Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2003
‎Herri euskaldunetan era askotako erasoak nozitu behar izan genituen euskara dela-eta. Maisu arrotzek ez zuten nire denboran bertakoek bezain bortizki jokatu.
2004
‎60 hamarkadako hizkuntzalari gehienek, eta aurrekoek ere »R.M. Azkueren Gramatika salbu, akaso» erdara erabili ohi zuten hizkuntzaz aritzeko. Txillardegiri esker ikasi genituen euskaraz euskal fonetika eta fonologiak, euskara batuari buruzko hainbat gorabehera. Berak zabaldu zituen soziolinguistikako bideak, beste hainbat bide bezala, eta bera izango zen Euskal Herrian Euskaraz lelopean, euskaltzaletasuna eta lurraldetasunaren kontzeptuen inguruan, abertzaletasunaren praxi politikoan kabitzen ez zen/ den errealitate bati bidea irekitzen lehena.
2008
‎2006ko udaberrian irakurraldia izan nuen Cambridgen, Elizabeth Macklinek lagunduta. Olerkiak irakurri genituen euskaraz eta ingelesez.
2010
‎Urtarrileko jardunaldietan oinarrizko galdera hauei erantzun nahi genien: zertarako sortu genituen euskara elkarteak. Zer lortu dugu?
2011
‎Bezero euskaldun dezente ditugu; partikularrak, autonomoak eta enpresetakoak, baita euskara eta kultur munduko elkarte asko ere. Lau bat urte egingo genituen Euskara Planean. Gero geure kontutik jarraitzeko erabakia hartu genuen.
‎Ez, guk euskaraz aterako diagu, autoeditatu egingo diagu». Papera lortu genuen Antton Soroaren bidez, sei mila kilo paper, Otzarretakoekin hitz egin, beste lagun batzuek maketatu, eta 1.500 liburu atera genituen euskaraz. Lau milioi eta erdiko zulo batean sartu ginen.
2014
‎Bikaina! Jakina, zenbait proba egin genituen, Martxelorekin [Otamendi] hitz egin… Egunero, hiru albiste itzultzen genituen euskaratik ingelesera, Egunkariaren interneteko ediziorako. Baina zoritxarrez, itxi egin zuten.
2016
‎Beragaz ere ikasi genuen, taldea osatu genuen. Nagusitxoagoak ginela ere, hainbat ekintza egiten genituen euskaran sakontzeko, alfabetatzeko batez ere. Gero, San Antonen (Bilbo) abade zegoela ere seminarioan tutore moduan ere izan nuen aldi batean.
2017
‎Eta hau ez da ez arauzkoa ez eta bidezkoa, zeren eta ardura horrek jardule politikoen eskuetan behar baitu izan, eta ez administrazio egitura baten eskuetan!... Zuberoako Herri Elkargoan «Euskara» batzordeburu gisa jardutearen esperientziaz erraten ahal dut behin baino gehiagotan pentsaketan egoten nintzela gure lurraldean bideratzen genituen euskararen aldeko jokabideak ez ote zituen EEPk, nola edo hala, «baldintzatu» nahi, diru-laguntzak banatzeko aitzakiaz...
2018
‎Kanpoan egiten dena gurera ekartzea ere gustatzen zaigu. Horregatik, Eider eta biok Bernardoren lekukoa hartuta Txorierriko bost kanposantu ere behatu genituen euskarazko hilarrien bila: Sondika, Derio, Zamudio, Lezama eta Larrabetzuko kanposantuetan ibili ginen kamara eta koadernoa eskuan.
2019
‎Eragileek aitor dezatela: " Bortxa erabili genuen, hizkuntza ordezkapena eta hizkuntza gatazka sustatu genituen euskara gaztelerarekin edo frantsesarekin ordezkatzeko". Manifestuaren bultzatzaileek oso ondo dakite halako esaldirik ez dela esango:
‎duela 30 urteetan herri elkarteak ziren bereziki euskararen aldeko desmartxetan engaiatuak. 1990etik instituzioak ere hasi ziren horretan lanean, orduan ikusi genituen euskararen aldeko lehen politika instituzional batzuk egiten. Nik ez nuke erranen, euskalgintza zaharra, klasikoa eta berria dagoenik; euskalgintzan badaude elkarteak, eta horiek ez dira tipitu ez aldatu, baizik eta eboluzio aski baikorra eman dute.
‎Normalak bagina bezala. Baina kapituluak ez genituen euskaraz jarraitzen, erdaraz ikusitako kapituluari buruzko iruzkinak eta eztabaidak baizik. Orain ere, normalak bagina bezala komentatuko dugu euskaraz zortzigarren denboraldiak, azken kapituluak eman dutena, Tokion eta Reykjaviken eta New Yorken komentatuko duten bezalaxe.
‎Lehen aipatu ditudan Tolosako Eskolapioetako apaiz eta irakasle euskaltzaleak batuaren aurkakoak ziren oso, Euskarazaintzaren ingurukoak, eta eztabaida handiak izan ohi genituen euskara batuaren inguruan. Gogoan dut matematikako azterketa bat euskaraz erantzun nuen lehen aldian (eskolak erdara hutsez ziren arren), Juan Araolaza irakasleak, pozarren, puntu bat gehiago jarri zidala, baina, hori bai, banan banan H guztiak boligrafo gorriz ezabatu ondoren.
‎Beste hamar urte itxaron behar izan genituen euskara ardatz izango zuen azpiegitura baten proiektuaz entzun ahal izateko, eta orduko hartan udaletxean bertan izan zen, eta alderdi politiko guztien onespena jasota, gainera. Lehenengo pausoak eman ziren eta egitasmoaren oinarriak irudikatzen hasi.
2020
‎Honen aurrekoan, Jokin Zaitegi eta Andima Ibinagabeitia izendatu genituen euskara ahultzeko eta hiltzeko birusaren aurkako ahalmen handiko antibirus gisa; oraingoan, Ibinagabeitia Zuzeu ko irakurleentzat askoz ezagunagoa den Txillardegirekin lotu dut. Zaitegi eta Ibinagabeitia aitonatzat bezala, Txillardegi aitatzat jo dezakegu euskaltzaleok merezimendu osoz.
2021
‎(6) Lehen ez nuen erabiltzen eta orain eske, euskara gaztelania baino askoz ere gehiago erabiltzen dut. Eta nik uste dut, dena hasi zela, pasa den urteko ikerketarekin, hausnartzen genuela honen inguruan, zelan aurre egin, zein oztopo genituen euskararekin eta abar, ba horrela hasi nintzen erronka hori, euskara erronka hori sartzen eta zelan beldur horiei aurre egin eta hori izan da niretzat pertsonalki ba formakuntza bat edo(...). Zapatuan irten ginen juergan eta be bai denbora osoan nire kuadrilakoekin euskeraz.
‎AEK koen edo Patxi Altunaren materialak genituen euskara irakasteko, oso gramatikalak. Ondo funtzionatzen zuten Manolo Urbietaren kantu eta jolasaren bidezko materialek.
‎Item horietako puntuazioen arabera, hiru hizkuntza profil definitu genituen, aurrez esan bezala, eta artikulu honetarako hizkuntzaren dimentsioan jarriko dugu arreta bereziki. Euskal elebiduna euskal dimentsioan engaiatua (hemendik aurrera EusEle laburduraz izendatuko dugu) multzoan sailkatu genituen euskaraz gaztelaniaz baino erosoago aritzen zirenak; guraso, lagun, Whatsapp-en eta ezezagunekin beti euskaraz aritzen zirenak; euskaldun izateko euskara jakitea beharrezko zela uste zutenak; beren burua euskal herritar soilik sentitzen zutenak, eta euskal kultura euskaraz eginikoa zela uste zutenak. Elebidun pasiboa euskal dimentsioan engaiatugabea (hemendik aurrera Ele Pa laburduraz izendatuko dugu) multzoan sailkatu genituen euskaraz gaztelaniaz bezain eroso sentitzen zirenak; guraso, lagun, Whatsapp-en eta ezezagunekin euskaraz gaztelaniaz bezainbat aritzen zirenak; euskaldun izateko euskara jakitea zertxobait beharrezkoa zela uste zutenak; beren burua euskal herritar adina espainiar sentitzen zutenak, eta euskal kultura euskaraz eginikoa zela baina baita gaztelaniaz eginikoa ere izan zitekeela esaten zutenak.
‎Euskal elebiduna euskal dimentsioan engaiatua (hemendik aurrera EusEle laburduraz izendatuko dugu) multzoan sailkatu genituen euskaraz gaztelaniaz baino erosoago aritzen zirenak; guraso, lagun, Whatsapp-en eta ezezagunekin beti euskaraz aritzen zirenak; euskaldun izateko euskara jakitea beharrezko zela uste zutenak; beren burua euskal herritar soilik sentitzen zutenak, eta euskal kultura euskaraz eginikoa zela uste zutenak. Elebidun pasiboa euskal dimentsioan engaiatugabea (hemendik aurrera Ele Pa laburduraz izendatuko dugu) multzoan sailkatu genituen euskaraz gaztelaniaz bezain eroso sentitzen zirenak; guraso, lagun, Whatsapp-en eta ezezagunekin euskaraz gaztelaniaz bezainbat aritzen zirenak; euskaldun izateko euskara jakitea zertxobait beharrezkoa zela uste zutenak; beren burua euskal herritar adina espainiar sentitzen zutenak, eta euskal kultura euskaraz eginikoa zela baina baita gaztelaniaz eginikoa ere izan zitekeela esaten zutenak.... UZTARO 119, Bilbo, 2021eko urria abendua
2022
‎Kirolaren alorrean ere antzerako bidea jorratu dute, kirol eta mendi taldeekin, esaterako: " Horregatik antolatu genituen Euskararen Egunean txapelketak edota eskualdeko toki desberdinetatik ibilbideak". Christian Alemany Artetak aurreratu duenez, garai berrietara egokitzeko motorrak eta piezak martxan dituzte dagoeneko.
2023
‎Kantuak ikasi genituen euskaraz eta frantsesez. Elebakarrek gurekin kantatu zuten eusHAZIAK LORATZEN
‎«Nahiko eredu kaskarra zen», gogora ekarri du: «Gorputz hezkuntza eta euskara bakarrik ematen genituen euskaraz: gainerako guztia, gaztelaniaz».
‎Ez bazuten, ez ginen joaten. Gure aldetik xerkatzen genituen euskaraz mintzatzeko gai ziren komunistak, zentristak, edo eskuindarrak... Oroitzen naiz behin CGT sindikatuko euskaldun bat ekarri genuela irratira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia