2001
|
|
borondatezko giza rte elebiduna. Etekinak begi bistan daude (paradoxikoki, politikagintzan gertuago zegoen HB eta bere lelo autistalu rralde bat, hizkuntza bat
|
ezin
zuten bere gana tu).
|
2003
|
|
Era horretakoak dira Europako mahai gainean ditugun benetako galderak: herriak
|
ezin
duenean bere kultura eta autogobernua garatu kokatua dagoen Estatuak edo Estatuek eragozten diotelako, nola deitzen zaio horri. Zer jarrera hartu behar dute nazioarteko erakundeek?
|
2004
|
|
Hainbat familia, zehatz esanda, baina niri gazteak interesatzen zaizkit orain. Zorigaitzeko alardea ren kariaz, jende askok
|
ezin
du bere herrian lasai ibili. Bertakoak dira denak.
|
2007
|
|
Koalizio kontrairaultzailearen laguntzarekin, 1930eko hamarkadako krisialdia gaindituz, kapitalismoa bere indarra adierazten ari zen 1950eko hamarkadan, nolabait erakutsiz gauza zela ordura arte bere alde zeuden hainbat talderen gainetik merkatu legeak inposatzeko. Beste hitzekin esanda, eragile ekonomiko kapitalistek
|
ezin
bazuten bere jarduera aurrera eraman, Estatuak bere interbentzionismoarekin merkatua trabatzen zuelako, Estatua bera jartzen zen kolokan, defizit izugarria jasanez eta frankismoaren oinarri sozial garrantzitsu batzuk galtzeko arriskua izanez. Nolabait Estatuko instituzioak salbu uzteko onartu behar izan zuen Gobernuak berak politika ekonomiko berria, eta esparru ekonomikoan politika liberalagoa aldarrikatuz industrializazioaren prozesua defendatu behar izan zuen derrigorrez.
|
|
Heterogeneotasun eta autonomia horretan datza euren arrakastaren gakoa. Inork ezin du mugimendua erabili, inork
|
ezin
du beretzat hartu.
|
2008
|
|
Eguneko 24 orduak ikasketei begira jarri behar ditu egungo unibertsitarioak. Ezin du bere kideekin solasean denborarik galdu, ezin du musika talde batean denbora galdu,
|
ezin
du bere diziplinakoa ez den bestelako jarduera batean denborarik galdu, ezin du museoetan denborarik galdu... eta, gainera, metodologia berriaren arabera, klasera derrigorrez joan behar du, bere burua nola formatu eta akademikoki nola antolatu jakingo ez balu bezala, institutuko ikaslea balitz bezala. Garapen intelektual eta akademikoaren zentzua guztiz galtzen du horrela full time ikasleak, klasera joatearen beharrarekin nahasten baitu jarduera unibertsitarioa.
|
2009
|
|
Alegia, askatasunaren aro berrian editoreak ez du egitekorik. Aukeratzea hiritarrari dagokio, berorrek du horretarako gaitasuna, eta bitartekari batek
|
ezin
du bere ordez aukera egin. Webak ez du behar editorerik, ez argitalpen zuzendaririk, ez bibliotekaririk, eta ez liburu dendaririk.
|
|
Norbaitek erranen du hori dela realpolitikera makurtzea... baina beste biderik ba al da? Gogoeta hau urrunago eramanda, nire iritzia da abertzaleak
|
ezin
duela berari egokia iruditzen zaiona gizarte osoari inposatu, eta, ordea, euskal kontzientzia maila hori ez duenaren konbentzitzeko ahaleginak egitea daukala lehendabiziko zeregina. Ez da lan makala ez, baina nik neuk bizi dudan esperientzia xumetik ateratzen hasia naizen ondorioztatzea da aniztasun politiko horretatik emaitza baliozkoak datozela, horietatik lehendabizikoa delarik bata bestea hobeto ezagutzearena eta elkarrekin lan egiten ikastearena.
|
2014
|
|
Arrazoi desberdinengatik baina, biek ukatzen zioten garapena euskarari. Euskarak garbia behar zuelako, batek, eta euskarak ‘herrikoa’ behar zuelako, besteak, ez batean eta ez bestean euskarak
|
ezin
zuen bere burua elikatu terminologia kulturalaren bidez, edo ez zuen horren premiarik. Kulturarik gabe, eta kultur terminologiarik gabe, euskara ezin zitekeen izan hiztun komunitate modernoaren hizkuntza, ordea.
|
2015
|
|
Aurreiritzi horiez gain, eta kontu ekonomikoetatik at, bada sormenarekin zuzenki lotuta dagoen beste ezaugarri mugatzaile bat: literaturaren markoan sortzaileak liburua artefaktu bihurtzen baldin badu, eta, ondorioz, obrari emandako ezaugarriak direla-eta, argitaletxe batek
|
ezin
badu bere sail baten barruan kokatu, zein da sorkuntza hori argitara emateko bidea?
|