Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2007
‎Nafarroan irakaskuntzaren bidez euskara pixka bat ezagutu edo euskalduntzeko bideak hain murriztuak izatea larriagotzen da jakinda azken urteotan Nafarroara etorritakoen eraginez populazioa% 8,3 hazi dela. Egun kanpotik etorritakoei nola gure artean sortu diren haien seme alabei euskararen bidez bertakotzeko aukera eman behar zaie eta horretarako bide eraginkorrena irakaskuntza dugu, helduena (euskalduntzea) nola haurrena (Hezkuntza sistema).
2010
‎Garai bateko kezka, hainbeste autogorroto sortu zituen hura, baina bertsio modernoan. Erdaraz batere ez dakitenik ezin esanen dute, baina haien seme alabek ongi ez dakitela iruditzen zaio guraso askori, eta horrek arazoak ekarriko dizkiela sentitzen dute. Euskararen pertzepzioa, alde horretatik, ez da hainbeste aldatu urteotan.
‎—, 2001b," unibertsitate ikasleen euskalki eta batuarekiko jarrerak", Euskalkia eta Hezkuntza, 61 bilbao: Mendebalde kultura alkartea. amorrortu, e,; ortega, a., 2009," zergatik eskolaratzen dituzte gurasoek haien seme alabak euskarazko hizkuntza ereduetan. Euskara Aldizkaria 54:
2015
‎Ez zaio gustatzen inguruko jende fanatikoa euskara kontuetan eta esaten du etortzen direnek erabakiko dutela ikasi edo ez. Adibidez, bere inguruko espainiarrak oso ondo portatu dira eta haien seme alabek euskara ikasi dute. Euskaraz ikasi duten bere Marokoko garbitzailearen seme alaben kasua aipatzen du.
2017
‎2. "... haien seme alabak murgiltze ereduko eskoletan inskribatzea erabaki dutenak".
‎125). eskola eta bere ingurunea uztartu behar dira; euskararen erabilera hezkuntza mundutik harago hedatu beharra da, eta, horretarako, hizkuntzaren aldeko sustapen politikak beharrezkoak dira. afera politikoak eta bortxa politikoarekiko erreferentziak gurasoen kontakizunen parte dira. azken urteotan gertatu diren aldaketa politikoek hizkuntzaren biziberritzean izan duten eragina sakonean aztertzea eta azaltzea ikerketa honen aukeretatik at dago. aditutako diskurtsoetatik bilakaera bat ondorioztatzen da: euskara eta euskal kultura ez dira dagoeneko hainbeste lotzen egitasmo politiko abertzalearekin edota indarkeria politikoarekin. horri esker euskararen unibertsora guraso kategoria anitzago bat hurbildu bide da. zentzu horretan, zenbait gurasok aitortu digute haien seme alabak ikastolan sartzeko erabakia hartu zutela lerrokatze politikoekiko zalantzak behin uxatuta. aipatzekoa da elkarrizketatu guztiek, haien ideologia politikoa dena dela, baikorki baloratzen dutela ikastoletako gurasoen aniztasun hori, izan ere, euskararen biziberritzea jendarte osoari dagokion aferatzat daukate. urlak dioen bezala, euskararen aldeko borondatea ez da soilik euskal abertzal... 14). euskararen eta euskal kulturaren jarraipenaren gaia bere horretan jorratu dute zenbait gurasok:
‎Gurasoen hautua hizkuntza sozializazioaren osagai guraso hauen hautua hizkuntza sozializazioaren osagaitzat dugu: izan ere, haien seme alabak euskaraz sozializatzen dituzte murgiltze ereduan eskolatzeko erabakia harturik, eta, hartara, euskararen jabekuntza goiztiarra ahalbidetuta. horrez gain, guraso horiek bertze instantzia batzuen eragina jasaten dute. hizkuntza sozializazioaren intentsitatea areagotzen da bikote, familia zein lagunartearen mintzoan euskara bizi denean, edota euskara etxera sartzen denean seme alaben ipu...
‎6.2.2 Guraso horiek beren familian jasotako ideologia linguistikoa orokorrean gure xede taldeko gurasoek ez dute familian euskararen aldeko jarrera baikorrik jaso. ...oak izanagatik, bada oinarrizko banaketa bat hizkuntza ofizialen nazioartekoen24 eta erregio hizkuntzatzat25 jotzen direnen artean. lehenbiziko hizkuntza taldea aberastasun pertsonalarekin zein intelektualarekin, garapen profesionalarekin eta bertzeekiko irekitasunarekin dago harremanetan iruditegi honetan. bistan da guraso horiek etxean nagusiki jaso duten ideologia linguistikotik aldendu direla. haien seme alaben sozializazioari dagokionez hartu dituzten erabakian jatorrizko familia eta ingurunean ez dira guztiz erabakigarriak izan (kasares, 2014: 208).
‎Elkarrizketatutako gurasoek hainbat arrazoi paratu dituzte mahai gainean: haien seme alabek euskara (ongi) ikasi eta mintzatzea, txikitxikitatik elebidunak izatea haien gaitasun kognitibo eta intelektualak garatzeko, komunitatean integratzea...
‎6.2.6 Euskarazko irakaskuntzaren aldeko hautua, hainbat arrazoi elkarrizketatutako gurasoek hainbat arrazoi paratu dituzte mahai gainean: haien seme alabek euskara (ongi) ikasi eta mintzatzea, txiki txikitatik elebidunak izatea haien gaitasun kognitibo eta intelektualak garatzeko, komunitatean integratzea, bertako kultura aberatsa eta identitatea (ere) jaso ditzatela, haien hezkuntza pedagogia aurrerakoi eta humanista batean oinarritzea, eta, azkenik, eskola txiki eta asoziatibo batean eskolatzea, gurasoek parte hartzeko eta erabakitzeko... aztergai dugun erabakian eragiten duten faktoreak gehienetan elkar hartuta agertzen dira gurasoen kontakizunetan; konbinatzeko moduak eta motibazio bakoitzarekiko azpimarra aldatzen dira.
2021
‎Kanpotik Nafarroara etorritako herritarrek euskara ikas dezaten sustatzea eta horretarako modua ematea, bultzatuz euskara ikus dezatela haiek eta haien seme alabek bertakotzeko eta bizimodua hobetzeko baliabide gisa. (Nafarroako Gobernua 2017, 47).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia