2011
|
|
Caixa d’eines hezkuntza aldizkaria sortu zen. IkuS espai LIC (webgunea). generalitateak Linguamón hizkuntzen etxea erakundea sortu zuen. erakunde horrek
|
hizkuntza
aniztasuna sustatzen du eta bereziki Lehen hezkuntzan lantzeko on line proposamenak egiten ditu. orain, Bigarren hezkuntzarako" el miracle de les llengües maternes"(" Ama hizkuntzen miraria") proiektua sortu dute. rosa Sensat erakundeak, hezkuntza Sailaren laguntzarekin, Waramurungundi (2008) argitaratu zuen. Material horien helburua (liburua eta Cda) ikasgelako hizkuntza iraunkortasunaren eta aniztasunaren printzipioetan oinarrituta dagoen curriculumeko kultura arteko dimentsioa eta dimentsio eleaniztuna lantzea da. zenbait argitaletxek, eumok, adibidez, katalana arabiera, katalanatxinera eta katalana amazigera liburuak egitea proposatu zuten immigrazioaren gorakada handienaren garaian, eta hizkuntza horietan egiten duten ikasle katalanentzako hainbat hiztegi argitaratu dira; katalana txinera, esaterako. katalunian bizi diren etorkinen hizkuntza nagusiak ikertzeko asmoz, LIC hezkuntza zerbitzuak liburu batzuk sustatu zituen.
|
2021
|
|
Europako Kontseilua ere gakoa da. Gutuna dela eta, erakunde horrekiko lankidetza etengabea izan litzateke; izan ere, NPLDrekin batera ekimenak landu daitezke
|
hizkuntza
aniztasuna sustatzeko eta indartzeko Europan.
|
|
Horretaz gain, nazioarteko hainbat forotan aurkeztu izan du Protokoloa, eta berak egindako ekarpenari esker Protokoloa jasota dago bestelako aldarrikapen tauletan. Azken horri dagokionez, azpimarratzeko modukoa da CALRE he Conference of European Regional Legislative Assemblies/ Europako Eskualdeetako Asanblada Legegileen Konferentziak13 2018an Europako kulturaeta
|
hizkuntza
aniztasuna sustatzeko lan dokumentuaren ondorioek berariaz jaso izana Donostiako Protokoloaren neurriak aplikatu beharrra.
|
2023
|
|
Kolonbian Hizkuntza Natiboen Hamar urteko Plan Nazionala eraiki zen 2020an. Hala ere, erakundeek ez dute gaitasunik Kolonbiakoa bezalako
|
hizkuntza
aniztasuna sustatu, babestu eta bultzatzeko erronkei erantzuteko, eta egiazko borondate politikoa falta da hizkuntzen legea tokiko lurralde ikuspegiarekin ezartzeko.
|
|
Bestalde, nazio mailan, esan daiteke badaudela datu kuantitatiboak, eta, horiei esker, ekintza nazionalak egin ahal izan dira, hala nola Hizkuntza Natiboen Hamar urteko Plan Nazionala eraikitzea 2020an. Hala ere, erakundeek ez dute gaitasunik Kolonbiakoa bezalako
|
hizkuntza
aniztasuna sustatu, babestu eta bultzatzeko erronkei erantzuteko, eta egiazko borondate politikoa falta da hizkuntzen legea tokiko lurralde ikuspegiarekin ezartzeko. Esan bezala, autodiagnostiko gehienek ez zuten jarraipenik izan hizkuntza komunitate gehienetan, eta, beraz, beste datu bat dugu, beste estatistika bat, baina ez biziberritze prozesu komunitarioak.
|
|
Egoera zaurgarrian daudeen gazteak trebatzen dituzte euren hizkuntza irakatsi ahal izateko eta, ondoren, irakasle lanetan hasten dira soldatapean. Kide horiei diru iturri bat eta euren ondarearekiko atxikimendua eskaintzeaz gain, harrera gizartean
|
hizkuntza
aniztasuna sustatzeko bide bat eskaintzen zaio herritarrari. Ostean, PROLLEMAko kideek euren hizkuntza autobiografia egin zuten eta nola egin azaldu ostean, HIGAko partaide guztiak aritu ziren lanketa hori egiten.
|
|
9 Wikimedia Proiektuaren Editatoia: Wikimedia Españako kide batek dinamizatu du proiektu hau, Mentxu Ramilok, zeina Wikimediako proiektuetan
|
hizkuntza
aniztasuna sustatzera bideratutako Porto Meeting 2023ko kide ere baden. Proiektu honek Mentxuren wiki formazio bat eman zuen eta Wiki eleanitzago bat eraikitzen laguntzeko urrats batzuk eman ziren.
|