Emaitzak: 6
2007 | ||
Argi dago, | gure hizkuntzaren egoera kontuan hartu gabe ezin dela tresna hau aplikatu, normalizatu gabeko egoeran dagoen hizkuntzaz ari baikara. Zalantzarik gabe, Frantzian ingelesa ikasten duenaren egoera eta Euskal Herrian euskara ikasten dutenena ez dira berdinak. | |
2008 | ||
Deialdi honetan euskal soziolinguistikaren arloan garapen teorikoak lantzen dituzten lan hoberenak sarituko dira. Asmo horrekin, kontuan hartuko dira euskararen gaineko berariazko garapen teorikoak nahiz kanpoan landutako gerapenetatik abiatuta | gure hizkuntzaren egoera aztertzeko eta ulertzeko egokitzapenak. | |
1 Hausnartu sarien helburua euskal soziolinguistika teoriko edota metodologikoaren garapena eta berrikuntza da. Aurkezten diren lanak euskararen gaineko berariazko garapen teorikoak nahiz kanpoan landutako gerapenetatik abiatuta | gure hizkuntzaren egoera aztertzeko eta ulertzeko egokitzapenak izango dira. Lanak teorikoak, teorien aplikazioa edo ikerketa aplikatuen ildo berriak jasotzen direnak izango dira eta aurretik argitaratu gabeak. | |
2011 | ||
hori da, labur esanik, argitze saio honekin zabaldu nahi genukeen ildoa: konpondu litezkeen desadostasunak konpontzen saiatzea, gure jakintza esparruaren onean. horren onean eta, begi luzeegi izatea ez bada, | gure hizkuntza egoeraren zer nolakoaz, zergatikoaz eta nondik norako posibleez eskaintzen ditugun ekarpenen kalitatea hobetzen laguntzeko. Aukeratu den formatua, oinarri txosten batez ikuspegi nagusia azaldu, zazpi adituk oinarri txosten hori analizatu eta kritikaoharrez hornitu eta, azkenik, kritika oharrei baterabilduzko erantzuna emanez azken ondorio txostena osatzekoa, ez dut uste okerrena denik argitze saioa elkarlanean bideratzeko. desadostasun terminologikoaz ari garelarik, ohar pare bat egitea da aurrerago gabe: | |
2015 | ||
Euskararen egoerara etorriz, hainbat erakundek abian dituzten neurketek informazio erabilgarria eskaintzen digute, eta eskalarik ez dugun arren, argitalpen horiekin | gure hizkuntzaren egoera modu nahiko zehatzean ezagutu dezakegu. Dena dela, Hizkuntza Politika Sailburuordetzaren agendan euskararen egoera neurtuko duen berariazko adierazle sistema baten premia azaldu da (Gipuzkoako Foru Aldundia, 2013). | |
2021 | ||
Gazteen portaera etorkizunerako giltzarritzat hartu izan dugu. Hizkuntza politikaren helburu nagusietakoa izan da gazte guztiak euskalduntzea, belaunaldi gazteenak euskaraz aritzeko gaitzeak | gure hizkuntzaren egoera irauli zezakeelakoan. Errealitatea, baina, ez da espero genuen bide markatutik etorri, eta ugariak izan dira aurreikusten ez genituen gorabehera, jarrera eta jokamoldeak. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
gu | 6 (0,04) |
Lehen forma
gure | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
gu hizkuntza | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
gu hizkuntza egoera | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |