2016
|
|
Klaseen ideia nagusiak definitzeko Alcestek klase bakoitzari esleitutako hitz multzoak azpitaldetan banatu ziren, 5 baino maiztasun handiagoa zuten hitzak soilik erabiliaz(
|
hitz
bakoitzaren maiztasuna parentesi artean ageri da).
|
2021
|
|
3 Esaera hau ez da lan honetan bere literaltasunean hartzen, zentzu geografikoan baizik; hots,
|
hitz
bakoitzak bere eremu propioa duela eta berak sortzen duen isoglosak izaera propioa duela eta gainerako hitzetatik bereizia dela.
|
|
Gaur, teknologiaren laguntzarekin, zehaztasun handiagoz bilatu genezake"
|
hitz
bakoitzak bere historia" duen, arau fonologiko bakoitzak bere historia duen, gramatika ezaugarri bakoitzak bere historia duen ala, ostera, batzuk eta besteak modu batean edo bestean elkartuta dauden, bere osotasunean ez bada ere. Hain zuzen ere, aipatu teknika erabiliz, cluster edo multzokatze analisia, hitz zein arau fonologiko desberdinen jokabidea azter daiteke.
|
|
* Ezan aditzak osatutako talde honek argi uzten du aldagai gramatikal batzuek, behintzat, patroi geografiko bera osatzen dutela; eta, beraz, kasu honetan behintzat, askotan aipatutako"
|
hitz
bakoitzak bere historia du" esana ez da betetzen, bere osotasunean, behintzat.
|
|
ezaguna da hitz edo ezaugarri bakoitzak portaera geografiko desberdina duela edo izan lezakeela, bederen; eta izatez, ia geolinguistikaren ibilbidean hitz edo hizkuntzaezaugarri bakoitzak portaera geolinguistiko desberdina duelako ustea nagusi izan da. Bide honetan oso ezaguna da"
|
hitz
bakoitzak bere historia du" ela dioen esaera3, zeina lordan ek (1970: 170) Gillieron i egotzi zion eta Jaberg i (1908:
|
|
Aldagai gramatikalen aldakortasun ereduen ezagutzan lehenengo urratsa da. Ikerketalerro honek arlo honetan aspaldidanik ezaguna den"
|
hitz
bakoitzak bere historia du" esaldiaren benetakotasuna aztertu nahi du; hau da, hitz bakoitzak bariazioeredu propioa duela esaten denean, ea gauza bera defendatu behar den aldagai gramatikalen kasuan ere. Edo, ostera, gramatika aldagaien artean jokabide geolinguistikoaren eredu berdinak dauden, lan honetan antzematen denez, eta metodo kuantitatiboak erabiliz eredu horiek ikusteko gai garen.
|
|
Aldagai gramatikalen aldakortasun ereduen ezagutzan lehenengo urratsa da. Ikerketalerro honek arlo honetan aspaldidanik ezaguna den" hitz bakoitzak bere historia du" esaldiaren benetakotasuna aztertu nahi du; hau da,
|
hitz
bakoitzak bariazioeredu propioa duela esaten denean, ea gauza bera defendatu behar den aldagai gramatikalen kasuan ere. Edo, ostera, gramatika aldagaien artean jokabide geolinguistikoaren eredu berdinak dauden, lan honetan antzematen denez, eta metodo kuantitatiboak erabiliz eredu horiek ikusteko gai garen.
|
|
Ikerketa honetan, aldiz, hizkuntzaezaugarriek marrazten dituzten isoglosen artean patroi geografikorik den ikertzen da. Hizkuntzalaritzan maiz entzun den"
|
hitz
bakoitzak bere historia du" esaldia egia den frogatzeko metodologia berri baten lehen urratsak eman dira bertan. Horretarako gramatika ezaugarriak erabili dira; hain zuzen ere, aditz jokatuari dagozkion ezaugarriak.
|