Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 57

2000
‎Arinegi eta horrela. Eta( hau gure artean) ez dut idazteko batere gogorik. Nahiago dut kanpora irten eta ikustea, ikustea, ikustea.
2004
‎Errotikako jarrera eta pentsaera filosofiko bat da, nazio identitatearen kontraesan unibertsalak munduko herri guztiak alderik alde zeharkatzen dituen neurrian, gure bizitzaren zentzu orokorrari barren barreneko izaera eransten dion bizi jarrera. Beraz, nik ez darabilt hitz hau gure artean erradikalismoaz ulertu ohi duguna ulertarazteko: hots, xehetasunetan sartu gabe, egoera jakin batean erabaki erradikalak hartu behar direla aditzera ematen duen ideiak ez dit balio filosofia mailako bizi jarrera hau definitzeko.
‎Eta hau guretzat jakingarri da: Euskal Herria baiño txikiagoa da Estonia; eta euskera bezelaxe, hizkuntza liferentea da, bakartua, kiderik gabea (finlanderaz kanpo); eta alde hortatik, eragozpen askotan murgildua.
2006
‎–Lehenbiziko hau Iruñeko gure helbidea da! –hots egin zuen Anek– Eta beste hau gure telefonoa. Ez dut oroitzen aitonak sekula deitu izana...
2007
‎Irakurleak interesa badu, Said en indusketa pazientziatsuan Hegel ere aztertzen da. Gogora dezagun Hegel-en pentsamolde hau gure Ilustrazio maitearen ondarea dela. Todorov aipatzeko:
‎Emakumeak beste irribarre bikain batekin erantzun dio, eta asko pentsatu gabe hor eseri zaigu, muturren aurrean, bere sudur handiarekin. Badakit Leirek ni izorratzeko asmoarekin gonbidatu duela emakume arraro hau gure mahaira. Baina ez nau izorratuko.
2008
‎–Esan dizut, hau guk nahi dugunean bukatzen da. Hori bai, zuk prozesua azkartu dezakezu.
‎Ahalik eta beranduen; orduantxe. Hor daukak lehen mailako itsasgizon hori, Smollett kapitaina, ontzi bedeinkatu hau guretzat gidatzen. Hor dauzkak Squirea eta sendagilea, mapa eta guzti?
2009
‎Euskal Herrian beste hamaikaren tristurak eta haserreak baitira horiek, irakurleek Gandiagaren poesiatik oraindik gehiena ezagutzen eta gogoratzen dituztenak, hauek dira. Izan ere, poeta hau gu bat da, ni bat baino gehiago (bizi duen arnasa, ezpainetako mintzo den larrosa, herriari zor dizkio: HGB, 73 or.). Ez da Arantzazun, bere kezkekin bai, baina?
‎Zein Gizaki da moderno hau, zein ikuste da horrena, eta zein Jainko da horrek ikusten duena edo ez duena, zein Naturatan? Historia hau gure egunotarainoko bilakaerarena baita: modernitateak gizakiaren kontzeptua transformatu du (orain arrazoimen eta subjektu da), Naturaren kontzeptua tranfsormatu du (objektu), eta Jainkoaren kontzeptua ere Perfekzio guztizkoaren kontzeptutan transformatu du.
‎Begia kliskatu dio eta Anak baietz esan du, hau gure astea dela, gurea, aste honetan salduko duela adosatu horietako bat gutxienez. Bat nahikoa izango da momentuz, ez du gehiago eskatzen.
‎–Ez da erraza galdera horri erantzutea nagoen egoeran, badakizu kargu garrantzitsu bat dudala ospitalean? baina zuk niri zintzo erantzun didazu, eta nik ere zintzotasunez erantzungo dizut, hau gure artean geratuko dela zin egin behar badidazu ere? –don Juliok.
‎–Ez da erraza galdera horri erantzutea nagoen egoeran, badakizu kargu garrantzitsu bat dudala ospitalean... baina zuk niri zintzo erantzun didazu, eta nik ere zintzotasunez erantzungo dizut, hau gure artean geratuko dela zin egin behar badidazu ere... –don Juliok.
2010
‎Aurki geratuko da hiri hau gure menpean. Bere hondakinak ikustera etor dadin gonbidatzen dugu mundua.
‎–Ez duzu ezer ulertu, urde zaharra, hau gurea da, esan zuen sasi kazetariak maskara seinalatuz?. Gure bezeroak erruz sarituko digu altxor hau aurkitu izana, eta zu ez zara oztopo izango, ez horixe.
2011
‎–Erantzunen diat, baina hau gure artean, seme, ados? –ihardetsi zion?.
‎Ez nazazu utz! Noiz izanen gara zu eta ni, biok, hezurdura beraren buhame, noiz txikituko dugu berriro jergoi puska berri hau gure larruen intziriekin?
2012
‎Zergatik egiten diozu hau zeure buruari? Zergatik egiten diguzu hau guri. A zer mania, aizue.
‎–Aizu, Ju Julen. Ez dakit no nola eskertu hau gu guztia. Har ezazu ko kopatxo bat, behintzat.
‎Ai hau gure behera beharra, Horazio.
2013
‎Orduan erreparatu zion lehenengo aldiz behar den modura Zagrebeko katedralari Tomislavek, apenas hortzik gabeko aho batetik ateratako ahots meheak azalpenak ematen zizkion bitartean: . Katedral hau gure historia bezalakoa duk, behin eta berriz zoritxarrek jo diaten tokia. 1217an Ladislao erregeak hemen kapera txiki bat eraiki zian, baina 1247an su eman zieaten toskoek.
‎–Ziur naiz ez dudala bera bezain ederrik ezagutzen; baina goiko galerian beste koadro bat ikusiko duzue, hau baino ederrago eta handiagoa. Gela hau gure ugazaba zenaren gela kutuna zen, eta miniatura horiek zeuden zeudenean utzi ditugu. Asko maite zituen.
‎–Autopista hau gure presidenteari esker disfrutatu dezakegula, erantzun zuen Leilak, leihatilatik begira.
2014
‎–Pozgarria da hau guretzat ere, gaineratu die Rafak gazteei, beti bezala baikor.
2015
‎–Baina liburutegi hau gure horman ez da sartzen, handiegia da! –Garbiñek urduri.
‎Jose Ramonek hasi zuen itzulpen lana Rafa Egigurenek bukatu du, senez, eta horrela ailegatu da liburu hau gure eskuetara.
‎–Badakit asko sentitu duzula eta oso ondo portatu zarela, baina honek ez du zerikusirik Ikerri gertatu zaionarekin; hau gu bion artekoa da. Banatzea erabaki genuen...
‎habanera hau guretzat
‎Ibilbide luzeko baina tradizio txikiko nazionalismo mota da hau gure artean. Mende hasierako nazionalista heterodoxoen aukera da (Sarria, aipagarriena), baina inoiz ez da talde politiko indartsuek bultzatua izan 80ko hamarkadara arte, noiz, urte gutxi batzuetan, Euskadiko Ezkerra alderdiak proposatua izan baitzen, harik eta 1992an alderdi horrek jite abertzalea galdu zuen arte.
2016
‎Bai, bai, La Rochefoucauldek horrelako zeozer esan zuen, ziur, besteak beren akatsak izan arren maite ditugula, baina hau gugan aplikatuko dutenik ez dugula espero... Hara, berak bai espero zuela.
‎Baina, hauxe larriago: marxismoa hizkuntza zapalketaren laguntzaile bihurtu da horretara; eta guk baino hobeki dakite hau gure etsaiek48.
‎Espezie hau gure ahaidea da, nahiz eta duela 35.000
2017
‎Hator, bidean elea emango diguk eta nondik joan erakutsiko diguk. Zeruak ezarri hau gure bidean.
‎Faktura luzatuko al diogu bakoitza bere bidea hartzeko desagertzen garenean? Une hau gu biona bakarrik izango da. Une honek ez du testuingururik izango.
‎Gure bizitza osoan segituko gaitu eta ezin izango diogu ihes egin. Bero hau gurekin egongo da betiko eta, gure leiho guztiak zabaltzen saiatu arren, hor egongo da ezinegona, hor izerdia, hor arnasa falta.
2018
‎Rojavako yezidi bat da, Alemanian deserriraturik bizi zena, hogeita bederatzi urteren ondoren bere herrira itzulia. Berrogeita hamarka urtekoen bikote hau gu baino txoratuago dago. Gu Sinjarrera iristeko asmotan gabiltza, haiek bataila eremura joan nahi dute.
‎Gizon hau gure gazte taldearen animatzaile izan zen. Nire kasuan, salbatzaile ere bai gizartearen meharretik eta etxeko seberitatetik.
‎Alotzek ez zuen hark entzuteko moduan esan, baina ondokoei ahopetu zigun: Neska hau gure aingerua bada, ez da izango demoniorik falta zaiolako.
‎Hala gertatu ohi zaigu kanpoan ahazten diren kasuoi. Entzun dut, ordea, baina hau gure artean gera dadila, zu kasu entzutetsua izatera deituta zaudela. Bolada batez, behintzat, ezer ez da betiko.
2019
‎Diagnostikatu zidatenean, asko irakurri nuen horren gainean. Antza, ume eta gaztetxoek ere izan lezakete gaixotasun hau gure mundu bizkor honetan. Asko irakurri nuen, diotsudanez, eta medikuak gehiena ahazteko gomendatu zidan.
‎Eta aber, diskurtso zuzen hori ere beharrezkoa da, baina oraindik identifikatu behar dugu transfobia, jarraitzen dugu gizarte oso transfobo bat izaten; beraz, hor lanketa potente bat egin beharra dago. Eta, zentzu horretan, ekintzaile feministak ezinbestekoak garela uste dut, zeren egia da guk sartzen eta lantzen dugula gaia, eta gero eta gehiago azaltzen dela errealitate hau gure mugimenduetan eta feminismoan, baina oraindik ere badakigu ez dela feminismoaren agendan lehentasunezko gai bat, edo eztabaidak daudela gai honekiko. Adostasunak ere badaudenez, nik uste dut mugimendu aldetik lantzen jarraitu beharra dagoela.
‎–Hara, badirudi ez garela bakarrik egon bart, badirudi baten batek hil duela hau gure ondoan.
‎Huts egitea, zekienak esan zuen, gizonari dagokio, eta honek esan nahi du, esaera hitzez hitz hartzea errakuntza ez bada, huts egingo ez lukeena ez litzatekeela egiazko gizona. Alabaina, ezin da goi mailako erranairu hau gu guztiok judizio herren eta iritzi besobakarretatik absolbituko gintuzkeen barkamen unibertsaltzat hartu. Ez dakienak galdetu beharra dauka, apaltasun hori eduki behar du, eta zuzentzaileak beti presente eduki luke hau bezalako arreta oinarrizkoa, are eta gehiago etxetik atera behar ez duenean, oraintxe lan egiten ari den bulegotik atera behar ez duenean, hemen ez baitu falta izango argituko lukeen libururik, baldin eta ustez dakien hori itsuki ez sinesteko zuhurtzia eta prudentzia eduki izan balitu, hortik eratortzen baitira engainurik txarrenak, eta ez ezjakintasunetik.
‎Hamahiru egun luze eta petral behar izan zituen argitaletxeak, edo besteren batek haren ordez, gaiztakeria atzemateko, Raimundo Silvak bizi izan zuen eternitate hori gorputzean eragin geldoko pozoia bailuen, geldoa baina azken finean pozoirik indartsuena bezain hilgarria, hau gutariko bakoitzak bizitzan zehar prestatzen duen heriotzaren konparazio ezin hobea da, bizitza bera da heriotza horren kusku babesle, umetoki egoki eta hazkuntza zukua. Lau aldiz joan zen argitaletxera hara joateko arrazoirik eduki gabe, bere lana, dakigunez, bakarka eta etxean egitekoa baita, langile arruntak lotzen dituen menpekotasun gehienetatik aske, administrazio eginkizunetan, zuzendaritza literarioko lanetan, produkzio, zabalkunde eta gordetegikoetan dabiltzan langileak zaindaritzapeko munduan bizi dira, haientzat zuzentzailearen lana askatasunaren erresumakoa da.
‎–Lan hau guk biok egin beharrekoa duk oraintxe, alferrik ari gaituk eta bestela. Jakin ezak misio hau isilpean gordetzekoa dela, bai eginean nola egindakoan ere:
2020
‎Nahi duena da pentsiodunek jasotzen duten gutunean ez agertzea Espainiako bandera eta ministerioaren izena, baizik eta ikurrina eta Eusko Jaurlaritzaren logoa. Ikusarazi nahi du hau gure gaia dela eta ez daukagula beste inoren beharrik". Eta hori ez da horrela, Danborenearen iritziz.
‎Une erabakigarria da hau gure belaunaldiarentzat, eta etorriko diren beste askorentzat. EB eta bere erakundeak ez dira egokiak, ez dira gai gehiengoaren behar sozial eta ekonomikoei erantzuteko, eta, aldiz, aberats eta multinazionalen interesen alde lan egiten dute.
‎Eta hor berriro ere pertsona jarri behar da erdigunean. Baina pertsona ez da izate abstraktua, tokiarekiko lotua baizik eta, beraz, pertsona erdigunean jarriko duten estrategiek, pertsona hau gurean euskara duena, euskalduna behar duela izan hartu dute kontuan.
‎Eta behin eta berriz mehatxatu gaituzte hondoratuko gaituztela. Gu hondoratzeko nahi hau gure planteamenduen ondorioa da, gure planteamenduak ez direlako beste batzuenak bezalakoak. Jendarte eredu ezberdin bat defenditzen dugu, eta gure borroka moldeak, boterea eskuz aldatu dadin baizik nahi ez dutenen borroka moldeetatik ezberdinak dira.
2021
‎Ardanza lehendakariak gogoan izan zuen inaugurazio ekitaldian eta museo sarrerako plazari haren izena ezarri zion Udalak: " Bere bizitza ezkutu izan zen gureak gordetzeko, bere sakrifizioarekin museo hau gure askatasunaren ikur bihurtu du".
‎Hilda, Foruko hiru fusilatuak: Juan Jose Basterretxea, Santiago Pinaga eta Serapio Urrutxua, azken hau gure lagun min Joserra Utretxen osaba.
‎Lurrean ezkutatuko zaitugu. Lupetz hau nire eskuetan, lupetz hau gure gogoetan; hauxe zen masak eta profilak apal trazatzen zituen haurtxo zintzoaren etorkizuna. Berak ezin zuen hori asmatu.
2022
‎Nahiago dinat hau gu bion artean gelditzen badun.
2023
‎–Egun on. Zerk dakar gazte hau gure etxera?
‎–Lasai, Bernabe –doinu leun baina sendoz– Auzi hau gure esku dago, ongi dakizunez, deia guk jaso dugu eta horrela adostua dago gure protokoloan, baina horrek ez du eragotzi behar gure arteko elkarlana. Zuen laguntza behar baldin badugu, eskatuko dizuegu, beti bezala –azken esaldi horrek ironia puntu bat zuela ezin ukatu.
‎Orain baldin bada momentuma, aldaketa ahalbidetuko duten erreferenteak behar ditugu, eta, esku artean daukagun liburu honetan, Felixek bere ekarpena egiten du. Lan hau gure herriko eta bereziki Euskal Autonomi Erkidegoko zaintza sistema eraldatzeko dei argi bat da, beste sistema bat pentsatzeko garaia dela defendatzen duena. Zaintza erdigunean jarriko duen sistema bat eratzeko deia, ausarta gainera, askorentzat deserosoa izan daiteke eta.
‎Eta publikatu gabeko beste lauzpabost ere utzi zituen. Baina esaten ari natzaizun idazlan hau desberdina da, hau guretzat idatzi zuen, etxekoontzat. Bilobentzat jarri zion, eta hor kontatzen du familiaren historia...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia