Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2006
‎Trebetasun handiak dituzten haurren garapen intelektual, pertsonal eta sozialeanaldagai familiarrek duten garrantzia aztertu duten ikerketen errebisioa aurkeztukodugu hurrengo lerroetan. Gardner ren (1995) eta Wallace eta Walberg en (1987) ikerketetan oinarrituta, Monks (1992) autoreak defendatzen du familiak, eskolarekin eta baldintza sozialekin batera?
‎trebetasun handiko haurrentzat ezinbestekooinarria/ euskarria eskaintzen duela. Horrela, Feldman eta Piirto k (2002) ikuspuntusistemiko batetik trebetasun handiak dituen haurra aztertu zuten bere ingurunefamiliarrera nola egokitzen den kontuan hartuta, familiako erlazio horiek ama, aita, neba arrebak eta aitona amonak barne hartzen dituztela. Beraz, familiako elkarrekintzek haurraren gaitasunen garapenean eragina duelako ideia honetan sartzen dirabai haurraren ingurunea bai ingurune horretan haurrak ematen dituen erantzunak.
‎Familiak haurraren gaitasunberezia garatzen laguntzea erabakitzen duen mementotik, familiako kide guztienbaitan inplikazioak daude. Neba arreben azpisistema ere alda daiteke gaitasun handiak dituen haur bat dagoenean. Gurasoak, haur supergaituaren trebetasun bereziakikustean, beste seme alabentzako eredua izan behar duelako ustean eror daitezke, beste seme alabak adimen urriagokoak edo garrantzia gutxiagokoak balira bezalajokatuz.
‎Azkenik, neba arreben arteko harremanek ere aldaketak jasan ditzaketegaitasun handiak dituen haurrarekiko. Neba arrebek jarrera anbibalenteak azalduditzakete, hau da, alde batetik poztu egiten dira baina beste alde batetik jeloskorazal daitezke, neba arreben arteko konparaketak gerta daitezkeelako eta haurridetxikiagoaren edo zerbait zaharragoaren jakintzaren aurrean umiliazioa ager daitekeelako.
2009
‎Gizakien Lurra fundazioaren bidez azaroaren 27an etorri zen eta otsailaren 16an operatu zuten. Nazioarteko laguntzari esker egitasmo interesgarria garatzen du GKE honek, Afrikan sendatu ezin diren edota zailtasun handiak dituzten haurrak Europara sendatzera ekartzeko. Masail edota aurpegiko arazoak dituztenak normalean Donostiara ekartzen dituzte.
‎Ekipo horiek Industria Ministerioak sustatutako Avanza Planean sartzen dira, teknologia berriak ezgaitasuna duten pertsonei eta adinekoei hurbiltzeko. Ekimen honen bidez, mugitzeko zailtasun handiak dituzten haur eta gazteei ordenagailua besoekin edo buruarekin pantailako edukietara sartzea eragozten dien ikusmena bakarrik finkatuko zaie. Bideokulografia infragorria erabiltzen da, eta, horri esker, saguaren mugimendua eta betileoa begiradarekin kontrola daitezke, “klik” baten baliokide.
‎Ikasturtea hastearekin batera, bizkarrean motxila handiak dituzten haurrak eta nerabeak ikusi ohi dira. Hala ere, ohitura txarrak, hala nola eskolako zorroan pisu gehiegi izatea eta hori eramateko modu desegokia, edo telebistaren, ordenagailuaren edo bideojokoen aurrean sedentarismoa izatea, eskolako edo etxeko altzari desegokiak izateaz gain, bizkarreko minaren erantzuleak dira.
2010
‎Aldaketa horrek 130.000 emakumeri eragingo lieke, hain zuzen ere, 1951 eta 1955 artean jaiotakoei. Bigarrenik, elbarritasun fisiko edo psikiko handiak dituzten haurren gurasoek pentsioa osorik eskuratuko dute 67 urte izatera itxaron gabe. Neurri horrek ez du epe mugarik.
‎Bigarrenik, elbarritasun fisiko edo psikiko handiak dituzten haurren gurasoek pentsioa osorik eskuratuko dute 67 urte izatera itxaron gabe. Neurri horrek ez du epe mugarik.
2011
‎Haur zentroek, eta, bereziki, eskolak? aukera handiak dituzte haurrenganako tratu txarrak detektatzeko; izan ere, haur gehienak handik pasatzen dira, eta, gainera, han pasatzen dute denbora gehien. Era berean, hezitzaileek pasatzen dute denbora gehien haiekin, eta horrek haien garapenaren eta jokabidearen lekuko bihurtzen ditu, bai eta tratu txarren egoerak detektatzen gehien lagundu behar duten eragile ere.
‎“Bitxia da nola desinhibitzen diren, lotsa galtzen duten eta beren artean erlazionatzen diren”, dio. Hala ere, geroagoko kanpaleku horiek alde handiak dituzte haurren eta bidaia antolatuen aldean. Horietako bat da denbora librea autogestionatzeko aukera ematen zaiela.
2012
‎Paueko Akademia Ikuskaritzak RASED izeneko 28 irakasle lanpostu ken ditzake, departamendu mailan, heldu den ostiralean eginen duen bilkuran. Zailtasun handiak dituzten haurrei laguntza espezializatua ematen diete RASED taldeko irakasleek, eskolan berean baina ikasgelatik kanpo. Hezitzaile batek, irakasle batek eta psikologo batek osatzen dute taldea.
‎Gurasoekin haurren arropa, uniformeak, liburuak edo eskolako materiala trukatzea, diru asko aurreztea Korrika egitea, paseatzea eta kanpoan kirola egitea merkea da, osasuna hobetzen du eta giza harremanak sustatzen ditu. Halaber, udalerri gehienek doako aisia eta kirol eskaintzak dituzte, edo deskontu handiak dituzte haurrentzat, pentsiodunentzat, langabetuentzat eta abarrentzat. Gainera, ahaztu egin behar dira alkohola, tabakoa, zorizko jokoak eta tabernetara edo etxetik kanpoko afarietara joatea.
2014
‎" Hasieran, hari afektiboa lantzen dugu umearekin azaldu du Marilu Eizagirrek, gustura egon dadila, bere buruarekiko ere ondo sentitzea, eta behin hori lortuta, oinarria daukagu aurrera ekiteko eta helburuak lantzeko". Premia handiak dituzten haurrak izanik, helburu akademikoa ez da beti aurrena, baizik eta sozializazioa gelako zati izatea, autonomia, arlo emozionala, lagunak egiten eta mantentzen jakitea… Eta bide horretan, elkarlana da gakoa, haurraren inguruan lanean ari diren profesional guztien artean. Hala, koordinaketa bileran, ebaluaketetakoan eta gurasoekin egindakoetan, hezitzaileak ere parte hartzea borrokatu dute urteotan, eta Eskola Kontseiluan ordezkaria izatea lortu dute.
‎Batez ere, gomendagarria da eremu horietan ariketarik ez egitea (korrika egitea edo bizikletaz ibiltzea), partikula kutsatuak arnasteko arriskua areagotzen baita. Tabakoaren ketik ihes egitea. tabakoaren kontsumoa haurdunaldian arrisku handiak ditu haurrarentzat. Horregatik, umeek ahalik eta azkarren utzi behar dute ohitura hori.
2015
‎Lau edo bost ume etorriko dira aurten Gueraraoriok hartutako etxera, eta haurrak udan Saharatik ateratzea oso garrantzitsua dela azpimarratzen dute elkartean. Onura handiak ditu haurrentzat: kilo batzuk hartzeaz gain, udan zehar hemen hartzen dituzten nutrienteek basamortuan urtea pasatzeko balio diete.
2020
‎Gehienetan amak geratzen gara etxean, ez dakit, agian emakumeok haurrekin lotura handiagoa sortzen dugu aitek baino. Nire lanean badaude ama bakarrak eta hamarretan ateratzen direnean, adibidez, ez badute laguntzarik, zailtasun handiak dituzte haurrekin.
2021
‎Horiek horrela, iduri du, batetik, inkestatuek zailtasun handiak lituzketela Haur Hezkuntzako ikasleekin pantaila bidezko irakaskuntza bideratzeko, eta, bertzetik, formakuntza eskasa jaso dutela, momentura arte, Haur Hezkuntzako Graduan. Horrek aditzera eman diezaguke, adituek adierazi gisa (Mendoza, 2020), Covid ondorioz sorturiko urrutiko irakaskuntzak eta, zehazki, irakaskuntza testuinguruan ekarri duen pantaila bidezko komunikazioak behartu gaituela momentura arte agertuak ez ziren funtzio eta moduetara egokitzera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia