2010
|
|
Hau ez da Asia,
|
hau
ez da Japonia, redios! Ez eta Kanbodia, Flipin ala Vietnam, san dios! Ez gara Burkina Fason, hau ez da Angola ala Laos.Gure herria da, Euskal Herria, gurea, mikrokosmos.Denak ezagun baikara, bildots, lanjeros, espos, amoros, kurios eta serios.
|
|
Hau ez da Asia, hau ez da Japonia, redios! Ez eta Kanbodia, Flipin ala Vietnam, san dios! Ez gara Burkina Fason,
|
hau
ez da Angola ala Laos.Gure herria da, Euskal Herria, gurea, mikrokosmos.Denak ezagun baikara, bildots, lanjeros, espos, amoros, kurios eta serios.
|
|
Emile Larrek kontatzen digunez, familian bertan, bazeukan norekin aritua bertsotan: . Eta bazuen arreba bat, Mari,
|
hau
ez zen plazetan ibiltzen, baina etxean anaiarekin aritzeko balio zuen? 28 Mattin Treku bertsolariak dioskunez, Matxinen alaba bat ere trebea omen zen bertsotan: –Alaba ere ba omen zuen bertsularia harek.
|
|
Nire hausnarketa
|
hau
ez da abortua ekintza denez arazoari buruzkoa. Lege honi buruzko nire senar iritzia eskaintzera nator.
|
2011
|
|
Jakitun gara enpresa
|
hau
ez dela zati baterakoa. Imajina dezakegun egoeretatik onenean ere oraindik egongo zer konpondu.
|
2012
|
|
Dena den beste ezeren gainetik nabarmendu nahi nituzke Pello Esnal jaunak liburu honen EGITASMOAK aurkezterakoan Arantzazuko txostena oinarri azpitituluan eskaintzen dizkigun datuak. Bertan argi eta garbi ageri zaigu hitz ordenaren arazo
|
hau
ez dugula gaur goizekoa. Merezi du arretaz irakurtzea.
|
|
10 Nik ikuspegi materialistagoa hartzen dut, baina Platonen larregiko heracliteismoa alde bat uzten dut, zeren cosmos material
|
hau
ez baita isuri etengabe bat, eta horregatik ez dut ondorioztatzen ininteligiblea dela erremedio barik. Nik aristotelismoaren kausa formala honela ulertzen dut:
|
|
Historia
|
hau
ez da lorpen eta arrakasten historia bakarrik, aldarte txar eta zitalak hor daude, ezinak ere bai, mota guztietako estualdiak, erbestealdiak, Gerra Zibileko itsumena, hildako eta presoak, batzuetan lekukotasun garratzak (Aita Roman Urtiagaren hilketakoa, e. b.), etab.
|
2014
|
|
Indarra dakar eta etorkizun oparoaren zantzuak erakusten dizkigu. Baina
|
hau
ez da berez etorri. Askoren lana, nahiak, ametsak, gauzak ongi eratzen eta gauzatzen jakitea eta, azken batean, ongi asmatzea?
|
|
Hiztegi
|
hau
ez da idatzi Euskal Hegoaldeko apaiz diozesitar guztien katalogoaren gain, baizik eta eskuratutako bibliografiak iradoki dituen hautu eta lehenespenen arabera egin du lan autoreak. Historialari arduraturen batek ekin dio historia orokorrago hori moldatzeari (berriz ere Iparraldea ahaztu gabe), ondoren hautagaien zerrenda segurtatuago bat ere egiteko.
|
|
Zoriondu nahi ditut, beraz, idazlea, errexenta, musikariak, dantzariak arizaleak, jostunak eta gainerako guztiak pastoral hau mugarri izateaz gain paregabeko maisulana izan delako. Ene idurikoz, pastoralen historian urrezko letretan idatzirik oroituko den pastoral
|
hau
ez da Itxaro Bordak idatziko duen azkena izanen. Geroak erranen.
|
|
Giroa larritzen doanez, Jaungoiko berberari ere, kontuak eskatzen hasiko da Teresa: . Jauna, etxe
|
hau
ez da nirea; Zugatik egin da; orain honen gorabeherez arduratzeko ez dago inor, arduratu bedi Berorren Maiestatea? (Bizitza 36,17).
|
|
Ana Jesusenak dio, hark bere obren kopia batzuk hainbat hitz aldaturik ikustean, protesta egin zuela: . Jainkoak barka biezaie nire aitor entzuleei, niri idazteko agindu zidatenaren kopiak eginez, hitz batzuk aldatzen baitituzte; izan ere, honako hau eta
|
hau
ez dira nireak. Eta gero haiek ezabatu eta lerro artean aldatu zuten hitza idazten zuen bere eskuz?.
|
2015
|
|
Ezetz ba, kofradiak eta eleizak utziak nituela ba, baina umearotik Eleizatea, Anteiglesia... euskeraz berbetan jardun arren etxean Anteiglesia hitza sarritan entzuten nuen, umetatik,, umien zentzune, etxien entzune?. Ez dakit sekula zentzundu naizen baina umetatik, eta
|
hau
ez da harrokeria, umetatik etxean entzuten nuenetik, Durangoko jesuitetan Aita Iñaki Goikoetxeagandik, herriko abade gazte Juan Bixente Gallastegi,. Juanito, gandik eta pasiotarren seminarioan han hemenka entzun, irakurri, bizi nuen inguruagandik euskaltzaletu nintzen eta Anteiglesia berbak arduratzen ninduen. Etxean, Bargundiako Berrojanean aitak batez ere:
|
|
Ezinezkoa da. Eta hortik ez doanarentzat nahigabe handia litzateke egia
|
hau
ez ulertzea, hau da, Jainkoak ematen duena dela hau; eta salbatzeko noraezekoa ez denez gero ezta saria irabazteko eskatzen dena ere, ez beza uste izan inork eskatuko dionik. Esana dagoen guztia egin dezana, hori gabe ere, perfekziora iritsi gabe ez da geratuko.
|
2016
|
|
Airea edo mozorroa soilik balitz, gaitz erdi; baina gizartea deskristautu ahala, tradizio hauek ere beren espiritu jatorrez hustu eta arbasoek helarazi digutenez gabetu egiten ditugu. Eta
|
hau
ez da izaten, gehienetan, berezko korrontea, nahita bideratua eta gaurko komunikabide eta teknologia indartsuen laguntzaz manipulatua baizik.
|
|
Ana Jesusenak dio, hark bere obren kopia batzuk hainbat hitz aldaturik ikustean, protesta egin zuela: ' Jainkoak barka biezaie nire aitor entzuleei, niri idazteko agindu zidatenaren kopiak eginez, hitz batzuk aldatzen baitituzte; izan ere, honako hau eta
|
hau
ez dira nireak. Eta gero haiek ezabatu eta lerro artean aldatu zuten hitza idazten zuen bere eskuz.
|
|
(Azkue, 1676). Nire ustez, azken
|
hau
ez da atsotitz honen jatorrizko bertsioa. Jatorrizkoa bertsio da:
|
|
–Nolanahi ere, lan
|
hau
ez da pertsona bakar baten emaitza, lantalde oso batena baino. Hurrenez hurren, partaide eta egile izan dira euskaltzain oso (oraingoak eta lehenagokoak), ohorezko, urgazle, laguntzaile eta abar, Akademiaren zerbitzuetako norbanakoekin batera.
|
|
Nolanahi ere, lan
|
hau
ez da pertsona bakar baten emaitza, lantalde oso batena baino. Hurrenez hurren, partaide eta egile izan dira euskaltzain oso (oraingoak eta lehenagokoak), ohorezko, urgazle, laguntzaile eta abar, Akademiaren zerbitzuetako norbanakoekin batera.
|