Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2005
‎Bigarren uhinaldia, probintzia osoan bezala, XX. mende erdialdeanbaina Irunen immigrazio prozesu hau oso handia izan da. Horrek guztiak gizarteeraketa berezi bat sortzen du Irunen, Gipuzkoako hiri handienetan bezalatsu.Horrela izanik, gaur egun etorkinen eta haien seme alabak dira biztanle gehienak.
2009
‎Biktima asko ezdago epai baten zain baina gauzak ezkutatzearen kontra dago. Hauek bilatzendutena zera da, familia bezala haien seme alabei hori guztia transmititzeko moduabilatzea, hau da, aitite edo amama bat izan zutela, duina izaten jakin izan zuela, zentzurik gabe garbitu egin zutela... Gauza bakoitzari bere izenaz deitzea, kaltearen erreparazioaren zati garrantzitsu bat izaten da askotan.
‎Isiltasuna, gertatutakoez ezer ez kontatzea, haien seme alabek ez jakiteko zergertatu zitzaien aitajaun eta amandreei, kasu askotan horixe gertatu zen pertsonafusilatu eta desagertuen senideen artean.
‎Gonzalez eta Otero-k (2005) diotenaren arabera, seme alaben kiroljardueran gurasoak beraiek dira oztopo handiena, gurasoak baitira seme alabenganmodu zuzenenean eragiteko gai diren pertsonak. Autore horiek gurasoei egindakoinkesta baten emaitzen arabera, ikasi beharra(% 25), denborarik eza(% 25,4) etainteres falta(% 10,8) dira haien seme alabek kirola ez egiteko dituzten arrazoinagusiak. Gai honetan sakontzen duten zenbait autore bat datoz gurasoek semealaben kirol ibilbidean eragin handia duten baieztapenarekin (Christensen etabeste, 2000; Lobato eta Fernandez, 2006).
2014
‎Alde horretatik, erlazio handia dago senidetasun mailaren eta nahaste hau jasateko arrisku mailaren artean. Nathan, Gorman eta Salkind en (2005) arabera, eskizofreniaren aurrekaririk ez duten familietan% 1eko probabilitatea dago eskizofrenia jasateko; baina, aitak edo amak eskizofrenia jasan badute, eskizofrenia jasateko% 12ko probabilitatea dute haien seme alabek. Eskizofrenia bi gurasoek jasan badute,% 39ko probabilitatea dago seme alabek ere nahaste bera jasateko.
2019
‎Baliteke ere gurasoek Nandiren (2018) ikerketan topatu ziren estrategiak erabiltzea. Aldezaurretik badakigu eredura sartu dituztela haien seme alabak, baina hipotesia da euskarasustatzeko hartu zutela erabaki hori. Espero da guraso profil oso berezi bat aurkitzea ingelesarenmesedetan egiten duena eta bere seme alaba eskolaz kanpoko ingeleseko klaseetara eramatenduena.
‎edo, pozik? daudela adierazi dute haien seme alabak D ereduanegoteaz, eta haurrek euskaraz j akingo duten ziurtasuna erakutsi dute. Guraso euskaldunek, aldiz, gaztelaniaren presentzia handituz doan kezka aipatu dute behin eta berriz.
‎Estrategien aldetik, frustrazioaren diskursoa atera da gehienbat euskarari lotuta. Bazirudienguraso gehienen estragiek porrot egin dutela haien seme alabekin eta honela espresatu dutelehenengo eztabaida taldeko gurasoek: –La oiamos sola hablando en castellano.
‎Esate baterako, euskaraz hitz egiteko talderik ez dute, eraiki? eta ikustendute zelan ikastolako lagunekin gaztelaniaz egiten duten haien seme alabek. Horregatik dutefrustrazioaren diskurtsoa.
‎ELEBILAB ikertalde osoari eman nahi dizkiot eskerrak haien laguntzarengatik etahaiekin ikasitako guztiarengatik. Baita ere, eskerrik asko ikastolari eta ikastolako gurasoei ereikerketan parte hartzeagatik eta haien onena saiatzeagatik haien seme alaben hizkuntzasozializaziorako.
‎Eztabaida taldeak eta elkarrizketa indibidualak oso eraginkorrak eta erabiliak izan dirahizkuntza jarreren, eta, oro har, etxeko esparruan gertatzen den euskararen belaunaldizbelaunaldiko ikerkuntzan (Ortega et al., 2016; Kasares, 2015; Escandon, 2016). Teknika hauparte hartzaileen sentimenduetan eta bizipenetan oinarritzen da eta gurasoek haien esperientzieieta iritziei buruz askatasunez hitz egiteko aukera ematen die, baita haien seme alaben bizipeneieta hizkuntzen ikaskuntzari eta erabilerari buruz hitz egiteko ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia