2005
|
|
Bigarren uhinaldia, probintzia osoan bezala, XX. mende erdialdeanbaina Irunen immigrazio prozesu hau oso handia izan da. Horrek guztiak gizarteeraketa berezi bat sortzen du Irunen, Gipuzkoako hiri handienetan bezalatsu.Horrela izanik, gaur egun etorkinen eta
|
haien
seme alabak dira biztanle gehienak.
|
2009
|
|
Biktima asko ezdago epai baten zain baina gauzak ezkutatzearen kontra dago. Hauek bilatzendutena zera da, familia bezala
|
haien
seme alabei hori guztia transmititzeko moduabilatzea, hau da, aitite edo amama bat izan zutela, duina izaten jakin izan zuela, zentzurik gabe garbitu egin zutela... Gauza bakoitzari bere izenaz deitzea, kaltearen erreparazioaren zati garrantzitsu bat izaten da askotan.
|
|
Isiltasuna, gertatutakoez ezer ez kontatzea,
|
haien
seme alabek ez jakiteko zergertatu zitzaien aitajaun eta amandreei, kasu askotan horixe gertatu zen pertsonafusilatu eta desagertuen senideen artean.
|
|
Gonzalez eta Otero-k (2005) diotenaren arabera, seme alaben kiroljardueran gurasoak beraiek dira oztopo handiena, gurasoak baitira seme alabenganmodu zuzenenean eragiteko gai diren pertsonak. Autore horiek gurasoei egindakoinkesta baten emaitzen arabera, ikasi beharra(% 25), denborarik eza(% 25,4) etainteres falta(% 10,8) dira
|
haien
seme alabek kirola ez egiteko dituzten arrazoinagusiak. Gai honetan sakontzen duten zenbait autore bat datoz gurasoek semealaben kirol ibilbidean eragin handia duten baieztapenarekin (Christensen etabeste, 2000; Lobato eta Fernandez, 2006).
|
2014
|
|
Alde horretatik, erlazio handia dago senidetasun mailaren eta nahaste hau jasateko arrisku mailaren artean. Nathan, Gorman eta Salkind en (2005) arabera, eskizofreniaren aurrekaririk ez duten familietan% 1eko probabilitatea dago eskizofrenia jasateko; baina, aitak edo amak eskizofrenia jasan badute, eskizofrenia jasateko% 12ko probabilitatea dute
|
haien
seme alabek. Eskizofrenia bi gurasoek jasan badute,% 39ko probabilitatea dago seme alabek ere nahaste bera jasateko.
|
2019
|
|
Baliteke ere gurasoek Nandiren (2018) ikerketan topatu ziren estrategiak erabiltzea. Aldezaurretik badakigu eredura sartu dituztela
|
haien
seme alabak, baina hipotesia da euskarasustatzeko hartu zutela erabaki hori. Espero da guraso profil oso berezi bat aurkitzea ingelesarenmesedetan egiten duena eta bere seme alaba eskolaz kanpoko ingeleseko klaseetara eramatenduena.
|
|
edo, pozik? daudela adierazi dute
|
haien
seme alabak D ereduanegoteaz, eta haurrek euskaraz j akingo duten ziurtasuna erakutsi dute. Guraso euskaldunek, aldiz, gaztelaniaren presentzia handituz doan kezka aipatu dute behin eta berriz.
|
|
Estrategien aldetik, frustrazioaren diskursoa atera da gehienbat euskarari lotuta. Bazirudienguraso gehienen estragiek porrot egin dutela
|
haien
seme alabekin eta honela espresatu dutelehenengo eztabaida taldeko gurasoek: –La oiamos sola hablando en castellano.
|
|
Esate baterako, euskaraz hitz egiteko talderik ez dute, eraiki? eta ikustendute zelan ikastolako lagunekin gaztelaniaz egiten duten
|
haien
seme alabek. Horregatik dutefrustrazioaren diskurtsoa.
|
|
ELEBILAB ikertalde osoari eman nahi dizkiot eskerrak haien laguntzarengatik etahaiekin ikasitako guztiarengatik. Baita ere, eskerrik asko ikastolari eta ikastolako gurasoei ereikerketan parte hartzeagatik eta haien onena saiatzeagatik
|
haien
seme alaben hizkuntzasozializaziorako.
|
|
Eztabaida taldeak eta elkarrizketa indibidualak oso eraginkorrak eta erabiliak izan dirahizkuntza jarreren, eta, oro har, etxeko esparruan gertatzen den euskararen belaunaldizbelaunaldiko ikerkuntzan (Ortega et al., 2016; Kasares, 2015; Escandon, 2016). Teknika hauparte hartzaileen sentimenduetan eta bizipenetan oinarritzen da eta gurasoek haien esperientzieieta iritziei buruz askatasunez hitz egiteko aukera ematen die, baita
|
haien
seme alaben bizipeneieta hizkuntzen ikaskuntzari eta erabilerari buruz hitz egiteko ere.
|