Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2010
‎Familia bizitzaren eraginari buruz honakoa zioen: . Gazteekin, kontuan hartu behar dugu haurtzaroan hizkuntzarekiko sentipen eta bizipen batzuk izan dituztela. Gaztaroan hartzen dituen erabaki guztiak aurreko oinarri horretatik datoz, Beraz, eragina du neurri handi batean, baina gure ikerketaren helburua ez da izan faktore bakoitzak zenbaterainoko eragina duen ikertzea?.
2011
‎Markina eta Xemein gizarte oso erlijiosoak ziren, bai Errepublika aurretik zein Errepublika garaian, eta, ondorioz, elizgizonek izugarrizko boterea eta eragina zuten markinarren eta xemeindarren pentsamoldeetan eta, oro har, bizimoduan. Horrez gainera, kontuan hartu behar dugu Bigarren Errepublika garaian 70 bat erlijioso bizi zirela Markinako eta Xemeingo zazpi parrokia eta komentuetan (Bilbao, Garaian, 1994: 15), eta herriko alderdi politiko nagusienak (Comunion Tradizionalista eta EAJ) elizkoiak zirela eta harreman ona zutela elizarekin.
2012
‎1 Ordezkarien Batzarrek ofizialtzat hartu behar dituzte ordezkatzen dituzten lurraldeetan historian zehar hitz egindako hizkuntza edo hizkuntzak.
2014
‎Adinean aurrera joan ahala, baliteke bigarren maila batean geratzea edota herriak berak dagokion lekuan kokatzea, baina erretiro osoa hartzen ez diote uzten puntako bertsolariari ez bertsozaleek, ez bere kontzientziak. Ez da kiroletan bezala, onenak eman dituenak nahitaezko erretiroa hartu behar duela. Lehen hau sartuago zelako irudipena dut.
‎Saint Bernard portura iritsi ginenerako garbi genuen ezinezkoa zela pastorala bertan ezarrita zituzten oholtza eta harmailetan jokatzea. Bazkariak emateko prest zuten xapitora hurbildu ginen, lurraestaltzen zuten putzu handiak inguratuz, eta barruan kantatzen ari zirela entzun genuen; pastoralean parte hartu behar zuten arizaleak ziren, euri zaparradaren azpian kantatzen. Guregana hurbildu zirenek pastorala Lauga kiroldegian jokatzekoa zela erran ziguten.
2015
‎Euskaltzaindiak Jean Dominique Salaberry omendu behar du Maulen. Ekitaldi berean, Aita Villasantek akademiaren burutza hartu behar du. Bidaia horren fruitu da Arestiren. Munstro bat, bi munstro?
2016
‎Baina gogor esaten du: «Madagaskartarren burubidea europarren burubidearekin aurrez aurre dago, eta eskolaren estiloak herrien burubidea kontuan hartu behar du; beraz, gazteria madagaskartarraren heziketan madagaskartarren estiloa erabili behar da, eta ez beste nazioena. Horrela jokatu ezean, eskolak hil egingo lituzke edota astotu madagaskartarren fakultateak, sendotu eta lorarazi ordez».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia