Emaitzak: 5
2002 | ||
Gure inguruan, bestalde, ingelesa ez denean, auzo erdaretako bat dugu erreferentzia ia beti, eta, oraindik ere, erdaraz jasodute beren formazioa gure espezialista gehienek. Gainera, espezialista batzuen | hizkuntza gaitasunak berak bultzatzen ditu etengabe itzultzera, kontzienteki ez bada ere. | |
2011 | ||
lehengo egun on eta agur identitate keinuak debeku eta zapalkuntza giroan zentzudunak ziren, baina gaurko etengabeko codeswitching delakoaren dantzak ez al digu esaten euskara gero eta kanpokoagoa dugula? Arrozte eta kanporatze horiekin batera, | hizkuntza gaitasuna bera ere galtzen da, eta bizi munduaren matrizea izatetik, identitate zeinu izatetik, identifikazio keinu izatera aldatzen da hizkuntza (Myers Scotton, 1991, 1993). Beldur gara ez ote den fenomeno hori hemen aztertzen ari garen fenomeno bera. | |
2013 | ||
Bistan denez, Orwell irakurtzea ikerketa soziolinguistikoei buruzko ikuspuntu berri bat izateko ortodoxoa ez bada ere, aberatsa izan liteke, bereziki | hizkuntza gaitasunari bere lekua aitortzeko. Behin baino gehiagotan aipatu izan dugu hemen, hainbat autorerengana joz, gure hizkuntza gaitasunak munduari buruz dugun ikuspuntua eta ikuspuntu horren aberastasuna moldatzen duela: | |
2016 | ||
Hizkuntza gaitasunari eta transmisioari buruz argitaratutako datuen sintesia ez ezik, gogoeta interesgarriak jarri ditu mahai gainean Iñakik Euskararen gaitasuna eta transmisioa txostenean (Martinez de Luna, 2016). Gure idatzi honetan, hizkuntza gaitasuna ulertzeko eta ikertzeko moduaz ekarpena egin nahi dugu, Iñakik berak proposatzen duen hizkuntzaren indarberritzearen ikuspegitik landuta eta | hizkuntza gaitasunaz bere txostenean egiten duen kuestionamendu terminologiko kontzeptualetik abiatuta. Transmisioaren gaia, berriz, ez dugu landuko. | |
2021 | ||
Gogoratu behar da komunitate epistemikoa ikerketarako beren beregi osatu zela, gehienek ez zutela elkar ezagutzen eta denek euren mudantza prozesuan aurrerapausoak eman nahi bazituzten ere, egoera ezberdinean zeudela: batzuk eta besteak abiapuntu ezberdina zuten, ez zuten sentitzen | hizkuntza gaitasun bera zeukatenik, ez ziren euren aldaerarekiko eroso sentitzen modu berean, ez zituzten emozio berak sentitzen euskara erabilera edo erabilera ezarekiko, eta ez zituzten espektatiba berberak. Azken finean, autoestimuaren aldetik askotariko hiztunak egon ziren, gaitasun mugatuko hiztunetatik ia euskaraz bizi diren herrietako euskaldunetara. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 5 (0,03) |
Lehen forma
hizkuntza | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Uztaro | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza gaitasun | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza gaitasun bera | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |