Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2008
‎Jolasek eta jostailuek garrantzi handia dute umeen balioen transmisioan, beraz, gai honi arduraz heldu behar diogu, oraingo umeak etorkizuneko gizarteko protagonistak izango baitira.
2009
‎Psikologian aski adostua dago eragin handia duela umearen eta zaintzailearen arteko atxikimenduak, eta lokarri emozional horren bilakaerak. Umearen eta figura afektibo zentralaren artean, normalean ama, baina ez nahitaez?
2010
‎Reidekin batera, hauxe ondoriozta dezakegu: aipatutako printzipio horiek indar handia dute umeengan. Bizitzan aurrera egin ahala, seguru asko printzipio horiek ahultzen dira, garrantzitsuak izaten jarraitzen badute ere.
2011
‎Argi dagoena da diruak eragin handia duela umeak ekartzeko edo hezteko orduan. Hala erakusten dute, esaterako, 0 urte bitarteko umeen matrikulazio datuek.
2012
‎Orain, malformazioak dauzkaten fetuei buruz ere erabakitzeko ahalmena kendu nahi die andreei, mendekotasunak dituztenek eskubide berdinak izan ditzaten, mendekotasunerako laguntzak eta laguntzak kentzen dituzten bitartean. Etikaz eta giza eskubideez ari dela, hausnartzekoa litzateke zein zaintza, heziketa eta bizi kalitate izango duen mendekotasun handia duen ume batek, gurasoak hura zaintzeko prestatuta ez badaude, edo baliabiderik ez badaukate. Zigorren beldur klandestinitatean egon arren, normalizatuta eta legitimatuta zegoen jarduna arautu zuen 2010eko legeak, gizarteak zein nazioarteko hitzarmenek onartutako eskubidea.
2014
‎Lehen haurtzaroan, gainera, are gehiago baldintzatzen dute. Bizitzako lehen bi urteetan, gurasoekiko (edo haien funtzioa egiten duenarekiko) lotura emozionalak garrantzi handia du umearen bizitza sexual eta emozionalean.
2016
‎Askotan triptofano ugariko elikagaiak aipatzen dira (arrautzak, esnea, labore integralak, garbantzuak, kakahueteak, platanoa…), baita aldartea hobetzeko irtenbide isolatua ere, baita depresioa ere. Hala ere, 2016 urtean egin berri den berrikuspen batek dioenez, triptofano ugariko dieta batek eragin positiboa izan dezake umorean, eta horrek eragin handia du umearengan. Hori dela eta, ez dirudi triptofano ugariko elikagai gehiago jateari buruzko gomendio orokor batek umorea hobetzen duenik.
2017
‎Bestelako ondorio latz bikoitz batekin, gainera, batetik potentzialtasun txikia duten ume eta gazte horiek ez dituztelako benetan prestatzen batzuk, zuzen zuzenean, ezinezkotzat hartzen dira; beste batzuk, aurrera doaz oinarrizko gaitasunak lortu dituztelako, akademikoki prestaturik ez egon arren. Batxilergoan jaso ohi dute zaplaztekoa ezustean, zergatia ulertu barik; bestela, unibertsitatean, zortea izanez geroeta, bestetik, potentzialtasun handia duten ume eta gazteengandik atera zezaketen guztia ateratzen ez dutelako. Sufrimendua geroago heltzen zaie gehienei, unibertsitateak bere hautespen propioa egiten duenean.
2021
‎Larzabalek aitortu du semea" asko" ari dela ezagutzen: " Adimen handia duten ume batzuek zaratekiko sentikortasun handia izaten dute, eta nik hasieran ez nuen ulertzen Julenek zergatik estaltzen zituen belarriak zarata pixka bat zegoenean. Asko ari gara ikasten, eta uste dut bera ere aberasten ari dela".
‎Pertsona bakoitza mundu bat dela esan ohi da, eta adimen gaitasun handia duten ume guztiak ez dira berdinak. Dena den, adimen handia izateak berarekin dakartza hainbat nolakotasun edo ezaugarri:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia