Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 119

2000
‎" Gero arte, bai". Eskrutagaitzak ziren haren pentsamenduak. Amaren besoetan, neskatilak esku potoloaz agur egin zion, Xan eskailerako zuloan ezkutatu zen arte.
2001
‎Egia da zuen teknika dela eta, zuek, rapsodak, askotan bekaitz izan zaituztedala, lon: alde batetik, zuen arteari esker, egokia den moduan, gorputza eder mantentzen baituzue ahal bezain dotore agertzen zaretelarik; eta, beste aldetik, oparoak eta onak diren gainerako olerkariez arduratzea ere beharrezkoa da, bereziki Homeroz, olerkaririk bikainena eta jainkotiarrena; eta beharrezkoa da, halaber, haren pentsamendua aditzera ematea, ez hitzak soilik. Rapsoda ez bailitzateke inoiz rapsoda ona izango olerkariak esandako gauzak ulertuko ez balitu.
2002
‎" Inori ez litzaioke bere burua hiltzea otuko, txakurrek haginka egingo  dioten beldurragatik", pentsatu nuen itxaropentsu, lehengo suizidio mehatxuari larritasuna kentze aldera. Beste alde batetik, ordea, semeak oso urrutitik hitz egiten zidala sentitu nuen, nigandik oso urrun zegoela alegia, ezin bainion haren pentsamenduen hariari jarraitu. Edonola ere, nahiago nuen mila bider txakurren arazoaz hitz egitea, ezen ez heriotzaz, eta bide hartatik  jarrai zezan desio izan nuen.
2004
‎Signora, edalontzia hartuta, Pabloren ondoan jarri da, haren pentsamenduak irakurrita edo.
‎" Nik pentsatzen dut" delako ebidentzia onartuta, pentsatze hori zer den zehaztu du, eta emango duen erantzunak balio du ez Descartesentzat bakarrik, baizik eta baita eginbehar horretan diharduen edozein gizon emakumeren jarduna definitzeko ere. Zeinahi dela gizabanako batek bere existentziaz duen esperientzia —espazioaz duen bizipena, bere sentimenak, oroimena... —, Descartesek defendituko du haren pentsamenduaren egitura eta Descartesek bere buruan aurki dezakeena berdinak izango direla, forma logiko orokor bera dutela nahiz eta eduki partikularra ezberdina izan. Forma logiko unibertsal honi esker pentsatzeko gaitasuna izango dugu; eta pentsatzeko, gainera, inolako aginteren aurrean makurtu gabe eta modu burujabe eta ez mekaniko batean.
2005
‎Azpimarratu beharrekoa da, hala ere, bertan ez dela gizakia hainbeste bere Orokortasunaren edo Unibertsaltasunaren perspektibatik kontsideratzen baizik eta, batez ere, bere Singulartasunaren eta Indibidualtasunaren perspektibatik. Gogoan honela hartutako gizakiak osatzen du, egiaz, haren jarduera antropologiko guztien arazoa eta aztergaia eta, azken batean, haren pentsamenduaren abiapuntua eta helmuga.
2006
‎Dicho de otra manera: ...partida serán menester dotes, destrezas muy diferentes de las que en el último pasado proporcionaban el triunfo" 707 Hau izan liteke bide posible bat, Nietzscheren" etorkizuneko gizakiaren" argitan irakurrita (Moralaren genealogia, Hirugarren Traktatua), Ortega-ren arrazismoa, ezkutaezina ukatzeke eta ezkutatzen ere saiatzeke ukaezina, nolabait bigarrentiartzeko bere inportantzian haren pentsamenduan – Heidegger derrigor salbatu beharra sentitzen dutenek, halatsu egin ohi duten moduan.
‎Falangistak bai bata eta bai bestea berenganatzen saiatu dira. Unamuno, sinbolo bezala probetxa daiteke, baina haren pentsamenduarekin oso urrutira nekez joan liteke politikan: " existentzialismoarentzat" gelditu zen.
2007
‎esaten dizu beti(, die sogenannten Racen?). Horrez gain, Poliakov ek, hari leporatzen dion zenbait esaldi itsusitan(, les tribus «proches de l, animalité»?), isildu egiten du Cuvier-en itzulpena baino ez dela (Poliakov 272; Schelling 513); edo haren pentsamendu bezala ridikulizatzen duena, beltzen, arima galduen, errukia?, Las Casas en arrazoibidearen erreprodukzioa soilik dela (Poliakov 272; Schelling 523), etc. Schelling-ek herri eta leinuen artean hierarkia penagarriak ipintzen ditu eta kritikatzekoa da.
‎Egiaz, diferentzia handiekaz batera berdintasun handiak daude. Nazioaren teoria landu bat ez du Kant-ek (Herder-ek, Humboldt-ek ere ez dute), haatik nazioak badu bere lekutxoa haren pentsamenduan. Aipatu bere saioan, hor helburua hori baitu?
‎Humboldt-en obrari erritualezko buru makurtzea egiten zaio «saio handi» aitortuz: gero hitzaurre guztian hura epigono eskas bat baino ez dela deklaratzeko; haren ideiak «both banal and unoriginal»; Condillac gaizki irakurri zuela, ulertu ere ez zuela egin, etab. Aarsleff da, osteratzen dizu Sweet ek, egiaz ulertu ez duena, Humboldt-en Bildung kontzeptu fundamentala esaterako, eta haren pentsamendu guztia azken batean; eta, oharrak ohar eta kritikak kritika, bere tesietan tematzen dena, sekula benetan aztertu gura gabe Humboldt-en Paris aurreko gogoeta.
‎Justu Whorf-en jaiotzaren ehunurterako bezala, haren inguruan publikazio eta ekintza akademiko inportanteak egon dira. 1996an P. Lee-k, Whorf-en testu argitaratu hala argitaragabeen irakurketa xehean oinarrituz, haren pentsamenduaren berreraikuntza kritiko eta sistematiko bat eskaini du, sinplifikazio irritsuetatik («hizkuntz determinismoaren mitoa») erredimituz1594 Bestetik, urte berean, Psikolinguistikako Cognitive Anthropology Research Group delakoak Nimegako Max Planck Institutuan hizkuntz erlatibismo deituaren inguruan planteamendu berri eta
‎Bera jotzen da «hizkuntz determinismo» hipotesiaren ezartzailetzat XX. mendean. Nolanahi ere, hipotesi horretara etorri arte (etorri bada!), haren pentsamenduak eboluzio bat ibili du1494.
‎denborabakoa, gorpuzbakoa, baldingabea. Arrazoimen burujabe horrekiko, hizkuntzaren egitekoa haren pentsamenduari izaera finko eta kanporako espresio ematea da. Egiteko anbiguoa, zeren eta, alde batetik laguntza substantziala baita pentsamenduarentzat (eta Descartes-ek hizkuntza emango du gizakiaren ezaugarri bereizgarritzat animalia eta makinetatik); beste aldetik, baina, traba gaitza ei da zientziarentzat, hitzen zehazgabetasunak ideiak nahasarazten dituelako.
2008
‎Mendeetan zehar, gogoeta bera islatu da hainbat lekutan, batez ere, literatura idatzian19 Horretan ere, Axular-en Gero ez da salbuespena. Lautara laburbil daiteke haren pentsamendua:
‎Edurnek fereka goxoak egin dizkio lepoan, eta izerdi tantak lehortu dizkio musuzapiaz. Badaki, senarra ondo ezagutzen baitu, haren pentsamenduen nondik norakoa. Bai, Txominen gogamenak denboraren makinan 27 urte egin berri du atzera eta aparkaleku hartan ikusi du bere burua beste hiru lagunekin batera.
‎Hilabeteetako isilunea hautsi du Jesus Egiguren PSE EEko presidenteak (Aizarna, Zestoa, 1954), 2003an aurkeztutako doktore tesi biltzen duen El arreglo vasco liburuaren aurkezpenaren aitzakiaz. Prozesua eta gero, haren pentsamenduaren funtsa ez da aldatu.
‎Max Weber (Erfurt, Alemania, 1864 Munich, Alemania, 1920) zientzia arloko langilea izan zen, ez politikaria, baina kezka handia izan zuen politikaren inguruan. . Gauza publikoaz biziki kezkaturik egon zen bizitza osoan, eta nostalgia moduko bat sentitu zuen beti politikari dagokionez, haren pentsamenduaren azken xedea ekintzan parte hartzea izan balitz bezala?, dio Raymond Aron ek liburuaren hitzaurrean. Bi liburu daude batuta Pello Zabaletak itzuli duen liburuan:
‎Edonola ere, gure Metafisika ren barneko egituraren eta edukien azterketari begira, eztabaida hori gure ikergunetik kanpo gelditzen da. Izan ere, Aristotelesen analisia, zuzentasuna alde batera utzita, haren pentsamendu propioaren garapenerako abiapuntua den neurrian interesatzen zaigu. Hurrengo ataletan ikusiko dugunez, lehenengo filosofo materialisten ustezko doktrinak oinarrizkoak izango dira Aristotelesen eraikuntza aporetikoan, aporia gehienetan alde baten edukia beteko dutelarik.
2009
‎Arima serbil horren logikan kokatzen da poeta bilbotarraren balorazioa abertzaletasunaz eta euskaraz ere. Basterra Sabin Aranaren ezusteko goreslea da, bai haren nortasunarena(, aquel hombre ardiente y ejemplar que respetamos y admiramos?,, uno de los raros hombres que traen un mensaje a un pueblo?) eta bai, printzipialki, haren pentsamendu politikoarena: –con símbolos inventados, con ideales «inventados», pero casi todos ciertos, con todo inventado llenará una misión de salvación y de defensa de la raza, a semejanza de los nacionalismos americanos en defensa de los anegamientos de inmigrantes.
‎(726). Jainkoaz denaz bezainbatean, bere sentimenduetako, jainkozkoa?, edo haren pentsamenduan Brightmanek hala interpretatu duena, onartzen du baduela, mugagabekoaren egarria eta; bana inola ere ez dela kristauek aipatzen duten Jainkoa, berresten du irmoki. Sentimendu bat edukitzeak, dio, ez du frogatzen sentimenduaren objektuak sentimendutik bertatik kanpora existentziarik zinez duenik.
‎Izan ere, arrazoimenak ezin toleratu du Jainkoa gizon emakumeon antzera pentsatzea: . Jainkoa bakarra da, gizakien eta jainkoen artean handiena;/ haren irudia eta haren pentsamendua hilkorren desberdina?. –Eta beti da toki berean, batere mugitzeke,/ ez dagokio batetik bestera ibiltzea?.
‎Asteak pasa ziren lagunak zirela konturatu zenerako. Hilabeteak etxetik zela kontatu zionerako eta urteak bizitzan egin zuen lehen laguna zela ulertu zuenerako (ordurako zirkua utzia zuen, baina haren pentsamendua etorri zitzaion, ilargi betedun gau batez). Magoa ezagutu zuen arte ez zuen lagunik behar izan, baina Sarak utzitako hutsunean lagun asko kabitzen ziren eta John izeneko magoak (Barnabas Harrigarriak) tarte hori betetzeko merituak egin zituen, truko batzuk erakutsi zizkion eta zirku aurkezle bihurtu zuen, Eliasek erraz ahaztuko ez zuen aholku txiki batekin.
‎Joan ziren, bada, handik gutxira, orbetarrak, Domingorekin Ada utzita; hartu zuen gaixoak medikuak eman ziòn lasaigarria, eta baretu zitzaion mina?; lasaigarriak burua moteltzen zion, bai, baina ez blokeatzen, minezko minak bezala; esan nahi baita Domingo pentsatzeko moduan zegoela; ez zuen asko pentsatu beharrik, gainera, haren pentsamendua hitz bakar batek laburbil baitzezakeen, ausaz: –eskua?, hitza den pentsamendua eta pentsamendua den hitza, hitza bete esku eta pentsamendua bete esku:
‎Joan ziren, bada, handik gutxira, orbetarrak, Domingorekin Ada utzita; hartu zuen gaixoak medikuak eman ziòn lasaigarria, eta baretu zitzaion mina...; lasaigarriak burua moteltzen zion, bai, baina ez blokeatzen, minezko minak bezala; esan nahi baita Domingo pentsatzeko moduan zegoela; ez zuen asko pentsatu beharrik, gainera, haren pentsamendua hitz bakar batek laburbil baitzezakeen, ausaz: " eskua", hitza den pentsamendua eta pentsamendua den hitza, hitza bete esku eta pentsamendua bete esku:
‎Berrian irakurri dudanez, mestizajea munduaren sorreratik beretik existitzen dela defendatzen zuen. Ez nuen haren pentsamenduaren puntu konkretu hori ezagutzen, baina bat dator haren gainerako ideiekin. Egunkariak antropologoaren beste ideia asko azpimarra zezakeen, baina mestizaiaren antzinakotasunarena hautatu du eta poztu egin nau horrek.
2010
‎Ignacio Echevarria kritikoari irakurri diot El Mundoko Culturalean Nanas del centenario artikuluan: Miguel Hernandez poetaren mendeurrena dela eta, itxurakeria hutsean dabiltza Mª Teresa Fdez. de la Vega nahiz PPko agintariak; poeta, ez gaitezen engaina, komunista eta errepublikazalea zen, eta orain xinpletu eta desitxuratu egin dute haren pentsamendua" teknosozialdemokraziaren hizkera mordoilora ekarriz" denok gaude zapalkuntzaren kontra eta askatasunaren alde, biba gu!; eta ez dute lotsarik ospakizunerako eratutako komisioan nortzuk eta errege erreginak buru izendatzeko.
‎¡ Vivan los animales! Jesus Mosterínen liburuetako bat besterik ez da, baina haren pentsamenduaren eredutzat hartzeko modukoa.
‎Horien artean, zer esanik ez, azpimarragarriena da, gure kasuan, De legibus izenekoa, horrek biltzen baitu haren pentsamendua, legearen eta zuzenbidearen inguruan. Horra, bada, hautu baten arrazoia eta sustraia.
‎...o diziplinetan" hizkuntza, gertakari edo fenomeno kultural" bezala ezaugarritzea, hain zuzen —eta Casadok adierazi bezala—, hizkuntza bera, aldi berean," gizakiaren jarduera aske eta jarduera horren emaitza" delako116 Horren oinarrian, bada, kulturaren eta antropologiaren interpretazio jakin bat dago, zein Kanten filosofiatik abiatzen den117 Honela biltzen du Durantik haren pentsamendua: " Kultura", batetik," helburu arbitrarioak (ez naturalak) ezartzeko gaitasuna eta giza askatasunaren ezinbesteko baldintza da";" Antropologia" bestetik," gizakiak bere espiritu askearen ondorioz egiten duenaren estudioa da, ez giza fisiologiaren lege naturalen ondorioz egiten duenarena" 118 Zera dio Oswaltek horren haritik:
2011
‎Bakarrik, hori egin nahi bada, haren testua zehatz irakurri eta errespetatu egin behar da, ez hura autoritate bezala tranpa egiteko erabili. Alegia, Jaspersek berak ardurarik handiena ipini badu errua (Schuld), erantzukizuna (Verantwortung, Verantwortlichkeit) eta erantzunbeharra (Haftung) bereizteko, bereizketa hori gordetzea esentziala da haren pentsamenduarentzat, eta ez dago diferentziok baliogabetu eta kontzeptuok atzera nahastekatzerik, Euskal Herriko kasuari gure gogara aplikatzeko. (Euskarazko terminologia hau Morrisen Euskara Ingelesa hiztegiak irakatsi dit).
‎Wolf eta Barlow en arabera (1979), haur eskizoideak eraikuntzen kopuru mugatua erabiltzen du, estimulazio gabezia eduki duelako eta gurasoak hotzak eta urrunak izan dituelako. Jarduera intelektualetara sarritan dedikatzen den arren, haren ezagutza estiloa txiroa da, eta indarrik gabea da bizitza pertsonalari eta sozialari buruzko haren pentsamendua. Pentsamendu prozesu ilunak eta emozio barietate txikia ditu.
‎Nortasun eskizoidearen nahastea duenak ezagutza estilo txiroa du. Horregatik, pazientearen pentsamendu prozesuak argitzen eta haren pentsamendu nahiz emozioak identifikatzen saiatu behar du terapeutak. Eskizoideari asko kostatzen zaio bere pentsamendu automatikoak identifikatzea.
‎Pentsamendu konkretua agertzen du nortasun antisoziala duenak; eztabaidari, alternatiba ezberdinei edo zalantzari toki gutxi uzten die haren pentsamenduak. Aro sentsoriomotorreko biziera darama, aurretiko eta ondorengoen aurreikuspenik gabea.
‎Pentsamendu konkretua agertzen du nortasun antisoziala duenak; eztabaidari, alternatiba ezberdinei edo zalantzari toki gutxi uzten die haren pentsamenduak. Aro sentsoriomotorreko biziera darama, aurretiko eta ondorengoen aurreikuspenik gabea.
‎Emaztea hil zitzaionetik, etxeko sabaia gainera erortzen zitzaion eta lau hormek estutu egiten zuten itotzeraino. Annak mintzatzen uzten zion, haren pentsamenduaren haria moztu gabe.
‎dago liburu honetako lehen elkarrizketaren eta azkenekoaren artean. ...ka nagusiak, mundu pertsonal baten sakonerari dagozkion lerro behinenak, baina elkarrizketa batetik bestera, poetaren mundu pertsonala egiten eta egituratzen doa, ez kontraesanik gabe, eta haren eboluzioa jarraitzen dugu, aldian aldiko pertzepzio, zehaztapen, kolore eta sentipenen bidez. Urteari urte, elkarrizketatik elkarrizketara, irakite etengabean ikusten ditugu Leteren obsesioak, konstanteak, haren pentsamenduaren habe nagusiak. Pertsona baten mundualdiaren zirimolan beti ageri ohi dira ikuspegi konstante samarrak, kezka berdintsuak, obsesio errepikatuak, haserre eta poz gisakoak.
‎Bera bezalako eskarmentudun idazle bati ez zitzaion zaila gertatzen gauzei beste batzuen ikuspuntutik begiratzea, berearen beste muturrean egon zitezkeen pentsaerekin enpatizatzea eta are sinpatizatzea. Ariketa horixe egin zuen solaskide ezezagun haren tokian jarriz, eta orain uste zuen gai zela haren pentsamenduaren mekanismoak ulertzeko. Hain zuzen ere haren pertsonaia eraiki behar izan balu bezala jokatu zuen (eta bazitekeen egunen batean ideia hari nolabaiteko etekina ateratzea).
‎Hori zeukan Sotok: hainbeste urteren ondoren, haren pentsamendu eta esaldi bihurriak etortzen zitzaizkion Lazkanori burura.
2012
‎«Unamuno da Oteizak sakonen ezagutu zuen filosofoa. Haren liburu mordoa zuen etxean, behin eta berriro irakurtzen zituen, eta bere saiakera nagusietan beti agertzen da haren pentsamendua. Nire ustez, Oteizaren pentsamendua ulertzeko behar beharrezkoa da Unamuno irakurtzea».
‎3) Zenbait egoeratan, hartzaile batek landutako pentsamenduen kopurua zehaztu dezake. Eta 4) beste batzuetan haren pentsamenduak lerratzen eragin dezake.
‎Prozesu psikologiko eta eragin mota ezberdinak ere aurreikusten ditu eredu honek: barne ibilbidetik eragindako aktitude aldaketak sendoagoak dira eta gehiago irauten dute kanpoko ibilbidetik gertatutakoek baino. gudio gisa funtziona dezake; kanpoaldeko arrasto gisa baino ez; zenbait egoeratan, hartzaile batek landutako pentsamenduen kopurua zehaztu dezake; eta beste batzuetan haren pentsamenduak lerratzen eragin dezake (Petty eta Cacioppo, 1986). Zertan eta nola eragiten du euskarak pertsuasio egoera batean iturriaren aldagai gisa?
‎Bakarrik, hori egin nahi bada, haren testua zehatz irakurri eta errespetatu egin behar da, ez hura autoritate bezala tranpa egiteko erabili. Alegia, Jaspersek berak ardurarik handiena ipini badu errua (Schuld), erantzukizuna (Verantwortung, Verantwortlichkeit) eta erantzunbeharra (Haftung) bereizteko, bereizketa hori gordetzea esentziala da haren pentsamenduarentzat, eta ez dago diferentziok baliogabetu eta kontzeptuok atzera nahastekatzerik, Euskal Herriko kasuari gure gogara aplikatzeko. (Euskarazko terminologia hau Morrisen Euskara Ingelesa hiztegiak irakatsi dit).
‎Metal distiratsutik gelaren erdira egin nuen jauzi. Suzko suntsitze berehalako haren pentsamendua nuela gogoan, baltsamoa bezala iritsi zitzaidan arimara putzuaren hoztasunaren ideia. Bizkor inguratu nintzen heriozko ertzera.
‎Unamunoren handitasunaren arrazoia berak bizitzaren sentimentu tragikoadeitu duenean datza. haren pentsamendu guztiaren ardatza eta obraren iturria.Bizitzaren sentimentu tragikoa eragiten duena. bizi nahi eta hil beharra da estreina; eta. horrekin zerikusian. bizitzak itzuri ezinezko galderak dauzkala. arrazoimenakerantzun ezin dituenak. bizitza eta arrazoimena elkarrekin gatazka atsedengabeanlotaraziz.
‎Unamunorentzat liberalismoa hiruren nahaste batda. Haren Estatuaren teoria, beharbada hasiera hasieran liberala zen, gero, beregorabehera guztiekin, liberala inoiz ez da izan; gehiago da Eliza bat salbatzaile etainterbenitzailea («lo que nos hace falta es un Estado fuerte»), eta azkenean Francorenaltxamenduarekin bat etortzea koherentea da haren pentsamendu politikoarekin; haren pentsamendu etikoarekin koherentea izan den bezala protesta altxatzea, Salamancan bertan ikusi dituen krimenekin. Ez batak ez besteak dauka zerikusirikliberalismoarekin.
‎Unamunorentzat liberalismoa hiruren nahaste batda. Haren Estatuaren teoria, beharbada hasiera hasieran liberala zen, gero, beregorabehera guztiekin, liberala inoiz ez da izan; gehiago da Eliza bat salbatzaile etainterbenitzailea («lo que nos hace falta es un Estado fuerte»), eta azkenean Francorenaltxamenduarekin bat etortzea koherentea da haren pentsamendu politikoarekin; haren pentsamendu etikoarekin koherentea izan den bezala protesta altxatzea, Salamancan bertan ikusi dituen krimenekin. Ez batak ez besteak dauka zerikusirikliberalismoarekin.
‎Gero, gaiaren bi alderdiri dago begiratu beharra: zer pentsatzen eta sentitzen duenEuskal Herriaz eta euskaraz, eta zer Espainiaz (Gaztelaz bereziki) eta espainieraz.Haren Euskal Herria ulertzeko, haren Espainiari kontrajarrita ikusi behar da.Unamunok jarrera anbiguoa, edo are kontraesankorra ukan du Euskal Herriarekiko.Kontraesana haren sentimentuen eta haren pentsamenduaren artean egon da. EuskalHerria maite zuen, bere euskalduntasunaz harro zegoen.
‎Badiouren subjektuak, Bosteelsen arabera, derrigorrez bi aldeak dauzka. Bestela hutsaldu egiten da haren pentsamendua. Hegel ezagutzen duenak ondo ezagutzen du egoera.
2013
‎Galfarsororen esanetan, «mimo gehiagoren eske dabil gure Chomsky handia bere bizitzaren amaieran, errekonozimendu publiko agerikoago baten eske, alegia». Gabilondok, bestalde, enpirizismo hutsean oinarritzen dela uste du, eta, datuen bidez jendearen kontzientzia politikoa aldatzearen tradizioa ilustrazio garaikoa denez, haren pentsamendua oraindik ere XVIII. mendean ainguratuta dagoela esan du. Gainera, Zizek ez bezala, airean seinalatzen ari dela esango luke Etxartek:
‎Egia da Nietzsche-ren pentsamendua aski aztertua izan dela azkeneko bost hamarkadetan, mota guztietako analisi filosofikoen objektu izan dela; egia da Nietzsche-ren heriotza aspaldi zertifikatu zela eta, ondorioz, haren pentsamenduaren inguruan biraka ibiltzea antzua bilakatu omen dela zirkulu akademikoan dabiltzan askorentzat. Hala eta guztiz ere, uste dugu oraindik badela zer hausnartu, badagoela Nietzsche errepikatu edo berraktibatzea, badagoela bere mamua konjuratzea.
‎Ameslaria edo begitazioduna zen Nietzsche, ameslari enigmatikoa, ordea. Izaera enigmatiko edo misteriotsu horretan dago, izan ere, haren pentsamenduaren bestelako lilurapen iturria, makina bat irakurketa edo interpretazio ahalbidetu baititzake. Estilo metaforiko eta aforistiko hori da, zalantza barik, historia modernoko filosofo liluragarri, maitatua zein gorrotatua izan?
‎boterenahia. Nietzsche-ren etxeko apaletan eboluzionismoari eta Lamarck i buruzko zenbait liburu bazeuden ere, ez dugu uste haren pentsamenduaren interpretazio darwinista egin daitekeenik, are gutxiago darwinismo sozialarekin lotzerik?. Hizkuntza joko nietzschetarrak berriz ere.
‎Baina bakoitzak era batean ezagutu du, bakoitzak era desberdinean maitatu du, bakoitzak bere begiekin irakurri ditu haren literatura lanak, askotariko jarrerak izan ditugu haren ideia politikoen aurrean, harrera desberdina egin diegu hark hizkuntzalaritzan egindako ekarpenei, era desberdinetan gureganatu dugu haren pentsamendua, jarrera desberdinekin hartu ditugu hizkuntza politikarako haren proposamenak, eta, ekitaldi hau Euskal Herriko Unibertsitateak antolatuta egiten denez, eta hemen Euskal Herriko Unibertsitateko errektoreordea naizelako nagoenez, esan behar dut hark proposaturiko unibertsitate eredua, hizkuntzen antolaketari dagokionez, ez dugula denok entusiasmo berdinez onetsi.
‎342) izan da Lukrezioren pentsamenduan gehien eragin duen filosofoa. Haren testu gutxi dauzkagun arren, badago haren pentsamenduaren nahikoa testigantza. Esaterako, Epikurok mahai gainean jarri zuen gogo/ arimari buruzko egungo eztabaidetan sarritan aipatzen den printzipioa, hain zuzen ere, kausazko itxituraren printzipioa.
2014
‎1718 Ortega salbatu nahi lukeen zenbait autorek haren pentsamenduaren eboluzioa aipatu ohi du aitzakitzat; A. De Blasen irudiko Errepublikaren desengainuak biraketa erradikal batera bultzatu izango zukeen nazioaren kontzeptu subjektibo boluntaristatik objektibo kulturalera (ez dirudi datuek interpretazio hau berrets dezaketenik), ik. DE BLAS GUERRERO, A.,. Nación y nacionalismo en la obra de Ortega Gasset?, in: LLANO, F. H. CASTRO, A. (arg.), Meditaciones sobre Ortega Gasset, Madril 2005, 647
‎Elkarrizketa Filosofikoak, gerrak eta Pariseko Komunak eragindako zirrararen pean idatziriko meditazioak dira, La Réforme intellectuelle et morale ren garai eta giro berekoak (1871; 1875ean berrikusiak nolanahi ere). Esan bezala, hurrengo urteetan Renan demokraziarekin abenitu egin baita, kontuz ibili beharra dago horko adierazpen erradikal askoren balorazioarekin, haren pentsamendua berregin nahi denean. Hala ere, errealitate politiko berriari egokitu bazaio, egokitu (berari, pertsonalki, horrek onarpen publiko eta arrakasta handiena ekarri dio), entusiasmo handirik gabe egin du.
‎2306 Ib., 218 Hartogen juzguan. Fustel répresente, entre J. de Maistre et Maurras (et non loin de Le Play), un maillon d, une pensée traditionaliste?. Hileta antolatzeko hitzok Fustelen testamentuan, Maurrasengan oihartzun sakona izan dutenak, argigarriak dira haren pentsamenduarentzat, eta baliotsuak haren (eta kontzeptu frantsesetako baten) nazioaren kontzepturako ere: –Je désire un service conforme à l, usage des Français, c, est à dire un service à l? église.
‎Eta ezaguna da Independentziaren Deklarazioan bertan Jeffersonek Lockeren plagio bat sartu duela testuan: haren pentsamenduari omenalditxoa.
‎–Berea baino eskubide garaiago baten izenean eraenduko ditugu: haur galduak Inperio alemanetik ez sekulako urruntzen lagatzeko nazio alemanaren eskubideaz? 1253 Treitschkeren posizio tente potentea ulertzeko, haren pentsamenduaren osoa eduki behar da gogoan: Estatuaren kontzeptua, nazioaren kontzeptua, historiaren kontzeptua, hirurak elkarlotuak baitaude.
‎literatura, erlijioa, etc., baita sentimendu barrenkorrenak ere, Renanek arraza kategorietan ulertzen ditu. Lehenengo obretatik haren heriotzaraino, momenturen batean gutxietsi bezala egin nahiko du, baina arrazarena kategoria zentrala da eta beti hala geratu da haren pentsamenduan.
‎931. Hic igitur ministerii mei scopus, restituere Galliae limites quos natura praefixit, reddere Gallis regem gallum, confundere Galliam cum Francia, et ubicumque fuit antiqua Gallia ibi restaurare novam?, ik. ZELLER, G.,. La monarchie d. Ancien Régime et les frontières naturelles?, in: Revue d. Histoire Moderne, 7 (1933) 312 Testu apokrifoa (egiaz Filipe Labbe jesuita ohiarena omen), baina ez faltsifikazio hutsa, Voltairek nahi zuen bezala, ezpada hein batean Richelieuren nota eskuidatziez baliatzen dena, eta edonola ere zuzen jasotzen duena haren pentsamendua, ik. PITHON, R.,? À propos du Testament politique de Richelieu?, in: Schweizerische Zeitschrift für Geschichte/ Revue suisse d, histoire VI (1956) 177 AVEZOU, L.. Autour du Testament politique de Richelieu.
‎Gaztelaniaz, Andrés de Blas Guerrero UNEDeko profesore donostiarrak Renanen ¿ Qué es una nación? Cartas a Strauss-en edizioa atariko azalpen batzuekin haren pentsamendu politikoari buruz atondu du. (De Blas Guerrero PSOEkoa da).
‎Horregatik Nietzschek denetarik deritzo, fauno eta satiro, zikiro, eta, ese bufón in psychologicis [en cuestiones psicológicas], ha aportado a su aclaración del tipo Jesús los dos conceptos más inapropiados que para esto pueda haber: el concepto genio y el concepto héroe? 209 Doi doi bere antipodatzat dauka Renan, eta gizatasun erlijiosoari buruzko haren pentsamenduari, erlijiozko ergelaren ergela, irizten dio(, la niaiserie religieuse par excellence!?, frantsesez original alemanean) 210. Teología, o la corrupción de la razón por el «pecado original» (el cristianismo).
‎arras beste kontzeptu bat da bestela Frantziari buruz diharduenean daukana baino. Autore baten pentsamendua nazioaz ikasteko ez dago haren nazioari buruzko lau frase zirkunstanzial politetan fidatzerik; arakatu beharra dago haren pentsamendua orokorki pertsonaz eta komunitateaz, demokraziaz, gutxiengoez, etab.. Nahizko nazioa, z denez bezainbatean, formulazio hori inori zor izatekotan, Renani baino lehen eta gehiago, Fusteli zor zaio. Honena, ikusi bezala, ez da preseski Iraultzaren jarraiko pentsaera bat, ilustratu, askezale, demokratikoa.
‎Lurraldearen garrantzi nazioginaren funtsa da jendea auzolaguntzen eta elkarrekin harremanetan ibilarazten duela. Frantziaren abantaila da, berak lurraldea, naturak emana duela? 2320 Inoiz muga naturalen arrazoia aipatu izan du (Alemania mehatxatze aldera) 2321, baina ez dirudi haren pentsamenduan toki inportantea duenik; Prusiarekin bake hitzarmena sinatu eta gero Alsazia Lorrenarrak harentzat ja ez dira frantsesak(, vous n? êtes plus Fançais?). Nazioa moldatzen duen lurraldea, hortaz, grosso modo Estatu modernoaren mugekin bat datorrena da.
‎Telles qu, elles sont, vous les aimez(...). L, art suprême est de savoir faire du bien avec du mal, du grand avec du médiocre? 2513 Hauxe da haren pentsamendua. Beharbada momentu batzuetan bera ikaratu da bere pentsamenduarekin, zuzenketaren bat gehitzea pentsatu du.
‎Beldurrik ez da, goseari atzera egingo dionik; pazientziarik ez da, gosea berdinduko duenik; nazkarik ez da, izatez, gosea dagoenean; eta, superstizioari dagokionez, sinesmenak eta printzipioak deitzen diegunak ezdeusago dira galautsa brisapean baino. Badakizue zer den etengabeko ahuleziaren deabrukeria, haren oinaze sumingarria, haren pentsamendu beltza, haren basakeria ilun eta ikaragarria. Bada, nik bai.
‎Ordudanik urte batzuk pasatu dira, eta esan bezala, feminismoan Simone deBeauvoirri buruzko eta haren lanaren inguruko idatziak kontaezinak dira, inongoduda izpirik gabe aipatuenen artean egoteraino. Aipatua bezain ezagutua denik bainaez nuke esango, behin Beauvoirren lana irakurri eta haren pentsamendura gerturatuostean, han eta hemen irakurtzen diren zenbait kritikak ez baitute testuetan bederenoinarri handirik. Hala, gaur da eguna, eta batere lagundu ez duten zenbait itzulpen«ez lortu» eta beste zenbait ahoz ahoko ideia errepikatu eta ez funtsatu tarteko, non, oraindik orain, nahiz eta beharbada arrazoiak ez izan 40/ 50eko hamarkadakohaiek, kritika eta salaketa kopuru handi bat obrari egiten zaion aitzakian autorearizuzentzen zaizkion.
‎Garrantzitsua da benetan Beauvoirren lanean gorpuztasunak duen presentzia; subjektu haragiztatua, nabarmen, haren pentsamenduaren gako eta ideia zentraletakobat dela esatea ez litzateke izango gehiegikeria bat.
‎Zientziak naturari, gizarteari, gizakiari eta haren pentsamenduari buruzko jakintza sistematiko eta objektiboen multzoa biltzen du. Zientziaren funtsezko edukia jakintza zientifikoa da.
2015
‎Horrek lortzen du gizarte talde bat erakartzea, eta bestea, aldiz, beldurtzea». 150 urte dira jaio zela, eta oraindik ere zeresana ematen du haren pentsamenduak. Hamar urteko ibilbide politikoa izan zuen arren, nabariak dira oraindik haren oinatzen arrastoak.Abando udalerrian jaio zen Arana, aldaketa ekonomiko, politiko eta sozialetan murgilduta zegoen herri batean.
‎Alferrik, ordea. Urruti dago haren pentsamendua, itsasertza bezain urruti. Eta une hartantxe ohartu da ama zerbait aldatu dela uda hasieran Ogurtik alde egin zuen alaba gaztearen barruan.
‎Ez da nire asmoa asko luzatzea liburua iruzkintzen. Interes hurbilekoa baino ez dut aipatuko, alegia, Mororen karrera politikoaren deskribapena bikaina iruditu zaidala; haren pentsamenduaren deskribapena ere ona da, nire ustez, baina faktuek dute indarra liburu honetan, hau da, abokatu londrestar gazte eta distiratsu baten karrera leinurutsua, auzitegietatik erregearen ondora eta handik urkamendira, arestian azpimarratu dugun lez. Eliza Katolikoak martiritzat hartu zuen lehen unetik, baina 1935era arte ez zuten santutzat aldarrikatu (hots, kanonizatu, hitz teknikoa erabiliz).
‎Liburutxoak badu bere interesa, haren pentsamenduari ezkon sinbolismoa gehitzen zaiolako batez ere, lehen liburuetan hainbeste agertzen ez zena. Sinbolismo honi ez dio berak Kristo eta Elizaren arteko interpretazioa ematen, Kristo eta arimaren artekoa baizik, Maria ere biltzen duela.
‎Neotomismo aitortuak ez zuen ito Maritainfilosofoaren modernotasun ahalegina; aitzitik, urak astindu eta pentsamendua eraiki berritua eman zion katolikotasunari, Vatikano II.ean guztiz agerian ikusi ahal izan zen bezala. Transzendentziarekiko zer ikusi, zer esan eta zer bizia haren pentsamenduaren muinean izan ziren, otoitza ez ezik gogoeta eginez32 Mistikarena berariazkoa izan da Maritain en lanetan33.
‎110. Esan barik doa Badiouren lanaren interpretazio egokitua egiten dudala, ez baita nire asmoa haren pentsamendu filosofikoa bere horretan hemen agertzea oso osorik. Ikus:
2016
‎Arizmendiarrieta ez zaigu itxuraz hain ‘modernoa’ iruditzen. Itxurak itxura, ordea, gure tradizioan dudarik gabe ohikoagoa bai, baina horregatik gutxiago modernoa ez den hari filosofiko antropologiko batean kokatzen da haren pentsamendua: pertsonalismoaren arrastoan.
2017
‎Lindak hori guztia nabaritzen zuen. Babaren burutik pasatzen ari zena senti zezakeen, haren pentsamenduak irakurtzeko gai balitz bezala. Aurretik ere gertatu izan zitzaion antzeko zerbait.
‎Esaterako, Popper (1950) filosofoak bere Gizarte irekiaren etsaiak entseguan Platon autore totalitaristen barnean kokatu zuen. Ezbairik gabe, Platonen pentsamendua ez zen demokratikoa; are gehiago, demokraziaren kontrakoa zen garbi asko10 Hala ere, hori horrela izanik, haren pentsamendu politikoa albait arinen gaitzetsi eta baztertzea baino, interesgarriagoa da haren demokraziaren aurkako hautuaren arrazoien inguruan gogoeta egitea, hau da, zuzenean baztertzea baino, interesgarriago da haren ikuspegiaren arrazoiak ulertzen saiatzea. Saiakera hori egitea esanguratsua izan daiteke, ez soilik Platonen teoria politikoato hobeto ulertze aldera eskainiko digun aukeragatik, baizik eta, batez ere, gure demokraziarekiko atxikimenduaren oinarrian dauden aurreiritzien inguruan hausnartzeko aukera emango digulako, sarri inplizituki baina oharkabean aldez aurretik balekotzat hartzen dugun zerbait agerian utziz.
‎Hala nola, Griswold (ik. adib. 1986; 2002) dugu ildo horri jarraitu dion autoreetako bat. Nahiz eta autore horren eta beste batzuen iruzkinak oso finak eta balio apartekoak diren kasu batzuetan, pentsatzen dugu halako saiakerak gehiegizkoak direla eta Platonen inguruan dugun informazio historikoak kontrakoa iradokitzen duela eta haren pentsamendu politikoa ulertzeko ez direla batere lagungarriak.
‎Josebak ez zion behar zenean kontatu. Eta orduan Kennethek, haren pentsamendua irakurri balu bezala, azaldu zuen Espainian, bueno, Euskal Herrian zegoenean ez zuela hiesaz pentsatu nahi, ihesean joan zela, 91 urtea oso gogorra izan zela, hiru lagun hil zitzaizkiola, etsita zegoela. Sabatikoa hartzeko aukera izan zuela eta hartu egin zuela.
2018
‎Xaho oso frantsesa zen, eta ez hori bakarrik: haren pentsamendua, neurri batean, frantses erromantiko batena da. Gertatzen dena da frantsesa eta euskalduna zela.Laikoa zela esaten da.
‎Apaiz gaztetan Cristiñauaren Jaquinbide Laburtua baten egilea euskaraz, gero katolizismo eta espainolismoaren guruztari sutsua, Vasconia españolísima ren autorea (1939). Ikus haren pentsamendu nazional katolizistaren perla bat: –la Hispanidad debe cumplir todavía dos brillantes misiones en la Cristiandad, para salvar a la Humanidad en su más terrible crisis:
‎lehengo iberiarra eta espainol modernoa. Cervantesen hizkuntza ematen zuelarik, serios eta enfatikoa zen eta haren pentsamenduaren goratasunak mintzairaren hitz eder guziak bilatzen zituen, baina, baskoien hizkuntzaren lehen doinuetan, haren iradokizuna xuxenago eta zutagoa zen, manera biziagoa, itxura kementsuagoa. Haren soen su higikorragoetan bizi berri bat sortzen zen; bozaren doinua gogorrago bilakatzen.
‎Hark, baina," Joseph Augustin" edo, besterik gabe," Augustin" izenpetzen zuen erdaraz eta" Agosti" euskaraz. Batzuetan," de Navarre" esaera gehitzen zion bere deiturari, Nafarroak berebiziko garrantzia zuelako haren pentsamenduan eta, haren ustez, baxenabartarrak eta zuberotarrak baskoiak direlako, nafarrak bezala (beste euskaldunak, ordea, kantabriarrak omen dira). Ortografia berrira ekarririk, erdaraz Auguste edo Augustin Chaho izan zena Agosti Xaho bilakatzen da euskaraz.
2019
‎Joan Mari Torrealdai, Joxe Azurmendi, Rikardoren anaia Joseba, Anjel Lertxundi… bat baino gehiago hurreratu dira Rikardo Arregiren idatzietara, haren pentsamendu edo estiloa aztertzera, hark oraingo egunean hartuko lituzkeen balizko bideak zeintzuk genituzkeen igartzeko ahaleginak egitera. Ez da, alabaina, lantegi erraza, aski korapilo bihurria baizik, Rikardo Arregiren gogoak ibili ohi zituen bide zailak bezainbat.
‎Lotura sentimental handia sortu zen Christiansonen eta Margiten artean; oso seguru sentitzen zen Margiten babesean eta amaren rola eman zion hari; baina, bien arteko harremana terapiatik harantzago ere hedatu zen eta Margiten teoriei sostengu teorikoa eman zien Christiansonek. Christiansonek asko miresten zituen Margiten sormena, informazioa sintetizatzeko gaitasuna, haren pentsamendu egituratua eta pazienteak ezagutzeko zuen gaitasuna. Margitek eragin handia zuen Sture Bergwall en terapeutengan eta Christiansonengan, eta horien bidez, Bergwall en terapian eta aitorpenetan eragin erabakigarria eduki zuen.
‎–Denak zeuden prest. Denek aitortzen zuten haren obran badagoela pentsamendu sendo bat, norberarena aberasten duena; eta haren pentsamendua badela erreferentzia bat, haren pentsamenduaren bueltan komunitate oso handia kabitzen dela. Jende askok egin du esfortzua kongresu honi beretik zerbait eskaintzeko?, Azurmendi Arruek nabarmendu duenez.
‎–Denak zeuden prest. Denek aitortzen zuten haren obran badagoela pentsamendu sendo bat, norberarena aberasten duena; eta haren pentsamendua badela erreferentzia bat, haren pentsamenduaren bueltan komunitate oso handia kabitzen dela. Jende askok egin du esfortzua kongresu honi beretik zerbait eskaintzeko?, Azurmendi Arruek nabarmendu duenez.
‎Silogismo batek ez du balio maionesa loditzeko, ezta negarrez ari den haurra lasaitzeko ere; arrazoibide maskulinoak ez dira egokiak haren esperientzia osatzen duen errealitaterako. Eta gizonen erreinuan, emakumeak ezer ere egiten ez duenez, haren pentsamendua ez da bereizten ametsetik, ez baita inolako egitasmotan mamitzen; emakumeak ez du egiaren senik, efikazia faltagatik; irudiekin eta hitzekin baino ezin da borrokatu: horrexegatik onartzen ditu, arazorik gabe, kontraesanez beteriko baieztapenak; ez da askorik arduratzen bere eskumenetik kanpoko esparruko misterioak argitzeaz; jakintza ikaragarri lausoekin konformatzen da:
‎–Ederra antolatu zen komisarian, bota zuen Cesterok haren pentsamenduak igarriz?. Nobela erromantikoen idazle batek ebaztea Ertzaintzak argitu ezin izan zuen zerbait?
‎Sinestunek Jainkoa deitzen duten halabeharrak erabaki dezala, behingoz, bere patua. Ziur asko, haren pentsamenduoz harro sentituko litzateke, baldin eta izu laborriak bere sentimenak oro arrunt menpean edukiko ez balitu.
2020
‎Esate baterako, Carsonek 1960ko hamarkadan egiten ari zen DDT intsektiziden erabileraren kalteei buruz idatzi bazuen ere, haren pentsamenduak ongi islatzen zuen munduak XX. mendearen erditik hona hartua zuen bidea: " Naturaren gaineko kontrola harrokeriatik heldu den ikuspegi bat da, biologiaren eta filosofiaren Neanderthal garaian sortua, pentsatzen baitzen naturak ez daukala gizona zerbitzatzea beste zereginik[...] Gure zorigaitz kezkagarrirako, jatorrizko zientzia hori armarik moderno eta lurtarrenez hornitu da azkenean, eta, intsektuen aurka eginez, bizitzaren aurka erabili ditu bere osotasunean" 33.
‎Paparra ere aterea du pittin bat. Guk ez ditugu entzuten haren pentsamenduak, baina hartarako ahalmena izatera, adituko genituzke: nire azkeneko eskubidea zutik hiltzea da, duintasuna erakustea azken une honetan, fideltasuna gordetzea Errepublikari eta sindikatuko borroka lagunei.
‎Connell pertsona bezala zenaren zentzu oso berezia eman zion han eseri eta orrialde inprimatu haiek ikusteak, beren goiko ezkerreko kantoia tolesturik zutela Connellek graparik ez zuelako. Alde batera, harengandik oso hurbil sentitu zen haiek irakurtzean, haren pentsamendu intimoenen lekuko balitz bezala, baina orobat sentitu zuen berarengandik urrundua, harena baino ez zen eginkizun konplexu batean zentratua, berak inoiz parte hartu zuen eginkizun bati emana. Noski, Sadiek ere ezin du eginkizun horretan parte hartu, ez egiazki, baina hura idazlea da behintzat, irudizko bizitza ezkutu propio bat duena.
‎Modu horretan, balio eta jarrera indibidual eta komunitarioak dira Pertsona Kooperatiboan zentralitatea duten ezaugarriak, haren pentsamendua eta portaera gidatzen dutenak. Balio eta jarrera horien erabileran dago gakoa, esate baterako, banakako eta taldeko erabakiak hartzean, taldean edota taldeen artean lan egitean, harremanak eraikitzean, aldaketak bideratzean edota misio eta ikuspegi soziokomunitarioa eraikitzean erronka indibidualak, erakundekoak eta komunitarioak erantzuteko.
‎hostoek eta loreek alfonbra bat osatzen zuten han; hostoak berde ilunak ziren, loreak zuriak. Segundo batzuen ondoren, guregana altxatu zituen, eta hala iruditu zitzaidan, begirada tristea zeukala, eta une horretan tristea zela haren pentsamendua ere: " Alferrik nabil jende hau kristautu nahian.
‎Nolakoa da Protagorasen erlatibismoa? Egilearen irakurketaren arabera, sofistaren erlatibismoa pertzeptuala eta indibiduoarekikoa dela baieztatzea haren pentsamendua sinplifikatzea da. Izan ere, Ziliolirekin bat etorriz, Protagorasek, batetik, erlatibismo pertzeptual sofistikatu bat proposatzen du, eta, bestetik, erlatibismo sofistikatu horrek etiko bat inplikatzen du.
2021
‎Hippolyte Taine n ikusmoldea guziz murrizturik gelditzen da aspaldidanik. Beti aipamen bera ematen da haren pentsamendu zabala erabat mugatuz, testuingurua kontutan eduki gabe: " la race, le milieu, le moment" (jendetza, ingurumena, une historikoa) (68).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hura pentsamendu politiko 5 (0,03)
hura pentsamendu irakurri 3 (0,02)
hura pentsamendu aditu 2 (0,01)
hura pentsamendu eboluzio 2 (0,01)
hura pentsamendu ez 2 (0,01)
hura pentsamendu gizarte 2 (0,01)
hura pentsamendu guzti 2 (0,01)
hura pentsamendu hari 2 (0,01)
hura pentsamendu hitz 2 (0,01)
hura pentsamendu lerratu 2 (0,01)
hura pentsamendu oso 2 (0,01)
hura pentsamendu abiapuntu 1 (0,01)
hura pentsamendu artean 1 (0,01)
hura pentsamendu azken 1 (0,01)
hura pentsamendu beltz 1 (0,01)
hura pentsamendu berregin 1 (0,01)
hura pentsamendu berreraikuntza 1 (0,01)
hura pentsamendu berri 1 (0,01)
hura pentsamendu bestelako 1 (0,01)
hura pentsamendu bezala 1 (0,01)
hura pentsamendu bide 1 (0,01)
hura pentsamendu biraka 1 (0,01)
hura pentsamendu botere 1 (0,01)
hura pentsamendu bueltan 1 (0,01)
hura pentsamendu deskribapen 1 (0,01)
hura pentsamendu Edgar 1 (0,01)
hura pentsamendu egitura 1 (0,01)
hura pentsamendu egituratu 1 (0,01)
hura pentsamendu ere 1 (0,01)
hura pentsamendu eredu 1 (0,01)
hura pentsamendu etiko 1 (0,01)
hura pentsamendu etorri 1 (0,01)
hura pentsamendu ezagutu 1 (0,01)
hura pentsamendu ezin 1 (0,01)
hura pentsamendu ezkondu 1 (0,01)
hura pentsamendu filosofiko 1 (0,01)
hura pentsamendu funts 1 (0,01)
hura pentsamendu gako 1 (0,01)
hura pentsamendu goratasun 1 (0,01)
hura pentsamendu habe 1 (0,01)
hura pentsamendu harro 1 (0,01)
hura pentsamendu hilkor 1 (0,01)
hura pentsamendu igarri 1 (0,01)
hura pentsamendu interpretazio 1 (0,01)
hura pentsamendu intimo 1 (0,01)
hura pentsamendu izaera 1 (0,01)
hura pentsamendu jakintza 1 (0,01)
hura pentsamendu labur 1 (0,01)
hura pentsamendu mekanismo 1 (0,01)
hura pentsamendu muin 1 (0,01)
hura pentsamendu nahiko 1 (0,01)
hura pentsamendu nahiz 1 (0,01)
hura pentsamendu nazional 1 (0,01)
hura pentsamendu nondik 1 (0,01)
hura pentsamendu omenalditxo 1 (0,01)
hura pentsamendu ongi 1 (0,01)
hura pentsamendu oraindik 1 (0,01)
hura pentsamendu orokorki 1 (0,01)
hura pentsamendu printzipio 1 (0,01)
hura pentsamendu propio 1 (0,01)
hura pentsamendu puntu 1 (0,01)
hura pentsamendu sinplifikatu 1 (0,01)
hura pentsamendu toki 1 (0,01)
hura pentsamendu ukan 1 (0,01)
hura pentsamendu zabal 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia