Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2009
‎horretarako aski da Europako Kontseiluaren beraren Hizkuntzen Euroitunaren gaineko ebaluazio txostena irakurtzea, autonomia erkidegoetako herri aginteen eta Estatuko herri aginte zentralen hizkuntza praktikak alderatzea, eta, azkenik, jada aipatua dugun Eusko Jaurlaritzak, Kataluniako Generalitateak eta Galiziako Xuntak 2007an hiru urterako sinaturiko Lankidetza Hitzarmena. Balearretako Gobernuak 2008an sinatu zuena? gogora ekartzea, non, beste zenbaiten artean, Espainia osoan hizkuntza aniztasuna sustatzeko neurriak proposatzen baitira.
‎Borondaterik ezaren eta kontrako borondatearen ondorioz gertatzen dena larria da, ezbairik gabe. Izan ere, ondorioa ez baita bakarrik hizkuntza aniztasuna sustatzeko legeriaz baliatzeari uko egiten zaiola, baizik eta legea betetzea eta betearaztea dagokien herri erakunde ugarik legeriak berak ezarritako obligazioak betetzeari sistematikoki bizkarra erakusten diola Espainian. Izan ere, Konstituzioak berak eta autonomia erkidegoetako hizkuntza legeriak ezarritako obligazioak betetzetik urrun jarraitzen baitute Espainiako herri aginte zentralek, nahiz eta autonomia erkidegoetako hizkuntza legeriek euren lurralde barrutietarako ezartzen dituzten obligazioak betetzea herri aginte zentralei ere badagokien, tokian tokiko administrazioei dagokien bezalaxe.
2010
‎2. " Hizkuntza aniztasuna sustatzea hezkuntza maila guztietan, amahizkuntza errespetatuz ahal den guztietan, eta eleaniztasunaren ikas/ irakaskuntza adinik goiztiarrenean bultzatzea".
2011
‎Caixa d’eines hezkuntza aldizkaria sortu zen. IkuS espai LIC (webgunea). generalitateak Linguamón hizkuntzen etxea erakundea sortu zuen. erakunde horrek hizkuntza aniztasuna sustatzen du eta bereziki Lehen hezkuntzan lantzeko on line proposamenak egiten ditu. orain, Bigarren hezkuntzarako" el miracle de les llengües maternes"(" Ama hizkuntzen miraria") proiektua sortu dute. rosa Sensat erakundeak, hezkuntza Sailaren laguntzarekin, Waramurungundi (2008) argitaratu zuen. Material horien helburua (liburua eta Cda) ikasgelako hizkuntza iraunkortasunaren eta aniztasunaren printzipioetan oinarrituta dagoen curriculumeko kultura arteko dimentsioa eta dimentsio eleaniztuna lantzea da. zenbait argitaletxek, eumok, adibidez, katalana arabiera, katalanatxinera eta katalana amazigera liburuak egitea proposatu zuten immigrazioaren gorakada handienaren garaian, eta hizkuntza horietan egiten duten ikasle katalanentzako hainbat hiztegi argitaratu dira; katalana txinera, esaterako. katalunian bizi diren etorkinen hizkuntza nagusiak ikertzeko asmoz, LIC hezkuntza zerbitzuak liburu batzuk sustatu zituen.
2013
‎Horiek dira gatazka gehien eragiten dituztenak, baina Espainiako Estatuak hori bera egiten du gaztelania inposatzen duten ehunka arauen bidez. Frantsesa ere inposatzen da. Hizkuntza aniztasuna sustatu nahi duten herrialdeek arriskuan dagoenaren aldeko politikak abiarazten dituzte, hizkuntza horiek baitira merezi dutenak. Zein ildotan planteatzen duzu derrigortasun hori?
2014
‎Jon. Proiektu honetan, sinesten dugu hizkuntza aniztasuna sustatu behar dugula euskara sustatzeko. Hortaz, euskaraz gain, beste hizkuntza guztiak ongietorriak izango dira.
2017
‎Ez dira baliatzen teknologia berrikuntzak, hizkuntza hegemonikoetatik harago, bestelako hizkuntzen mesedetan. Eta horrek talka egiten du Europar Batzordeak ezarritako hizkuntza aniztasuna sustatzeko helburuarekin. Izan ere, ze hizkuntza politika darabilte estatuek ikus entzunezkoetan hizkuntza aniztasuna bermatzeko?
2021
‎Hizkuntza horietariko askok ez dute legezko aitorpenik eta ia guztiek dituzte zailtasunak biziraupena bermatzeko. EB hizkuntz aniztasuna sustatzen eta kultur ondarea zaintzen ahalegintzen da, baina erabakiak ez daude beti bere esku, hizkuntza horien legezko estatusa eta babes maila estatu kideek zehazten baitute.
‎Europako Kontseilua ere gakoa da. Gutuna dela eta, erakunde horrekiko lankidetza etengabea izan litzateke; izan ere, NPLDrekin batera ekimenak landu daitezke hizkuntza aniztasuna sustatzeko eta indartzeko Europan.
‎Network to Promote Linguistic Dversity (NPLD) – Hizkuntza aniztasuna sustatzeko sarea Europako sare zabal bat da, Europako hizkuntza konstituzionalei, eskualdekoei eta estatu txikietakoei (Constitutional, Regional and Small States – CRSS languages) dagokienez, hizkuntza politikaren eta hizkuntza plangintzaren alorrean lan egiten duena.
Hizkuntza Aniztasuna Sustatzeko
‎Laburpena. Hizkuntza Aniztasuna Sustatzeko Sarea, ingelesez Network to Promote Linguistic Diversity (NPLD), 2007an sortu zen, eskualdeko edo eremu urriko hizkuntzen sustapenean ziharduten erakunde eta eragileak elkartu eta Europako politiketan eragiteko asmoz. Sare honetako kideak dira, besteak beste, Eusko Jaurlaritza, Nafarroako Gobernua eta Soziolinguistika Klusterra.
‎Horretaz gain, nazioarteko hainbat forotan aurkeztu izan du Protokoloa, eta berak egindako ekarpenari esker Protokoloa jasota dago bestelako aldarrikapen tauletan. Azken horri dagokionez, azpimarratzeko modukoa da CALRE he Conference of European Regional Legislative Assemblies/ Europako Eskualdeetako Asanblada Legegileen Konferentziak13 2018an Europako kulturaeta hizkuntza aniztasuna sustatzeko lan dokumentuaren ondorioek berariaz jaso izana Donostiako Protokoloaren neurriak aplikatu beharrra.
2023
‎Kolonbian Hizkuntza Natiboen Hamar urteko Plan Nazionala eraiki zen 2020an. Hala ere, erakundeek ez dute gaitasunik Kolonbiakoa bezalako hizkuntza aniztasuna sustatu, babestu eta bultzatzeko erronkei erantzuteko, eta egiazko borondate politikoa falta da hizkuntzen legea tokiko lurralde ikuspegiarekin ezartzeko.
‎Bestalde, nazio mailan, esan daiteke badaudela datu kuantitatiboak, eta, horiei esker, ekintza nazionalak egin ahal izan dira, hala nola Hizkuntza Natiboen Hamar urteko Plan Nazionala eraikitzea 2020an. Hala ere, erakundeek ez dute gaitasunik Kolonbiakoa bezalako hizkuntza aniztasuna sustatu, babestu eta bultzatzeko erronkei erantzuteko, eta egiazko borondate politikoa falta da hizkuntzen legea tokiko lurralde ikuspegiarekin ezartzeko. Esan bezala, autodiagnostiko gehienek ez zuten jarraipenik izan hizkuntza komunitate gehienetan, eta, beraz, beste datu bat dugu, beste estatistika bat, baina ez biziberritze prozesu komunitarioak.
‎Egoera zaurgarrian daudeen gazteak trebatzen dituzte euren hizkuntza irakatsi ahal izateko eta, ondoren, irakasle lanetan hasten dira soldatapean. Kide horiei diru iturri bat eta euren ondarearekiko atxikimendua eskaintzeaz gain, harrera gizartean hizkuntza aniztasuna sustatzeko bide bat eskaintzen zaio herritarrari. Ostean, PROLLEMAko kideek euren hizkuntza autobiografia egin zuten eta nola egin azaldu ostean, HIGAko partaide guztiak aritu ziren lanketa hori egiten.
‎9 Wikimedia Proiektuaren Editatoia: Wikimedia Españako kide batek dinamizatu du proiektu hau, Mentxu Ramilok, zeina Wikimediako proiektuetan hizkuntza aniztasuna sustatzera bideratutako Porto Meeting 2023ko kide ere baden. Proiektu honek Mentxuren wiki formazio bat eman zuen eta Wiki eleanitzago bat eraikitzen laguntzeko urrats batzuk eman ziren.
‎Halere, argi izan behar da hizkuntza aniztasuna sustatzeko betebehar orokorra konstituzio betebeharra ere badela (botere publiko guztiei dagokiena, erkidegoko zein estatuko erakundeak izan), hizkuntza aniztasuna begirunez har eta babes dezaten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia