Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2003
‎Zehazki, INCEren arabera, Espainiako gurasoen% 2,3k baino ez du parte hartzen seme alaben ikaskuntza prozesuan, eta eskolan egiten dituzten lanetan inplikatzen da. Horregatik, Gurasoen eta Eskolaren Europako II. Egunaren helburua da gurasoek hezkuntzan parte har dezaten sustatzea, eskolan parte hartuz eta irakasleekin lankidetzan arituz. Gurasoek jakin behar dute beren seme alaben eskolako arazoetan eta harreman pertsonaletan parte hartzeak aukera ematen diela nola eboluzionatzen duten jakiteko eta haien kezkei edo arazoei buruz jakiteko.
2004
‎Beste lankidetza batzuk Ildo beretik, txostenak ezartzen du Gobernuak alde biko harremana bultzatuko duela horietako bakoitzarekin, bere araudi, antolamendu eta kontrol berezitasunei erantzuteko, “berdintasuna eta elkarrekiko errespetua” planoan. Bestalde, Ogasunak zuzenean eragiten dieten zerga arloko arau proiektuak prestatzen parte har dezaten sustatuko du, hala nola, balioak egiaztatzea, BEZaren eta Ondare Eskualdaketen gaineko Zergaren arteko koordinazioa eta lagatako gainerako zergen aldaketak.
2005
‎Era berean, Elkartea arduratuko da zigilua behar bezala erabil dadin eta Bidezko Merkataritzaren elkartasun eta justizia printzipioekin bat ez datozen jokabide edo irudiak dituzten erakundeei eman ez dakien. Elkarteak uste du Zigilua tresna operatiboa dela Hegoaldeko erakunde ekoizleetatik datozen produktuak merkatura errazago sartzeko, Espainian merkataritza eragile gehiagok parte har dezaten sustatzeko, beren produktuak balio erantsi etikoz eskaintzeko aukera baitute eta, azkenik, kontsumitzaileei berme gehiago emateko, horrela kalitatezko produktuak eskuratzen baitituzte eta, erosketaren eguneroko ekintzaren bidez, nazioarteko merkataritza egituren aldaketan parte har baitezakete. Era berean, hegoaldeko ekoizleen eta produktu ziurtatuetan interesa duten Espainiako erakundeen arteko harremana erraztea proposatzen dute (inportatzaileak, industrialak eta banatzaileak, besteak beste), zigiludun produktuen merkataritza areagotzeko eta, hartara, bidezko merkataritzak Hegoaldeko ekoizleen artean duen eragina handitzeko.
2007
‎Izan ere, bi begetal horiek nahastea proposatzen dute gida hauek proteina oso bat lortzeko, horiek kontsumitzeak dakartzan onura guztiekin. Halaber, hiru talde nagusiek otordu edo plater bakoitzean parte har dezaten sustatzen dute, behar diren elikagai guztiak hartzen dituztela ziurtatzeko. Gainera, egunero elikagai desberdinak aukeratzea gomendatzen da, elikagai gehiago izan daitezen.
2008
‎Aukera gutxien edo ezgaitasun fisiko edo mentalen bat duten gazteek parte hartzea da lehentasuna programa horietan. Trukeen lehentasuna da gazteek bizitza publikoan parte har dezaten sustatzea, bereziki aukera gutxien dutenena, “arrazoi kultural, ekonomiko, sozial eta geografikoengatik” edo ezgaitasun fisiko edo mentalen bat dutenena. Gainera, gizonen eta emakumeen arteko tratu berdintasunaren printzipioa bermatu nahi da, eta, beraz, programa 13 eta 30 urte bitarteko gazteentzat da, bai estatu kideetan, bai hirugarren herrialdeetan.
‎Irakasgai horiek ikasten ari diren ikasketa plan bereko hautazko irakasgaiak izan daitezke, eta, hala, ikasleak haiekin curriculuma bera indartzen du, edo unibertsitateko aukera askeko katalogoan jasotako irakasgaiak, zeinak beste ikasketa plan ofizial batzuei dagozkien irakasgaiak sar baitaitezke, baita unibertsitateek urtero sortzen dituzten aukera libreko irakasgai espezifikoak ere. Baina, bide horretaz gain, Espainiako unibertsitate gehienek aukera askeko kredituak lortzeko aukera eskaintzen diete ikasleei, hainbat jarduera akademiko edo eskolaz kanpoko jardueren bidez. Jarduera horiek, ikasleak unibertsitatean parte har dezan sustatzeaz gain, ikasketa plan bateko derrigorrezko irakasgaien eta aukera libreko irakasgaien artean izaten diren ordutegi bateraezintasunak saihesten dituzte. Aukera askeko kreditutzat har daitezkeen jardueren zerrenda unibertsitate bakoitzaren araudian edo barne erregelamenduan jasota egon ohi da, eta bertan ezartzen da, halaber, jarduera horiek egiteagatik onar daitezkeen ikasketa plan bakoitzeko aukera libreko kredituen guztizko ehunekoa.
‎Kirol jarduerak: ikasleek ikastetxeko kirol jardueretan parte har dezaten sustatzeko, unibertsitate gehienek onartzen dute aukera libreko kreditu gisa erabiltzen dituztela diziplina horiek. Kreditu horiek unibertsitateko edozein kirol selekziotakoak izateagatik eta haietan parte hartzeagatik bakarrik eman daitezke, eta, banakako nahiz taldekide gisa, unibertsitate txapelketa nazionaletan, europarretan edo mundialetan dominen bat lortuz gero, handitu egin daitezke.
2009
‎Berriena FROM delakotik dator, Arrantzako eta Itsas Hazkuntzako Produktuen Merkatua Arautzeko eta Antolatzeko Funtsaren akronimotik, FROM RADIO izeneko on line irrati proiektua sortuz. Haurrek eskoletatik parte har dezaten sustatzea da helburua, beren irratsaio propioak sor ditzaten eta arrainari buruz ikasi duen guztia eta bere osasunerako ona dena ikasi eta transmititu dezaten. Proiektuak FROM RADIO unitate mugikor bat du, Espainiako komunitate guztietako hirietan barrena ibiliko dena, eta haur asko gonbidatuko ditu zuzeneko eta zuzeneko irrati saioak egitera, esatari profesionalen laguntzarekin.
‎Bigarren fasean izena emateko epea irailaren 30era arte egongo da zabalik. Nazioarteko erakundeetan espezializatzeko bekak Laguntza programa honen bidez, 45 espainiarrek nazioartean parte har dezaten sustatu nahi da. Horretarako, Espainia kide den hainbat bikaintasun erakundetan eta ikerketarako instalazio handietan sartu nahi da, hala nola Espazioaren Europako Agentzian (ESA), Europako Behatoki Australean (ESO) edo Zientziaren Europako Fundazioan (ESF).
‎Datorren igandera arte (azaroak 22), Espainiako 500 erakunde eta elkarte zientifiko baino gehiago bilduko ditu. Ekitaldi horren bidez, FECYT Zientzia eta Berrikuntza Ministerioaren mendeko sozietateak (MICINN) zientzia adin guztietako jendearengana hurbiltzea, jakintza zientifikoaren zaletasuna sustatzea eta herritarrek zientzia gaietan parte har dezaten sustatzea du helburu, dibulgazio eta amena ekimenen bidez”. Horretarako, 2.000 jarduera baino gehiago antolatu dira, besteak beste, erakusketak, ikastaroak, bisitak, tailerrak, mahai inguruak, txangoak eta hitzaldiak.
2012
‎haurra bakartzen bada edo beti jostailu indibidualistekin jolasten bada, zaila da jarrera eskuzabalagoaren aurrean bere portaera modelatzeko egoera egokiak gertatzea. Hori lortzeko, beharrezkoa da haur gehiagorekin egiten diren jardueretan eta jolasetan parte har dezan sustatzea, bai etxean, bai parkean, eta, askotan, objektu bera konpartitzea (pilota, sokak, baloiak…), jolasa dibertigarria izan dadin. Berea dena eta guztiona dena irakastea:
2015
‎Baldintza horiek idatziz jaso behar dira, eta negoziazio kolektiboan erabakitakoa «erabat errespetatu» behar dute. Langileek borondatez eta borondatez parte hartuko dute boluntariotza korporatiboko ekintzetan, eta ETEek boluntariotza programetan ere sustatu eta parte har dezaten sustatzeko espezialitateak ezarriko dira. Boluntariotza enpresetatik.
2016
‎Espainiako osasun alfabetizazioa sustatzeko eta hobetzeko, duela gutxi, Osasun, Gizarte Zerbitzu eta Berdintasun Ministerioak Herritartasunerako Osasun Eskolen Sarea abiarazi du, Espainiako Osasun Sistema Nazionalean (SNS) dagoen ebidentzia zientifiko hoberenaren eskutik, herritarrei (pazienteak, familiakoak eta zaintzaile informalak) informazioa eta prestakuntza emateko. Plataformatik gaixotasun bakoitzaren beharrizan espezifikoak asetzeko informazio zehatza ere ematen da Jabekuntza maila hori lortzeko, herritarrek beren burua zaintzeko eta beren burua zaintzeko behar duten informazioa, ezagutzak, trebetasunak eta jarrerak har ditzaten sustatu nahi da, gaixotasun kronikoei dagokienez, batez ere. Plataformen eta jardueren bidez, eragile guztien artean esperientziak trukatzea eta lankidetzan aritzea sustatu nahi da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia