Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 303

2011
‎Odoleko hemoglobina desakti­batzen du. Hala, odolak ezin du oxigenoa garraiatu CO ak ordezkatzen duelako, eta, ondorioz, zelulak anoxiaz hiltzen dira.
‎Bilketako onila: airea sistemara sartzeko, 3 cm-ko ahoa duen inbutua erabiltzen da, gehie­netan plastikozkoa izaten dena; inbutu hori iragazkiari lotzen zaio, gehienez 6 m luze den plasti­kozko hodi malgu baten bitartez; hodiaren bihurguneek ezin dute 5 cm baino gutxiagoko erradioa izan (airearen fluxuak oztoporik izan ez dezan); onilaren kokapenak honako kondizio hauek bete behar ditu:
‎gas kanpaiaren barnean lan egin behar da nahitaez. Zianuro disoluzioak ezin du, inondik inora, disoluzio azidoekin kontakturik izan. Arbendol garratzaren usainak HCN a sortzen ari dela adierazten du, eta oso substantzia toxiko eta arriskutsua da hori.
‎EHEk ezin dute instalazio hartzailea banaketa sarera konektatu, baldin eta dagokion autonomia erkidegoak bideratutako instalazio ziurtagiriaren kopia entregatzen ez badute.
‎Lanei berrekin aurretik: Laneko buruak lanak egiteko prozedura azaldu behar die langileei, eta langileek azalpenak egokiro ulertu dituzten begiratu.Behar diren ekipamendu eta tresna guztiak badauden eta egoera onean diren begiratu behar da, eta instalazioa zer egoeratan dagoen ikuskatu.? Lanak egiten diren bitartean: Laneko buruak lanak zuzendu eta kontrolatu behar ditu, eta lan horien segurtasunari eragiten dioten edonolako neurriez arduratu.Lanen ezaugarriak edo hedadura handia dela-eta buruak ezin baditu berak bakarrik lanak zaindu, zainketa lanetan gaitutako langile bat edo gehiago izendatu behar ditu, eginkizun horretan lagundu diezaioten.. Lanak burututakoan: Laneko buruak lanak ondo egin diren begiratu behar du, eta lanak amaitu direla jakinarazi ustiaketa arduradunari.?
‎Lanei berrekin aurretik: Laneko buruak lanak egiteko prozedura azaldu behar die langileei, eta langileek azalpenak egokiro ulertu dituzten begiratuBehar diren ekipamendu eta tresna guztiak badauden eta egoera onean diren begiratu behar da, eta instalazioa zer egoeratan dagoen ikuskatu? Lanak egiten diren bitartean: Laneko buruak lanak zuzendu eta kontrolatu behar ditu, eta lan horien segurtasunari eragiten dioten edonolako neurriez arduratuLanen ezaugarriak edo hedadura handia dela-eta buruak ezin baditu berak bakarrik lanak zaindu, zainketa lanetan gaitutako langile bat edo gehiago izendatu behar ditu, eginkizun horretan lagundu diezaioten. Lanak burututakoan: Laneko buruak lanak ondo egin direla egiaztatuko du, eta lanak amaitu direla jakinaraziko dio ustiaketa arduradunariUstiaketa buruak behar diren neurriak hartu behar ditu, instalazioa ustiatze egoera aproposean uzteko
‎Eskema horretan, fase masaren edo fase lurraren lehen akats bategatiko intentsitatea nahikoa baxua da eta ezin du kontaktu tentsio arriskutsurik sortu.
‎Esan berri dugun legez, tentsio irabazia horren handia denez eta A.O.ak sarrera seinaleen arteko aldea anplifikatzen duenez (V1 V2), tentsio diferentzia horrek balio txiki txikia duenean ere, irabazi handi horrekin biderkatuta, irteera tentsio izugarri handia lortuko da; muga, baina, elikadura iturriak ezartzen du; bada, irteerako tentsioak ezin du Vcc tentsio zuzena baino handiagoa izan: kasu honetan, 15 V ekoa.
‎Horrenbestez, egoera hori suertatzen denean, irteerako tentsioa mugatuta geratzen da elikatze tentsioa baino maila txikixeago batera, bai zentzu positiboan bai negatiboan; muga hori asetasun egoera da hain zuzen, eta gailuak ezin duela harago jo esan nahi du horrek, alegia, ase dagoela.
‎egoera anomaloa da, itxura batean, une bakoitzean transistoreetako batek bakarrik aritu behar duelako eroaten. Hori, baina, ez da horrela; izan ere, 3 atalean azaldu dugun horixe gertatzen da; alegia, horren azkar aritzen dira keinuka, non begiak ezin baitu keinurik hauteman.
‎Egoera horretan, sarrerako zikloerdi positiboan baino ezin du eroan Q1ek,+ 15 V ko iturritik elikatzen baita.
‎Zikloerdi negatiboan, berriz, Q2k ezin du eroan, Q1 eten egoeran dagoela elikatze iturritik isolatuta geratzen baita.
‎Baina oso maiz­tasun altuan egiten dute hori; izan ere, ate bakoitzaren atzerapen denborak zehazten du maiztasuna, eta denbora hori oso baxua da, nanosegundoen (ns) ordenakoa. Giza begiak ezin du igarri, ikusmen iraunkortasuna dela eta.
‎Bi sarrerak aldi berean aktibatzen direnean, kontrako bi agindu ari gara ematen sistemari, hots, 0 egoeran jartzeko agindua eta 1 egoeran jartzekoa.Hala diseinatuta daudelako, hori gerta­tzean bi sarrerek egoera logiko bera hartzen dute, eta horrek ez luke gertatu behar, osagarriak dira eta. Gainera, gero bi sarrerak batera desaktibatzen baditugu, ezin dugu aldez aurretik jakin irteerako egoera berria zein izango den, biegonkorra osatzen duten ateen erantzuteko abiaduraren araberakoa izango baita, azkarrenak ezarriko du irteeraren egoera?.
‎Egoera horretan, zirkuitu biegonkorrak SR sarreretatik jasotzen dituen aginduak betetzen ditu, bere egia taulan edo egoera taulan agertzen den moduan. Sinkronizazio sarrera desaktibatuta dagoenean, biegonkorrak ezin du lanik egin, eta, beraz, irteeran zuen azkena gelditzen zaio memorizatuta.
‎Slave a gaitzen denean, master ak memorizatutako egoera kanpora pasatzen da, eta sarrerek eskatutako aldaketa eragiten du. Orain, master a blokeatuta dago, eta ezin du beste agindurik jaso edo bete.Berriro gaituta egon arte itxaron behar du.
‎Kontagailu asinkronoetan, lehenengo biegonkorrak bakarrik jasotzen du kontaketa seinalea bere sinkronizazio seinalean.Gainerako biegonkorrek beste biegonkor baten edo batzuen irteerako seinalea jasotzen dute sarrera horretan, zenbait ezaugarriren arabera: kontaketa kodea, kontaketa noranzkoa. Adibidez, kontagailu asinkrono bitar batean, lehenengo biegon­korrak izan ezik beste guztiek aurreko biegonkorraren irteera seinalea jasotzen dute beren sinkronizazio sarreran.Hori dela eta, ezin dute aldi berean aldatu egoera; zain egon behar dute, harik eta aurretik dituzten biegonkorrek egoera aldatzen duten arte (eta, gainera, aktibatzen dituen saihetsean egin behar dute).
‎Maiztasun txikikoa denean, LEDak argi keinukaria egiten du. Maiztasun handiagokoa denean, argia intentsitate gutxiagokoa da baina etengabea dirudi, giza begiak ezin baitu igarri argia keinuka dabilenik halako abiaduran.
‎Espainia Europako Batasuneko eta Nazio Batuen Erakundeko kide da, eta, ikusi dugunez, horrek ondorioak ditu politika eta zuzenbide gaietan. Hori dela eta, Espainiako legediak, bai estatukoak, bai autonomikoak, ezin du ukatu ez Giza Eskubideen Aldarrikapena, ez berretsi duen nazioarteko beste edozein itun edo akordio, ezta haien kontrakoa egin ere.
‎Praktikan, esan nahi du Espainian Hitzarmena erreferentziatzat hartuta babestu behar direla haurrak; horrek esan nahi du Espainiako legediak zehaztu dezakeela eskubideak errespetarazteko modua, bai eta eskubide horiek zabaldu ere hutsuneak edo gabeziak topatuz gero, baina ezin ditu inoiz ukatu edo mugatu. Izan ere, hitzarmenak berak zera adierazten du 41 artikuluan:
‎Kuratelaren helburua da kuradoreak esku hartzea, baina adingabeak edo pertsona ezinduak bere kabuz egin ezin dituen ekintzetan bakarrik.
‎19 artikuluak adierazten duenez,, babesgabetasun egoeran egoteagatik tutoretzapean dauden adingabeak zaintzeaz gain, erakunde publikoak bere gain hartu ahal izango du zaintza(?) gurasoek edo tutoreek ezin badute adingabea zaindu, edo epaileak hala adosten badu legalki dagozkion kasuetan?.
‎Adopzio aurreko familia harrera. Benetako eta egiazko adopziorako prestakuntza denboraldia da, eta ezin du iraun urtebete baino gehiago.
‎Familiako kide bakoitzak paper bat du. Batzuk berariazkoak dira (adibidez, gurasoen papera ezin dute seme alabek bete); beste batzuk, ordea, partekatu egin daitezke.
‎Hala ere, batzuetan, arazoak handiak direnean edo haiei aurre egiteko gaitasunik ez dagoenean, konpontzen zaila den egoera batera eraman dezakete pertsona, eta horrek krisia eragin diezaioke. Kasu horretan, norberak ezin du bere kabuz oreka leheneratu.
‎Beharrezkoa da adieraztea, oro har, jaio ondoko tratu txarrei buruz ari garela, hau da, haurra jaio ondoren gertatzen direnei buruz. Baina ezin dugu ahaztu tratu txarrak jaio aurrekoak ere izan daitezkeela. Azken horren barruan sartzen dira amaren alkoholismoa edo beste ohitura toxiko batzuk, medikuaren jarraipenik gabeko haurdunaldiak, elikadura eskasa?
‎Eskola agenda are garrantzitsuagoa da aitak edo amak ezin dutenean haurra eskolara eraman edo haren bila joan, eta, hortaz, eguneroko komunikazio informala ezarri ezin dutenean. Kasu horietan, zentroaren eta gurasoen arteko zuzeneko komunikaziorako tresna bihurtzen da agenda.
‎Eskola agenda are garrantzitsuagoa da aitak edo amak ezin dutenean haurra eskolara eraman edo haren bila joan, eta, hortaz, eguneroko komunikazio informala ezarri ezin dutenean. Kasu horietan, zentroaren eta gurasoen arteko zuzeneko komunikaziorako tresna bihurtzen da agenda.
‎Baliteke seme alabek frustrazio edo erruduntasun sentimenduak adieraztea, gurasoen nahiak bete ezin dituztelako.
‎Gogoan izan! Haur hezkuntzan, koherentzia da elementu garrantzitsuenetako bat; izan ere, eskolan esaten eta egiten denaren eta etxean esaten eta egiten denaren arteko kontraesanak indargabetu egiten du araua; hala, arau hori ez da betetzen, edo gezurra esatera eramaten du.Haur hezkuntzak ezin ditu onartu familiek eskolen lanean parte hartzea ukatzen duten jarrerak,, hezitzaileen lana zailtzen dutelako?; izan ere, etapa horretan, ekarpen hori ezinbestekoa da. Koherentziaz jokatzeko, bai hezitzaileek eskolan, bai familiek etxean, segurtasunez eta kontraesanik gabe jokatu behar dute, eta ezagutzak hartzea eta sendotzea errazten duten planteamenduetan irizpide batzuk eta jarraitutasuna erakutsi behar dituzte.
‎Gurasoek hezkuntza zentroan duten parte hartzeari eta esku hartzeari buruz hitz egitean, ezin dugu alde batera utzi zenbait zentrok praktikan jarri duten esperientzia; hor, gurasoen parte hartzea ez ezik, komunitate osoarena ere lortzen da.
‎El Royoko haurraDiego Lucas, jaioberritan, harrera zentro batean sartu zuten, haren amak. Margarita Bernalek? ezin baitzuen zaindu, buruko nahasmen bipolar bat izateagatik.1999an, 5 hilabete zituela, adoptatu aurreko erregimenean hartu zuten Raquel Gómezek eta Carlos de Franciscok, Soriako El Royo herriko senar emazte batzuek; haiekin 16 hilabetez bizi izan zen. Ama biologikoak neurriaren aurkako helegitea aurkeztu zuen, eta Salamancako 6 Zenbakiko Epaitegiak ebatzi zuen, 2000ko urrian, Margaritaren egoera mentalerako onuragarria izango zela semearengandik hurbilago egotea.
‎a) Zerbitzu koefiziente orokorra (C) horniketaz arduratzen den enpresa banatzaileak erabilitakoa izango da, oro har, eta inolaz ere ezin du izan 2tik beherakoa.
‎Hala, gas naturalak, butanoak eta propanoak asfixia eragin dezakete haien kopurua arnasa hartzea eragozteko adinakoa bada. Baina ezin dute pozoitzerik eragin, ez baitute karbono monoxidorik (CO).
‎–Sutea C motakoa soilik denean, itzaltzeko sistema aldatu egiten da, eta komenigarria izan daiteke, agian, sua ez itzaltzea beste arreta batzuk hartu aurretik; adibidez, gas ihesa eteteko aukera izatearen segurtasuna izatea. Gas ihesa eten ezin badugu, sua itzaltzean ihesak bere horretan jarraituko luke, eta giro leherkorra sortuko litzateke. Beti hobe da sute bat kontrolatua izatea kontrolatu gabeko giro leherkor bat izatea baino.
‎Kasu gehienetan, ezin dugu objektu bat irudikatu bista bakarra izanda, eta, beraz, bat baino gehiago erabili dira.
‎...gitea.Kasu honetan, egin dezake, enpresak 6 langile baino gutxiago baititu, enpresaren jarduera ez baita arriskutsua (I. eranskinean deskribatzen dira jarduera arriskutsuak) eta enpresariak lan zentroan bertan lan egiten baitu.Enpresariak lan arriskuen prebentzioari buruzko trebakuntza ikastaro bat egin luke, aurrera eramango dituen prebentzio funtzioei dagozkien gaitasunak eskuratzeko.Enpresariak ezin ditu ardura batzuk bete; adibidez, osasunaren zaintza. Kasu horretan, kanpoko erakunderen bat kontratatu behar du hori egiteko.Langileren batek prebentzio zereginak betetzeko gaitasuna badu, enpresariak funtzio hori eslei diezaioke.Enpresariak beharrezko bitarteko materialak eta denbora eman behar dizkio prebentzio jarduera egoki betetzeko.
‎Eta prebenitzeko eta langileak babesteko neurriak aurrera eramatearen arduradunak dira.Demagun elikagaiak banatzen dituzten biltegi bateko langileek kargak manipulatzen dituztela. Litekeena da langileek lesioren bat izatea arrisku faktore horren eraginez.Laneko medikuntzak prebentzio lan bat egingo du, langileei mediku azterketak eginez, gaixotasun bat agertzea saihesteko.Baina kontrol horiek ezin dute saihestu langile batek orkatila bihurtzea karga gaizki manipulatu duelako. Kasu horretan, mediku zerbitzura joko du langileak, zainketa jasotzeko, eta lehen laguntzak emateko teknikak erabiliko ditu medikuak.
‎Zaurituak beren kabuz ibil daitezkeen edo ez kontuan hartuta sailkatzeko ere erabiltzen da. Hasteko, beren kabuz ibili ezin dutenak artatu behar dira.
‎Beste presio bat ere badu: ezin du erabaki okerrik hartu, ondorio larriak izango bailituzke enpresan.Ahalegin fisikoak (jardunaldiagatik eta jarreragatik) neke fisikoa eragin dezake, eta neke sentsazioa eta muskuluetako minak. Egoera hori luzatu egiten bada, neke fisikoa kroniko bihur daiteke.
‎Oinera erori zitzaion, eta erre egin zion. Rosa saiatu da nagusiari esaten beste langile bat kontratatzeko, hiru langileek ezin dutelako lan guztia egin. Baina nagusiak ez du amore ematen.
‎Gizakiaren begiak ikusi ezin dituen eta osasunean arrisku gutxi asko handia eragin dezaketen izaki bizidunei agente biologiko deritze.
‎Gazte bat hil da lanean 10 metroko garaieratik eroritaGazte bat hil zen atzo lanean hamar metroko garaieratik erori ondoren.Biktimak 20 urte zituen, eta lehen laneguna zuen. Trebakuntza kontratu batekin ari zen lanean.Sindikatuek diote istripu hori irregulartasunen pilaketa baten eta lan arriskuen prebentzioan gutxieneko arloak bete ez izanaren ondorio dela.Hildako langilea trebakuntza kontratu batekin ari zen lanean, eta horrenbestez, ezin zuen lanik egin garaieran.
‎Endoskopioa ezin du ultrasoinuekin garbitu, malgua denez kabitazio prozesua ez delako egokiro burutuko eta, beraz, garbiketa ez delako egokia izango.
‎hepatitisa eragiten duen birusak gibela kaltetzen du. Hori dela eta, organo horrek (funtsezkoa) ezin du behar bezala funtzionatu.
‎Erizaintzako laguntzaileak lagina bere kabuz biltzeko aukera eman behar dio pazienteari, aldez aurretik behar diren jarraibideak eman eta harengandik gertu egonez, laguntzarik behar badu edo. Pazienteak ezin badu prozedura hori bere kasa egin, erizaintzako laguntzaileak hartu behar du lagina, betiere aurrez pazienteari azalduta zer egin behar dioten.
‎Azaldu pazienteari ez hartzeko zurrustaren hasierako txiza, arrasteak uretra garbi dezan. Ontzi esteril batean jaso behar da gernua.Pazienteak lagundu ezin badu, erizaintzako laguntzaileak erabili eta botatzeko eskularruak jarri eta gaixoari oheontzia edo botila jarri behar dio, lehen zurrusta jaso eta botatzeko. Gainerako gernua jasotzeko, ontzi esteril bat jarri behar zaio.Estali ontzia; jarri etiketa eta errotulua.Jaso gela, txukundu dena eta eroso jarri gaixoa.Erantzi eskularruak eta garbitu eskuak.Idatzi prozedura erizaintzako orrian.Bidali lagina laborategira, ahalik eta azkarren, edo hotzean gorde.Gernu lagina hartzenemakumezko bati.
‎Erdiko zurrustaren gernua nola jaso behar duen azaldu behar zaio pazienteari, horretarako gauza baldin bada, eta txiza egiten utzi, haren intimitatea eta autonomia errespetatuz. Pazienteak ezin badu lagina hartu, edo zundaturik badago, erizaintzako laguntzaileak jaso behar du.
‎Pazientea korderik gabe badago, argibideak ulertzen ez baditu edo lagundu ezin badu, erizaintzako diplomatuak jaso behar du lagina, material hauek erabiliz:
‎Okupaturiko ohea egiteko, komeni da beste laguntzaile baten laguntza izatea. Pazienteak ezin badu lagundu, ezinbestekoa da beste laguntzaile bat.
‎Salmonellaz kutsatutako paziente gaztea da Jon. Ana, erizaintzako laguntzailea, harengana joan denean, Jonek galdetu dio zergatik ezin duen urezko koltxoi bat eduki. Izan ere, Jonen aitonari koltxoi horietako bat ipini omen zioten, aldaka hautsi eta ospitaleratu zutenean.
‎Haizagailu mekanikoa: pazientearen biriketara airea sarrarazten du, eta haietatik irtenarazten, hark ezin badu luzaroan bere kabuz arnasa hartu. Arreta intentsiboko unitateetan erabiltzen da, baita konorterik gabe edo sedaturik dauden pazientekin ere.
‎Kalean egoten da, onibarraren kanpoaldean, eraikinaren ondoan. Hargune hodia enpresa hornitzailearen eskumenekoa denez, hark baino ezin du erabili.
‎Balbula horiek tapa bat dute urari igarotzen uzteko, zuzeneko norabidean doanean (irudiko balbulan, geziak adierazten duen hori); aldiz, presioa jaitsi eta likidoaren zirkulazio norabidea aldatzen bada, uraren presioak berak tapa bultzatu eta asentuaren kontra eramaten du. Hori dela eta, likidoak ezin du atzera egin.
2012
‎Depilatzeko ez ezik, orbanak eta hodi txikiak kentzeko ere balio du, erabiltzen diren iragazkien arabera. Tratamendu horiek, ordea, medikuek baino ezin dituzte eman; estetizistek ez dute horretarako baimenik. Ezin dugu ahaztu ekipamendu bat erostean inbertsio bat egiten ari garela, eta inbertitutako dirua lana egiteko dela; kasu honetan, ez gara ari inbertitutako diru guztiari etekina ateratzen, argi pultsatuaren aukera batzuk ezin baitira estetikan erabili.
‎Laserra erabiltzen badugu, uhin luzera bakarra erabil dezakegu; argi pultsatura jotzen badugu, berriz, aldatu dezakegu. Hau da, demagun ile argiak depilatu behar ditugula; argi pultsatuaren ekipamendua badugu, luzera laburrak aukeratu ahal izango ditugu, eta laserrarekin, aldiz, isurpena areagotu besterik ezin dugu egin.
‎Elkarrekin egiten dute lan eta harreman adeitsua dute, lankidetzan eta enpresarekiko leialtasunean oinarritua. Bi emakumeak ere oso lanpetuta daude, eta, hortaz, ezin dute denborarik galdu oso mezu luzeekin eta zehaztu gabeekin, akatsak eta hainbat interpretazio dituzten mezuekin. Ez dute metakomunikaziorik erabiliko; izan ere, elkar ezagutzen dute eta ez dute beren harremanean gaizki ulerturik izaterik nahi.
‎Askotariko organigramak dauden arren, organigrama bakar batek ezin du berez antolakunde baten datu guztiak adierazi; aldiz, testu batez osatu behar dira, organoen arteko harremanak, organo bakoitzaren izaera edo funtzioak edo zereginak aipatzen dituen testu batez, alegia.
‎– Bezeroak irteteko oztopo legala du; ezin du konpainia utzi denbora tarte jakin bat igaro arte; ildo horretan, bezeroa leiala dela esan daiteke, ez du beste erremediorik. –
‎Enpresarekin gustura egonik ere harekin lotura handia ez duten bezeroak, eskaintza onena egiten dien enpresara erraz aldatzen direnak. c) Bahituak. Gustura ez dauden bezeroak, irteteko oztopoak direla-eta enpresa utzi ezin dutenak. d) Aurkariak. Ez daude gustura eta enpresa utzi eta harekiko lotura galdutakoan, etengabe kritikatzen dute.
‎– Bere komunikazio kanpainak bezeroen itxaropenetara egoki ditzake, eta ez du sortuko bete ezin duen itxaropenik. –
‎Kontsumitzaileak azaldu ezin dituenak
‎Kaixo, TERDISA enpresaren erantzungailu automatikoa da hau. Une honetan, ezin zaitugu artatu; baina, seinalea entzundakoan mezua uzten baduzu, lehenbailehen jarriko gara harremanetan zurekin.? –
‎zenbakira deitu duzu. Une honetan, ezin zaitugu artatu. Utz ezazu mezua seinalea entzundakoan, eta lehenbailehen jarriko gara harremanetan zurekin.
‎–Kaixo, ARBULGIROA SL enpresaren erantzungailu automatikoa da hau. Une honetan, ezin zaitugu artatu; baina, seinalea entzundakoan mezua uzten baduzu, lehenbailehen jarriko gara harremanetan zurekin., c) Teknikariaren erantzungailuan utzitako mezua honelako izan daiteke:
‎Elkarrizketa amaitzean ere kontuz ibili behar dugu; izan ere, ezin dugu elkarrizketa bat batean moztu, ezta, nola amaitu ez dakigula-eta, gehiegi luzatzen utzi ere.
‎Lide Garmendia Manterolak 450, ko jostailu elektronikoa erosi du kontsumoko arbitraje sistemari atxikita ez dagoen establezimendu batean. Jostailua ez dabil ondo eta produktua saldu dioten merkataritza establezimenduan esan diote hori ez dela beraien arazoa eta ezin dutela ziur jakin produktua hondatuta zegoen ala ez establezimendutik atera zenean. Lidek arbitraje eskaera egin dio bere herriko kontsumoko arbitraje batzordeari.
‎Masiboa da, iragarleak ahalik eta jende gehienarengana iristeko igortzen baitu mezua. Eta inpertsonala da, ezin baititu ezagutu mezua jasotzen duten pertsona guztiak. –
‎Bestela esanda, artikulu horrek aldarrikatzen du korrespondentzia ezin duela hartzailea ez den inork ireki, ezta irakurri ere; hartzaileak baimena emanda edo epaileak edo auzitegi batek baimena emanda soilik irakur dezakete hartzailea ez direnek.
‎Ikuspegi integratzailea oinarri duen haur eskolak ezin du uharte bat izan: bere ingurune fisiko eta sozialarekin interakzioan jardun behar du.
‎Eskola planak ezin du finkoa izan, berregin eta egokitu behar da haur bakoitzaren arabera. Eta horrek irakasleen etengabeko prestakuntza eskatzen du.
‎Curriculum ofizial bat dagoen testuinguruetan, gurea kasu, oreka hori bermatzeko premia nabarmenagoa da. Curriculumaren presioak inola ere ezin du ordezkatu haurren autonomia eta ekimenaren balio hezigarria. Baina, aldi berean, curriculum proposamenean agertzen diren gaitasun zehatzak garatu ahal izateko bideratzen den lana planifikatu behar dute hezitzailek.
‎Haur eskola guztiek, jolasteko patio bat izan behar dute sei unitateko edo frakzioko. Ikastetxeak baino ezin du erabili, eta, gutxienez, 150 metro karratu izan behar ditu (1 zikloan, 75 m2). Patioa korrika, saltoka eta jolasean libre ibiltzeko lekua da, eta higiene egoera egokietan mantentzeko eta segurtasunez erabiltzeko moduko elementuak izan behar ditu.
‎Eskolara joan ezin duten haurrei eskaintzen zaien zerbitzua da. Helburu hauek ditu:
‎Erronka izan daiteke, izan ere, lankidearen iritzia kontuan hartu behar baita proposamen bat edo eguneroko lan bat antolatzeko. Hau da, batek, bakarrik ari ez denez, ezin du espazioa, errutinak eta abar lantzean norberaren ikuspegitik soilik abiatu. Eta horrek, sarritan, talka egitea edo ikuspegi eta iritziak aurrez aurre jartzea dakar.
‎Haur hezkuntza, eta haren barruan lehen zikloa, bereziki, laguntza emateko da. Gurasoek ezin dutenean edo familian gabeziak daudenean haur txikiak zaindu behar izateak haur horiek hartzeko lekuak sortzeko gizarte premia eragin du.
‎Haur eskolan metodo pedagogikoek duten garrantzia eta hezitzailearen eragina aztertu ondoren, ezin dugu ahaztu, familia, hezkuntzari dagokionez, elementu motibatzailea dela. Eskolak, ingurunearekiko agente dinamizatzaile eta elkarrizketatzaile gisa jardunda, gurasoak eta gainerako sektore sozialak parte hartzera bultzatu behar ditu.
‎Ezin dugu garapen arlo bakarra landu. Adibidez, mugimendua lantzeari lehentasuna eman nahi badiogu, haurrekin ezin ditugu psikomotrizitate jarduera hutsak erabili; komunikazioa eta ingurunearen ezagutza ere kontuan hartu behar ditugu. Ekintza guztiek zentzuzkoak eta engranajearen parte izan behar dute.
‎Energia hori ezin dugu areagotu esku hartzeen bidez, eta, beraz, ahalik eta ondoen zaindu eta babestu behar da. Energia horrek yin atal bat du, erreserbakoa, eta yang atal bat haren inguru osoan.
‎Denak bibratu egiten du, eta dena kolorean agertzen da. Gure zentzumenek ezin dituzte zenbait bibrazio hauteman, azkarregiak edo motelegiak direlako. Kolorea gure begiek bakarrik hautematen duten bibrazioa da, baina gure gorputz osoak ezagutzen duena.
‎egiten da. Gurpilduna erabiltzen da erabiltzaileak ezin duenean taka taka altxatu. Erabiltzaileak aurreko gurpilak poliki aurreratu behar ditu.
‎Erabiltzaileak ezin duenean oin bat lurrean bermatu. Martxa hiru puntutan, taka taka finkoaren laguntzaz.
‎Aktiboak lagunduta. Gaixoak hanka edo beso indartsua bere kabuz mugitu ezin duen bestea aktibatzeko erabiltzen du.
‎Dependentzia egoeran dagoenak ezaugarri psikologiko eta fisiko batzuk ditu eta gure teknika eta lan egiteko moduak horren arabera egokitu ditugu, ezin baitugu berdin jokatu depresioa duen pertsona batekin, ultzera bat duenarekin edo hemiplegia duenarekin. Lehenengo kasuan, erabateko garrantzia du pazientearekin hitz egiteak eta animoak emateak; bigarren kasuan, ultzera duen aldearekin kontu handiz ibili dugu, eta hemiplegia duen pertso­narekin, zer alde ezin duen mugitu jakin dugu, prozedurak behar bezala egiteko,
‎Dependentzia egoeran dagoenak ezaugarri psikologiko eta fisiko batzuk ditu eta gure teknika eta lan egiteko moduak horren arabera egokitu ditugu, ezin baitugu berdin jokatu depresioa duen pertsona batekin, ultzera bat duenarekin edo hemiplegia duenarekin. Lehenengo kasuan, erabateko garrantzia du pazientearekin hitz egiteak eta animoak emateak; bigarren kasuan, ultzera duen aldearekin kontu handiz ibili dugu, eta hemiplegia duen pertso­narekin, zer alde ezin duen mugitu jakin dugu, prozedurak behar bezala egiteko,
‎1 fasea: erabiltzailea aulkian aurrera erakarri (bere kabuz egin ezin duen pertsonarekin soilik)
‎Odol falta horri iskemia deritzo. Bihotzak esfortzu handiagoa egin behar duenean eta organismoak odol fluxua handitu ezin duenean gertatzen da. Askotan, aztoramendu fisiko edo emozionala izan ondoren gertatzen da, eta, batzuetan, otordu oparo baten ostean, estres egoera batengatik, edo giro hotzean kirola egiten denean.
‎Pazienteak beste teknika batekin jariakinak kanporatu ezin dituenean, xurgagailu eramangarriaren edo hutseko hargune zentralaren bidez xurgatu behar dira jariakin horiek.
‎oxigeno kontzentrazio jakin bat ematen da, eta hura arnasten du pazienteak. Hori dela eta, ezin dugu jakin zer kantitate hartzen duen. Oxigeno maskara sinpleak:
‎1 fasea: erabiltzailea aulkian aurrera erakarri (bere kabuz egin ezin duen pertsonarekin soilik)
‎Gure arrakasta lan nekezaren ondorio dela pentsa dezakegu, edota azterketak zorteari esker gainditzen ditugula; hau da, arrakastaren arrazoia barnekoa edo kanpokoa dela pentsa dezakegu (barneko/ kanpoko dimentsio kausala). Era berean, gure gaixotasuna kontrolaezina dela, haren gainean jardun ezin dugula eta paziente hutsak soilik garela pentsa dezakegu; edota gure bizitzan eta gure ingurunean esku hartzeko ahalmena benetakoa eta eraginkorra dela (kontrolagarritasun dimentsioa). Kausa egonkorrak edo ezegonkorrak daudela aurkitu dezakegu; hala, zortea benetan ezegonkortzat hartzen dugu (ez zaigu beti loteria egokitzen), baina gaixotasun kronikoak bizitza osorako, loteria?
‎Kanpo kontroleko locus a edo lekua: gauzak gugandik kanpo daude, ezin ditugu kontrolatu, hutsegitea eta arrakasta zorteak, besteen ekintzak, etab. sorrarazten dituzte. Hala,?
‎Horretan, hainbat fase daude: lehenengoan, arrazoizko egoera bati eusten zaio; zentzuzko denbora baten ondoren, kargatzen goaz, gehiago jasan ezin dugun arte, eta orduan lehertu egiten gara. Asaldura egoera hori ez da mugagabea eta moteltze fase batera pasatzen da.
‎Harentzat, kalera ateratzea, supermerkatuan erosketak egitea, zinemara joatea edo merkataritza gunera joatea ezinezko zereginak dira. Egoera horietan, dardaraka hasten da, bihotza erabat bizkortzen zaio, ahoa lehorra sentitzen du eta ezin du arnasarik hartu, ikuspena lausotzen zaio, kontrola galduko duela dirudi eta hilko dela ere sentitzen du. Gogoan du sentsazio hori izan zuen lehenengo aldian futbol zelaian zegoela partida bat ikusten.
‎Baina, nahasmendu hori beste une batzuetan sentitzen hasi zen eta, krisiei aurrea hartzeko, pixkanaka pixkanaka, beldur hori eragiten dioten egoera guztiak saihesten joan da. Ohartu da horrek guztiak bizitza asko mugatzen diola, baina ezin du hori eragotzi. Eta okerrena da izu hori agertzeko ere beldurra duela; hau da, gainera, beldurraren beldur da, ondorio lazgarriak (hala nola, espantuka hastea, itotzea, garrasi egitea, erotzea, bihotzekoak ematea, etab.) izan ditzaketen erreakzio estugarri horiek agertzearen beldur.
‎Katastrofe bihurtzea. Pentsamenduak beti negatiboak dira, subjektuak egoerarik okerrenean jartzen dira, uste dute ez dutela inoiz hobera egingo, ezin dutela jasan, etab.
‎Gizarte eta familia harremanak. Pazienteak gizarte eta familia harremanetan duen rolak eta posizioak baldintzatu egiten dute gaixotasuna onartzea(? ezin dut gaixorik egon; orduan, zeinek zainduko ditu seme alabak?).
‎Noranzko bakarreko metodoak edo metodo didaktikoak. Metodo hauetan, ez dago igorlearen edo hezitzailearen eta hartzailearen arteko elkarreragin aukerarik. Beraz, hartzaileak ezin du informaziorik trukatu edo zalantzak argitu. Talde horri dagozkio komunitatearengana zuzendutako metodo guztiak; hala nola, zinema, prentsa, irratia, etab.
‎Erantzunean ez dugu zalantzarik. Guztiek dugu haien eragina; inork ezin du aurkakorik esan. Batzuek bakarrik dakite haien eragina dutela, eta hor dago aldea; ezagutza da, hain zuzen, alderatzeko elementua.
‎dira araua. Umeek ez dute ulertzen, ez dakitelako; nerabeek halako hormona asaldura dute, non ezin baitute bere burua ere jasan; menopausian, emakumeak jasane­zinak dira; eta aldez aurretik pentsatutako beste ideia batzuk. Dena dela, ezagutzak bidea ematen digu topiko horietako bakoitza bertan behera uzteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ezin ukan egin 5 (0,03)
ezin ukan lan 5 (0,03)
ezin ukan ahaztu 4 (0,03)
ezin ukan alde 4 (0,03)
ezin ukan artatu 4 (0,03)
ezin ukan bera 4 (0,03)
ezin ukan beste 4 (0,03)
ezin ukan gaixo 4 (0,03)
ezin ukan inoiz 4 (0,03)
ezin ukan pertsona 4 (0,03)
ezin ukan urratu 4 (0,03)
ezin ukan antolatu 3 (0,02)
ezin ukan egoera 3 (0,02)
ezin ukan ekintza 3 (0,02)
ezin ukan kontrolatu 3 (0,02)
ezin ukan lagundu 3 (0,02)
ezin ukan zuzen 3 (0,02)
ezin ukan aldatu 2 (0,01)
ezin ukan berak 2 (0,01)
ezin ukan berdin 2 (0,01)
ezin ukan berotu 2 (0,01)
ezin ukan denbora 2 (0,01)
ezin ukan eman 2 (0,01)
ezin ukan erabili 2 (0,01)
ezin ukan ero 2 (0,01)
ezin ukan esploratu 2 (0,01)
ezin ukan ezer 2 (0,01)
ezin ukan funtzionatu 2 (0,01)
ezin ukan gai 2 (0,01)
ezin ukan gainditu 2 (0,01)
ezin ukan gauza 2 (0,01)
ezin ukan gehiago 2 (0,01)
ezin ukan haur 2 (0,01)
ezin ukan hori 2 (0,01)
ezin ukan igarri 2 (0,01)
ezin ukan informazio 2 (0,01)
ezin ukan jakin 2 (0,01)
ezin ukan laguntza 2 (0,01)
ezin ukan mezu 2 (0,01)
ezin ukan onartu 2 (0,01)
ezin ukan ordezkatu 2 (0,01)
ezin ukan paziente 2 (0,01)
ezin ukan zerrenda 2 (0,01)
ezin ukan % 1 (0,01)
ezin ukan adingabe 1 (0,01)
ezin ukan aipatu 1 (0,01)
ezin ukan aktiboki 1 (0,01)
ezin ukan alda 1 (0,01)
ezin ukan aldi 1 (0,01)
ezin ukan andel 1 (0,01)
ezin ukan arazo 1 (0,01)
ezin ukan ardura 1 (0,01)
ezin ukan areagotu 1 (0,01)
ezin ukan arnasa 1 (0,01)
ezin ukan arte 1 (0,01)
ezin ukan AS 1 (0,01)
ezin ukan atze 1 (0,01)
ezin ukan aurkako 1 (0,01)
ezin ukan aurretiaz 1 (0,01)
ezin ukan autonomia 1 (0,01)
ezin ukan baina 1 (0,01)
ezin ukan baliatu 1 (0,01)
ezin ukan balio 1 (0,01)
ezin ukan bazter 1 (0,01)
ezin ukan behar 1 (0,01)
ezin ukan berreskuratu 1 (0,01)
ezin ukan bete 1 (0,01)
ezin ukan beti 1 (0,01)
ezin ukan bi 1 (0,01)
ezin ukan biharko 1 (0,01)
ezin ukan biltegi 1 (0,01)
ezin ukan botika 1 (0,01)
ezin ukan desagerrarazi 1 (0,01)
ezin ukan diru 1 (0,01)
ezin ukan edonor 1 (0,01)
ezin ukan edota 1 (0,01)
ezin ukan elektrizitate 1 (0,01)
ezin ukan elkarrizketa 1 (0,01)
ezin ukan entzun 1 (0,01)
ezin ukan erabaki 1 (0,01)
ezin ukan eragin 1 (0,01)
ezin ukan eraldatu 1 (0,01)
ezin ukan errore 1 (0,01)
ezin ukan esan 1 (0,01)
ezin ukan eskaera 1 (0,01)
ezin ukan eskaini 1 (0,01)
ezin ukan eskuduntza 1 (0,01)
ezin ukan espazio 1 (0,01)
ezin ukan Internet 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia