2009
|
|
bat, eztabaidak ez ezik, su eta odol ez gutxi kosta izan dena historia europarrean: Azken Afariko?
|
hau
nire gorputza, respective nire odola da?, eukaristiaren ospaketa guztietan ogi eta ardoaren gainean birresaten dena. Mito kristauaren arabera, apaizak hitz horiek esan, eta ogia eta ardoa Kristoren gorputz eta odol (bihurtzen) dira.
|
2013
|
|
Bitxia da, esan zuen bere kolkorako. Ale
|
hau
nire gorputzaren bolumena baino 70 aldiz handiagoa da.
|
2016
|
|
–Hartzazue eta jan,
|
hau
nire gorputza da?, eta kopa harturik,. Edan guztiok honetatik, hau nire odola baita, Jainkoarekiko ituna berrituko duena, bekatuak barkatzeko guztien alde isuria.?
|
|
Ez da horrela, emakumea naizelako ukatzen didate eskubidea, nire hormonak dira gustuko ez dituztenak, aspaldi
|
honetan
nire gorputzak hormona horiek isurtzen ez baditu ere.
|
|
Begiez ikusten ez den beste substantzia bat sortzen dea? etab... Eta emeki emeki, mendez mende, arreta finkatua izan da hitzez hitz hartutako Jesusen hitzetan bakarrik("
|
hau
nire gorputza baita..., hau nire odola baita...") eta ez gehiago ezin bereiziak diren Jesusen hitzen eta egintzen zentzuan (1). Emeki emeki, mendez mende, bere" substantzia" goi goieneko bat mendratua izan zaio eukaristiari:
|
2017
|
|
– Baina gai
|
hau
nire gorputzean ari duk gertatzen.
|
|
Goialde
|
honetatik
nire gorputza da guztiz ahaltsua
|
2018
|
|
"
|
Hau
nere gorputza da, zuentzat emana. Egizue hau nere oroigarri" (Luk, 22,19) erran du Jesusek.
|
|
Denak mozkorrak, memento batez apeza jaikitzen da mahaiari lotuz, mozkor arraildua hura ere, eta dena zeremonia hasten da ogiak eta baso arnoak benedikatzen eta kontsakrazioko hitzak errezitatzen: " Har zazue,
|
hau
nere gorputza da..." (Mark, 14,22). " Hau nere odola da..." (Mark, 14,24), SS guziak irriz urratuak hari beha.
|
|
(
|
hau
nere gorputza da..., hau nere odola da...), eta horiek baizik, sakramentua egiaztatzeko xedearekin, hau egina izango litzateke". (Thomas d’Aquin, S. Th.
|
|
Otoitz hori kristauen zaharrenetarik bat da, oraino baliatua. Jesusen hiltzea eta piztea aipatzen baditu, bai eta ere Jesusen Gorputza eta Odola, lehengo eukaristiako otoitz horrek ez du aipatzen Azken Afariaren kontakizuna(
|
hau
nere gorputza da..., hau nere odola da...), gaur apezak Jesusen Azken Afarian bagina bezala erraten dituenak. Lehen lehenetako eukaristiako otoitzen aztarna da, non Azken Afariaren kontakizuna (hau nere gorputza da..., hau nere odola da...) ez zen oraino eukaristiako otoitzean gaur bezala integratua.
|
|
Jesusen hiltzea eta piztea aipatzen baditu, bai eta ere Jesusen Gorputza eta Odola, lehengo eukaristiako otoitz horrek ez du aipatzen Azken Afariaren kontakizuna (hau nere gorputza da..., hau nere odola da...), gaur apezak Jesusen Azken Afarian bagina bezala erraten dituenak. Lehen lehenetako eukaristiako otoitzen aztarna da, non Azken Afariaren kontakizuna(
|
hau
nere gorputza da..., hau nere odola da...) ez zen oraino eukaristiako otoitzean gaur bezala integratua. Alta, 2001eko urrian, Jondoni Paulo II Aita Sainduak ontzat eman du" Addai eta Mariren" eukaristiako otoitza," Azken Afariaren izpirituan eta Elizaren intentzioan" lotua delako eukaristia guziei (2).
|
|
Erdi Aroan gelditu behar girea, gureak gehiago ez diren arazoekin? Eliza katolikoak baieztatu duen" Addai eta Mariren" mezako otoitza berme, apezak kontsakrazio mementoan, eskuak ogia eta arnoaren gainean hedatuz, Jesusen hitzak(
|
hau
nere gorputza da..., hau nere odola da...) ahoskatzen dituen memento berean, Izpiritu Saindua zerutik jautsarazirik, xilintxa zanpaka, ogia eta arnoa Jesus Kristoren Gorputz eta Odol" materialki" transformatzen direlako haurkeria horietatik ez dea ateratzeko tenorea, eta Jesus Kristoren eukaristiako presentzia erreala zorituago, helduago sinesteko mementoa?... Irakurle adiskidea, zuri azken hitza, Izpiritu Sainduaren argitan...
|
2022
|
|
Ikusi dituzu inoiz mutikoak laban jaurtiketa jokoan? Horixe bera egin nahiko luke
|
honek
nire gorputz osoan gaineratu zuen arrotzak.
|
2023
|
|
Elkarrizketa horretan Eukaristiari buruzko adostasunik ez zuten lortu Luterok eta Zwingliok. Luterorentzat Kristoren gorputza eta odola errealki zeuden sakramentuan; hitzez hitz ulertu behar ziren"
|
hau
nire gorputz da, hau nire odola da". Zwingliorentzat ogia eta ardoa Kristoren sinboloak bakarrik ziren.
|
|
Zwingliok eta Calvinok ez zuten onartzen Kristoren presentzia erreala Eukaristian. "
|
Hau
nire gorputza da" esatean, Kristoren gorputzaren zeinua adierazten zen, ez Kristoren gorputza bera. Ez zitzaien iruditzen apaiza gai zenik ogia eta ardoa Kristoren gorputz eta odol bihurtzeko (Smith, 1911; Roper, 2010).
|