sustatzeko, 1992 urtean onartutako Eremu Urriko Hizkuntzen Europako Gutuna, 2017an 25 estatuk berretsi dutena, eta Gutxiengo Nazionalak Babesteko Hitzarmen Markoa (1994). | |
2019 | ||
Hori horrela, garrantzitsua izango da Idiazabal, Manterola eta Díaz de Gereñuk proposatutako hizkuntzen irakaskuntzaren didaktikaren hiru helburuak (erabilera praktikoa, gogoeta metalinguistikoa nahiz hizkuntza gutxituekiko nahiz eleaniztasunarekiko jarrera positiboa) bermatzeko bideak arakatzea. Ikasleek modu autonomoagoan eta irakaslearen esku hartze txikiagoarekin ikastea sustatu nahi badugu, nola inplementa daitezke metodologia berritzaileak, | hizkuntza gutxitu baten testuinguruan, hizkuntza gutxituaren erabilera mantenduz. Irudipena dugu galdera horiei erantzun diegula berandu baino lehen, irakaslearen eta ikasleen rol aldaketak ez dezan hizkuntza gutxituaren erabileraren beherakadarik ekar. | |
2022 | ||
Izan ere, irakasleen eleaniztasunari buruzko usteak hobeki ezagututa, bi lurraldeotako hezkuntza errealitatea sakonago ulertzea ahalbidetuko da, etorkizunari begira, egitasmo eleaniztunak birpentsatze edo doitze aldera, erantzun efizienteagoak eman ahal izateko. Testuinguru eleaniztunetan hizkuntzak irakastea arrunta da Europan, eta hezkuntza eleaniztunaren diseinu eta inplementazioak berebiziko garrantzia du | hizkuntza gutxituren bat dagoen lurraldean (Cenoz eta Gorter, 2017; May, 2013). Hau da, egungo eskola eleaniztunak eragile soziopolitiko eta testuingurukoei erreparatu behar die, eta ezin liteke hizkuntza gehigarrien irakaskuntza soilera mugatu: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 5 (0,03) |
Lehen forma
hizkuntza | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Uztaro | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza gutxitu | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza gutxitu bat | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |