2001
|
|
Baina gure helburua" Ikuspuntu pertzeptiboa" edo Fokalizazioa deitu zaiona aztertzea izan denez, eta bestalde, J. M. Lasagabaster-ek II Euskal Mundu Biltzarrean" La novela vasca al borde de la Realidad" izeneko txostenean 100 metro nobelako Polifoniaren berri hain egokiro ematen duenez,
|
gure
lan honetan ukitu gabe geratu diren alderdi horietaz jabetzeko aipatutako artikuluaren irakurketa gomendatzen dugu. Horrela, idazlearen ikuspuntua deitu izan denaren ikuspegi zabalagoa lortzearekin batera, narratzaileak bere esku duen estrategia honen konplexutasuna osotasunean aztertua geratuko litzateke.
|
2002
|
|
Hau guzti hau esan ondoren,
|
gure
lan honetan euskal eleberriak nahiz eleberri laburrak aztertzeko asmoa dugula esan beharra dugu. Ikusi den modura, bien arteko mugak eztabaidagarriak izanik ere, ipuinaren intentsitatea eta eleberriaren patxada bilatzen duten testuak, hots, eleberri laburrak nahiz eleberriak, izango ditugu aztergai. b) Euskal eleberrigintzaren sorrera eta garapena XX. mendearen lehen erdian.
|
2007
|
|
Zuek, irakurleok, eta gu egileok, aldi berean ari gatzaizkio lan honi hurbiltzen. Ez zuek, ez guk, ez dakigu oraindik zein izango den
|
gure
lan honen ildoa. Zuek, lana irakurtzeke duzuelako; eta guk, aldiz, idazteke.
|
2019
|
|
Hortaz,
|
gure
lan honetan arreta berezia ematea erabaki dugu Saizarbitoriaren eleberrietan pertsonaia maskulino eta femeninoen arteko harremanetan iradokitzen diren mezuen zentzuari, bereziki, Bihotz bi. Gerrako kronikak (1996) liburua hartuko dugularik aztergai, berau delako, gure ustez, maitasun erromantikoaren izenean ematen/ pairatzen diren egoera, tratu txar eta kalteen gaiari modu agerikoan heltzen dien narrazio luzea.
|
|
Ohar praktikoen esparruan, azpimarra dezagun liburuaren 1999ko edizioa baliatu dugula, Erein argitaletxearen laugarren edizioari dagozkiola
|
gure
lan honetan zehar aurki daitezkeen aipamen guztiak. Era berean eta bukatzeko, ohartarazi nahi dugu testuaren bidez eleberriko protagonistaren izenik ezagutzen ez dugunez, eta ardatz nagusi denez Bihotz bi.
|
|
Beraz,
|
gure
lan honen helburua ez da soilik literaturaren inguruko azterketa bat egitea, gure helburua haratago joatea da. Zeharka, gai honen inguruko hausnarketa piztu eta bideratu nahi genuke eta guk ere emakumeon borroka honetan gure hondar alea gehitzea.
|
|
Are gehiago gertatzen da hori genero beltza eta genero ikuspegiari buruzko ikuspuntu kritikoek elkartu behar luketen bidegurutzea suertatzen denean. Javi Cillerok euskal eleberri poliziakoez eginiko doktorego tesian beharrezkotzat jo zuen alderdi horri heltzea, baina ez zion tarte berezirik eskaini,
|
gure
lan honetan baliatuko ditugun adierazpen interesgarriak egin zituen arren. Cilleroren adierazpenez gain, Gema Lasartek (2011, 2015) idatzi du genero beltzaren eta genero auzien intersekzioez aurrerago adieraziko dugun moduan.
|