2013
|
|
EAEko ikasleen eskola giroko
|
hizkuntza
erabilera aztertzen: 2011ko Arrueko azterketen aurretik eta ondoren
|
|
Laburpena. arrue proiektuak eaeko ikasleen eskola giroko
|
hizkuntza
erabilera aztertzea helburu nagusi duen proiektua da. Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren eta Soziolinguistika Klusterraren arteko lankidetzaz 2007an sortu zen, eta 2010 urtean Hezkuntza Saileko ISEIIVEIk egiten duen EAEko hezkuntzaren ebaluazio sisteman, ikasleen hizkuntza erabilerari buruzko datu bilketa txertatu zen.
|
|
Pablo Suberbiola, Iñaki Mart� nez de Luna etaMikel Zalbide – EAEko ikasleen eskola giroko
|
hizkuntza
erabilera aztertzen: 2011ko Arrueko azterketen aurretik eta ondoren
|
|
2004az geroztik, abian da EAEko ikasleen eskola giroko
|
hizkuntza
erabilera aztertzea helburu nagusi duen Arrue Proiektua. Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren eta Soziolinguistika Klusterraren arteko lankidetzaz sortu zen proiektua eta hala garatu da ikasturtez ikasturte gaur arte1 2010 urtean aldaketa garrantzitsua izan zuen proiektuak, Hezkuntza Saileko ISEI IVEI ikastegiak ere bat egin baitzuen ikerketa gidatzen duen lantaldearekin.
|
|
Horri esker, posible izan da ISEI IVEIk egiten duen EAEko hezkuntzaren ebaluazio sisteman, lehen aldiz, ikasleen hizkuntza erabilerari buruzko datu jasoketa txertatzea. Hala, 2011 urtean, Arrue Proiektuaren
|
hizkuntza
erabilera aztertzeko galderak ISEI IVEIk EAEko ikastetxe guztietan eginiko Ebaluazio Diagnostikoaren proban txertatu ahal izan ziren, eta horri esker LMH4ko eta DBH2ko ikasleen eskolako hizkuntza erabilerei buruzko datuak lortzeko pausua eman zen.
|
|
Ikasleen eskola giroko
|
hizkuntza
erabilera aztertzeko Arrue Proiektuan erabiltzen dugun ikuspegi teorikoan, hizkuntza ukipeneko egoeran kokatzen da erabilera hori: ukipen egoeran dauden bi hizkuntzetako bat kasu honetan, euskaraegoera ahulean dago gizartean.
|
|
EAEko ikasleen eskola giroko
|
hizkuntza
erabilera aztertzen: 2011ko Arrueko azterketen aurretik eta ondoren – Pablo Suberbiola, Iñaki Mart� nez de Luna eta Mikel Zalbide
|
|
Pablo Suberbiola, Iñaki Mart� nez de Luna etaMikel Zalbide – EAEko ikasleen eskola giroko
|
hizkuntza
erabilera aztertzen: 2011ko Arrueko azterketen aurretik eta ondoren horietako errealitatearen berri emango diguten datu enpirikoak biltzea.
|
|
EAEko ikasleen eskola giroko
|
hizkuntza
erabilera aztertzen: 2011ko Arrueko azterketen aurretik eta ondoren – Pablo Suberbiola, Iñaki Mart� nez de Luna eta Mikel Zalbide
|
|
Esparru horretan ikasleek duten erabilera sorta nabarra ongi ulertu eta aztertu ahal izateko, oso baliagarri zaigu —Gela argazkian egiten den modu berean— ikasleek beren bizitzako beste jardun guneetan dituzten hizkuntza erabilerak eta bestelako errealitate linguistikoak ere ezagutzea. Arrue Proiektuan egindako azterketetan, eskola eremukoez gainera beste lau jardun gunetako
|
hizkuntza
erabilerak aztertu izan ditugu nagusiki: familia (anai arrebekin, gurasoekin...), auzoa eta lagunak (herriko edo auzoko lagunak), kultura kontsumoak (telebista, irratia, musika...) eta aisialdia (eskolaz kanpoko hainbat ekintza).
|
|
Pablo Suberbiola, Iñaki Mart� nez de Luna etaMikel Zalbide – EAEko ikasleen eskola giroko
|
hizkuntza
erabilera aztertzen: 2011ko Arrueko azterketen aurretik eta ondoren situazio formalean gertatzen dena batetik, eta situazio informalekoa bestetik.
|
|
EAEko ikasleen eskola giroko
|
hizkuntza
erabilera aztertzen: 2011ko Arrueko azterketen aurretik eta ondoren – Pablo Suberbiola, Iñaki Mart� nez de Luna eta Mikel Zalbide
|
|
Esate baterako, ikasleen hizkuntzekiko gogo lehentasuna berariaz neurtu izan dugu (ikasleek euskara, gaztelania eta ingelesa zein neurritan duten gustuko galdetuta, adibidez), edo ikasleen hizkuntza irudikapenak (egoera jakinei zein hizkuntza doakien hobeto galdetuz). Gaitasunari eta hizkuntza jabekuntzari dagokienez ere, aldagai aske modura txertatu izan ditugu ikasleen gaitasunak hizkuntza erabilerei buruzko analisietan, Pablo Suberbiola, Iñaki Mart� nez de Luna etaMikel Zalbide – EAEko ikasleen eskola giroko
|
hizkuntza
erabilera aztertzen: 2011ko Arrueko azterketen aurretik eta ondoren ikasleen ulermena eta idatzizko produkzioa neurtzen duten proben bitartez, edota ikasleei berariaz galdetuz zein hizkuntzatan errazago hitz egiten duten.
|
|
EAEko ikasleen eskola giroko
|
hizkuntza
erabilera aztertzen: 2011ko Arrueko azterketen aurretik eta ondoren – Pablo Suberbiola, Iñaki Mart� nez de Luna eta Mikel Zalbide
|
|
Pablo Suberbiola, Iñaki Mart� nez de Luna etaMikel Zalbide – EAEko ikasleen eskola giroko
|
hizkuntza
erabilera aztertzen: 2011ko Arrueko azterketen aurretik eta ondoren berriak euskalduntzea maiz sortzen den galdera da.
|
|
EAEko ikasleen eskola giroko
|
hizkuntza
erabilera aztertzen: 2011ko Arrueko azterketen aurretik eta ondoren – Pablo Suberbiola, Iñaki Mart� nez de Luna eta Mikel Zalbide guztien gelako eta jolaslekuko erabilera kuantifikatu izana.
|
|
Pablo Suberbiola, Iñaki Mart� nez de Luna etaMikel Zalbide – EAEko ikasleen eskola giroko
|
hizkuntza
erabilera aztertzen: 2011ko Arrueko azterketen aurretik eta ondoren
|
|
EAEko ikasleen eskola giroko
|
hizkuntza
erabilera aztertzen: 2011ko Arrueko azterketen aurretik eta ondoren – Pablo Suberbiola, Iñaki Mart� nez de Luna eta Mikel Zalbide
|
|
Pablo Suberbiola, Iñaki Mart� nez de Luna etaMikel Zalbide – EAEko ikasleen eskola giroko
|
hizkuntza
erabilera aztertzen: 2011ko Arrueko azterketen aurretik eta ondoren
|
|
Eusko Jaurlaritzako" Hizkuntza Politikarako Sailburuordetza" k egindako Inkesta Soziolinguistikoa (Eusko Jaurlaritza, 2012) eta Soziolinguistika Klusterrak egindako Hizkuntzen kale erabileraren neurketa (Soziolinguistika Klusterra, 2012). Horiez gain, ikasleen
|
hizkuntza
erabilera aztertzen du Arrue proiektuak (Arrue ED2011, 2012).
|
2014
|
|
Lave eta Wengerek (1991) erabili zuten lehen aldiz JK kontzeptua, eta hamarkada bat geroago berrartu zuten Eckert eta McConnell Ginetek hizkuntzei buruzko ikerketarako (Estatu Batuetako High School ikasleen
|
hizkuntza
erabilera aztertzeko, hain zuzen) (Eckert 2001; Eckert & McHiztun belaunaldi berriei buruzko azterketek honako hau utzi digute agerian: ezagutzatik erabilerarako tarte hori gainditu nahi bada, hiztun eleaniztunen hizkuntza portaeretan eragiten duten faktoreetan sakonki arakatu beharra dagoela.
|
2016
|
|
Euskal Herriko egoera soziolinguistikoaren analisi sinkronikoa egiten du bigarren atal nagusian, gaur egungo
|
hizkuntza
erabilera aztertuz.
|
2022
|
|
Hain zuzen ere, profil horietako bat izango dugu ikergai lan honetan. Zehatzago, profil proaktiboaren barruan kokatu ditugun ereduan euskaldundutako hiztun berri gazteen
|
hizkuntza
erabilera aztertu nahi da lan honetan, euskararen biziberritze prozesuaren testuinguruan kokatuta, baita erabilerak DBHtik gaur egunera arte izan duen bilakaera ere. Hain zuzen ere, lan honetan lehen hurbilketa bat aurkeztuko da, eztabaida talde baten eta banakako elkarrizketen bidez aztertutako gazteen euskara erabilerari eta muda linguistikoei dagokiena, hauen ezaugarriak ezagutuz eta mudak laguntzen eta oztopatzen dituzten osagaiak identifikatuz.
|
|
Laburpena. Lizarran murgilketa ereduan euskaldundutako gazte hiztun berrien
|
hizkuntza
erabilerak aztertu nahi dira lan honetan. Bertan lehen hurbilketa bat aurkeztuko da, lau gazterekin gauzatutako eztabaida talde baten eta lau banakako elkarrizketen bidez gauzatu dena, aurretik 35 gazteri pasatako galdetegiaren bidez identifikatutako profil soziolinguistikoetako bat sakonago aztertzeko:
|