2009
|
|
Arima serbil horren logikan kokatzen da poeta bilbotarraren balorazioa abertzaletasunaz eta euskaraz ere. Basterra Sabin Aranaren ezusteko goreslea da, bai haren nortasunarena(, aquel hombre ardiente y ejemplar que respetamos y admiramos?,, uno de los raros hombres que traen un mensaje a un pueblo?) eta bai, printzipialki,
|
haren
pentsamendu politikoarena: –con símbolos inventados, con ideales «inventados», pero casi todos ciertos, con todo inventado llenará una misión de salvación y de defensa de la raza, a semejanza de los nacionalismos americanos en defensa de los anegamientos de inmigrantes.
|
2012
|
|
Unamunorentzat liberalismoa hiruren nahaste batda. Haren Estatuaren teoria, beharbada hasiera hasieran liberala zen, gero, beregorabehera guztiekin, liberala inoiz ez da izan; gehiago da Eliza bat salbatzaile etainterbenitzailea («lo que nos hace falta es un Estado fuerte»), eta azkenean Francorenaltxamenduarekin bat etortzea koherentea da
|
haren
pentsamendu politikoarekin; haren pentsamendu etikoarekin koherentea izan den bezala protesta altxatzea, Salamancan bertan ikusi dituen krimenekin. Ez batak ez besteak dauka zerikusirikliberalismoarekin.
|
2014
|
|
Gaztelaniaz, Andrés de Blas Guerrero UNEDeko profesore donostiarrak Renanen ¿ Qué es una nación? Cartas a Strauss-en edizioa atariko azalpen batzuekin
|
haren
pentsamendu politikoari buruz atondu du. (De Blas Guerrero PSOEkoa da).
|
2017
|
|
Esaterako, Popper (1950) filosofoak bere Gizarte irekiaren etsaiak entseguan Platon autore totalitaristen barnean kokatu zuen. Ezbairik gabe, Platonen pentsamendua ez zen demokratikoa; are gehiago, demokraziaren kontrakoa zen garbi asko10 Hala ere, hori horrela izanik,
|
haren
pentsamendu politikoa albait arinen gaitzetsi eta baztertzea baino, interesgarriagoa da haren demokraziaren aurkako hautuaren arrazoien inguruan gogoeta egitea, hau da, zuzenean baztertzea baino, interesgarriago da haren ikuspegiaren arrazoiak ulertzen saiatzea. Saiakera hori egitea esanguratsua izan daiteke, ez soilik Platonen teoria politikoato hobeto ulertze aldera eskainiko digun aukeragatik, baizik eta, batez ere, gure demokraziarekiko atxikimenduaren oinarrian dauden aurreiritzien inguruan hausnartzeko aukera emango digulako, sarri inplizituki baina oharkabean aldez aurretik balekotzat hartzen dugun zerbait agerian utziz.
|
|
Hala nola, Griswold (ik. adib. 1986; 2002) dugu ildo horri jarraitu dion autoreetako bat. Nahiz eta autore horren eta beste batzuen iruzkinak oso finak eta balio apartekoak diren kasu batzuetan, pentsatzen dugu halako saiakerak gehiegizkoak direla eta Platonen inguruan dugun informazio historikoak kontrakoa iradokitzen duela eta
|
haren
pentsamendu politikoa ulertzeko ez direla batere lagungarriak.
|