Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2014
‎Bestalde, kontsumismoaren kontrako lehiak pratika sozial berriak asmatzera behartzen gaitu," bizitzeko arte" berriak asmatzera eta bideratzera. Arlo huntan( hau nere ohar pertsonala da) baditugu Euskal Herrian lorpen edo kausipen ederrak, hala nola industria mailan kooperatibak edo laborantza mailan Euskal Herriko Laborantza Ganbarak bultzatu laborantza moldeak. Argi erran behar da ere kontsumitzaileari doakiola ekoizleek egin indarrak lauzkatzea, bere kontsumo moldeak ongi aztertuz eta garbiki definituz.
2016
‎Begiez ikusten ez den beste substantzia bat sortzen dea? etab... Eta emeki emeki, mendez mende, arreta finkatua izan da hitzez hitz hartutako Jesusen hitzetan bakarrik(" hau nire gorputza baita..., hau nire odola baita...") eta ez gehiago ezin bereiziak diren Jesusen hitzen eta egintzen zentzuan (1). Emeki emeki, mendez mende, bere" substantzia" goi goieneko bat mendratua izan zaio eukaristiari:
‎Begiez ikusten ez den beste substantzia bat sortzen dea? etab... Eta emeki emeki, mendez mende, arreta finkatua izan da hitzez hitz hartutako Jesusen hitzetan bakarrik(" hau nire gorputza baita..., hau nire odola baita...") eta ez gehiago ezin bereiziak diren Jesusen hitzen eta egintzen zentzuan (1). Emeki emeki, mendez mende, bere" substantzia" goi goieneko bat mendratua izan zaio eukaristiari:
2018
‎" Hau nere gorputza da, zuentzat emana. Egizue hau nere oroigarri" (Luk, 22,19) erran du Jesusek. Hitzez hitz hartzen baditugu Jesusen erranak setati eta temati zulatu nahian misterioa, zientzialariak iduri, nola deabru ogi eta arno bilaka daitezkeen gorputz eta odol, Jesusen BIHOTZA (edo maitasuna) bazterrera utziz, Jesusek BIHOTZEZ (edo jendeen maitasunez) mugarik gabeko bururaino, gurutzeraino egin duena ahantziz, orduan" transubstantziazioa" eta holako bihurrikerietan eror gaitezke...
‎Denak mozkorrak, memento batez apeza jaikitzen da mahaiari lotuz, mozkor arraildua hura ere, eta dena zeremonia hasten da ogiak eta baso arnoak benedikatzen eta kontsakrazioko hitzak errezitatzen: " Har zazue, hau nere gorputza da..." (Mark, 14,22). " Hau nere odola da..." (Mark, 14,24), SS guziak irriz urratuak hari beha.
‎( hau nere gorputza da..., hau nere odola da...), eta horiek baizik, sakramentua egiaztatzeko xedearekin, hau egina izango litzateke". (Thomas d’Aquin, S. Th.
‎(hau nere gorputza da..., hau nere odola da...), eta horiek baizik, sakramentua egiaztatzeko xedearekin, hau egina izango litzateke". (Thomas d’Aquin, S. Th.
‎Otoitz hori kristauen zaharrenetarik bat da, oraino baliatua. Jesusen hiltzea eta piztea aipatzen baditu, bai eta ere Jesusen Gorputza eta Odola, lehengo eukaristiako otoitz horrek ez du aipatzen Azken Afariaren kontakizuna( hau nere gorputza da..., hau nere odola da...), gaur apezak Jesusen Azken Afarian bagina bezala erraten dituenak. Lehen lehenetako eukaristiako otoitzen aztarna da, non Azken Afariaren kontakizuna (hau nere gorputza da..., hau nere odola da...) ez zen oraino eukaristiako otoitzean gaur bezala integratua.
‎Otoitz hori kristauen zaharrenetarik bat da, oraino baliatua. Jesusen hiltzea eta piztea aipatzen baditu, bai eta ere Jesusen Gorputza eta Odola, lehengo eukaristiako otoitz horrek ez du aipatzen Azken Afariaren kontakizuna (hau nere gorputza da..., hau nere odola da...), gaur apezak Jesusen Azken Afarian bagina bezala erraten dituenak. Lehen lehenetako eukaristiako otoitzen aztarna da, non Azken Afariaren kontakizuna (hau nere gorputza da..., hau nere odola da...) ez zen oraino eukaristiako otoitzean gaur bezala integratua.
‎Jesusen hiltzea eta piztea aipatzen baditu, bai eta ere Jesusen Gorputza eta Odola, lehengo eukaristiako otoitz horrek ez du aipatzen Azken Afariaren kontakizuna (hau nere gorputza da..., hau nere odola da...), gaur apezak Jesusen Azken Afarian bagina bezala erraten dituenak. Lehen lehenetako eukaristiako otoitzen aztarna da, non Azken Afariaren kontakizuna( hau nere gorputza da..., hau nere odola da...) ez zen oraino eukaristiako otoitzean gaur bezala integratua. Alta, 2001eko urrian, Jondoni Paulo II Aita Sainduak ontzat eman du" Addai eta Mariren" eukaristiako otoitza," Azken Afariaren izpirituan eta Elizaren intentzioan" lotua delako eukaristia guziei (2).
‎Jesusen hiltzea eta piztea aipatzen baditu, bai eta ere Jesusen Gorputza eta Odola, lehengo eukaristiako otoitz horrek ez du aipatzen Azken Afariaren kontakizuna (hau nere gorputza da..., hau nere odola da...), gaur apezak Jesusen Azken Afarian bagina bezala erraten dituenak. Lehen lehenetako eukaristiako otoitzen aztarna da, non Azken Afariaren kontakizuna (hau nere gorputza da..., hau nere odola da...) ez zen oraino eukaristiako otoitzean gaur bezala integratua. Alta, 2001eko urrian, Jondoni Paulo II Aita Sainduak ontzat eman du" Addai eta Mariren" eukaristiako otoitza," Azken Afariaren izpirituan eta Elizaren intentzioan" lotua delako eukaristia guziei (2).
‎Erdi Aroan gelditu behar girea, gureak gehiago ez diren arazoekin? Eliza katolikoak baieztatu duen" Addai eta Mariren" mezako otoitza berme, apezak kontsakrazio mementoan, eskuak ogia eta arnoaren gainean hedatuz, Jesusen hitzak( hau nere gorputza da..., hau nere odola da...) ahoskatzen dituen memento berean, Izpiritu Saindua zerutik jautsarazirik, xilintxa zanpaka, ogia eta arnoa Jesus Kristoren Gorputz eta Odol" materialki" transformatzen direlako haurkeria horietatik ez dea ateratzeko tenorea, eta Jesus Kristoren eukaristiako presentzia erreala zorituago, helduago sinesteko mementoa. Irakurle adiskidea, zuri azken hitza, Izpiritu Sainduaren argitan...
‎Erdi Aroan gelditu behar girea, gureak gehiago ez diren arazoekin? Eliza katolikoak baieztatu duen" Addai eta Mariren" mezako otoitza berme, apezak kontsakrazio mementoan, eskuak ogia eta arnoaren gainean hedatuz, Jesusen hitzak (hau nere gorputza da..., hau nere odola da...) ahoskatzen dituen memento berean, Izpiritu Saindua zerutik jautsarazirik, xilintxa zanpaka, ogia eta arnoa Jesus Kristoren Gorputz eta Odol" materialki" transformatzen direlako haurkeria horietatik ez dea ateratzeko tenorea, eta Jesus Kristoren eukaristiako presentzia erreala zorituago, helduago sinesteko mementoa. Irakurle adiskidea, zuri azken hitza, Izpiritu Sainduaren argitan...
2021
‎Oporretara joaitean, desgomendatua zitzaigun hondartzara joaitea," haragi ikuskeri lizunak" saihesteko... Eta nago( hau nere buruari egiten diotan galdera da, arras pertsonala) ez ote dituen horrek, ondorioz, eraman buru" ahul" zonbait (ohargabean?) kontsideratzera azkenean haur bati hurbiltzea emazte bati hurbiltzea baino huts arinagoa zela. Hau, berriz ere diot, ene galdera pertsonala da...
‎Egunak pasatu ziren eta soinu hau nire ohituretan sartu zen. Egun batez, ordenagailuan harrapatuta nintzela, gauza beltz txiki bat ikusi nuen gela fite gurutzatzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia