2012
|
|
–
|
Hau
nire odola da.
|
2016
|
|
–Hartzazue eta jan, hau nire gorputza da?, eta kopa harturik,. Edan guztiok honetatik,
|
hau
nire odola baita, Jainkoarekiko ituna berrituko duena, bekatuak barkatzeko guztien alde isuria.?
|
|
Begiez ikusten ez den beste substantzia bat sortzen dea? etab... Eta emeki emeki, mendez mende, arreta finkatua izan da hitzez hitz hartutako Jesusen hitzetan bakarrik(" hau nire gorputza baita...,
|
hau
nire odola baita...") eta ez gehiago ezin bereiziak diren Jesusen hitzen eta egintzen zentzuan (1). Emeki emeki, mendez mende, bere" substantzia" goi goieneko bat mendratua izan zaio eukaristiari:
|
2017
|
|
Har zazue ta edan guziek huntarik...
|
Hau
nere odolaren kalitza baita... hil eta piztearen misterioa". Fededunek diote jendea ere, zuek bezala, hiletarik arrapiztuko, itxuraldatuko dela zorionean.
|
2018
|
|
" Har zazue, hau nere gorputza da..." (Mark, 14,22). "
|
Hau
nere odola da..." (Mark, 14,24), SS guziak irriz urratuak hari beha. Heien mozkortzeko tirria bizkortu baizik ez zen.
|
|
(hau nere gorputza da...,
|
hau
nere odola da...), eta horiek baizik, sakramentua egiaztatzeko xedearekin, hau egina izango litzateke". (Thomas d’Aquin, S. Th.
|
|
Otoitz hori kristauen zaharrenetarik bat da, oraino baliatua. Jesusen hiltzea eta piztea aipatzen baditu, bai eta ere Jesusen Gorputza eta Odola, lehengo eukaristiako otoitz horrek ez du aipatzen Azken Afariaren kontakizuna (hau nere gorputza da...,
|
hau
nere odola da...), gaur apezak Jesusen Azken Afarian bagina bezala erraten dituenak. Lehen lehenetako eukaristiako otoitzen aztarna da, non Azken Afariaren kontakizuna (hau nere gorputza da..., hau nere odola da...) ez zen oraino eukaristiako otoitzean gaur bezala integratua.
|
|
Jesusen hiltzea eta piztea aipatzen baditu, bai eta ere Jesusen Gorputza eta Odola, lehengo eukaristiako otoitz horrek ez du aipatzen Azken Afariaren kontakizuna (hau nere gorputza da..., hau nere odola da...), gaur apezak Jesusen Azken Afarian bagina bezala erraten dituenak. Lehen lehenetako eukaristiako otoitzen aztarna da, non Azken Afariaren kontakizuna (hau nere gorputza da...,
|
hau
nere odola da...) ez zen oraino eukaristiako otoitzean gaur bezala integratua. Alta, 2001eko urrian, Jondoni Paulo II Aita Sainduak ontzat eman du" Addai eta Mariren" eukaristiako otoitza," Azken Afariaren izpirituan eta Elizaren intentzioan" lotua delako eukaristia guziei (2).
|
|
Erdi Aroan gelditu behar girea, gureak gehiago ez diren arazoekin? Eliza katolikoak baieztatu duen" Addai eta Mariren" mezako otoitza berme, apezak kontsakrazio mementoan, eskuak ogia eta arnoaren gainean hedatuz, Jesusen hitzak (hau nere gorputza da...,
|
hau
nere odola da...) ahoskatzen dituen memento berean, Izpiritu Saindua zerutik jautsarazirik, xilintxa zanpaka, ogia eta arnoa Jesus Kristoren Gorputz eta Odol" materialki" transformatzen direlako haurkeria horietatik ez dea ateratzeko tenorea, eta Jesus Kristoren eukaristiako presentzia erreala zorituago, helduago sinesteko mementoa. Irakurle adiskidea, zuri azken hitza, Izpiritu Sainduaren argitan...
|
2023
|
|
Elkarrizketa horretan Eukaristiari buruzko adostasunik ez zuten lortu Luterok eta Zwingliok. Luterorentzat Kristoren gorputza eta odola errealki zeuden sakramentuan; hitzez hitz ulertu behar ziren" hau nire gorputz da,
|
hau
nire odola da". Zwingliorentzat ogia eta ardoa Kristoren sinboloak bakarrik ziren.
|