2003
|
|
Kuhnen ‘zientzialari normalduaren’ eta ‘ezohiko zientzialariaren’ artean uste dut maila asko tartekatzen direla; eta horrela izan behar du. Ikus dezagun Boltzmannen kasua; hura baino zientzialari
|
handiago
gutxi dago. Baina zaila da esatea bere handitasuna iraultza handiago bat hastean datzala, neurri handi batean Maxwellek egindakoarekin jarraitu baitzuen.
|
|
Ikus dezagun Boltzmannen kasua; hura baino zientzialari handiago gutxi dago. Baina zaila da esatea bere handitasuna iraultza
|
handiago
bat hastean datzala, neurri handi batean Maxwellek egindakoarekin jarraitu baitzuen. Haatik, ‘zientzialari arrunta’ izatetik ahal denik eta urrunen egon zen:
|
2004
|
|
Wittgensteinen aforismo hau iluna bezain eztabaidagarria dateke. Egia bat adierazten du, baina beste egia(
|
handiago
) bat ezkutatzen du. Egia da" mintza ezin daitekeenaz" (hots, etikaz, mistiko denaz, bizitzaren zentzuaz) ez daitekeela hitz egin matematika eta natur zientzien hizkuntza apodiktikoaz.
|
|
Egia ere da hobe dela isilik egotea berriketa zentzugabe edo falazioso bat egitea baino. Egiok uste baino garrantzi
|
handiago
daukate, ezbairik gabe. Baina, hori esatearekin ez dugu dena —are gutxiago da na zer den— esan, ezta gutxiagorik ere.
|
|
Jainkoak, guk ez bezala, gizon emakume ororen izana ezagutzen duela. Memoria astronomiko baten jabe bagina, inork pentsa lezake gizaki orori legokiokeen benetako izen propioaz balia gintezkeela mintzatzerakoan, baina, kontuan izanik ezinezko litzatekeela bi izen berezi berdinak izatea, hizkuntza bakoitzeko fonemen arteko permutazio espresibo bideragarrien kopuruak den baino askozaz
|
handiago
behar luke izan, izen berezi bakoitza perpaus luze bat (zuk) ez bilakatzekotan eta, ondorioz, hizkuntzaren ekonomia printzipioaren kontra ez joatekotan. Izen klase bakar batekin jada ezinezko dirudiena, are ezinezkoago bihurtzen da izaki mota guztien izen berezi hipotetikoei gagozkienean.
|
2009
|
|
Armiarma jainkotiarrak unibertsalki ehoriko mundu kristauan ez bezala, basakeria kosmiko handiaren eta borondatearen erreinuaren artean zatituriko mundu grekoan ez bezala, benetako historiaren munduak ez du erreinu bat baizik ezagutzen, eta hartan ez probidentziarik ez kausa finalik ez dugu aurkituko," zoriaren turuta astintzen duen beharraren burdinazko eskua" baizik soilik39 Hala eta guztiz ere, ez da zori hori zozketa huts gisa ulertu behar, botere borondatearen arrisku beti berritu gisa baizik: zoriaren irtenbide orori kontrajartzen baitio, menpean hartzeko asmoz, zori are
|
handiago
baten arriskua40 Eta horrela, mundua, ezagutzen dugun moduan, ez da figura hori, guztiz sinplea, non ezaugarri esentzialak, azken zentzua, lehen eta azken balioa gutxinaka gutxinaka nabarmenduak izan daitezen, gertakari guziak ezabatuak izaten diren; aitzitik, mundua gertakizun nahasien miriada bat da; gaur egun" harrigarriro nabarkara, sakona, zentzuez betea" iruditzen zaigu; izan ere&... Baina benetako zentzu historikoak, hastapeneko mugarri eta koordenadarik gabe, kontatu ezin diren gertakizun galduetan bizi garela onartzen du.
|
|
Mende honetako esperientziak erakutsi du burokraziaren lehen akumulazio azkarrak ez duela lehen akumulazio kapitalistak baino gupida
|
handiago
eta amorru txikiago izan. Katastrofe berri horren lekuko, Benjaminek ez du inolaz ere etsai nagusiaren kontrako borrokaren izenean etsai bigarrentiar horrekiko konplizitaterik erakutsi.
|
|
Internet, astronautika, espekulazioa, gerra orokorra eta abar direla-eta. Nahiz eta prentsak eta ikus entzunezkoek neurri handi batean arazo horiek azaletik begiratu, Marxek egindako kritikari esker uler ditzakegu kapital metatzea eta produkzio harremanen birsortzea, era berean, mundu mailan gero eta
|
handiago
den irrazionaltasuna eta geure zibilizazio krisialdia.
|
|
Ikuste perspektibista bat soilik dago," ezagutze" perspektibista bat soilik; eta zenbat eta handiagoa den gauza bati buruz bere hitza esaten utziko diegun afektuen kopurua, zenbat eta
|
handiago
den begien kopurua, gauza bera ikusteko erabiltzen jakingo dugun begi desberdinena, hainbat osoagoa izango da hartaz dugun" kontzeptua", hainbat osoagoa izango da gure" objektibitatea". 115
|
2012
|
|
" Horren inguruan gauza asko esan daiteke..."(" Viel ware daruber zu sagen..."), esan zuen Holderlinek (beste testuinguru batean, noski). Beharbada, bien (Zizeken eta Badiouren) arteko aldea (filosofikoki behintzat) beraiek nahi luketena baino
|
handiago
da. Less than Nothing liburuko ohar batean (lehenengo kapituluaren 15 oharrean), honela dio Zizekek:
|
2013
|
|
Gainera, ikusi bezala, bestelako arazoak sortzen dira dualismoaren baitan. Kontuak kontu, teoria horien guztien arteko borroka zirraragarria da, eta bide horretatik, nire ustez, argitasun
|
handiago
lortzen ari gara hain gurea sumatzen dugun arimaren gainean.
|