Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 554

2000
‎ONUren Adierazpen horren 22 artikuluan irakur genezake beste honako hau ere: –Pertsona orok du, gizarteko kide denez gero, gizarte segurantza izateko eskubidea eta, herrialdearen ahaleginaz eta nazioarteko laguntzaz, Estatu bakoitzaren antolaketa eta baliabideak kontuan izanik, norbanakoaren duintasunerako eta nortasuna garatzeko ezinbestekoak diren ekonomi, gizarte eta kultura mailako eskubideak asetuta izatekoa?.
‎Begira geratu nintzaion, munduan gehien gustatzen zaizkidan autoak aspaldiko Chrysler horiek baitira. Eta hau ere Chryslerra zen. Zuria, luzea eta zaharra, garai batean luxuzkoa eta gaur egungo gustuetarako kutre samarra izan daitekeena.
‎Eider Bengoa Erzilla, 1965eko otsailak 8 1994ko apirilak 21", eta sentitzen zuen guztia esatea, hala nola ez zuela eskubiderik berari horrelakorik egiteko, eta ea nork maite zuen gehien mundu honetan, eta gezurretan ibiltzea baino nahiago zuela dena bertan behera utzi izan balute, eta ea ez zen ulerkorra izan udalekuko kontua aitortu zionean, bai ezta? Ba zergatik ez zenidan hau ere esan. Nik barkatuko nizun Rocío horrekin izandako afera.
‎Eta horregatik burua altxatu eta gora egin dut begiekin, eta oraindik beste hamar maila edo ikusi ditut nire pausoaren zain, eta abioiko atea zabalik. Eta hau ere, idazten ari naizen hau ere, kursia iruditzen zait; baina hori orain, ze eskailera erdian aurkitu naizenean ez zait hala iruditu. Kontua da, eta horretara noa, nire aurreko maila bakoitza etorkizun eta errealitate altuago batera eramango ninduen bidea begitandu zaidala:
‎Eta horregatik burua altxatu eta gora egin dut begiekin, eta oraindik beste hamar maila edo ikusi ditut nire pausoaren zain, eta abioiko atea zabalik. Eta hau ere, idazten ari naizen hau ere, kursia iruditzen zait; baina hori orain, ze eskailera erdian aurkitu naizenean ez zait hala iruditu. Kontua da, eta horretara noa, nire aurreko maila bakoitza etorkizun eta errealitate altuago batera eramango ninduen bidea begitandu zaidala:
‎Eta zergatik, bitartean, oinazearen beldur izan, baldin beldur horrek oinazea areagotzen badigu, alde batetik, eta baldin badakigu, bertzetik, zer errepuesta eman zion Kristok nekeari eta sufrimenduari, eta guk haren etsenplua atxiki behar dugula, eta ez dugula bertze aterabiderik? Eta noiz ikasi behar dugu ezen, atseginari sufrimendua darraion bezala, sufrimenduari atsegina darraiola, eta zilegi dela, zilegi eta desiragarri, atseginari atseginez ihardestea, eta lurreko gure bizimodu hau ere apur bat maitatzea?
‎—Errespetuaz eta begiruneaz mintzatu da berori, aita, baina jauregiaren erantzukizuna ene esku utzi zuen, eta eskatu eta eskertuko nioke, baldin berorrek ere eneganako tratua errespetatuko balu. Eta barka biezat bertze hau ere erraiten badiot, zeren, oker ez banago, berorrek aitortu baitzidan ez zuela olen negozioan asmatu, eta horrek erran nahi du ezen berorren moduak eta moldeak berregokitu beharra zegoela, eta nik hori bertzerik ez dut egin. Eta lehen fruituak hor daude.
‎Edo nigar eraginen dizuet. Baina hau ere ez nikek nahi. Ez, ez nigar egin enegatik, zeren Jainkoaren garazia baita nik neure heriotza hautatu ahal izaitea denbora eta sasoin berezi honetan, eta ez heriotzak ni, nola bizitzan izaiten baita komunzki...
‎Eta, hala eta halatan, zer erranen dizut nik gertaki hari buruz? Komentario ugari bezain luzeak egin diezazkizuket, baina bakarra eta laburra eginen dizut, denborari buruzkoa hau ere: nola erran, bada, sentsazio bortitz hura guztia istant ezin laburrago hartan iragan zela, baldin denbora bere baitarik atera bazen, ene bihotzean lehertu orduko, eta denbora hura bertze denbora bat bazen jada?
‎Baina, joan baino lehenago, gutun bat eman nahi nizuke, osabak zuri skribatua, bere burua hiltzeko erabakia hartu baino lehen... Eta koadro hau ere eman nahi nizuke: nik pintatua da —erran nion, Pedro Huiziren errespontsabilitatea hitzen kapa hartaz estaltzeagatik—, ea denborarekin zure kontzientziaren boza bihurtzen den... baldin kontzientziarik baduzu behintzat.
‎Elizkizunak, dena dela, bihar dituk, arratsaldeko zazpietan. Arraroxkoa hau ere, ehorzketaren egun berean izaten baitira, baina tira. Bertzerik ez bada, han izanen gaituk, ezta?
2001
‎Lau egun jarraian generamatzan irteerarik egin gabe. Gaurko hau ere berdina izango zela zirudien. Izatez, goiza lasai joan da eta erdiak arte.
‎Edozein modutara, morroi hau da denetan aurpegi normalena duena. Izatez, Tasio harrituta geratu zen azken hau ere besteak bezala GUREAKera lanera joaten zela jakin zuenean. Goizeko zazpi eta erdietatik arratsaldeko laurak arte.
‎Adiskide onak omen dira. Arratian bertan beste esaera hau ere esaten dute: " Muskerrak subeari abisau eiten deutso, peligroa badago".
‎Guardia zibilek, euskaldunak harrapatu ahala kuartelera eramaten zituzten eta presoek ez zuten berez kuartelaren espazio estua utzi behar, baina euskaldun libreak euskaldun presoa ukituz gero hau ere libre geratzen zen. Guardia zibilek euskaldun guztiak preso eroritakoan bukatuko zen jokoa.
‎Eta arbeletan ira enbor fosilak aurkitu dira. Lurralde hau ere subtropikala eta berdea izan zen inoiz.’
‎Beste irudi honetakoa ere Miletoko Tales omen da, paseatzen, konturatuko zara neskato bati begira doala. Eta beste irudi hau ere Miletoko Tales bustita. Orain, irudiak kronologikoki ordenatu behar dira... ’
‎izena Juan bakarrik, adina 42; hortik aurrerako datuak hutsik, ogibidea, helbidea, bizilagunak, ogibideaz aparteko zereginak. Hurrengo atala ume denborari buruzkoa da, hor aitaren patologia aipatu behar omen da bereziki, baina zati hau ere hutsik dago.
‎‘Ai, Curaçaoko errona, hura bai ederra errona! ’ esan zuen. ‘Egia den bezala esateko, ez da espiritu txarra hau beltzita hau ere. Bizia da, Felipek gaur nahiko barea atera didan arren... ’
2002
‎Orain garbi ikusten zuen. Baina afaria bukatu eta afaltiarrak erretiratzera zihoazenean, bat batean hau ere, zalantzak hartu zuen berriro, arestian bizi izandako momentuen lilura erabat apurtu balitzaio bezala. Eta beldurra sentitu zuen ostera.
‎Eta ez ahaztu: hau ere gure sekretuaren barnean sartzen da, eta ez inori esan, nire lanpostua arriskuan egon daiteke-eta.
‎Señorita Nafarroako konkistari buruz ari zenean izan zen, edo, zehatzago izanik, ikasleei adierazi zienean nola Fernando Katolikoak bereganatu zuen Nafarroa, nafar onak –beaumondarrak– lagun zituela, eta nafar gaiztoak –agramondarrak– etsai. Sararen urduritasuna, pupitre azpitik lehen bonba erortzen utzi eta oinpean zanpatu zuenean, eta gero bigarrena eta hirugarrena, puzker hau nafar onentzat, hau ere bai eta hau ere bai...! Doña Remedios hitzik gabe gelditu zen hasieran, bonba fetido haiek hankaz gora jarri baliote bezala Fernando Katolikoaren armada guztiz ahaltsua, lantzariak eta alkabuzariak, oinezkoak eta zaldizkoak.
‎Señorita Nafarroako konkistari buruz ari zenean izan zen, edo, zehatzago izanik, ikasleei adierazi zienean nola Fernando Katolikoak bereganatu zuen Nafarroa, nafar onak –beaumondarrak– lagun zituela, eta nafar gaiztoak –agramondarrak– etsai. Sararen urduritasuna, pupitre azpitik lehen bonba erortzen utzi eta oinpean zanpatu zuenean, eta gero bigarrena eta hirugarrena, puzker hau nafar onentzat, hau ere bai eta hau ere bai...! Doña Remedios hitzik gabe gelditu zen hasieran, bonba fetido haiek hankaz gora jarri baliote bezala Fernando Katolikoaren armada guztiz ahaltsua, lantzariak eta alkabuzariak, oinezkoak eta zaldizkoak.
2003
‎Zorigaitzez, gerlari ohi haien taldea itzaltzera zihoalarik, haien seme alaba franko ikusi ditugu, 60 hamarraldietan, zinez etsiturik eta, behin, haietarik batek ateraldi hau ere jalgi zuen: Ni hasteko, Jainkoak begira nazala, edozein gisaz, euskararen agonia luzatzetik!
‎Euskaldun Fededun, Jainkoak daki zenbat aldiz entzun ahal den, orobat frantsesen. Catholiques et Français? famatuari zor genion euskal herritarrek erramolde hori, eta ez naiz baitezpada esaldi hori berpiztu beharrez ariko, baina iduritzen zait hausnarketa hauek bururatzean, hitzaldiño hau ere, duela zenbait urte prestatu nuena, Donostiar apezlagun batek eskaturik, hemen berriz ager nezakeela, ene barneko berri jakin gura duenari emaiteko baizik ez balitz ere.
‎Orain, aldiz, ez diagu horren beharrik. Ongi finkatuta gaudek, eta hau ere pasatuko duk, goizeko haizea bezala. Gainera, ama alabak bi dituk, lauko multzoa osatzeko beste bi falta, ijiji ajaja...
‎Irekitzeko irrikan nagoela esan dut, baina beldur pixka bat ere badaukat. Zurea hain ongi amaitu ondoren, beste historia hau ere ongi irteten bada, gehiegi izango da, Kattin.
2004
‎Isilik, agerpen bat legez. Orduan, atea ireki eta Yitzhad sartu zen, hau ere irribarretsu.
‎Begiak itxi ireki horren segundoan, zuriz jantzitako emakume bat ikusi nuen: gaztea, burua zapi batez estalita zeukan, hau ere zuria. Erizaina zirudien.
‎–Baina, non nago? , nik ere arabieraz, nahiz eta hebraieraz hitz egin zidanean hizkuntza hau ere ulertu.
‎–Euskal Herrian bizi dena...?. Orobat, oraindik gogoan dugu horren ondotik zetorren esaldi esanguratsu hau ere: –halako larri bat sortzen zaigu gure usteetan?.
‎Halaber, erlatibismoaren aldeko tesiak ez diezagula kulturen arteko komunikazioaren eta trukearen zabaltasuna eta osagarritasuna ukatu. Ikusten dugunez, ez dago berezko oztoporik langa hau ere igarotzeko. Baina, gauza jakina da ahaltsuak berekin dakarrela zekenkeriarako joera; ahulak, berriz, ahuleziaren ezintasuna.
‎Zertarako eta nola darabilgu euskara gure komunikazio trukean? Alderdi hau ere euskararen zoriari datxekion auzia da, dudarik gabe. Ez zaigu ahuntzaren gauerdiko eztulaz mintzatu hor Aristi:
‎Arangurenen ekarpen hau ere oraindik orain aipatu dudan debatearen testuinguruan txertaturik datorkigu: –Baina euskaldunon lurraldea zabalagoa izan da eta da.
‎676 Uztarri berean lotzeko modukoa da beste hau ere: Carlos Martinez Gorriaran:
‎Dudarik gabe, argibide zehatzak ageri zaizkigu delako salaketa artikuluan, jatorriaren zer nolakoak azalduz, eta bakoitzaren egitekoa zehaztuz. Aurreko pasartearen harian harilkatua dago ondoko hau ere: –Ereduen erasoaldia bizi bizia baldin bada ere gaur egun, berorren zuztar teorikoak lehenagotik zeuden botata.
‎Borroka ideologikoari darion atxikimendua berez ez da nahikoa, hori gizarte bizitzan txertatzeko botere maila ahaltsuaren eskurik gabe. Orobat, bigarren hau ere ez litzateke aski izango, huts hutsik, hizkuntzarekiko jarrera irmorik ezean. Alabaina, zertara garamatza honek guztiak azken buruan?
‎Bigarren jarrera, osorik edo partez, Henrike Knörren eskutik iritsiko zaigu ondoren. Aierberen adierazpenenetan ñabardurarik falta ez bazen, euskaltzain gasteiztarraren aitorpen hau ere xehetasunez hornitua datorkigu: –Espainiako legeriaren menpe gaude eta eredu horrek agintzen du.
‎Hau da, gizartearen izaera arras erdaldunari ez diogu gain hartuko haur eta gaztetxoen hezibidean baldin eta gai ez bagara euskara hutsezko eskola eredu bat asmatzeko. Eredu hau ere herrenka ibiliko zaigu, badakigu, horrenbestekoa baita erdal munduaren erakarpen indarra, baina, nolanahi ere, ezer lortzekotan, euskara hutsezko gizarte gune mikro horien aterpean lortuko dugu. Ikastolen eskarmentuak horixe erakutsi digu, ezer erakustekotan:
‎Euskalki guztietan aurkitzen da beste hau ere: ui.
‎[alca poru]. Mailebuetan ageri da hau ere garbikienik, eta barne sandhietan bereziki: galtza, faltsu, dantza, entseatu, antsia, etab. Ekialdeko euskalkietan ez da hau ere beti gertatzen:
‎Mailebuetan ageri da hau ere garbikienik, eta barne sandhietan bereziki: galtza, faltsu, dantza, entseatu, antsia, etab. Ekialdeko euskalkietan ez da hau ere beti gertatzen: [alsai] eta [alcai]; eta aspaldiko denboretako grafia batzuk ere oinarri fonetikoa ote duten ez dakigu:
‎Sail hau ere hizkuntza bakoitzak bere gisara antolatu eta banatu du, ahaidetasunaren eremuan; berriz ere, azterketa logikorik ez dagoelako.
‎Askotan, hau ere egia da, eta ongi dakigu kazetari lana egiten dugunok, mementoko gertaerei ez besteri erantzutekotan moldatuak dira egunkarietako prentsa lanak.
‎Egun labur batzutan 522.931 siñadura bildu ziran Suomi’n aginduaren kontra; baiña kzar’ek ez zituen ikusi ere egin. Europa’ko 1.050 legegizonek, era berean, aurkako txosten bat izkiriatu zuten; baiña hau ere ez zuen kzar’ek irakurri ere egin. Suomi’ko herri guzia, baturik, bai finlandiar bai suomitar, bai nagusi bai langile, denak bat egiñik, kzar’en kontra jarri ziran.
‎–Mmm. Eta nola jakinen dugu honako hau ere ez dela gezurrezkoa. Nola bermatuko didazu hau ere ez dela ongi egindako aldaki bat, Mr.
‎Eta nola jakinen dugu honako hau ere ez dela gezurrezkoa? Nola bermatuko didazu hau ere ez dela ongi egindako aldaki bat, Mr. Salamanca?
‎–Ez nuke mutil hau ere neure erruagatik hilda ikusi nahi, eta horretara doala iruditzen zait. Hautsa harrotzen jarraitu nahi duela esan dit oraintxe!
2005
‎Ametsek azken momentuko pentsamenduak uxatu egin ditu, geratzen zaion denboraz gozatu ahal izateko. Aurreko eguneko ilunpeetan argi bakarra; egunsentiarekin batera hau ere berriro amatatuko ote den ez pentsatzea hobe.
‎Edozein infekzio har dezakeela ere bururatu zaio. Aurpegia freskatu ez ezik, hau ere xaboiez garbitu du, azala gogor igurtzita. Aterpetxean dutxak arratsaldera arte itxita daudela gogoratu da, etsipenez.
‎Ezin esan zezakeen gustu onekoa zenik, baina bai ausarta, diskotekak ordaindua ez bazen. Ileorde –ze, ileordea behar zuen buruan zeukanak– hori luzearen gainean koloretako loreak, tirantedun pieza bakarreko soineko labur labur arrosa distiratsua, gerriko beltz bati lotuta zilarrezko esku poltsa ñimiñoa, farfail beltzetan amaitzen ziren sarezko galt zerdi beltzak, zetazkoa zirudien kulero arrosa –ez zen zaila hau ere ikustea, dantzatzerakoan soinekoaren gona behin eta berriro ipurdiaren gainetik altxatzen baitzitzaion, berak noizean behin bere lekura jaitsarazi arren–, eta agian itsusienak, zapatak. Beltzak, takoi altu altuak, erdialdera estutzen zirenak oinarrian berriro zabaltzeko, eta muturrean ere zola lodi lodia, orkatila batetik bestera zeharkatzen zuen uhal moduko batekin.
‎Irene ama izan da bigarrenez. Mutikoa hau ere.
‎Labartzan ez zegoan surflaririk batere. Egia hau ere... Nire ondotik arestian pasa diren bi horiek ez dituk labartzarrak, nik uste...
‎Beste olatu batek, alimalekoa hau ere, mehatxatzen ninduen. Eta apurtxo batez eskuin aldera jo dut, ihesi; nolazpait Dorreko esparrura hurbilduz.
‎Hurrengo xaletari, ezezaguna hau ere niretzat, arbelezko teilatu erpinekoari, Muskildi deritzo. Nik berau nahiago Itsasgane delakoa baino...
‎Batimendu hau ere ez zait batere arrunta iruditu. Ez tamainaz eta ez diseinuaz.
2006
‎12 Ib., 65 Nazionalismo espainolaz gain, bere neurritsutasun edo uzkurtasunarentzat Caldera k beste zio hau ere ematen du: " Una ragione più profonda di questa diffidenza [frantsesekiko] va ricercata nel suo gusto neoclassico tuttora persistente..."
‎No quiero fatigar vuestra atención con datos psicológicos, fisiológicos y étnicos que prueban este aserto" 221 Ordea," cuantos visitan el país vasco están contestes en afirmar que aquí la mujer vale más que el hombre", arraza primitiboa garen froga hori ere. Beste agiri bat errefutagaitza, buruko gaixoen kopurua da(" gran contigente de enfermedades mentales"), hau ere zientifiko naturalista (eta betiere" ingurugiroari" atxikia: nahiz eta orain bat batean honek ia historiko kulturalagoa dirudien organiko materiala baino).
‎–Lasai, pasatuko da hau ere –hau esatean dar dar egin dio Nereari ahotsak.
‎Beste leku askotan bezala, Japonian ezaguna zen ipuin kontalarien langintza, herriz herri edo jauregiz jauregi abesten eta ipuinak kontatzen ibili ohi ziren pertsonen ofizioa. Bideetan bizi ziren artista horiek elbarriak edo itsuak izan ohi ziren askotan, eguneroko ogia beste era batera lortzeko modurik ez zutenak, edo, hau ere gertatu ohi baitzen maiz, beste eginkizunetarako grina handirik ez eta eskale eta komedianteen bizimodua aukeratzen zutenak.
‎Predikuak egitea berriro debekatu zion, ordea. Hala ere, jukutriaren bat egin zuen azken debeku hau ere nolabait saihesteko eta 1435 urtean bertan Florentzia inguruan zebilen Karitatearen dotrina zabaltzen.
‎–Hau prest zagok etxerako. Hartu beste hau ere, ahaztu gabe –esan zion ontziolako ugazabari. Pitxerra eta edalontziak eman zizkion oihalean batuta, gurdiaren triki trakak kalterik egin ez ziezaien.
2007
‎Miren Agur Meaberi, bere poemarik gabe ez legoke poema hau ere
‎Bide beretik beste liburu hau ere guztiz gomendagarria:
‎Eta beste ohar hau ere bai: izar leherkor horietan ez beste inon sortzen direla gure munduan (are gure soinean ere) ezinbestezkoak ditugun elementuak:
‎Eta, hau ere ziur, bi hankaren gainean ibiltzen zen.
‎Badaude, hau ere esan beharra dago, atal edo izkribu batzuk. Maila bereko euskal bilduma orokorrik ez, ordea.
‎Arkitekturan El Escorial dena, Don Quixote da literaturan, h. d., arima edo Volksgeist espainolaren errepresentazio sinbolikoa pertsonifikazio nobelatu batean. Ideia nahiko topikoa hau ere. Baina hemen ere, denek izpiritu espainol idealistaren handi eta miragarria ikusten duten tokian, Ortega kritikoa da berriro.
2008
‎Eta baztertu egingo naiz, ikusten?, eta bakarrik utziko zaituztet Jim eta biok. Eta hau ere apuntatu egin duzu nire alde, ez baita hutsaren hurrengoa, ez denez!
‎Eta beste hau ere kementsua izan zen.
‎Eta gizatxar maltzur hura azpian harrapatzeari dagokionez, bertutezko obra iruditzen zait niri, labezomorro bat zanpatzearen parekoa. Eta Hawkins hau ere hutsaren gaineko mutila dugu, agi danean. Hawkins, joko al duk txilin hori?
‎Alderantziz irekitzen diren poemak idazten ditut, inprimategi akatsak ezin dizkiot inori leporatu, ezta adjektiboak suntsitzeko dudan gehizko joera hau ere.
‎Hiru eskuek batak bestearekin hatzak bilbaturik dauzkate, elkartasuna edo batasuna irudikatuz bezala. Eskuen gainean? hau ere grabaturik, pergamino itxurako zerrenda bat dago, letra larriz idatzirik irakurgai labur bat erakusten duena:
‎Lehen begiratuan, ehiztari eta zakurrak geldi ikusi zituen, begira balitu bezala. Ehiztarien oinetan zakurrek lepoa urratutako oreina geldi ageri zen, hau ere begira balu bezala. Oliozko basoaren berdetasuna, azkenik, haizea bareturik, geldi sumatu zuen.
‎nork esan behar zigun guri, alajaina, gure buruzagi eta militante abertzale asko, filosofia politiko modernoetan horren ikasiak, kultura juridikoaren irakaspenetan hain jantziak, delako herritartasunaren naziotasuna edo naziotasunaren herritartasuna deritzan auzia argitzen ez badigute ere?, kolonialismo ideologikoaren gatibu izan behar zutenik? Bai, hau ere ulertezina da, Calvet ek salatu berri digun zentzu bertsuan. Nazio modernoaren kontzeptu juridikoetan galdu, alajainkoa!, nazio etnokulturalaren arazoa gaindituta balego bezala.
‎Uztarri kontuak aipatu ditugunez, eta hitzak hizpidea dakarrenez, erantsi dezagun beste hau ere: abertzaletasunaren ideologia eta teoria hauek ez dira bada, harako idi haiek bezala, gurdiaren aurretik joango?
‎Koldo Izagirreren iritzia erabatekoa izan da. Ondorengo hau ere bere labekoa da:
‎Ministroaren hotelean eman behar dugu gaua, alajaina! Orain artekoen antz antzekoa da hau ere: apala eta merkea, koltxoia erabat hondoratuta eta, gehien arduratu nauena, zuloz betetako eltxo sarea.
‎Ikusgarria da etorbideak zelan mozten dituzten azokako postuen artean otoitz egiteko, ehunka lagun belauniko muezinaren deiari jarraituz. Heldu gara bigarren banketxera, hau ere itxita eguerdian, eta susmo txarra hartzen hasi gara.
‎Sartu, sartzen da, baina berehala irteten da palanka. Eta hirugarrena baino okerragoa bosgarrenak ere kale egitea izan da; basamortuko bakardadean sarri hartu dugu abiadura handia, baina martxa hau ere irten egiten da.
‎Kanpora irtenda, merkatuaren atzean dagoen meskita handiari( hau ere Saudi Arabiak ordaindutakoa, noski) argazkia egin diot urrundik, eta hantxe etorri zait agurea oihuka.
‎–Eta hau ere bai. Belmontek, cachaça botila jasoz.
‎Izeba Maritxuk eskuekin egin zuen keinu ahaztu hura bezala, keinu hau ere galtzear zegoela begitandu zitzaidan.
‎Ez dakit amari sinetsi behar diodan, ez dakit hau ere ez den izango beste alegiazko istorio bat, ez dakit aitona Liboriok gezurra esan ote zion amari museora egin zuten bisita hartan. Kontua da amona Ana zela hura esan ziola aitonak gure amari, ez esateko inori baina sekretu hori partekatu nahi zuela berarekin.
2009
‎Inkisizioak izkribua gogor epaitu eta kondenatu badu, Lazkanok ostera defendatu ditu bere tesiak Papel en que se demuestra por la razón, que no es de fe que el matrimonio sea un sacramento de la Ley Evangélica, 1801, argitaratuz. Inkisizioak 1804 eta 1805ean publikazio hau ere, eta aurrekoa ere berriro, kondenatu egin ditu. Orduantxe gerra napoleondarrak hasi dira, Arantzazuko fraide ohia Iparraldean iheslari 1810ean zendu da.
‎Baina Kohelet liburuan, Epikuroren garaikidetsua (K. a. III. mendekotzat jotzen da), hauxe irakurtzen dugu: . Gizakiarentzat hoberena/ jatea, edatea/ eta bere lanaren fruituaz gozatzea./ Nik uste dut, hau ere/ Jainkoaren eskutik datorrela? (2, 24).
‎Maila edo fase bion amankomuna Jainkoaren kontzeptuaren izaera antropomorfoa da. Badago esperientzia erlijiosoaren hirugarren maila bat oraindik, erlijio guztietan atzeman ahal daitekeena hau ere, baina oso oso baratxe ematen dena forma puruan: –sentimendu erlijioso kosmikoa?
‎sonatuaren itzultzailea), eta, eman dezagun, Nafarroa Behereko Arbelbide Etxeberri kalonje antiliberalaren artean, ene azken irakurketetako bat aipatzearren. Arrue bezalaxe hau ere izutua dago bizi den mendearen desarrimuaz eta makurraz(. Bai eiki, Eskualdun maiteak, dembora auhendagarrietan bizi gare!?) 12, eta sinestegabeak dakartzan nahasmendu, asaldura eta desmasia gaitzez. –Gobernu on guziaren zimendua?
‎Urrutiko sorterriaren miraz egina dago 132, heriotzaren itsasora doan bizitza laburraren meditazio hau ere. (. Nuestras vidas son los ríos/ que van a dar en la mar,/ que es el morir?).
‎gaurko Erroma horrekin ez lehen kristautasunik eta ez Erroma berririk da posible, hots (ulertu behar dugu guk), Montalembert, Lacordaire, Lamennais eta beste katoliko frantses liberalen, edo gaurrago Askapenaren teologoen kristautasun moderno, bizigarri baten proiektua ilusio hutsa da. Bigarren nobela hau ere, Rome, ez da obra handi bat, baina bere borondaterik onenarekin eta bere ahal guztiekin kristautasun eraberritu bat entseatzen duen apaiz baten fede krisiaren nobela da, edo hobe: katolizismo moderno progresistaren irteeragabearena.
‎Bere herrian eta historian ere marjinatu hori da, bere etxean, maketo?, maketo bis, baskoek bezala maketoek ere erdeinatua azkenean, gutxietsiek ere gutxietsia, paria. Inportantea da ohartzea, Barojak eta Mirandek mesprezatu horixe dela, Gandiagak beretzat hautatu duen euskalduna; eta hori hautatu, Barojak eta Mirandek imajinatu duten alternatibako euskaldun jatorra kontzienteki baztertuz egin duela; baina, hau ere inportantea, haiek egin duten kritika oso kontuan izanez.
‎Emakume hau ere poliziak hurbildik zaindu zuen.
‎Badute emakumearen goxotasun eta eztitasun punta bat. Holakoxea da mutil hau ere.
‎Lehenbiziko bezeroak gosaltzen ari ziren. Arrautza gorringo bat hautsi zitzaion zartaginera botatzean,? hau ere orain gertatu behar?, hondakinetara bota eta gosari gehiago prestatzen jarraitu zuen. Eta holakoxe ultzia zuten egunero, hamarrak aldera atseden bat hartu arte.
‎Osterantzean, bizirik ditu aita eta ama, eta, harrigarriagoa dena, amona biak ere (aitonak bera oso txikia zenean hil ziren, ez ditu gogoratzen). Pneumonia da bere senitartekoek pairatutako gaixotasunik larriena, eta hau ere aski arina. Istripu larririk ez bere inguruan.
‎Egunkaria irakurtzen ari zen hau ere, Mielen antzera. Kirolen atalean larunbateko futbol partiduen kronikak errepasatzen.
‎Bestalde, Unai Coloma Perezen kasua Arantza Valoisen heriotzari dagokion ikerketarekin lotzen zuen hipotesia ere bertan behera geratzen da. Azken hau ere istripuzko heriotzaren koadro logikoaren barnean sar liteke. Izan ere, hildakoaren odolean aurkitu den alkohol maila kontuan hartuta, ezkerreko lokian zuen kolpea horma edo izkina bat ustekabean jota gerta baitzitekeen, gertaeren perimetroan horrelakorik aurkitu ez bada ere oraindik.
‎–Txarrean zegoen Ugarte; siesta giroko irakurraldia eragotzi nion?. Ez didak esango hau ere hirugarren egunerako berpiztu denik?
‎beti baitzegoen norbait hurbilekoa, gaitza gogorarazten ziona: ...een denbora luzeko absentzia eta tuberkulosia, kausa eta ondorioen arteko irakurketa ezin estuagoan; amak antolatutako kanpaina haietan, otorduetako otoitzarekin batera, arau haiek irakurtzen zizkien, otordu batean arau bat eta hurrengoan beste bat, hamabi arauak osatu?. Jainkoak dekalogo bat eman zigun, buruz ikasi eta eguneroko jardutean bete beharrekoa, baina Diputazioak bultzatutako dodekalogo hau ere ez zaizue gaizki etorriko, osasuna zaindu nahi baduzue, esaten zien?
‎...ion hilabete eskasera, eta orduan, galderak buruan pilatzen zitzaizkiolako edo, zergatik sendatzen nauzu, Jauna, gero berriro gaixotzeko??, zergatik hau niri?, ez al duzu Benjamin Mariari egin zenionarekin aski???, are urduriago jarri zen Maria Bibiana; eta berriro ekin zion arazoa ezkutatzeari, baina galdera gero eta zorrotzagoak etortzen zitzaizkiolako edo. Jainkoak gauza guztiak ikusten baditu, hau ere ikusten ari ote da?, baina orduan, hau lotsa eta hau lotsa, ai ene eta ai ene?!?, nahaste borraste batean sartu zen, bai baitzirudien ezen galdera zorrotz haiek hortz are zorrotzagoak zituztela, orekaren oinarriak jaten zituztenak, harik eta barrutik ezin kontrolatu zituèn mugimendu eta sentimenduak kanpora egiten hasi zitzaizkion arte; hura Adarekin zituèn erreakzioetan suma zitekeen?. Leh... esaten zion ahizpa gazteak?, baita pianoa jotzen zuenean ere, musikaren baitan kontzentratu ezinak hanka sartzera eramaten baitzuen maiz?. Zer gertatzen zaizu gaur??
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hau 501 (3,30)
ukan 44 (0,29)
edun 9 (0,06)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hau ere ez 27 (0,18)
hau ere bai 14 (0,09)
ukan ere esan 10 (0,07)
hau ere esan 9 (0,06)
hau ere egin 5 (0,03)
hau ere erran 5 (0,03)
hau ere galdu 4 (0,03)
hau ere ikusi 4 (0,03)
hau ere oso 4 (0,03)
ukan ere bai 4 (0,03)
hau ere bada 3 (0,02)
hau ere bera 3 (0,02)
hau ere ekarri 3 (0,02)
hau ere eman 3 (0,02)
hau ere euskara 3 (0,02)
hau ere kontatu 3 (0,02)
hau ere ni 3 (0,02)
hau ere aipatu 2 (0,01)
hau ere beste 2 (0,01)
hau ere bizkaitar 2 (0,01)
hau ere bota 2 (0,01)
hau ere egon 2 (0,01)
hau ere eraman 2 (0,01)
hau ere erori 2 (0,01)
hau ere ezin 2 (0,01)
hau ere gogoratu 2 (0,01)
hau ere gustatu 2 (0,01)
hau ere guzti 2 (0,01)
hau ere hala 2 (0,01)
hau ere huts 2 (0,01)
hau ere irentsi 2 (0,01)
hau ere jakin 2 (0,01)
hau ere lehenengo 2 (0,01)
hau ere nabarmendu 2 (0,01)
hau ere ondo 2 (0,01)
ukan ere ez 2 (0,01)
ukan ere idatzi 2 (0,01)
hau ere adierazgarri 1 (0,01)
hau ere adimen 1 (0,01)
hau ere adineko 1 (0,01)
hau ere agurtu 1 (0,01)
hau ere aitortu 1 (0,01)
hau ere aldatu 1 (0,01)
hau ere alkandora 1 (0,01)
hau ere ama 1 (0,01)
hau ere antzera 1 (0,01)
hau ere apuntatu 1 (0,01)
hau ere apur 1 (0,01)
hau ere argigarri 1 (0,01)
hau ere arin 1 (0,01)
hau ere arketipiko 1 (0,01)
hau ere armatu 1 (0,01)
hau ere arrotz 1 (0,01)
hau ere Artxanda 1 (0,01)
hau ere aski 1 (0,01)
hau ere astakilo 1 (0,01)
hau ere atera 1 (0,01)
hau ere atze 1 (0,01)
hau ere aurkitu 1 (0,01)
hau ere auskalo 1 (0,01)
hau ere auzokide 1 (0,01)
hau ere badaezpadako 1 (0,01)
hau ere baina 1 (0,01)
hau ere baliagarri 1 (0,01)
hau ere barne 1 (0,01)
hau ere baserri 1 (0,01)
hau ere bazter 1 (0,01)
hau ere baztertu 1 (0,01)
hau ere begira 1 (0,01)
hau ere berak 1 (0,01)
hau ere berdin 1 (0,01)
hau ere berezko 1 (0,01)
hau ere berriro 1 (0,01)
hau ere bete 1 (0,01)
hau ere beti 1 (0,01)
hau ere bidaia 1 (0,01)
hau ere bidali 1 (0,01)
hau ere bidegurutze 1 (0,01)
hau ere bilbotar 1 (0,01)
hau ere biluzi 1 (0,01)
hau ere bistako 1 (0,01)
hau ere biziki 1 (0,01)
hau ere bizikleta 1 (0,01)
hau ere bizipen 1 (0,01)
hau ere Bizkaia 1 (0,01)
hau ere bukatu 1 (0,01)
hau ere busti 1 (0,01)
hau ere Eusa 1 (0,01)
hau ere Galizia 1 (0,01)
hau ere Iruñea 1 (0,01)
hau ere Londres 1 (0,01)
hau ere Maddi 1 (0,01)
hau ere Mileto 1 (0,01)
ukan ere beste 1 (0,01)
ukan ere ekarri 1 (0,01)
ukan ere erantsi 1 (0,01)
ukan ere erotu 1 (0,01)
ukan ere gero 1 (0,01)
ukan ere halako 1 (0,01)
ukan ere istripu 1 (0,01)
ukan ere jatorri 1 (0,01)
ukan ere kementsu 1 (0,01)
ukan ere noizbait 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia